eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
290 ویدیو
115 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
📲 تغییر مقیاس تهاجم فرهنگی‌ دشمن از «رؤیای آمریکایی» به «رؤیای حکمرانی مجازی» به بهانه بیستم آگوست
نمیدونم اقای شکوهیان راد این جزئیات را کجا از حاج اقای میرباقری شنیده اند، اما گزارش درستی است و ایشان این جملات را در یکی دو سال اخیر مکرر، یکجا یا پراکنده بیان کرده اند
*🔴دریافت دینار عراقی از خود پردازها و فاصله شهرها در عراق* *✅خوشبختانه تمهیداتی در نظر گرفته شده تا زائران حسینی بتوانند از خود پرداز بانک های ایرانی و با هر نوع کارت بانک متصل به سیستم شتاب، دینار عراقی دریافت کنند.* 💵آدرس خود پردازهایی که می توانید از آن ها دینار بگیرید عبارت اند از؛ 📌خود پرداز شماره ۱: شارع العباس عمود ۱۴۱۵ 📌خود پرداز شماره ۲: شارع العباس متنزه الحسین الکبیر 📌خود پرداز شماره ۳: میدان الطف موکب امام رضا علیه السلام 📌خود پرداز شماره ۴: باب البغداد شارع علقمی هتل الشرق الاوسط 📌خود پرداز شماره ۵: باب البغداد شارع میثم تمار بالاتر از پارکینگ هتل ابراج الاشراق 📌خود پرداز شماره ۶: باب البغداد جنب درمانگاه هلال احمر 📌خود پرداز شماره ۷: قبله الحسین کنسول گری ایران 📌خود پرداز شماره ۸: باب الخان شارع علقمی هتل شمس الکربلا الدولی 📌خود پرداز شماره ۹: پارک حی الحسین علیه السلام. 📌خود پرداز شماره ۱۰: شارع قبله العباس هتل آفاق کربلا 📌خود پرداز شماره ۱۱: شارع علقمی هتل فجرالبدیع. *🚛 مسافت مرزهای خروجی ایران برای زوار اربعین حسینی به سمت کربلا و دیگر شهرهای عراق کرد.* *💠فاصله مسیرهای تردد زائران اربعین در عراق* 🔻 *مرز مهران* - مهران تا بغداد: ۲۵۵ - مهران تا نجف: ۳۰۳ - مهران تا کربلا: ۲۷۹ - مهران تا کاظمین: ۲۸۳ - مهران تا سامراء: ۴۴۴ 🔻 *مرز خسروی* - خسروی تا بغداد: ۱۹۰ - خسروی تا نجف: ۳۸۰ - خسروی تا کربلا: ۳۱۵ - خسروی تا کاظمین: ۲۰۳ - خسروی تا سامراء: ۳۲۶ - خسروی تا سید محمد:۲۹۱ 🔻 *مرز شلمچه* - شلمچه تا بصره: ۲۰ - شلمچه تا نجف: ۴۶۰ - شلمچه تا کربلاء: ۵۴۹ - شلمچه تا کاظمین: ۵۷۵ 🔻- *نجف* تا کربلا: ۷۸ - نجف تا بغداد: ۱۶۱ - نجف تا بصره: ۴۶۷ - - نجف تا کاظمین: ۱۸۰ - نجف تا سامراء: ۲۸۷ 🔻- *کربلا* تا بغداد: ۱۰۸ - کربلا تا بصره‌: ۵۲۴ - کربلا تا کاظمین‌: ۱۱۵ - کربلا تا سامراء: ۲۲۰
🚩اندیشکده مطالعات حسینی برگزار میکند؛ 📚درس‌گفتار پژوهش‌های غربیان دربارۀ آیین‌های عاشورایی 🔰با تدریس دکتر فرهنگ مهروش (حامد خانی) دانشیار رشته الهیات و معارف اسلامی 📳به صورت مجازی 🔖همراه با اعطای گواهی معتبر علمی 🗓️پنج‌شنبه و جمعه، ۳ و ۴ شهریور ۱۴۰۱ ⏰ساعت ۹ الی ۱۶ 📌ثبت نام از طریق؛ https://b2n.ir/ehya1 ۵۰% تخفیف ویژه برای پنجاه شرکت کننده اول با کد تخفیف ehyayeamr50
✅هیات های کوچک، محلی و دارای مخاطب خاص 🖌حسین مهدیزاده 🔆قبلا در موارد متعدد درباره نهاد هیات و پویایی و زنده بودن آن و قابلیت بالایی که این نهاد برای اقتباس دارد نوشته ام و حرف زده ام. تلقی من این است که نهاد هیات نوعی سازمان خاص برای انسان خاص است که می تواند در موضوعات اجتماعی متعدد زندگی او، تکرار بشود و لزومی ندارد که آن را به عنوان یک الگو برای مراسم عزاداری بدانیم. ♨️امسال دوست عزیزم آشیخ هادی شمس، مسئولیت یک طرحی را در هیات ثارالله قم به عهده گرفته اند با عنوان طرح «شجره طوبی» که در آن بصورت داوطلبانه، از هیات های کوچک قمی، بر اساس ایده هیات های کوچک استاد میرباقری حمایت و پشتیبانی شود. 🔴 لذا این ماموریت به عهده بنده گذاشته شد که شبها قبل از سخنرانی استاد، حدود 15 دقیقه این طرح را معرفی کنم و بنده نیز از این فرصت استفاده کردم و سعی کردم توضیح دهم که چطور می توان نهاد و تشکیلات هیات را کوچک و محلی و دارای مخاصب خاص کرد و برای اهداف فرهنگی مثل روابط خانوادگی، تربیت کودک و نوجوان، روابط صنفی و... استفاده کرد. 🔻از امروز به مرور فایلهایی که از این جلسات ضبط شده است را در کانال بارگزاری می کنم تا اگر به کار کسی می آید از آن استفاده کند و یا اگر احساس کرد به طرح شجره طوبی نیاز دارد، با آشیخ هادی شمس(@Hadishams2134) تماس بگیرد. در ذیل این پست، به مرور لینک تک تک جلسات را که می گذارم تکمیل خواهم کرد: 1️⃣جلسه اول https://eitaa.com/social_theory/1067 . 🆔@sarallahqom 🆔@social_theory
جلسه اول. اهمیت هیات های کوچک.mp3
3.95M
✅پیرامون طرح «شجره طوبی؛ مواسات با هیاتهای کوچک» 🔍اهمیت تشکیلات هیات، بخصوص هیاتهای 🔺 ۱۴۰۱ 🔰 هیئت ثارالله قم 📣حسین مهدیزاده ⚠️نمی دانم به چه دلیل هیات ثارالله تا شب ششم فایلی از این بخش هیات ندارد. من هم به طور اتفاقی از شب دوم خودم با موبایل این بخش را ضبط می کردم. لذا شب اول این جلسه در اختیارم نیست و از شب دوم خدمتتان تقدیم می شود. تماس با مسئول طرح شجره طوبی: @Hadishams2134 🆔 @sarallahqom 🆔@social_theory
جلسه دوم. هیات های خانوادگی.mp3
3.95M
✅پیرامون طرح «شجره طوبی؛ مواسات با هیاتهای کوچک» 🔍اول: هیاتهای خانوادگی؛ مباشرت در یک تجمع مومنانه واقعی و مهم 🔺 ۱۴۰۱ 📣حسین مهدیزاده 🔰 هیئت ثارالله قم تماس با مسئول طرح شجره طوبی: @Hadishams2134 🆔 @sarallahqom 🆔@social_theory
⚡️دربارهٔ لایهٔ پنهان جریان صدر (جامعه شناسی شهرکِ صدرِ بغداد؛ محرومیت های چندجانبه، بحران های هویتی در سیاسی ترین منطقهٔ عراق) ✍ به قلم: سیدعلی بطحائی ➣ https://t.me/Muslimnair مُسْلِمْنا ✂️برشهایی از یادداشت: 🔸شناخت دقیق و درک چیستی و چرایی جریان صدر(التیار الصدر)، بدون توجه به پایگاه مردمی وجایگاه حسّاس اجتماعی شهرک صدر(مدینه الصدر) غیرممکن است. 🔹شهرک سه ملیون نفری صدر (از هشت ملیون ساکن بغداد)، مهمترین پایگاه این جنبش اسلام گراست و بخشی از تحوّلات این حرکت، با دغدغه های ساکنان این شهرک تنیده شده است. به همین مناسبت در یادداشت پیش رو به نکاتی در مورد تاریخچه احداث، مصائب و چالش های انباشته این شهرکِ پرسروصدا اشاراتی خواهیم داشت. 🔹از نظر جمعیّت شناختی، عمده ساکنان آن را عشایر و کشاورزان - اغلب شیعیان استان های جنوبی عراق - به اصطلاح عراقی الشروگ(مهاجران استانهای میسان، بصره و ذی قار و ناصریه) هستند که در پیامدهای کم آبی احداث سد الکوت(1939م/1317ش) بر دجله، با بحران شدید بی آبی ومعضلات اجتماعی مواجه شدند وبالاضطرار به بغداد مهاجرت کردند. 🔸تراکم جمعیّت این شهرک، با معیارهای قرابتهای عشایری و فرهنگ کوچ و سکونت غیراستاندارد شهری بوجود و حل مشکلات انباشته این منطقه را با چالش جدی مواجه کرده است. پراکندگی جمعیتی شهرک، عمدتا به صورت خویشاوندی، نظام قومی- قبیله ای شکل گرفته است و ملاک های عشایری، جایابی این منطقه را به وجود آورده است. 🔹نقشه شهری این شهرک بر اساس معیارهای بدویت شکل گرفته و آلونک های توی در تو وکوچه های تنگ، باریک واصطلاحاً آشتی کنان وحلبی آباد، باعث شده که اگر یکی از ساکنان قصد کند تا اسباب جدیدی مثل یخچال نویی را به آنجا منتقل کند؛ باید از هفت خوان رستم بگذرد و پشت بام نوردی ها و حیات نوردی های متعدّدی بکند تا وسیله سرمایشی جدید خود را به مقصد خود برساند. به دلیل صعوبت انتقال مصالح ساختمانی، بازسازی و مرمت تقریبا منتفی است. 🔸کارویژهٔ مقتدی صدر - که میراث پدرش آیت الله سیدمحمد صدر است - در حضور مستمر در این شکاف سیاسی- اجتماعی و همدردی های پدرانه با محرومان ساکنان این شهرک و رفع عقب ماندگی های متراکم آنهاست. او همواره در تلاش برای پیگیری حقوقِ عقب مانده انباشته و نهیب به دولت ها برای توجه به انبوه مشکلات این منطقه است. 🔹 هنر دیگر صدر کم کردن فاصله میان ساکنان این منطقه عراق با سایر نواحی عراق وتغییر نگاه مردم عراق به آنان بوده است. در دوران فعّالیّت او در شهرک صدر، جوانان و ساکنان شهرک صدر در کنار سایر محرومان عراقی قرار گرفتند و با از بین رفتن فاصلهٔ آنها با سایرشهروندان عراقی در تلاش برای احقاق حقوق آنها را در جبهه واحد قرار گرفتند. 🔸 این خاندان صدر بودند که شهروندان درجه دوم شهرک صدر را به شهروندان درجه یک عراق تبدیل کردند. صدر با ایستادن در شکاف های اجتماعی وگسل های هویتی، رسالت خود را در احقاق حقوق آنها تعریف کرد، هر چند گاهی در تشخیص مصادیق دچار اشتباهاتی بزرگ می شود. 🔹 غایت این نوشتار حمایت همه جانبه وتطهیر اقدامات مقتدی صدر در همه موضوعات(اقدامات نظامی، حشدالشعبی و...) نیست وهدف ترسیم چهره کمترتوجه شده از «حاکم غیر رسمی شهرک محروم صدر» است؛ تا در پناه آن نگاهی شفاف تر به این جنبش وآرمانهای آن پدید آید. مطالعه کامل⬅️↙️ http://muslimna.ir/news/3284-2022-08-31-15-56-47.html 🌐 کانال علمی - تخصصی مسائل جهان اسلام(مُسْلِمْنا) ➣ تلگرام: ➣ https://t.me/Muslimnair ➣ ایتا: ➣ https://eitaa.com/muslimnair ➣ واتس اَپ(1): ➣ https://chat.whatsapp.com/H7nizlXGUrP2CtEK6UrE2J
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
بخش اول بسمه تعالی سیدمحمدرضا رضی بهابادی با عرض ادب و احترام جای جای متن جناب آقای دکتر رحمانی درباره آدام اسمیت محل خدشه و اشکال است. فرمایشات ایشان که از اساتید اقتصاد در ایران هستند، فرصتی است برای کندوکاو پشت‌ پرده‌های تاریخ اقتصاد و به اصطلاح بزرگان آن و کنار زدن مشهوراتی که تا کنون مانع دیده شدن حقایق مستور درباره پدران این دانش است. در تحقیق گسترده‌ای که پیرامون زمانه و زندگانی اسمیت داشته‌ام قدری به این کندوکاو نزدیک می‌شویم. نکاتی به اجمال به عرض می‌رسد و تفصیل به شما و مطالعه کتاب «روایت ایجاد دانش اقتصاد؛ نگاهی دیگر بر زمانه و زندگانی آدام اسمیت» که در دست چاپ است واگذار می‌شود. ۱. هرچند پدر علم استعماری اقتصاد سرمایه‌داری و تئوری ظالمانه بازار آزاد بودن به خودی خود یک رذیلت اخلاقی و موجب عار است و نه مایه مباهات اما اینکه آدام اسمیت پدر علم اقتصاد باشد توسط اهل تحقیق در تاریخ اندیشه رد شده است. شومپیتر یکی از این افراد است که اسمیت را یک نظریه پرداز پیشرو و فردی دارای نبوغ نمی‌داند. هرچند شومپیتر خطاهای فاحشی نیز مانند سانسور اندیشه‌های اقتصادی علمای مسلمان در تحلیل‌های خود دارد اما در این اظهار نظر خود پیرامون اسمیت درست می‌گوید. ۲. حقیر نیز در مطالعاتم به همین نتیجه رسیده‌ام. اسمیت یک مدون و ویراستار است تا نظریه پرداز. اندیشه اقتصاد لیبرال قبل از او توسط ماندویل، هیوم، جان لا، مونتسکیو، روسو و بسیاری دیگر مطرح شده بود. @seyedrazy ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
بخش دوم: اسمیت در یک سفارش پژوهش با تامین مالی چارلز تاونزهند(تاونشند) در ازای حقوقی بالا در دوران نوشتن کتاب و نیز حقوقی مادام العمر و نیز وعده ریاست گمرک ادینبورا که درآمدی هنگفت داشت، کرسی درس خود در دانشگاه گلاسکو را رها کرد و معلم سرخانه فرزندخوانده تاونزهند، دوک سوم باکلو، شد تا در این قالب محک بخورد و‌ سپس نوشتن کتاب را آغاز کند. مدیر علمی و‌ ایده‌پرداز اصلی کتاب، دیوید هیوم بود و‌ نوشتن و ویراستاری و جفت و جور کردن عدد و رقم برای تحلیلها با اسمیت. اسمیت از ابتدا به عنوان یک طلبه با بورسیه تحصیلی اسنل در حوزه علمیه آکسفورد مشغول به تحصیل شد و نهایتا با گرفتن درجه اجتهاد در کرسی تدریس فقه حوزه علمیه گلاسکو تکیه زد. نکته مهم در تمام این دوران، گرایش قوی و وصف ناپذیر او به کفر بود. ریا از مهمترین ابزارهای او در پیمودن پله‌های ترقی در حوزه بود. او به هنگام نیاز در محیط علمی ریایی آشکار و در خارج از آنجا رفتاری متفاوت داشت. در خلوت خود در گلاسکو نماز نمی‌خواند و آنجا را ملال آور می‌دانست. مخفیانه کتابهای کفرآمیز دایی زاده‌اش دیوید هیوم را می‌خواند و به همین جهت توبیخ شد. او با هیوم پیوندی عمیق داشت و تمام قد از این زندیق تمام قرون دفاع می‌کرد. در اینجا سخن مربوط به نقد گمراهی و اندیشه‌های الحادی او نیست بلکه سخن در داشتن این اندیشه‌ها در کسوت یک روحانی مجتهد مسیحی است. او به قدری با دین آشکار شده، یا شریعت، دشمن بود که به هنگام تأسیس انجمن ماسونی «انتخاب» پیشنهاد داد بحث از شریعت در این محفل ممنوع باشد. @seyedrazy ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
بخش سوم: ۴. به لحاظ اخلاق فردی و رعایت آداب متناسب با یک طلبه، در باشگاهها و انجمنهایی که عضو بود آشکارا شراب می‌نوشید. یکی از دوستانش درباره او می‌گفت «تو مشمئزکننده‌ترین سگی هستی که دیده‌ام؛ در آن هنگام که مشروب در گلویت حباب می‌زند!» هرچند تا پایان عمر ازدواج نکرد اما با زنان ارتباط داشت و در دوره سفر به فرانسه با معشوقه‌اش مرتبط بود. این رابطه موضوع فصلی مستقل از کتاب زندگینامه آدام اسمیت است. ۵. اسمیت به لحاظ انسانی نیز از وارستگی بهره‌ای نداشت. او و خاندانش به نحو بسیار گسترده‌ای در خدمت دستگاه استعمار خونین بریتانیا بودند. پدر و عموزادگان او از کارگزاران دسته چندم دربار بریتانیا بودند. خاندان مادری‌اش یعنی داگلاسها که افتخار داشتند جنایتکارانی مانند آرچیبالد ترسناک و‌ داگلاسهای سیاه از ایشانند، اکثرا جنگجو، نظامی و در خدمت ارتش بریتانیا در داخل کشور و نیز پهنه مستعمرات مظلوم بریتانیا از هند تا آمریکا بودند. @seyedrazy ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
بخش چهارم: ۶. همچنین او‌، پدر و اقوام پدری‌اش به صورت سنتی خانه زاد خانواده‌های اشرافی و استعمارگر اسکاتلند بودند. مهمترین این خاندانها، خانواده دوکهای آرگیل بودند. پدر او در خدمت دوک دوم آرگیل بود. دوک دوم آرگیل در سرکوب نهضت جاکوبیتهای اسکاتلند نقش اساسی داشت و بی‌رحمانه ایشان را می‌کشت تا جایی که به او لقب جان قرمز داده بودند. پدر اسمیت در دادگاههای صحرایی دوک آرگیل دست اندرکار بود و احتمالا منظور زندگی‌نامه نویسانی چون رافائل از اینکه اسمیت پدر را از دست اندرکاران دستگاه قضایی بریتانیا دانسته‌اند همین بوده است. ۷. اسمیت در خدمت حلقه تاجران مستعمراتی و دلالان بزرگ برده مانند پل اینگرام، جان گلسفورد و دیوید کوچرین(کوکران) حضور داشت و هیچ گونه تعرضی به این رفتارهای ددمنشانه نمی‌کرد بلکه باشگاه اقتصاد سیاسی اسکاتلند که مجمع او و همفکرانش بود متعلق به دیوید کوچرین بود و هزینه‌هایش را این تاجر برده تامین می‌کرد. باشگاهی که ریشه‌های کتاب ثروت ملل در آن شکل گرفته بود. @seyedrazy ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
بخش پنجم: ۸. اسمیت به هیچ وجه مخالف استعمار و تجارت استعماری نبود بلکه مخالف تجارت استعماری انحصاری بود. او خود از عوامل این دستگاه استعماری در گمرک ادینبورا بود و روزانه صحنه‌ تجارت بردگان و‌ دسترنجشان در تولید کالاهایی مثل تنباکو و پنبه را می‌دید و نه تنها با آن مشکلی نداشت بلکه از این تجارت در گمرک تحت مدیریتش کسب درآمد می‌کرد و حق و حساب می‌گرفت. او‌ و دوستانش با این نظام استعماری تنها یکی مشکل داشتند و آن انحصاری بودن آن بود. از همین رو با کمال احترام به انحصار کمپانی هند شرقی و نه اصل آن اعتراض می‌کردند. اسمیت یکی از گزینه‌ها برای معلمی پسر رابرت کلایو، غارتگر و‌جنایتکار معروف بریتانیا در هند بود. ۹. اسمیت استعمار را حق مسلم اروپائیان می‌دانست. او استعمار کنندگان را فرزندان مهربان مادر ماگنا بر می‌شمرد. وی استعمار را منتی می‌دانست از سوی استعمار کنندگان بر سر استعمارشوندگان. این اعتقادات انباشته از وارستگی در جلد چهارم کتاب ثروت ملل به روشنی بیان شده است؛ همان مجلدی که در ایران ترجمه نشده است... امید آنکه اشارات فوق فصلی جدید در برابر پژوهشگران اقتصادی در ایران و جهان بگشاید. سید محمد رضا رضی بهابادی @seyedrazy ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
درسواره 10. دکتر مقصودی.mp3
38.95M
🔹درسواره‌های تعاون ۱۰ ♦️انتزاع سازوکار تعاون از فناوری اجتماعی اربعین ✅ دکتر حمیدرضا مقصودی عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه قم 🆔 https://eitaa.com/darsvaretaavon ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از محسن قنبریان
38.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برنامه ۱۲ قسمتی علامت / شبکه دو یزیدی که بود ، حسینی که هست! ارائه قسمت ششم/ حجت الاسلام قنبریان 🔅 کشف حجابِ یزیدی! • آیه سوره نور حجاب عمومی برای زنان ❗️سه مرحله کشف حجاب: 1⃣ حکم حکومتی منع حجاب سر بر کنیزان! ⬅️ بعدا کنیزان زیبای ایرانی و رومی با این کم حجابی جامعه را دچار آسیب کردند 2⃣ آقازادگان مرز شکن! • دختر طلحه مرزهای حجاب زنان آزاده را هم به قبل از سوره نور برد! • تهاجم فرهنگی، اقتضای زیست ویژه خواری است نه حتما سوغات خارجی ها! 3⃣ کشف وجوه از زنان مقدس ترین خانواده اسلام توسط یزید! ❗️شاید هم می خواست زنان اهلبیت را کنیز جلوه دهد! ❗️اما خاندان اموی حدیث جعل کرده بودند که هیچ دختر قریشی کنیز نمیشود! ⬅️ دیدن گفتگوی این قسمت را به نخبگان فرهنگی توصیه می کنیم: https://telewebion.com/episode/0x298a6c6 ارائه ها و گفتگوهایش را هرشب ۲۳:۳۰ از شبکه دو و تکرار را ساعت ۸ و ۱۴:۲۰ ببینید! ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
صوت کامل برنامه ۶ علامت-استاد قنبریان.mp3
36.55M
✅ صوت کامل برنامه‌ی ششم علامت را بشنوید! 🔅 کشف حجابِ یزیدی! • آیه سوره نور حجاب عمومی برای زنان ❗️سه مرحله کشف حجاب: 1⃣ حکم حکومتی منع حجاب سر بر کنیزان! ⬅️ بعدا کنیزان زیبای ایرانی و رومی با این کم حجابی جامعه را دچار آسیب کردند 2⃣ آقازادگان مرز شکن! • دختر طلحه مرزهای حجاب زنان آزاده را هم به قبل از سوره نور برد! • تهاجم فرهنگی، اقتضای زیست ویژه خواری است نه حتما سوغات خارجی ها! 3⃣ کشف وجوه از زنان مقدس ترین خانواده اسلام توسط یزید! ❗️شاید هم می خواست زنان اهلبیت را کنیز جلوه دهد! ❗️اما خاندان اموی حدیث جعل کرده بودند که هیچ دختر قریشی کنیز نمیشود! ارائه ها و گفتگوهایش را هرشب ۲۳:۳۰ از شبکه دو و تکرار را ساعت ۸ و ۱۴:۲۰ ببینید! ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
36.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برنامه ۱۲ قسمتی علامت / شبکه دو یزیدی که بود ، حسینی که هست! ارائه قسمت هشتم/ حجت الاسلام قنبریان 🔅 مراحل حقوقی عفیف سازی جامعه • اول عفاف حاکمیت! - بدون آن امر و نهی اش بی اثر است • بعد رویه سه مرحله ای : 1⃣ معروف سازی واجبات ، منکر سازی محرمات - معروف برای فطرت ، هنجار اجتماعی شود - ارشاد جاهل قبل امر به معروف - نکات شهیدان بهشتی و مطهری ⬅️امر و نهی تسهیل می شود! 2⃣ دادن جایگاه ولاء طرفینی مومنان به مردم! - فرق این ولاء با ولاء حاکم؟ - ورود مردم به همه معروفها و همه منکرها نه فقط منکرهای خیابان! ⬅️ با آن حق، تکلیف امر و نهی بجاست 3⃣ تفاهم اجتماعی برای الزامِ برخی موارد! - بیعت زنان برای عصیان نکردن در معروفها! - احتباء چیست؟ -تجربه ای معاصر! ⬅️ دیدن گفتگوی این قسمت را به نخبگان فرهنگی توصیه می کنیم: https://telewebion.com/episode/0x298b3be ارائه ها و گفتگوهایش را هرشب ۲۳:۳۰ از شبکه دو و تکرار را ساعت ۸ و ۱۴:۲۰ ببینید! ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
صوت کامل برنامه ۸ علامت-استاد قنبریان.mp3
42.21M
✅ صوت کامل برنامه‌ی هشتم علامت را بشنوید! 🔅 مراحل حقوقی عفیف سازی جامعه • اول عفاف حاکمیت! - بدون آن امر و نهی اش بی اثر است • بعد رویه سه مرحله ای : 1⃣ معروف سازی واجبات ، منکر سازی محرمات - معروف برای فطرت ، هنجار اجتماعی شود - ارشاد جاهل قبل امر به معروف - نکات شهیدان بهشتی و مطهری ⬅️امر و نهی تسهیل می شود! 2⃣ دادن جایگاه ولاء طرفینی مومنان به مردم! - فرق این ولاء با ولاء حاکم؟ - ورود مردم به همه معروفها و همه منکرها نه فقط منکرهای خیابان! ⬅️ با آن حق، تکلیف امر و نهی بجاست 3⃣ تفاهم اجتماعی برای الزامِ برخی موارد! - بیعت زنان برای عصیان نکردن در معروفها! - احتباء چیست؟ -تجربه ای معاصر! ارائه ها و گفتگوهایش را هرشب ۲۳:۳۰ از شبکه دو و تکرار را ساعت ۸ و ۱۴:۲۰ ببینید! ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔔 فراخوان هم‌اندیشی حوزویان پیرامون سند تحول دولت سیزدهم «هم اندیشی حوزویان پیرامون سند تحول دولت سیزدهم»، از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و چند نهاد حوزوی فراخوان شد.👇 https://hawzahnews.com/xbT3n @hawzahnews| حوزه‌نیوز
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی از عراقی‌های ساکن سوئد، به مناسبت ایام اربعین، در این چند روز اخیر اقدام به توزیع رایگان سبزیجات و انواع میوه در میان همۀ مردم اعم از عراقی و سوئدی کردند که باعث اعجاب دولت سوئد شده است. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۲۴ ماه صفر سال ۵۶۵ قمری 🏳قتل مستعصم توسط هلاکوخان 🏳انقراض حکومت بنی‌عباس/۵ 💠رهبرانقلاب ‼️آیا میتوان در ولایت طاغوت بود و مسلمان زیست؟! اگر بخواهیم تفصیلش را بفهمیم باید باز برگردیم به تاریخ، شما ببینید در زمان بنی‌امیه و بنی‌عباس چقدر عالَم اسلام بانشاط حرکت کرد و موج عظیم دانش طب و زبان و هنر در جامعه اسلامی گسترش یافت بطوریکه کسی مثل "گوستاو لوبون" فرانسوی، تاریخ قرن ۲تا۴قمری را، دوران تشعشع اسلام میداند؛ اما چرا حال که ۱۰قرن از آن روزگار میگذرد، آنهمه پیشرفت بسود اسلام و جامعه اسلامی تمام شد؟! خیر، چراکه همه آن پیشرفتها در زیر نگین دوران ولایت طاعوت بود، اهرمنهای طاغوت همه با اسلام و مسلمین بازی کردند، اگر هم پیشرفتی در دوران چند خلیفه عباسی بود، بخاطر اینبودکه نام خودشان را بالا ببرند، اگر بجای همه این فعالیتهای علمی و غیره اجازه میدادند که حکومت علوی سرکار بیاید ولو دنیا از لحاظ آن علم ۱۰۰سال عقب میفتاد، بازهم حکومت علوی بسود انسایت بود و استعدادها در جهت صحیح بکار میرفت و اسلام رشد میکرد و انسانها هم به حد اعلی درجه تکامل میرسدند! ۵۳/۷/۲۴ @Jahade_tabeini
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۶۶ 🏳نطق رئیس‌جمهور خامنه‌ای 🏳در مجمع سازمان ملل متحد/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️بنده بعنوان رئیس جمهور آن وقتی‌ که متصدی‌ این عنوان بودم نشستم و بیست روز کار کنم تا یک نطق فراهم شود. از مشاوران کمک بگیرم؛ از همفکریها کمک بگیرم؛ از اطلاعات گوناگون کمک بگیرم و نطقی‌ یک ساعته در سازمان ملل ایراد کنم. دیگر از این بالاتر چیست!؟ برای‌ یک کار رسمی‌، برای‌ یک نطق، کدام منبر از منبر سازمان ملل عمومی‌‌تر و کدام گوینده از یک رئیس جمهور رسمی‌‌تر و کدام حرف از آن حرفها جدی‌‌تر!؟ من سخنرانیهایی‌ را که داشتم، خدمت امام می‌‌بردم و ایشان هم غالباً تصحیح و اصلاح می‌‌کردند؛ نظر می‌‌دادند و تأیید می‌‌فرمودند؛ خوب؛ یک سخنرانی‌ جانانه در چنان جایی‌ توسط یک رئیس جمهور، آن هم با جرأتی‌ که بنده آن‌جا به خرج دادم، خوانده شد و در دنیا هم پخش گردید. شما فکر می‌‌کنید این سخنرانی‌ چقدر در افکار و دلهای‌ مخاطبین خود اثر گذاشت؟ اگر محاسبه کنیم، به نسبت آنچه که یک پیام نیاز دارد، خیلی‌ کم بود! به دوستانم گفتم که من در نطق سازمان ملل می‌‌خواهم «پیامبرانه» سخن بگویم نه «سیاستمدارانه!»، با دعا شروع کردم: «بارالها ...!» این‌طور شروع کردم. این پیام پیام انقلاب بود. توقع است که خیلی‌ گسترش و نفوذ پیدا کند و خیلی‌ در دلها تأثیر بگذارد و در گوشه و کنار دنیا، اگر کسانی‌ شنیده باشند، بگویند: «عجب! چه حرفهایی‌!» اصلاً طبیعت پیامهای‌ معنوی‌، آن طبیعتی‌ نیست که بشود با حرف زدن معمولی‌ بیان کرد؛ بخصوص از موضع یک حالت رسمی‌. این پیامها را جز از طریق هنر نمی‌‌شود بیان کرد. ۷۱/۲/۷ @Jahade_tabeini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ظاهرا از این صحبت حدود 15 سال گذشته. 15 سال قبل رهبر انقلاب به این فکر میکردند که با شکل گیری فضای مجازی و کامل تر شدن این فناوریها، زندگی ما تغییرات اساسی خواهد کرد. احتمالاتی که ایشان در این جلسه برای این آینده در ذهن می پرورانند خیلی جالب است! حالا چرا نه ان موقع و نه حالا ما اینطور و با دید «ساختنِ» حال و آینده، به این موضوع فکر نمیکنیم؟ همه فکر و ذکر ما فیلتر کردن و نکردن، کپی کردن و محدود کردن و این افکار و نگاه های ضعیف و کوتاه است، بدون اینکه بخواهیم چیز خاصی بسازیم است! مثالی مثل «ایتا» جلوی چشم ماست! پیام رسانی که بدون هیچ هدف مشخص و عمیقی رو به آینده حرکت میکند و در حال تبدیل شدن به پیام رسان ملی و نماد انقلابی گری است! محصول این نگاه بی افق و مقلدانه است که از نهادهای سیاسی تا نهادهای اجتماعی و مذهبی، آفت بزرگ جامعه پردازی و حکمرانی ماست. در سالهای آغازین انقلاب، جا دارد که انقلاب اسلامی در مقابل ، رویای انقلاب اسلامی را پیدا کند. بدون این رویا و کشف جزئیات ان، پرایدها و ایتاها، ساخته خواهند شد و ما را در مقابل بنزها و اینستاگرامها تحقیر خواهند کرد...!!! @social_theory
💢حکمرانی طبیعی 1️⃣ از ... 🔅این سلسله یادداشتها را با حس برادری و یاریگری و برای کمکی هرچند ناچیز به تصمیماتی که این روزها در حال اتخاذ است می نویسم؛ شاید بکار کسی بیاید! 🖌حسین مهدیزاده نمی دانم از زندگی خواجه نصیرالدین طوسی چیزی می دانید یا نه! خواجه قریب به بیست سال -از حمله اول تا حمله دوم مغول ها- در قلعه های اسماعیلیان زندگی کرد و دراین بیست سال به قول ویکی پدیا یک «همه چیزدان» یا همان «علامه» شد. ما خواجه را مهندس و منجم می شناسیم و روز بزرگداشت او را روز مهندس نامیده ایم. آری او یکی از موثرترین تغییرات اجتماعی نرم و هدایت شده را در تاریخ ایران و شاید تاریخ اجتماعی بشر را رهبری کرد. می پرسید چطور؟! در تاریخ آمده است که مغولها پس از حمله معروف و عظیم شان به جغرافیای بزرگ اسلامی، در انتخاب فرهنگ و نرم افزار حکومت بر تمدن پیشرفته اسلامی سرگردان شده بودند! ایلخان مغول، قبایی به تن کرده بودند که بسیار برایشان گشاد بود. حالا که سلطان این ملتهای متمدن شده بودند، باید فرهنگ و سیاست و اقتصاد و علم و هنر این جامعه بزرگ و پیچیده و پیشرفته را مدیریت میکردند، اما با چه نرم افزار و فرهنگی؟ 🔅تاجران ونیزی ها که شاید محرکان اصلی مغولها به جنگ بودند، می خواستند همه جا را مسیحی کنند، از فرهنگ تا نظام اداره و دیوان شهرها و کشورها! غافل از اینکه مسیحیت و نرم افزار فرهنگی و سیاسی آن که بر قرون وسطی اروپا حاکم بود، توان این را ندارد که بر سرزمین های بسیار متمدن تر و ملت های باسابقه شرقی حکومت کند. 🔅مسلمانان عامه هم می خواستند فرهنگ خود را حفظ کنند، اما چون میراث دار فرهنگ سابق بودند، توسط فاتحین مورد غضب بودند و به آنها با دید تهدید نگریسته می شد. 🔅زیدی ها و اسماعیلی ها هم بودند که قرنها تجربه زندگی مذهبی و مبارزاتی زیرزمینی و تاسیس کشورهای کوچک در مناطق خاص و سخت و به کمک قلعه ها و برج و باروها را داشتند. آنها هم بیش از دو دهه در مقابل مغولها مقاومت کرده بودند، پس احتمال رجوع ایلخانان مغول به آنها هم منتقی بود، گرچه حتما ایده های موفقی برای اداره کشور داشتند. 🔅این تحول بزرگ و سرگردانی های پیش آمده در آن، جایی برای عرض اندام حاشیه نشین ها و غیر سیاسی ها هم جایی باز کرده بود، یعنی برای ما شیعیان اثنی عشری! ما از امامان اهلبیت(ع) آموخته بودیم که از طریق سیاست، هویت سازی نکنیم، بلکه دورن دولتهای زیرزمینی خودمان، امورات ضروری خود را بگذرانیم. شیعیان دوازده امامی مثل یک جامعه کامل بودند، اما جزئی از جامعه رسمیِ دیگر و به عنوان یک خرده فرهنگ و شبیه «فرقه»! با هیچ کس نبودیم و رقیب همه بودیم، اما رقیب آرام و فرهنگی شناخته می شدیم! حتی کمتر پیش می آمد که شهرهای کوچک و حاشیه ای مثل قم را تاسیس کنیم! اما شاه تازه وارد و نابلد، کدام را انتخاب کند؟! باورش سخت است، اگرچه خواجه نصیرِ پر آوازه ی ما 30 سال از رقبایش در ورود به دربار ایلخانان عقب بود، اما یگانه برنده این منازعه بزرگ خواجه همه چیزدان و آرام و سخت کوش ما بود. کسی که سالها محصور در قلاع الموت بود و به ظاهر غیر از علم از او توقعی نمی رفت! اما طرحی داشت که آرام و پیش رونده از همه پیشی گرفت، به نحوی که هنوز هم افسانه های زیادی درباره نحوه غلبه او بر رقبا تعریف می شود! خواجه متمایز بود و کارهایش سیاسی کاری و قدرت پرستی نبود اما جادو می کرد؛ جادوی تاریخی! در نهایت هم پیروز شد و عقیده و ایده تشیع جعفری و دوازده امامی، مامور جامعه پردازی، آینده ایران بزرگ شد! خواجه نصیرالدین همه چیز را زیر و رو کرد و ایران آینده را -که ما امروز در آن زندگی می کنیم- پایه گذاشت و لذا اجزاء طرح او، هنوز در صدر مسائل سیاسی و کلامی و فکری و اجتماعی امروز ماست. شاید به همین دلیل است که هم عامه سنی ها و هم شرق شناسان غربی، خواجه ی آرام و دریادل ما با عصبانیت و تحریف گزارش می کنند. در اینجا فقط چند مثال کوچک از آن را می نویسم. ادامه دارد... ان شا الله...! @social_theory
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
↩️ ۱۵سال پیش: ۲۰_۳۰سال آینده، دنیایی بدون هیچ شباهت با امروز در امکان اثر گذاری و تسخیر دلها/ روحانیت مسئول دینداری مردم...! ❓ سؤال اساسی: دهه اخیر فضای مجازی، "" ساخته یا صرفا مضامین ناپسندی را با پلتفرم های بیگانه منتشر می کند؟! ▫️جهان اجتماعی، به نوعی "افکار عمومی مشترک" و "آستانه شوق و تحریک مشترک" است. فیلتر فلان پلتفرم و نگهداشت ایتا و روبیکا و... الزاما مسئولین دینداری مردم(روحانیت) را مثل جهان اجتماعی پیشا مجازی، نمی کند! در همین پلتفرم های داخلی هم از کانال های سرگرمی و زرد عقب می مانند! ▫️روحانیت در فضای مجازی "غایب" نیست اما دچار "" است! "ظهور دینداری در فضای مجازی" شرط در آمدن از "این غیبت" است! و دینداریِ مجازی چیزی بیشتر از روحانیتِ مجازی و تولید محتوا و لشکر سایبری و فیلترینگ می خواهد؛ تصرفاتی ایمانی(نه فقط قضایی) در "تکنولوژی مجازی" و "بعثتی متناسب" با آن جهان اجتماعی -هردو باهم- می خواهد! ❗️بسیاری از ما عادت کرده ایم مسأله ها را ساده کنیم تا حل کنیم! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۷/۹ ☑️ @m_ghanbarian