eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
357 ویدیو
120 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅عصر جدید مدرن میخواهد همین امسال در ایران شروع شود ویدیویی از کار با ارز دیجیتال , گرام و شبکه TON به انتشار رسیده است. به احتمال فراوان به زودی شاهد عرضه "کوین گرام" بدلیل پایان زمان عرضه این کوین طبق قرارداد، خواهیم بود. قسمت انتهای این فیلم بسیار معنا دار و عجیب است افراد با کیف پول تلگرام برای برگزاری تظاهرات و آزادی، Donate می کنند و پول جمع می کنند. تلگرام در اولین فیلم رسمی از زیرساخت مالی اش چند کاربرد را پر رنگ نشانده داده و تبلیغ کرده است: ۱- صرافی آنلاین و خرید و فروش ارزهای عادی و دیجیتال؛ ۲ - خرید و فروش سهام های خارجی؛ ۳ - بازی ها؛ ۴ - حمایت مالی و جمع آوری برای کشور و حمایت از تظاهرات مردم در انتهای کلیپ دارند شعار می دهد "تلگرام – آزادی" و یکسری افراد که دارند از این تظاهرات با پرداخت پول تلگرامی حمایت می کنند و هزینه های تظاهرات مخالفین را بشکل ناشناس تامین کنند @satliyat
6.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ماجرای دام و یک دستی گرفتن تدبیر! ما در سده اخیر عقلمان را حتی خرج شکممان هم نکردیم😏 فقط به پول فکر می‌کنیم حتی به اینکه نتوانیم پول را به خوراک تبدیل کنیم هم فکر نکردیم @satliyat
36.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم مستند "راه درخشان" در معرفی اندیشه های دکتر مسعود درخشان از چهره های درخشان علمی حقیقتا مسلمان در جهان معاصر @teghtesadi
✅یک سوال و جواب درباره بیانیه گام دوم 📝حسین مهدیزاده سوال آیا ، با شرایط موجود جامعه و این واقعیت که گسترده ای در حوزه عمومی و همینطور در میان میانه و بالادست در جریان است سازگار است؟ آیا نویسنده بیانیه گام دوم به اندازه کافی کاستی ها را دیده است؟ بیانیه گام دوم، بیانیه انتقادی و شرح کاستی های گام اول نیست، بلکه پیشنهادی راهبردی از یکی از پیشگامان به نسلی است که گام دوم را طی خواهد کرد. نکته این است که نسبت به دارایی های و آنچه به گام دوم قابل انتقال است، دو احتمال قابل تصور است: یک. چهل اول مطلق است و باید با زدن ، به رسید دو. چهل سال اول، کم یا زیاد، برای دستاوردهایی داشته و البته در برخی مواضع نیز انقلاب را دچار آسیب دیدگی کرده است، اما به هر حال گام دوم را باید با توجه و بر اساس شرایطی که در گام اول شکل گرفته است و در ادامه آن ساخت. دسته ای که به انحطاط مطلق معتقد هستند حداقل در سه گونه ذیل هستند: الف: دلبسته هستند و هیچ دلبستگی به پرچمِ دینی اما غیرمدرن انقلاب اسلامی ندارند، لذا منظورشان از انحطاط این است که انقلاب اسلامی راه غربی شدن را طی نکرده است، لذا هرچه زودتر آورده شود. ب: کسانی که دلبستگی به شعارهای انقلاب اسلامی دارند، اما در ، می اندیشند، لذا معتقدند که اصلاح یک جامعه تنها از طریق بروز وضع موجود ممکن است. لذا ارتکاز آنها از اصلاح همواره نوعی با وضع موجود است. ج: کسانی که در مطالعه اوضاع موجود و تحلیل شاخصه های مطلوب می کنند، لذا هر دو وضع موجود و مطلوب را بصورت و کم دقت با هم مقایسه می کنند، لذا از آنجایی که بین این دو وضعِ کلی، رابطه منطقی را مشاهده می کنند، تنها نسخه آنها، در هاست. اما در نگاه شماره دو ما با نگاهی و طرف هستیم که می فهمد، شخم زدن وضع موجود، حتما تمام دستاوردهای و آسیب های چهل سال اول را به یکباره و به یک اندازه می کند. در حالی که انقلاب از لحاظ آرمانها و شعارهای اصلی و ادامه انبیاء در عصر حاضر است. این انقلاب در طول چهل سال اول خود، در برخی میدانها بصورت منسجم و در برخی بصورت پراکنده دستاوردهای خوبی داشته است و در مجموع نیز در جهت آرمانهای انبیاء در اصلاح جامعه حرکت کرده و از حق که مگذریم کفه ترازو را به نفع آن سنگین تر کرده است لذا چه جای پشت کردن به آن. آن هم وقتی که اگر پشت کنیم باید در دنیای که ها سود آن را می برند (به قول ) همچون بِچَریم! متن بیانیه گام دوم از منطقی تبعیت می کند که در مشاوره های خود از آن تبعیت می کنند. یعنی حتی وقتی ها و طرف مشاوره آنها، در بدترین اوضاع بحرانی هم به سر می برند، باز هم نیازی به در بیان مشکلات نمی بینند. به تعبیری نه کلی گویی می کنند که احساس تعارض تنها یافته ایشان از مقایسه وضع موجود و مطلوب باشد و نه در نسخه دادن به دنبال توسعه تضادها و ضدیت ها هستند، بلکه به دنبال ساختن وضع جدید بر روی ها و های موجود در عین آگاهی از نقاط آسیب دیده و تجربه های شکست هستند. نویسنده بیانیه گام دوم، در جای جای متن خود، به همان اندازه ای که آسیب دیدگی ها و تجربه های شکست را لازم است، گزارش کرده است و در آن اهمال نکرده است، اما ماموریت خود را بر یافتن دارایی هایی که باید برای انتقال به دوره دوم انقلاب بر آنها تمرکز نمود معطوف کرده است. اما نکته مزیت اصلی گام دوم به نظرم نویسنده است، یعنی پیشنهاد در مقابل (یعنی ساخت مدیریت شده در محدوده سالهایی که در آن هستیم تا حدود سال دوهزار و سی). این نوع نگاه جسورانه، ذهنهای امیدوار و فعال و انقلابی را سر ذوق می آورد چون ماموریت انقلابی به پایان نرسیده است است. شاید اصلی ترین آورده این بیانیه برای فکر علمی برای آینده نیز، توجه نظری دادن به مساله social theory انقلاب اسلامی است. اینکه انقلاب اسلامی باید مدل اجتماعی مناسب برای تلفیق و _نظم_سیاسی_و_اجتماعی را هرچه زودتر تئوریزه کند تا مثل چهل سال اولف گاهی بایستد و نه به نفع اولی، نکند و گاهی هم به نفع دومی از برنخیزد. و چقدر این مساله می تواند برای علوم اجتماعی ما پیشنهاد جذابی باشد، اگر و تنها اگر، رو به مطالعه ایران و خودمان بیاورند. اگر این مساله جدی گرفته شود تازه در حال آغاز است! https://www.instagram.com/hosseinmahdizade/p/BvMvTwaH @teghtesadi
f684c0bf5662c33bf1eb4476d6a55ab5f56213e0.mp3
حجم: 22.52M
جلسه اول عدالت و انقلاب اسلامی حجه الاسلام دکتر محسن خاکی 10-12-97 👇 @teghtesadi
74afc05c65e668afbb0bf7f21afa2c4573d68e34.mp3
حجم: 27.29M
جلسه دوم عدالت و انقلاب اسلامی حجه الاسلام دکتر محسن خاکی 10-12-97 👇 @teghtesadi
My Recording971217 عدالت و انقلاب اسلامی در 3 نگاه اقتصاد سیاسی4.mp3
زمان: حجم: 26.13M
جلسه چهارم عدالت و انقلاب اسلامی حجه الاسلام دکتر محسن خاکی 17-12-97 👇 @teghtesadi
My Recording971217 عدالت و انقلاب اسلامی در 3 نگاه اقتصاد سیاسی6.mp3
زمان: حجم: 23.36M
جلسه پنجم عدالت و انقلاب اسلامی حجه الاسلام دکتر محسن خاکی 17-12-97 👇 @teghtesadi
My Recording971217 عدالت و انقلاب اسلامی در 3 نگاه اقتصاد سیاسی5.mp3
زمان: حجم: 27.6M
جلسه ششم عدالت و انقلاب اسلامی حجه الاسلام دکتر محسن خاکی 17-12-97 👇 @teghtesadi
971210 عدالت و انقلاب اسلامی در 3 نگاه اقتصاد سیاسی3.mp3
حجم: 22.44M
جلسه سوم عدالت و انقلاب اسلامی حجه الاسلام دکتر محسن خاکی 10-12-97 👇 @teghtesadi
111.mp3
زمان: حجم: 2.89M
گفتگوی بالا قسمتی برشی از درباره (ره)، بنیانگذار فقید فرهنگستان است. موضوع این جلسه شناخت چالش فرهنگ انقلاب اسلامی و بافرهنگ مدرنیته است. در این قطعه صوتی استادمیرباقری، نظریه استاد فقیدشان را در مقایسه با سه نظریه دیگر، اجمالا گزارش می کنند: 1-بخشی از متدینین که این چالش را اصلا فهم نمی کنند، چون بین دین و توسعه تعارضی نمی بیند. 2- کسانی که این دو را دو سیستم جامعه متفاوت می بینند و با قیچی نمی شود به جان آنها افتاد! این گروه حداقل دو نظریه معروف دارد. 2/1- اول گفته شد که اسلام را قانون ثابت می بیند و زمانه را امر سیال. لذا با کشف روش تطبیق شرایط سیال بر قواعد ثابت، تعارض حل میشود. مثل مرحوم علامه طباطبایی. 2/2- عده ای دیگر که آنها نیز دعوی احیاء دینی دارند، راه نجات را در سیالیّت بخشیدن به کل معرفت دینی و تاویل دینداری به تبع شرایط سیال زمانی دانستند، مثل دکتر سروش! استاد میرباقری سعی می کنند از پایگاه نظریه استادشان توضیح دهند که چرا سه نظریه اول، قابل قبول نیست و راه حل را کجا باید جستجو کرد. @teghtesadi