eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
290 ویدیو
115 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حسین مهدیزاده
Philosophy of Science-Ep 23.mp3
19.52M
من به هیچ وجه طرفدار نیستم، طرفدار -اسلامی_ایرانی_مزاجی و... نیستم! اگرچه انکار نمی کنم که پولطلا را از پولی که بانک مرکزی های ظالم یا نادان اداره می کنند، برای بشر ایمن تر می دونم یا استفاده از را ایمن تر و موثرتر از مداخلات پزشکهای (نه همیشه) بی مسئولیت. مساله شخصی من در جهان علم، دنبال کردن نشانه هایی از آن طرح متمایزی است که انبیاء برای زیست در جهان به ما نشان می دادند اما ما تا به امروز تاریخ، چشم و گوش بینا و شنوایی برای رویت آن نداشتیم و هنوز نفهمیده ایم که دقیقا انبیاء، واجد چه خبر حیاتی بودند که می گفتند دنیا را هم میتوان آخرت کرد! و از این جهت جهان سنت و جهان مدرن، به یک اندازه برایم کور و کر هستند و اگرچه در آنها اموری برای اقتباس هست، اما افق و تصویری برای رهایی نیست! اما برای آن دسته از دوستانی که پای طب های غیر مدرن، سینه می زنند و دنبال آن هستند که آن را تثبیت کنند، گوش دادن این اپیزود از پادکست های فلسفه علم دکتر امیرحسین موسوی را موکدا توصیه می کنم. دکتر موسوی که فلسفه علم را در مکتبی غیرپوزیتیو خوانده در این اپیزود گزارش شیرین و موثری از پایان نامه دکتری اش که در ١ آبان ١۴٠٢ با موضوع مناقشات پزشکی رایج با انواع طب های سنتی، مکمل، جایگزین و... پرداخته که با استاد راهنمایی ( غیرپوزیتیو این سالهای ایران) نوشته است. به گمانم این گزارش میتواند به دوستان طب جایگزین کمک کند تا دیالوگهای موثرتری با پزشکی مدرن پیدا کنند و از بعضی میدانهایی که سوء تفاهم خیز است بپرهیزید. 🆔 @social_theory
در این مدت که از انتشار روایت آن سه ماه می گذرد دو روایت دیگر هم دیدم. یکی روایت منصوره است که می خواهد پیروز بودن حضرت زهرا را تحلیل کند. دوم قدرت پنهان است که می خواهد از شخصیت حضرت زهرا(س) شخصیت و نقشهای زن در جامعه اسلامی را گرته برداری کند و طبقاتی از هویت زنانه را تصویر کند. ⚠️ اما اتفاق جالب سوم، ویژه برنامه ماجرا در شبکه چهار بود که با ، استاد و مجری اهل علم و روحانی برنامه در نیمه دوم برنامه به نقد روایت حمله به خانه (احراق بیت) در 50 یا 70 روز پرداختند و همان روایت سنتی که می گوید در همان 10 روز اول این اتفاق افتاده است را ترجیح دادند! گرچه دفاع قوی نبود، اما مهم این است که بدانیم قرائت 10 روز، هنوز هم در فضای علمی طرفدار دارد و کسانی که می گیرند را متهم به سوگیری سیاسی و بی سوادی علمی نکنیم. جالب است که فایل صوتی که از روضه خوانی قبل انقلابِ رهبر معظم انقلاب (ظاهرا در منبرهای مشهدشان منتشر شد) هم با همان روایت احراق بیت در 10 روز اول بود. 🆔@social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ نوجوان مصری که سوراخی در دیوار مرزی مصر و غزه ایجاد کرده و به ساکنین غزه نان می رساند. می گوید تا امروز به این شیوه بیش از هزار نان به دست ساکنان غزه رسانده است. https://eitaa.com/kriyaasses
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
⭕️ نوجوان مصری که سوراخی در دیوار مرزی مصر و غزه ایجاد کرده و به ساکنین غزه نان می رساند. می گوید
متاسفانه هیچ مصری تا به حال همچنین غیرتی نداشت. این تصاویر از کرانه باختریه، هیچ کدوم از صحبت کنندگان مصری نیست هر دو با لهجه بيت المقدسی صحبت میکنن. متاسفانه... اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج https://iPorse.ir/6240028 @SalehGaza
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 تیزر از محفل دال 🔰 چالش حجاب در مسیر تجربه حکومت دینی 🔸 ماموریت (کارویژه) حاکمیت حفظ ظاهر جامعه است یا بسترسازی برای تقویت باطن آن؟ 👤 حجت الاسلام مجتبی عرب " مسئول بنیاد نهضت " 👤 حجت السلام حسین مهدی‌زاده " پژوهشگر فرهنگستان علوم اسلامی قم " 💡دال، محفلی برای گفت و گو پیرامون آینده‌ی انقلاب اسلامی‌ 📱 محفل دال: 🆔 https://ble.ir/mahfel_dal این گفتگو هنوز منتشر نشده. وقتی کامل ان منتشر شد، در همینجا انتشار آن را اطلاع رسانی خواهم کرد 🆔 @social_theory
🎙 سخنرانی حجت الاسلام حسین مهدیزاده؛ پژوهشگر فرهنگستان علوم اسلامی قم با موضوع «ساخت آینده؛ تمایز نوآوری مورد نیاز جمهوری اسلامی و دنیای مدرن» 🗓 دوشنبه 27 آذر 1402 / حسینیه هدایت صوت | متن | فیلم فرهنگستان علوم اسلامی قم ایتا|وبگاه|اندیشه منیر|انتشارات
دانشمند_دیوانه_قصه‌های_آخرالزمان.mp3
22.64M
یکی از موضوعاتی که من خیلی دوست دارم مطاعات آن در شروع شود و فکر میکنم تا به امروز هم بی دلیل از آن فاصله گرفته، مساله مطالعات و ست. این موضوع پس از ورود به دنیای سیاست و اقتصاد جهانی دغدغه ترس از تحولات جغرافیایی و اقلیمی را به متن تصمیمات جهانی آورد که یک نمونه آن، است. خط اصلی این دانش ها، در اختیار منتقدین توسعه مدرن است و نگاه زودباور دویست ساله ما مذهبی ها به علم مدرن را هم شدیدا به چالش می کشد و لایه ای از سیاست ورزی را ضروری می کند که اصلا برای بدنه مذهبی اسلامی ناآشناست، البته در چند سال اخیر عمومی شدن نگرانی های این جریان و تولید محتوا بر اساس آن خیلی زیاد شده. امروز زمینه خوبی در حوزه علمیه برای فرآهم است که در این موضوع ورود تخصصی کند. کسانی که در ده های اخیر از زاویه و و به مطالعه متون دینی روی آورده اند، زمینه اولیه خوبی برای این کار را دارند. البته وقتی فایلهای بالا را گوش بدهید، در مرحله اول کاملا شوکه خواهید شد که این چه موضوع عجیب و غریبی است و چرا تا امروز ما به این منازعه وارد نشده ایم. بله کمی دیر شده، اما شاید اگر عجله کنیم قابل جبران باشد. بدون هیچ قضاوتی، گلچینی از تاریک ترین نگاه های اقلیمی را از مجموعه پادکست های برایتان آماده کرده ام. گوش بدهید و نه خشمگین شوید و نه افسرده! میدانهای خیلی مهمی هست که باید به آنها وارد شود و قبل از مواجهه با این مساله های عجیب، سخن از خنده دار نیست؟ 🆔 @social_theory
42.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نکاتی درباره حکمرانی حجاب 1⃣ از 3⃣ واقعیت این است که بنده با فرآیندی که جریان مذهبی و انقلابی در ماجرای اصلاح حجاب دنبال می کند همدل نیستم. یعنی در عین اینکه بسیار نگران حجاب هستم و به اهمیت و تاثیر بی نظیر حجاب در بقای جامعه بر اساس روابط ایمانی، عمیقا معتقدم اما فکر می کنم روش موجود که می خواهد را با به جامعه بازگرداند، روشی کافی نیست و با نیروی عظیم اجتماعی که برای اجرای این قانون لازم است، اما کوهی است که متاسفانه در نهایت موش کوچکی میزاید و تمام! به همین دلیل، مثلا قانون تشدید مجازات بی حجابی که مجلس به دنبال آن رفت را ناقص می دانم یا مثلا استراتژی دکتر جمشیدی یا دیگران در دفاع از تشدید مجازات بی حجابی یا حمایت از امر به معروف پیشنهاد می کنند (با همه اخلاص ایشان) در مقابل آنچه در پیش روی ماست ناکافی می دانم. در حالی که معتقدم، ما توان تولید یک راهبرد همه جانبه تر را همین الان و بالفعل داریم! این گفتگو چناچه درست یادم باشد، 18تیرماه 1402 ضبط شده است. در اغاز این جلسه خلاصه ایده اثباتی که دنبال می کنم را ذیل اصطلاح دو وجهی و مهم توضیح دادم. این اصطلاح یکی از قدیمی ترین مباحث حکمی تاریخ اندیشه بشر است و در جهان اسلام و تشیع، قهرمان بلامنازع توجه به آن است. ما نباید از خیر حجاب بگذریم، اما کسانی که اضطرار حجاب را درک می کنند، حق ندارند کار را یکدستی بگیرند و نصفه و نیمه عمل کنند! 🆔 @social_theory
41.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نکاتی درباره حکمرانی حجاب 2️⃣ از 3️⃣ در قسمت دوم گفتگو مجری جلسه این چالش را مطرح کردند که اگر مواجه صناعی با جامعه، متاخر از مواجهه و ساختن طبیعت یک جامعه است، آیا طبیعت یک جامعه یعنی آن است و ما باید عرف گرا شویم؟ سوال دوم هم این بود که آیا این تحلیل، همان تحلیلی که می گوید ما نباید به سمت حکومت می آمدیم و باید ارتباط با جامعه را با همان فناوری های فرهنگی قبل از انقلاب ادامه می دادیم نیست؟ پاسخ به سوالات بالا منفی است. طبیعت جامعه مقدم بر صناعت آن است، اما طبیعت عرف نیست و گرایش به یک گرایش فانتزی نیست. حکمرانی طبیعی، کارهای فانتزی فرهنگی رایج نیست، بلکه رفتارهایی کاملا قابل سنجش و پایش است که سرعت اثرگذاری آنها بر رفتار جامعه، در اغلب موارد، از رفتارهای تند و مجازات های اجتماعی، به مراتب بیشتر است! بله! نخبگان جهان اسلام در یک قرن اخیر از این مهم فاصله گرفته اند و این مساله باعث شده است که کار بزرگ ملت ایران در انقلاب 57، به کار صناعی تقلیل داده شود و این اصلا درست نیست و باید این روایت از انقلاب اسلامی را اصلاح کرد. 🆔 @social_theory
33.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نکاتی درباره حکمرانی حجاب 3️⃣ از 3️⃣ در قسمت سوم اصرار مجری جلسه بر این بود که به این سوال پاسخ داده شود که آیا بر اساس تحلیل ایده و ایده موثرتر بودن و پر سرعت تر بودن مکانیزم های طبیعی در هدایت جامعه، آیا شما با قانون جدید حجاب موافق هستید؟ جواب تفصیلی را در بخش آخر این گفتگو ببینید 🆔 @social_theory
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤ حل مشکل آلودگی هوا را به مادران بسپارند! 📹 سخنان خانم فائضه غفارحدادی، مادر چهار فرزند و نویسنده کتاب‌هایی چون یک محسن عزیز زندگی‌نامه‌ی شهید وزوایی، در دیدار جمعی از اقشار مختلف بانوان انقلاب. ۱۴۰۲/۱۰/۰۶ 🖼 ❤️ @khamenei_reyhaneh از وقتی نظریه رمان لوکاچ را خوندم که با حیرت از این خصلت رمان و داستان مدرن میگوید که جزئی مینویسد (و نه کلی) اما یک ادراک عمومی و مشترک تولید میکند، از همان روز یاد متنهایی می افتادم که در اوایل دهه 90 در وبلاگی با نام مستعار به اسم خوانده بودم مدتی است که فهمیدم این نویسنده در عالم حضور دارد و در واقع همان نویسنده کتابهایی مثل خط مقدم که خاطرات شهید طهرانی مقدم است. از اربعین کهذبرگشتم کسی کانال ایتایی دیمزن را برایم فرستاد. خالق متن های وبلاگ و کانال دیمزن، هیچ چیز از بزرگ بودن قلم شاهکارهای جهانی کم ندارد و نمیدانم که چقدر کارهای بزرگ نوشته، چون من فقط دیمزن را خواندم. چه افتخارآمیز که این نویسنده، جزء جبهه انقلاب است. 👇 https://eitaa.com/dimzan
🔻 *دومین نشست از مجموعه نشست‌های «هم‌عزم»* (گفتگوهای انتقادی پیرامون نحوه اتصال نظر و عمل در فرآیند گفتمان‌سازی پیشرفت) 🔰 *از روایت فتح تا روایت پیشرفت*   آوینی مبتنی بر واقعیتی که در صحنه می بیند، به ساخت خاصی از روایت رسیده است. واکاوی چگونگی این ساخت در روایت پیشرفت، مساله نشست دوم است. *با حضور:* 🔹حسام‌الدین ابوالحسنی *بازخوانی روایت فتح از نگاه آوینی* 🔸حسین مهدی‌زاده *تناسب فرم و محتوا در روایت‌گری آوینی* 🔹 پژمان عرب *ساخت روایت پیشرفت* 🗓️ زمان: شنبه ۹ دی ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۳ تا ۱۵ 📍مکان: خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان ولیعصر و برادران مظفر، پلاک ۹۰۷، خانه اندیشه‌ورزان 🔘 پخش زنده ▫️در بستر اسکای روم www.skyroom.online/ch/tsi/societyhttps://ble.ir/hamazm
▪️سید رضی، الگوی مدیریت جهادی، خستگی‌ناپذیر و بدون ساعت کاری روایت زیر از هادی معصومی زارع، پژوهشگر حوزه سوریه و لبنان است: سید رفت و اسرار زیادی را با خودش به آسمان برد. سیدرضی تاریخ شفاهی حضور ایران پس از انقلاب در سوریه و لبنان بود. به جرات می‌توان گفت که تنها کسی بود که شاهد زنده‌ی تمام ادوار این رابطه و البته خود نیز بخش مهمی از ساخت آن بود. ... در بازگشت به ایران، درست قبل از آن که از پلکان هواپیمای ماهان بالا بروم، دستی روی شانه ام می زند. سر می‌چرخانم. سیدرضی است. بسته ای به عنوان هدیه به دستم می‌دهد. شیرینی شامی و روغن زیتون و جعبه ای پر از انار درشت غوطه شرقی. می‌خواهم نپذیرم، ابرو به‌هم می‌کشد و دست آخر، زورش می‌چربد. بعد، چند بار بابت معطل شدنم عذرخواهی می کند. از طبیعت کارش می‌گوید و این که چهل سال است به سختی می‌تواند قرارهایش را منظم کند. در دو سفر بعد هم این کار را تکرار می کند و من را با دست پر به داخل هواپیما می فرستد. چنان که زیر فشار نگاه اطرافیان تمام بسته را میان هم‌سفرانم توزیع می‌کنم و دست خالی به منزل می‌روم. در کشاکش طوفان‌الاقصی که چند روزی آتش‌بس می شود از مرزهای جنوبی لبنان به دمشق و حلب می‌روم. ابو... از آخرین تاکتیک‌های ابداعی سید در انتقال موشک و پهپاد و... به سوریه و لبنان می‌گوید. آن‌قدر خنده‌دار است که ریسه می‌رویم. ولی خب کار می‌کند دیگر‌. جواب می‌دهد. و تاکنون داده است. (آن روز به سیدرضی می‌گفتم تو کوهی از تجربه هستی که بسیاری‌اش قابل تدریس در آکادمی‌های نظامی است. می‌خندید و جدی نمی‌گرفت. ولی خب همین روش جدید یک نمونه‌اش بود دیگر.) برای دیدن حاج... به حلب می‌روم. روز دوم همین‌که می‌خواهم اقامه‌ی نماز ببندم وارد می‌شود و می‌گوید سریع وسایلت را بردار باید برویم. انتشار زده‌اند. یعنی این‌که حمله هوایی رژیم قریب‌الوقوع است و مقر او هم زیر تهدید. هنوز به محوطه بیرون نرسیده‌ایم که سیدرضی با تلفن امن تماس می‌گیرد. فرودگاه دمشق را دوباره زده‌اند. سید کلافه است. این بار چندم است که باندها را تعمیر می‌کند و دشمن امان نمی‌دهد. به حاج... می‌گویم این بار اسرائیلی‌ها خود سید را خواهند زد.  از این فرصت طوفان‌الاقصی نخواهند گذشت. مار زخم خورده‌اند. چیزی که در وجود سیدرضی بیش از هر چیز برای من نمود و بروز داشت، تفاوت ظاهر جدی و گاه خشن او و روحیه لطیفی بود که تنها در خلوت نمود پیدا می کرد. اقتدار و جدیت در عین تواضع و عطوفت. نکته دیگر پرکاری و همت بالای سید و خستگی‌ناپذیری عجیب وی بود. سید آرام و قرار و استراحت نداشت. از کاری به کاری و از مشغله‌ای به مشغله‌ای. و همین بود که توانست دست مقاومت در لبنان و فلسطین را این گونه پر کند. از موشک تا پهپاد و هر آن چه نیاز سازمان مقاومت بود. و در این سال‌های تحریمی حتی نیاز جامعه مقاومت در سوریه و لبنان را. ویژگی دیگر سیدرضی، تمرکز کم‌نظیر او بر کار تخصصی‌اش بود. کمتر کسی را شاید بتوان پیدا کرد که فرصت‌های بهتری برایش باشد اما بیش از چهل سال را بر سر یک کار و در یک حوزه جغرافیایی دوام بیاورد. آن هم کاری دور از وطن و در جامعه‌ای بحران زده و بسته‌ای هم‌چون سوریه. و گرنه آن ها که مطلع اند می دانند سید پنج سال از عمر کاری اش را در تهران در کدام مجموعه حساس و پراعتبار سپری کرد و از قضا ماندنش در آن مجموعه به سود دنیای او بود. خودش به من می‌گفت با همه عشقی که به مسئولیتش در تهران داشت اما دست آخر دوام نیاورده و به همان ماموریت دیرینه اش در سوریه بازگشته تا دست مقاومت را پر کند.  سید در همه‌ی این سال ها چنان در تار و پود جامعه‌ی سوریه درهم تنیده شده بود که از رئیس جمهور تا وزراء و مقامات نظامی و امنیتی و حتی مردم سوریه نیز روی او حساب ویژه ای باز می کردند. اصغر بیهوده به او نمی گفت رئیس‌جمهور غیررسمی سوریه.
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
اگر بناست به خانوارها در نظام محاسبات وارد شود، لازم است خانوارها نیز دیده شود. تولید پنهان یعنی کالا و خدماتی که توسط خانوارها و در محیط نابازار فرهنگی تولید می شود اما در هیچ کجای حساب‌های ملی وارد نمی شود. اگر یارانه پنهان، عدم النفع دولت از پرداخت یارانه است، تولید پنهان، نفع دولت از وجود خانواری است که از این یارانه ها استفاده می کند. برآوردها نشان می دهد، تولید پنهان در ایران، چندین برابر یارانه پنهان است. منع کردن خانوارها از انرژی و سایر اقلام متناسب با قدرت خرید، دولت را نیازمند ده ها برابر هزینه برای جبران توقف تولید پنهان خانوارها می کند. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
45.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸لایک و فلو کارگردانان: برنت فارست و توبیاس شلاژ ▫️محصول ۲۰۱۹، پخش ٢٠٢٠، به نمایش درآمده در ٨٩ کشور و ١۶٠ جشنواره و برنده ٣٠ جایزه تا امروز
🤔واقعاً چطوریه که میگید اگر در ایران با کشورهای همسایه یکی نباشه، باعث سوداگری و به هم ریختن برنامهٔ تأمین انرژی در منطقه میشه و مدام به مردم میگید قیمت بنزین اگر جهانی نشه، فساد اقتصادی حول اون حل نمیشه و... اما در یک چرخش آشکار درباره ، نظر کارشناسی‌تون میره به سمت منطقه‌ای کردن قیمت کار؟!!!!!😳 🧐آیا منطقه‌ای شدن قیمت اون، باعث سوداگری و مهاجرت‌های غیر اصولی و هزینه‌های اقتصادی و موقتی شدن فصل‌های کار نخواهد شد؟!!!🚨 📊همین الان طبق آمار وزارت کشور، ما سالانه دو میلیون مهاجرت داخلی داریم و این یعنی بعد 8 سال که یک دولت عوض میشه، 16 میلیون نفر، از پیوندهای اجتماعی قبلی‌شون دل کنده‌اند و بی‌هویت، در کشور جابجا شده‌اند و دوباره برای حل معضلات عظیمِ این بی‌هویتی باید براشون مثل یک آدم آسیب‌دیده هزینه کرد!!! 📈 ⚠️ حالا با منطقه‌ای کردن دست مزدها، این موج را شدیدتر و شدیدتر و پیوندهای فرهنگی و اجتماعی مردم را باز هم ناپایدارتر و ناپایدارتر خواهید کرد.... 😔 @social_theory
هدایت شده از خرد اجتماعی
♨️ اندیشه اجتماعی فقیه فقید..! ✏️سید حسین شرف‌الدین ❇️ اندیشه اجتماعی مرحوم علامه مصباح از برخی ویژگی‌های اختصاصی برخوردار است. اهم ویژگی‌های این اندیشه عبارتند از: ✔️ بهره‌گیری از رویکردهای چندگانه توصیفی، تبیینی(به‌ویژه در موضوعات روز)،‌ تفسیری(دلیل‌گرایانه و معناکاوانه)، انتقادی(به‌ویژه در تقابل با اندیشه‌ها و جریانات فکری ناهمسو)، اصلاحی، یوتوپینیستی(آرمانی)، توجیهی و مدافعانه؛ ✔️ پذیرش دوگانگی فرد و جامعه(یا عاملیت و ساختار و البته اصالت‌دهی به فرد)؛ ✔️ اعتقاد به هستومندی جامعه(به مثابه نوعی معقول ثانی فلسفی که برغم فقدان عینیت متحصل خارجی، منشاء انتزاع عینی دارد. منشاء انتزاع آن روابط و مناسبات جاری در میان انسان‌ها در زندگی روزمره است.)؛ ✔️ تقلیل جامعه به مناسبات، ارتباطات و کنش‌های متقابل انسانی و پیامدهای قهری ناشی از این تعاملات(از دید استاد، موضوع جامعه‌شناسی چیزی جز روابط و تعاملات انسانی و آثار و پیامدهای آن درگستره حیات اجتماعی نیست)؛ ✔️ اعتقاد به قانونمندی پدیده‌های اجتماعی و تاریخی(حاکمیت قوانین تکوینی بر پدیده‌ها،‌ رویدادها و تعاملات اجتماعی) و اعتقاد به پویش مستمر جهان زندگی(به تبع گرایش فطری انسان به کمال‌خواهی و تعالی‌جویی نامتناهی)؛ ✔️ تلقی جامعه به مثابه نظامی باز و دارای تعامل مستمر با محیط(اعم از محیط طبیعی و محیط‌های فرهنگی – اجتماعی)؛ ✔️ بهره‌گیری از روش‌شناسی ترکیبی(تاریخی، مقایسه‌ای، نقلی، اجتهادی، عقلی - برهانی)؛ ✔️ دارابودن موضع هستی‌شناسانه توام با موضع ارزشی – هنجاری در مواجهه با واقعیت‌های اجتماعی؛ ✔️ عطف توجه قاطع به جنبه‌های عاملی و انسانی و نیم‌نگاهی نیز به جنبه‌های ساختاری؛ ✔️ توجه توامان به وضعیت‌های تعادلی و تضادی جامعه(هرچند با ترجیح جنبه‌های تعادلی و کارکردی)؛ ✔️ دارابودن موضع متعهدانه، خیرخواهانه و تعهدمندی اخلاقی به آرمانها و مصالح جمعی(در مقابل، ادعای واهی لزوم بی‌طرفی علمی)؛ ✔️ تنوع موضوعی و محتوایی مباحث(طرح انبوه مباحث مرتبط با قلمروهای موضوعی و رشته گرایش‌های تخصصی متعدد علوم اجتماعی)؛ ✔️ کلان نگری(به جای تاکید بر مسائل و موضوعات معین دارای قیودات زمانی و مکانی) در عین اهتمام به مسائل جامعه ملی؛ ✔️ اصالت‌دادن به فرهنگ دینی و سنتی (به جای فرهنگ مدرن و پسامدرن)؛ ✔️ اعتقاد به نقش کانونی دین/ اسلام در شکل‌دهی و هویت بخشی به نظام شخصیت، فرهنگ، ارکان جامعه اسلامی و راهبری آنها؛ ✔️ دارابودن ماهیت غیرانباشتی (اندیشه‌هایی فاقد ارتباط ارگانیک با پیشینه‌های مسانخ خود، و به بیان دیگر، اندیشه‌هایی خلاق و فاقد پیوستگی به یک سنت فکری پرسابقه در اندیشه اسلامی)؛ ✔️ مستندگویی و مدلل‌گویی(ارجاع مستقیم به منابع دست اول اسلام یعنی آیات و روایات و استنباطات اجتهادی و برهانی). 📌آدرس کانال؛ 🆔 @sharafoddin_ir