eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.8هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
315 ویدیو
117 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 | سلسله نشست‌های (دریچه‌ای به نظم‌جدیدجهانی) 🔻 جلسه اول: نبرد همه یا هیچ 🎙 با ارائه: حجةالاسلام‌والمسلمین استاد حسین‌‌ مهدی‌زاده ⏰ شنبه ۲۹ دی‌ماه | ساعت۱۳ 📍خیابان صفائیه، کوچه آمار | مدرسه‌عالی‌ فقه‌ و‌ اصول‌ امام‌حسین -علیه‌السلام- | مدرَس امام‌خمینی -ره- ‌‌
هدایت شده از رویای امت
📌عمریست کره جنوبی را به عنوان رویای توسعه و پیشرفت به ما فروختند و کره شمالی را عاقبت شوم جمهوری اسلامی خواندند تا مردم را بترسانند ، از اولی فرشته نجات و دومی اهریمن ساختند . اما از دست بر قضا و گردش روزگار فرشته عاشق اهریمن شد ! 📌مگر اقتدار نظامی چیست که با توسعه و اقتصاد صرف نمیشود آنرا تامین کرد و مهم تر از همه اینها ، مگر نسخه توسعه سرمایه دارانه چه عیبی دارد که محتاج اهریمن شوی ... 📌تصویر سوم ، فیلم سینمایی قصور یا دیفالت تولید ۲۰۱۸ کره ی جنوبی است که در بحران مالی ۱۹۹۷ عملاً استقلال کره جنوبی با استقراض از بانک جهانی از بین رفت و به اشغال اقتصادی آمریکا در آمد ، برای این روز هایمان که بحث FATF دوباره داغ است خالی از عبرت نیست . تماشا از اینجا 👇 https://www.aparat.com/v/fqn7395 📍نکته : بیشتر شروطی که بانک جهانی به عنوان سیاست برای دادن وام تحمیل می‌کند که در فیلم بالا برشمرده میشود را آقایون اقتصادی و سیاسیون آب از لب و لوچه رفته شان برای نسخه های غربی ، اجرا کرده و میکنند ، فقط فرقش این است کره از سر اجبار و در ازای وام اما ما از سر میل و کاملاً مفت این کار را کردیم . 🆔 @ommat_Dream
📌آتش‌بس: أَمْ لِلْإِنْسانِ ما تَمَنَّى؟ 🖋حمیدرضا شب‌بویی بخش1⃣ از 2⃣ 🔹شما را نمی‌دانم، اما وقتی خودم را جای آن جوان غزه‌ای قرار می‌دهم، آن جوانی که سه‌بار حکم حبس ابد برایش بریدند و حالا آزاد می‌شود؛ جای آنکه جلوی چشمش خواهر و برادر کوچکش را به شهادت رساندند؛ یا آنکه دید همه سرمایه‌ی زندگی پدرش که با کمک خودش به حداقلی از سکونت رسانده بود، یعنی سرمایه آینده‌اش نیست و نابود شد و حالا ۴۷۰ روز گذشته است، حتی شاید به یاد نیاورد که چه بوده است؛ یا آنکه تازه بعد از گذراندن همه بی‌امکاناتی‌ها خودش را به لیگ برتر فوتبال فلسطین رسانده بود و داشت به شکل شادی پس از گلش فکر میکرد، حالا در کنار آوارگان دیگر منتظر یک دبه آب است، چه آیا به دستشان برسد یا نه و لیگ فوتبال هیچ سهمی از رویایش ندارد؛ یا آن جوان دیگری که در شیخ جراح زندگی می‌کرد و تنها شعارش "لن نرحل" بود و برای اینکه حماس توانست فقط دو وحشی‌صفت صهیونیستی را از پای در آورد، جشن پیروزی گرفت و یا هرکدام از آن بچه‌هایی که این ۴۷۰روز، یا الله تنها امید آینده‌شان شد، جشن آتش‌بسی که اگر فقط یک دستاورد داشت، بس بود و آن اینکه از امروز ما تعیین می‌کنیم مستکبران عالم باید به چه فکرکنند و شروع و پایان تاریخ را ما جبهه الله تعیین میکنیم نه فوکویاما، جشن پایان جنگ نیست. 🔸آتش‌بس برای چنین جوان‌هایی یعنی امیدی در دلمان جوانه زده که نابودی اسرائیل با "یاالله" خیلی نزدیک است و چند صباحی دیگر باز به سراغتان خواهیم آمد، اما چه آمدنی! آمدنی که دیگر توان جمع کردن اغتشاشات بدنه خودشان را نداشته باشند، آمدنی که دیگر کشتی تجاری امکان پهلوگیری نداشته باشد چه برسد به اینکه از ترس امنیتش عبور نکند، آمدنی که دیگر نه تنها مسلمان‌ها بلکه آن بی‌خدای آمریکایی هم راضی به حمایت از شما نخواهد شد، آمدنی که دیگر ننگ نام بردن از اسرائیل، ننگی به بلندای هویت باشد نه فقط یک لکه. 🔹جوان غزه امروز برای قدرتی که تماما از آن خودش است و سالیان سال می‌دید پدارنش از این و آن میخواهند به امانت و عاریه بگیرند، اما جز تحقیر و ذلت نصیبشان نشد، جشن می‌گیرد. جشن امروز غزه، جشن راه جدیدی است که پیدا کرده و حدود ۵۰ سال بود به دنبالش میگشت، اما امروز آن شاه‌راه نه تنها پیدا شده که دستاورد هم داشته و حاضر است به کل مستضعفان هم هدیه دهد. این عقل جدید و این دستاورد را نباید در کنار هیچ موشک و سلاحی قرار داد مقایسه کرد. 🆔 @social_theory
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
📌آتش‌بس: أَمْ لِلْإِنْسانِ ما تَمَنَّى؟ 🖋حمیدرضا شب‌بویی بخش1⃣ از 2⃣ 🔹شما را نمی‌دانم، اما وقتی
📌آتش‌بس: أَمْ لِلْإِنْسانِ ما تَمَنَّى؟ 🖋حمیدرضا شب‌بویی بخش2⃣ از 2⃣ 🔸جشن امروز غزه، جشن کارآمدی "یاالله" همان کودکی است که برای گرم شدنش به دنبال آتش و چوب نگشت و فقط گفت "یاالله" چرا که هیچ چیز بدون الله برایش معنا ندارد، جشن امروز، جشن پیداکردن خدای قادر است، خدایی که جز زمین راه‌هایی هم در آسمان قرار داده و کافی است کسی بگوید "یاالله" آنگاه چشمش از هرچه که امروز به خاطرش بشر به خود می‌نازید بر می‌بندد و "یاالله" کنان زندگی می‌کند، جشنی که به بشریت نشان می‌دهد "الله" خود پیروزی است نه یک کلمه کم و نه بیشتر. باید با توحید به صحنه آمد و چشم از هرآنچه غیر اوست برداشت، ایمانی پیدا کرد تا همو همه عالم در اختیار اوست، به دفاع بیاید: "إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا". 🔹همزمان با این جشن، جشن دیگری را هم باید گرفت، جشن صدور کارآمدی توحید به غزه، در ایران. امروز ایران باید جشن بگیرد نه برای اینکه وعده‌های صادقی داشته است، به قول آن حکیم فرزانه این‌ها که یک سیلی بود، جشنی که نشان می‌دهد آنچه که خمینی برایشان به ارث گذاشته بود در کم‌امیدترین نقطه عالم نتیجه داده و امروز به پرامیدترین نقطه تبدیل شده است. 🔸مقاومت امروز نه به خاطر هزینه‌ دادن‌هایش که هزینه را در دل نظریه‌اش از قبل پذیرفته بود؛ و نه به خاطر آن شروطی که در توافق آتش‌بس، مفتخرانه آورده، بلکه به خاطر کارآمدی‌اش جشن می‌گیرد، امروز الگویی از مقابله در عالم سربلند کرده که روی زمین به اثبات رسانده "می‌شود و می‌توانیم". جشن امروز غزه و مقاومت جشن امید به آینده انسانیت است، انسان‌هایی که امروز در غزه و تمام محور مقاومت به برکت طوفان‌الاقصی زنده شده‌اند پر از بشارت‌اند. "يَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ" 🔸بشارتی از جنس آزادی و زندگی، بشارتی از جنس یک حیات جدید که همه آرزوی دیدنش را دارند، زندگی که نه هراسی از آینده در آن است و نه حزنی از امروزش. چه قدر آینده، این بار با چنین انسان‌های تازه متولد شده زیباتر است. کسانی که می‌دانند معرفت‌های نوین بشر، فقط به دنبال یک فرصت‌اند تا خود را به ظهور و تحقق برسانند، خوب درک می‌کنند که شرط ظهور آن زندگی جدید، خلق انسانی جدید بود که امروز به دست آمد. معرفت جدیدی امروز خود را به افق مشرقیه رسانده است، اینکه آیا واقعا انسان به هر آنچه می‌خواهد می‌رسد؟ أَمْ لِلْإِنْسانِ ما تَمَنَّى و جشن آتش‌بس یعنی کشف همین حقیقت که آری و تنها اگر "یاالله" همه حرفش باشد می‌رسد و چه خوش فرمود در ادامه که: فَلِلَّـهِ الْآخِرَةُ وَ الْأُولى‏ 🔹جوان ایرانی امروز با آتش بس در غزه برای همه حرفهای درستی که پایش ایستاد و نتیجه داده است باید جشن بگیرد و به خودش ببالد، زیرا که امروز وقت رونمایی از آن کشتی است که ۱۴۰۰ سال سوار بر آن قول داده بود که "سفینه النجاه" باشد و حالا سفینه‌النجاه بودنش را سنوار و هنیه شهادت می‌دهند. شعار امروز جوان ایرانی به همه دنیا این است: آینده جدید مبارک!
🔴موضع مرحوم آیت الله سید منیرالدین حسینی(ره) درباره انجمن ضد بهائیت (معروف به انجمن حجتیه) 🟢کد جلسه 1261 بانک اطلاعات فرهنگستان علوم اسلامی قم 75/1/21 📆 ...بعد اینها [انجمن ضد بهائیت، بین 41 تا 44] آمدند و خیلی مبسوط شرح دادند کارشان را. ما جذب کار اینها و تشکیلات اینها نشدیم. آن وقت من غرق در شخصیت پدرم بودم؛ گفتم چرا پدر ما [وقتی زنده بود و] مسئلة بهاییت، قادیانی، وهابیت و... را مطرح می کردند، ایشان می گفت من حال برخورد با اینها را ندارم؟! کارهای دیگری دارم و وقت برخورد با اینها را ندارم؟! و فقط مسئلة‌ بهاییت را از موضع اینکه دولت نباید علیه مذهب قراردادی را امضاء بکند، برخورد می کرد[نه بیشتر!]. لذا به انجمن پیشنهاد دادم که شما باید «نظام اجتماعی» را بشناسید، آن وقت زیر نظر یک مرجع، یک حزب نیرومند درست کنید که دولت وقت را تسلیم‌ خودتان کنید؛ آن وقت دیگر بهاییت کاری ازش نمی آید[لذا این روش مبارزه شما غلط است]. در مقابل اینها مدام اسم بهائی های درون دستگاه شاه را قطار می کردند. من هم می گفتم که اما شاه [دولت را ] به سمت بهاییت شدن اداره نمی کنند[بلکه به سمت غربی شدن اداره می کند]. ... حال بگذریم! اینها [انجمن حجتیه] آدم های به نظر خود بنده با پشت کار از نظر مذهبی و ساده، در نظر من بودند. اما اینکه می‌گفتند اینها خیلی تشکیلات دارند اینها، تشکیلات‌شان به نظر من از همان اول هم عمیق به ذهن من نیامد. الان هم اگر کسی از من سوال کند می گویم تشکیلات [تولیدِ] علمی نیست، تشکیلات «توزیعی» است، چون تولید ندارند که! حتی چیزهایی که در حوزه هست، را نمی توانند توزیع کنند! در مبارزه با بهاییت هم، یک کار توزیعی روی تولیدات «مذهبی، سیاسی، فرهنگی» داشتند؛ آن هم در یک بخش کوچکش! [لذا به نظر من] اصلاً‌ لقب تشکیلات دادن به این انجمن، درست نیست؛ مگر به یک حساب، که بخواهیم خط فرهنگ متحجر را مورد حمله قرار بدهیم. البته تحجر، یک خطر جدی است و انتخاب انجمن بصورت سمبلیک انتخاب بیجایی هم نیست! ولکن اینکه خودشان مالی باشند که آدم بخواهد برخورد بکند، نه خبری نیست! آنها را با خود بهایی ها هم مقایسه نمی کنم! اینها مسلِم هستند، طاهر هستند، شیعه هستند، احیاناً بعضی شان اهل تهجد، اهل خیرات فردی هستند. ولکن نه بهائیتش مالی هست مقابل اسلام، نه انجمن مقابلش! علتش این است که، بهائیت آن نفر اصلی میدان مبارزة با اسلام نیست! مگر بهاییت در نظام بین المللی چه حرفی برای گفتن دارد؟ در توصیف عدالت «سیاسی، فرهنگی، اقتصادی»، در «تولید، توزیع مصرف» چه حرفی برای گفتن دارد؟ چیزی ندارد که! من به خود انجمنی ها هم گفتم، گفتم شما در جنگ با یک پهلوان پنبه هستید که یک روزی دستگاه اجانب او را ایجاد کرده بود و بعد حتی نتوانسته نگه اش دارد! اینکه بهائیت را بدون اینکه در خارج زنده باشد، مرتباً در ذهن خودتان زنده اش بکنید، او را زمین بزنید باعث نمی شود که بگوییم کشتی گیر قوی هستید! اگر مرد میدانش هستید، آن کسی که اعلام می کند که [بدون اسلام] می توانم اداره بکنم عالم را، در سینه او بایستید! الان مساله نفوذ «اقتصادی سیاسی، فرهنگی» مستکبرین جهانی مساله عینی ماست. پس بنابراین تشکیلات اینها در نظر ما، قطعاً به مراتب بسیار زیاد ضعیف تر از تشکیلات مجاهدین خلق بود. مجاهدین خلق به یک نسبت ضعیفی تعریف از عدالت «سیاسی، فرهنگی، اقتصادی» را درک می کردند. قدرت تولید و تکامل اجتماعی را و ـ به اصطلاح ـ دینامیزم و توان افزایی جامعه را به یک نسبت ضعیفی معنا می کردند لذا آنها خطر آنها در جذب جوانها مهمتر بود! بله انجمن حجتیه، فقط به عنوان سمبل قشر متحجر و متنسک شناخته می شود. ... بعد انقلاب در موقعی که جناب آقای جنتی به انجمن حمله کرده بودند و اوج گرفته بود، آنها خودشان برای دفاع از انجمن به جامعه مدرسین رجوع کرده بودند تا جامعه مدرسین، در مقابل حمله های آقای جنتی، واسطه دفاع از انجمن بشود. جامعة‌ مدرسین از من خواست که انجمن حجتیه را بررسی کنم و به اضافة 4 نفر، مأمور شدیم برای نوشتن متن... من شهادتی را که دادم درباره شان، این بود که اینها در مرام و اعتقادشان یک ضعف است، آن ضعف آمده در اساس نامه شان؛ این اساس نامه آمده در دستگاه نظام اداری و برنامه شان نشسته. بعدش هم آن ضعف آمده در موضع گیری های شان! 🆔 @social_theory
آقای سید حسن افتخارزاده هم درگذشت. خدا او را با اولیاء معصومین(ع) محشور کند و به خاطر خطای دیدی که نسبت به کار بزرگ و مهم و اصیل شیعه در انقلاب اسلامی داشته است، از او درگذرد و با او با رحمت و غفرانش برخورد کند. هر مومنی باید بداند که که دعای خیر و مواسات برادران مجاهد و انقلابی آنها بدرقه راه دنیا و آخرت به هر کسی که ذره ای حب امیرالمومنین و اولاد معصومین ایشان(علیهم السلام) را در دل دارند. یکی از مهمترین خصوصیات انقلاب اسلامی این است که نیامده است تا ایران را برای بهشت کند! تصور مجاهدین انقلابی، اشرافیت فرقه حزب اللهی نیست. بلکه آمده است تا برای همه فرصت رشد ایجاد کند. بله طبیعی است که بعضی ها زودتر و بعضی ها دیرتر ملحق خواهند شد. بعضی ها هم نسل های بعدشان در عصر جدید تشیع جای خود را پیدا خواهند کرد. یک خصوصیت انسان انقلابی این است که تکفیری نیست! بلکه صبر دارد، به قول روایات ما «صابرا محتسبا» از مال و جان و وقت خود انفاق می کند راه درست انقلاب اسلامی را مشاهده کنند. راه انقلاب راه ولایت است و راه ولایت همان راهی است که خدا در قرآن آن را اینگونه توصیف کرده است که: ٱدۡفَعۡ بِٱلَّتِي هِيَ أَحسَنُ فَإِذَا ٱلَّذِي بَينَكَ وَبَينَهُۥ عَدَٰوَةࣱ كَأَنَّهُۥ وَلِيٌّ حَمِيد وَمَا يُلَقَّىٰهَآ إِلَّا ٱلَّذِينَ وَمَا يُلَقَّىٰهَآ إِلَّا ذُو حَظٍّ عَظِيمࣲ(فصلت 35) ولاء اسلامی که ما انقلابی ها آن را پذیرفته ایم تنها طرح واقعی در عالم است که نظریه اجتماعی اش واقعا جامعه محبت و ولاء است! 🆔 @social_theory
اما نکاتی درباره آنچه به عنوان حجتیه شناخته میشود که قبلا نوشته بودم و همینطور مانده بود را به مرور منتشر می کنم. به نظر من حجتیه خصوصیاتی دارد: 1- حجتیه به عنوان یک سازمان، یک موجودیت کوچک است و اصلا اینقدر مهم نیست. این موجودیت کوچک، از سوی امام مهار شد اما عده ای آن را برای تحقیر فقاهت اجتماعی و تلاش کلام و فقه تشیع که سعی می کرد به عرصه اجتماعی ورود کند چماق کردند و نگه داشتند 2- آنچه مشکل واقعی است، یک جریان سنتی و تاریخی در تشیع است که من نام آنها را می نامم و ماجرای آنها را توضیح خواهم داد و باید بدانیم که عقبه گسترده ای فکری و فرهنگی در تاریخ تشیع دارد و آنها را نمی توان متهم به سازمان و فرقه ضد بهایئت تاسیس شده توسط مرحوم حلبی یکی دانست. این جریان بزرگ بزرگ و موثر است اما راه حل آنها قلع و قمع کردن سیاسی یا امنیتی نیست، چنانچه تاکنون این مساله برای نهادهای امنیتی هم واضح شده است. متاسفانه جریان مذهبی گول ادبیات چپی های دهه اول انقلاب را خورده اند و با ادبیات نقد حجتیه، خود را در مقابل این گروه قرار داده و گفتگوی با این گروه را رها کرده. در حالی که انقلاب با این گروه هم پیوندهای عمیقی دارد و هم نیاز به بازگرداندن آنها به مدار انقلاب که جریان اصیل تر تشیع است را دارد. در این رابطه می خواهم امروز نکاتی بنویسم. 🆔 @social_theory
اولین نکته درباره آنهایی که هر وقت جریان مذهبی تر به قدرت میرسد، به یکباره فریاد واویلای شان بلند می شود: اینها مدرنیست های مسلمان و یا شیعیان سنی مسلک هستند و خصلت اصلی آنها این است که تلاش برای جامعه سازی اسلامی آنها را مشمئز می کند. زمانی که خلافت برقرار بود یا پادشاهی ها برقرار بودند، اینها با فقهایی که نگران مناسک دینی بودند مشکل داشتند. حالا هم همچنان این مشکل را دارند. حالا چه انگی بهتر از یک اسم رمز سیاسی که مرحوم امام(ره) در آغاز انقلاب ان را منحل کرده است! سبک این گروه این است که به روش تبارشناسی سازمانهای فراماسونی، سعی می کنند برای حجتیه تبار درست کنند و هر کسی که یک روزی توی کوچه پس کوچه های قم و مشهد در دهه 30 و 40 و 50 همسایه یک حجتیه بوده است را در تبار آنها معرفی کند! 👇