eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
290 ویدیو
115 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
صوت آقای مهدی زاده.mp3
35.1M
✅حکمرانی پلتفرمی و آینده های محتمل برای انقلاب اسلامی 💠ویژه نامه سلسله نشست‌های آموزشی هفته پژوهش در سال ۱۴۰١ 🔗 https://yun.ir/jezx32 ✅اصول حکمرانی پلتفرمی 🗣️حسین مهدیزاده 📖صفحه 49 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @OISC_Majazi 🆔 @social_theory
- ناشناس.mp3
5.57M
🎙صوت نشست : جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی 👤حجت الاسلام حسین مهدیزاده 🌱مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
🇮🇷عهد ملت ایران با خداوند متعال🇮🇷 حضرت امام خمینی: «هان، ای ملت عزیز، که پرچم پر افتخار اسلام را به اهتزاز درآورده و سکوت مظلومان را در مقابل ستم‌گران و قلدران شکسته و متحول به فریاد و پرخاش کردید و ندای «اللّه‌اکبر» اسلام را با امواج فرستندگان غیبی به اقصی بلاد جهان رساندید، بهوش باشید و به عهد خود به پیشگاه مقدس خداوند پابرجا باشید که شکست اسلام خدای نکرده در ایران دفن معنویات و احکام مقدس اسلام است. بهوش باشید که موریانه‌های موذی،این ایادی استکبار جهانی درصدد رخنه کردن در صفوف شما هستند. دست‌های وحدت را به هم دهید و بازو به بازوی هم یکدل و یک جهت این هدیه‌ی الهی را، که پس از قرون متمادی به شما عطا فرموده قدردانی و حفظ کنید و از نقص‌ها و کمبودها که لازمه‌ی هر انقلابی است و در انقلاب شما به برکت اسلامی و مردمی بودن از همه کمتر است، به خود سستی راه ندهید، که با خواست خداوند منّان با پیروزی شما همه چیز اصلاح می‌شود.» 22 بهمن 1363 ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
نکاتی به بهانه مصاحبه دقیق و پرنکته اخیر استاد میرباقری با مجله فکرآورد درباره نظریه پیشرفت ایشان. در این نکات به 4 آموزه اصلی که در سالهای شاگردیم از پروژه کلامی استاد میرباقری آموخته ام و آنها را دنبال می کنم اشاره کرده ام و جایگاه مهم این مصاحبه در این میان. @social_theory
14011123 edit.mp3
38.72M
⭕️ سخنرانی های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان 🔴جلسه سوم ✅بازخوانی اندیشه اجتماعی مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی(ره) از منظر دستاورد وی در شکل دهی به یک نظریه اجتماعی 🟩ایده این دوره این است که مرحوم علامه حسینی(ره) در سه مرحله، به مرور، به خوانشی از نظریه اجتماعی اسلام دست پیدا کرد که در نقطه ای متمایز از نظریه اجتماعی مدرن و همینطور نظریه اجتماعی تمدن اسلامی دور اول و محصولات علمی آن بود. 🟦این دوره از ارائه های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم سعی می کند در 4 جلسه، خطوط کلی تلاش وی در دور اول را مورد بررسی قرار دهد. 🟪اهمیت این دوره از فکر اجتماعی بنیانگذار فقید فرهنگستان علوم اسلامی در این است که یک عضو فعال جامعه مدرسین حداقل در تفکر اقتصادی حوزه علمیه قم نقشی شناخته شده داشته است. 🟧وی در این دوره عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بوده که یکی از 18 پیشن نویس قانون اساسی ایران را نیز ارائه کرده بوده است و در این پیش نویس و در نطق هایش، بر اساس این دستگاه فکری، مشارکت می کرده است. ◀️جلسه سوم 🗣 ارائه کننده: حسین مهدیزاده 1️⃣ یکشنبه 23 بهمن 1401 🆔@social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴یک پیشنهاد پژوهشی: ✅ما هیچ نقشه ای از خرده فرهنگهایی که توانسته ایم آنها را با انقلاب اسلامی همساز کنیم نداریم. اما هر از چند گاهی کلیپهای مصاحبه ای کوتاه، خبر از یک تکثر متعقد، ذیل انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی میدهد تا بگوید ج.ا یک چتر ملی است، نه فرقه ای. 🔆 اگر من رئیس یکی از دانشکده های علوم اجتماعی ج.ا بودم، دسته های مختلف را به کمک همین کلیپها شناسایی می کردم و در یک مصاحبه عمیق، سعی می کردم پرده از زوایای فکری و فرهنگی آنها برای جامعه علمی بردارم. این کار باعث می شود تا به نقشه ای از خرده فرهنگهایی که امروز به چتر جمهوری اسلامی علاقه دارند برسیم. می دانیم که ج.ا.ایران فقط یک چتر فرقه ای برای ما مذهبی هایِ مسلمانِ شیعه یِ فقاهتیِ... نیست. اساسا انقلاب اسلامی ماموریتش این بود که شیعه جعفری را به موقعیت رهبری جامعه واقعی انسانی، با همه تکثرهایش بازگرداند و این فرصت در متکثرترین دوران فرهنگی بشر و در یکی از ریشه دار ترین سرزمین های تمدنی، یعنی ایران برای ما مهیا شد. اما ما امروز نمی دانیم که با چه طیفی از همراهان مواجه هستیم و عمق فرهنگی مشترک ما با هر کدام چقدر است و از کجا نقطه تمایز ما شروع می شود و... تا بتوانیم نقشه دوستی متناسب بریزیم و بدانیم کجاها وارد نشویم که باعث دشمنی نشود و کجاها می توانیم سرمایه گذاری کنیم که عمق فرهنگی مشترکمان را افزایش دهیم تا جامعه در جهت انقلاب اسلامی تکامل یابد، نه در جهت مدرن. این مصاحبه های عمیق می تواند آغازی باشد برای این رویای بلندپروازانه شیعیان جعفری که با خلوص، خودشان را به امروز تاریخ بشر رسانده اند. 🆔 @social_theory
«ماهنامه فکرآورد ـ شماره ۱ ـ بهمن ماه ۱۴۰۱» را از طاقچه دریافت کنید https://taaghche.com/book/142440
آیا تکنولوژی هم اسلامی و غیر اسلامی دارد ؟! از اصحاب علوم انسانی اسلامی شنیده ایم که علوم دارای مبنا ، ارزش و اهداف هستند اما عموما گمان میکنیم که این مربوط به علوم انسانی است و الا در علوم تجربی و فنی یا به عبارتی تکنولوژی چنین مسائلی وجود ندارد و محصولات تکنولوژیک از یک قائده مشخص پیروی میکنند . اگر کمی به تصاویر بالا دقت کنید متوجه خواهید شد که یک محصول واحد میتواند با دو رویکرد ، ارزش و عقلانیت و هدف ساخته شود . یک طرف متور سیکلت اژ که مربوط به شوروی سابق است یک نظام کمونیست و کارگری و طرف دیگر متور سیکلت هارلی دیویدسون مربوط به امریکاست که در یک نظام سرمایه سالار و لیبرال طراحی و ساخته شده ، شاید در نگاه اول فکر کنیم که خب سلیقه ها متفاوته ، اما اگر خوب نگاه کنیم میفهمیم که اینگونه نیست ، بلکه دو انسان با دونگاه این محصولات را تولید کرده اند . اگر شما هم یادتان باشد سالها متور اژ محبوب ترین وسیله برای روستاییان و عشایر ایران بود. اما دومی را قشر مرفه جامعه استفاده میکند. به شکل ظاهری ان ها توجه کنید اولی ساده بی آلایش اما بسیار کاربردی و پر قدرت ، جای سرنشینان اضافی ، ترک بزرگ برای بار و ... . اما دومی ظاهری مهاجم و عصیان گر ، با فرمانی بالا اومده که به متور سوار احساس غرور میدهد ، بدون سرنشین اضافی که مروج زندگی فردگرایانه و (ایندیویژوئال) و ...است . هرکدام از اینها تکنولوژی حاصل از یک نوع تفکر است و البته مروج همان تفکر هم هست . یکی مروج ارزش های لیبرال ، از تبرج و تفاخر گرفته تا خودخواهی ، مصرف گرایی و ... یکی مروج ارزش های جامعه کارگری. ادامه... 👇👇 ✅@roeyaomat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی روایت شل و ول مسئولین از ماجراهایی مثل مسمومیت دختران دبیرستانی قمی را را در مدت سه ماه(که واقعا کم نیست!) می بینم و بعد به تاکید های خودم بر اینکه باید به مردم توجه ویژه داشته باشد، خنده ام میگیرد! حالا می فهمم که چرا رهبر انقلاب برای همین روایت روزمره اعلام کرده اند! امروز جریان انقلابی مثل آدمهای دست و پا چلفتی شده که قصه های روزمره اش را هم بلد نیست تعریف کند. سه ماه است که ما قمی ها در خبرگزاری های محلی از مدارس دخترانه ای می شنویم که مدام دچار مسمومیت می شوند. آیا این سطح از روایت ماوقع کافی است؟ می دانید که همه خانواده ها فرزند و عزیزی در مدرسه دارند؟ می دانید نگرانی از مدرسه و فوبیا از آن چقدر می تواند مردم را به قرنطینه خودخواسته ببرد؟ می دانید سکوت در مقابل تکرار آن می تواند کارآمدی کل نظام را به سخره بگیرد!! می دانید هر بار که این کار را می کنید، چقدر زندگی روزمره را بی معنا و پوچ می کنید؟! حالا فیلم گزارش ویژه خبری قم را هم ببیند. آقای مسئول محترم از کل بار مسئولیت بزرگی که به عهده دارد فقط یک جمله برای گفتن دارد ما کمیسیون پزشکی گرفتنیم، هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است!!! و اصلا از بیخ و بن خیال پردازی است، و پدر و مادر های مصدومین می دانند!!!! حالا از این هفته قضیه به تهران هم کشیده شده است. می نشینیم و تماشا می کنیم بحران جدید را! بحران های خودساخته. بحرانهایی که محصول سفاهت و خرفتی و خودخواهی آدمهایی است که فکر میکنند اگر سرشان را در برف کنند، مردم ماتحت بیرون زده آنها را نمی بینند! 🆔 @social_theory
• تسلیت • «وَ بَشِّرِ اَلصّٰابِرِينَ، اَلَّذِينَ إِذٰا أَصٰابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ، قٰالُوا إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ»(البقرة، 155 و 156) ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ▫️رخنه می‌جویی خلاص خویشتن ▫️رخنه‌ای جز مرگ ازین زندان که یافت بامداد ۲۷ بهمن مصادف با شهادت امام موسای کاظم علیه السلام، فاضل ارجمند حجت‌الاسلام سیدمصطفی مدرس مصلی در راه زیارت امام رؤوف از میان ما پر کشید و به دیار باقی شتافت. برادر بسیار عزیزی را از دست دادیم. به او امیدهای بسیاری بود و هرچند هنوز در موقف خود به طور کامل نشکفته بود، ولی انسان بزرگی بود. باید درباره سیدمصطفی کمی تفصیلی سخن گفت. شخصیت او باید برای جوان امروز بازنموده شود تا بیاندیشد که در این زمانه چنین هم می‌توان بود. اندیشه‌ها و ایده‌هایش برای جوان امروز جذاب است و افق‌گشاست. خاطرات زندگیش نیز الهام‌بخش است. سالهای سال بود که تلاش می‌کرد کار بزرگی برای انقلاب بکند. کارهای متنوعی کرده بود و دائما می‌آموخت و میشنید تا عملیات خود را دقیقتر کند. نقطه عملیات او تیزتر شده بود و سرعت رشدش خیلی بالا رفته بود. اقلا تنها یکی دو سال لازم بود تا بخش خوبی از ثمرات تلاش‌های این سالهایش را ببیند. دریغ که خدای بی‌نیاز او را در همین مقطع طلبید و ظاهراً این کارها بدون مجری ماند. از همه چیز و همه کس می‌آموخت. با سرعت زیادی در حال اندوختن بود. نکته‌های دقیق را درمی‌یافت و پس از آن نزدش حاضر بود. اهل یقین بود، اهل توقف‌ها و تردیدهای بی‌جا و از سر کاهلی نبود، در هدف و مسیر تردید نداشت. منطق داشت، منطق او پیشرفت کار بود و برای آن بسیار می‌سوخت و می‌کوشید و تواضع و فداکاری می‌کرد. مهمترین و بارزترین خصلت او این بود که عظمت انقلاب اسلامی را درک کرده بود. انقلاب اسلامی همه وجودش را تسخیر کرده بود. ریشه‌های انقلاب را یافته بود و همه آنها را جدی می‌گرفت. دانش‌های حوزوی را از ریشه‌های قطعی انقلاب یافته بود و با جدیتی مثال زدنی هر محفل علمی وزینی می‌یافت خود را به آن می‌رساند تا از تراث معرفتی اسلامی چیز بیشتر و سنگین‌تری بیاموزد. باز هم شیرین‌ترین گفتگوها برای او گفتگوی عالمانه درباره گذشته، حال و آینده انقلاب بود. غیر از عشق به اهل‌بیت که شاید از کودکی با او همراه بود، دردهای معنوی را از ابتدای حیات حوزوی برگزیده بود و علاقه داشت همه چیز را به این افق بکشد و با این رائحه بشنود. شاید زیباترین رائحه حضور و بروز او اخلاص و صداقتش بود. اگر دردها و غصه‌ها رهایش می‌کرد او را بسیار اهل رفاقت می‌یافتی، با گام‌های سریعی به سمت رفیق می‌آمد و در زمان کمی حجم عظیمی از عواطف ناب را به رفیق خود هدیه می‌کرد. حجم فعالیتش بالا بود و تنوع آنها تعجب دوستان را برمی‌انگیخت. اهل ارتباط بود. در ذهن و سینه وسیعش اشخاص و گروه‌های زیادی جا می‌شدند و هر کدام سهمی داشتند. نگاه او به اشخاص و مجموعه‌ها و حرکت‌ها احترام‌آمیز بود و هرچه می‌گذشت این خصلت در او برجسته‌تر می‌شد. جالب این بود که این ارتباطها او را منفعل و صرفا اهل رفیق‌بازی نمی‌کرد. ارتباط‌ها همه با معنا بود. خدا جابر است و به او صد امید و هزاران طمع داریم، ولی می‌پرسیم چگونه این ثلمه جبران خواهد شد؟! ┄┅••؛••┅┄ درگذشت این عزیز را به خانواده مکرم، اساتید معزز و دوستان ارجمند ایشان صمیمانه تسلیت می‌گوییم و روح شریف ایشان را در حشر اصفیای الهی و در جوار امام رؤوف ع می‌خواهیم. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ◾️◾️@faslefarhang
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
• تسلیت • «وَ بَشِّرِ اَلصّٰابِرِينَ، اَلَّذِينَ إِذٰا أَصٰابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ، قٰالُوا إِنّٰا
میخواستم از سید مصطفی بنویسم، اما توصیف استاد فلاح از او همه ان جزئیاتی که میخواستم بنویسم را داشت و بیش از ان را هم داشت. البته امروز هم به هیچ کس به اندازه استاد فلاح شیروانی نباید تسلیت گفت که حقا شاگرد و همراهی بی بدیل را به خاک میسپارد. خدا سید مصطفی ما را رحمت کند و حال که آزادتر از گذشته در پرواز است، ما را از نصرت و کمکهای بی دریغ و برادرانه اش، بیش از قبل بهره مند کند. @social_theory