eitaa logo
قول سدید
489 دنبال‌کننده
941 عکس
414 ویدیو
32 فایل
مرور و تحلیل اهم رویدادهای روز ياأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِيداً(احزاب۷۰ )
مشاهده در ایتا
دانلود
بشروطها و شناخت و انجام وظیفه جهادی (تبیینی و حمایتی= مادی و معنوی) من شروطها ✅️احساس می کنم خیلی از منتظران ظهور، همانند همه چیز را به قضا و قدر سپرده و با رصد علایم ظهور، خیال می کنند در برابر و اعوانش تکلیفی ندارندوبی عملی آنها را خود حضرت جبران خواهند کرد! https://eitaa.com/sokhanesadeed
✍️چه وفاقی در ارکان قوا به وجود آمده است! ⬅️پزشکیان بازگشت به کار معلمان فاقد صلاحیت را اعلام می کند ⬅️ظریف با اعلام این که به کار در دولت ادامه می دهدبه ریش ق.ق می خندد؛ ⬅️قائم پناه کار ظریف را تئوریزه می کند ⬅️و رئیس ق.ق خیلی اتفاقی در دیدار برخی اعضای شوعاف از سخت گیری در گزینش ها گلایه می کند! https://eitaa.com/sokhanesadeed
🔰طوفان الأقصی و آشکار شدن دروغ‌های تاریخی ✍🏻 حلمي الأسمر 🔍 چکیده: طوفان الأقصی به همگان فهماند که کشورهای عربی دارای هیچگونه استقلالی نیستند، رژیم صهیونیستی درصورت اقدام منسجم نظامی و همبستگی ملت‌ها به شدت آسیب پذیر است و تمدن غربی، تمدنی است که در اصل مبتنی بر استعمار مردم خود و دیگر ملت‌ها و تبدیل آن‌ها به بردگان در خدمت صهیونیسم است. 📝در قرن حاضر دو مطلب بزرگ به ما القاء شده است که طوفان الأقصی دروغ هر دو را ثابت نمود. 1️⃣اولین دروغ، استقلال کشورهای عربی است که ما در قضیه طوفان الأقصی فهمیدیم کشورهای عربی هیچ استقلالی نداشته و دیگران برایشان تصمیم گیری می‌کنند. 2️⃣دومین دروغ، جنگ اسرائیل با کشورهای عربی در سال ۱۹۶۷ می‌باشد. تعداد کل سربازان ارتش‌های عربی که وارد جنگ شدند، ۱۵ هزار نفر بود که باید با ارتش دشمن که تعداد آن‌ها در آن زمان ۱۰۰ هزار سرباز آموزش‌دیده بود و آخرین سلاح‌های تولید شده در آن زمان را در اختیار داشتند، مقابله می‌کردند(با تفاوت زیاد در آموزش و تسلیحات بین اعراب و یهودیان). به طور خلاصه، این بدان معناست که این جنگ به معنای شناخته شده نبود، بلکه نمایشی بود که به دشمن این احساس را می‌داد که او به جای تمسخر، در یک جنگ استقلال شرکت کرده است. این نمایشنامه فاجعه‌بار منجر به یک سری مواضع ملی شد که به اسرائیل این فرصت را داد که نه تنها مردم فلسطین را سرکوب کند، بلکه کل فلسطین را نیز کنترل کند و همچنین کنترل خود را در فضایی حیاتی گسترش دهد که تقریباً کل جهان عرب را پس از نمایش و نه جنگ ۱۹۶۷ (نکسه) پوشش ‌دهد. ✅تصحیح این تاریخ چندان روشن نبود تا اینکه «طوفان الاقصی» نه تنها خطای تاریخ عرب را تصحیح کرد، بلکه خطای آنچه درباره تاریخ تمدن غربی گفته می‌شود را نیز اصلاح کرد. تمدنی که در اصل مبتنی بر استعمار مردم خود و دیگر ملت‌ها و تبدیل آن‌ها به بردگان در خدمت صهیونیسم است. 💢«طوفان الاقصی» تاریخ معاصر را بدون اشتباه بازنویسی می‌کند (و حتی بازنویسی کرده است). به همین دلیل بسیاری خواستار سرکوب و نابودی آن هستند، تا مردم همچنان با همان دروغ‌ها زندگی کنند. 🌐مشاهده تمام یادداشت در سایت آمنا ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 💢 آمنا | سامانه تمدن اسلامی 🌐http://amena.bou.ac.ir https://eitaa.com/sokhanesadeed
💬 حقیقت نبرد در از زبان سیدحسن نصرالله / فراتر از توهمات و احتمالات... 🔖 سخنرانی سیدحسن نصرالله با موضوع روش مطالعه در نشانه‌های ظهور 🔹امروز بعضی افراد می‌آیند و به برادران و بچه‌های ما می‌گویند شما دارید در سوریه با سفیانی می‌جنگید! نه هیچ معلوم نیست. به خاطر این که نیرو بسیج کنیم یا برای نبردمان مشروعیت بسازیم؟ نه، ما اصلا به چنین چیزی نیاز نداریم. مشروعیت نبرد ما نیز مبتنی بر مبانی فقهی، شرعی، واقع‌نگرانه و خارجی است. نیازی هم به مشروعیت‌ها یا بسیج‌هایی از این جنس نداریم. 🔹ما برای حفظ سوریه، لبنان، فلسطین، منطقه و ملت‌های منطقه در برابر سلطه آمریکا و اسرائیل و تکفیریان در سوریه می‌جنگیم. تکفیریانی که اگر سوریه یا غیر سوریه به دستشان بیفتد همان کاری را می‌کنند که امروز ابوبکر بغدادی در عراق با عشیره بوالنمر کرد. 🔹ما نیازی نداریم به خاطر این که جوانان را بسیج کنیم بگویم بلند شوید برویم با سفیانی بجنگیم! آخر این چه حرفی است؟ این حرف غلط است. اگر کسی این گونه رفتار کند در اشتباه است. این‌ها فریب دادن مردم است. درست نیست. 🔹برادران ما عقل، منطق، علم، قواعد، اصول، مبانی، قرآن، سنت نبوی، ادله، روش استدلال، اجتهاد و استنباط و اصولی مستحکم داریم که جنبش، رفتار و درک‌مان از احکام و تکلیف شرعی‌مان را بر اساس آن پایه‌ریزی می‌کنیم. 🔹نیازی هم به همه این حرف‌ها که مبتنی بر ظن، احتمال و توهم هستند نداریم. الحمدلله ما به اندازه کافی وحی داریم. قرآن و سنت رسول الله. به اندازه کافی هم عقل، علم و معرفت داریم. پس ان شاء الله در این زمانه بسیار دقیق و مراقب باشیم. 📆 نهم محرم سال ۱۴۳۶ ه.ق ۲۰۱۴/۱۰/۲۹ م https://eitaa.com/sokhanesadeed
🟩چند پرسش از استاد محقق داماد به مناسبت نامه اخیرشان به مراجع تقلید ✍️۱- از نظر جناب عالی اگر قانون حجاب این قدر "موجب خسارت به دین و آیین و نظام و کشور عزیزمان" است، آیا رواج و گسترش روز افزون بی عفتی و بی حجابی در اماکن عمومی و رسانه ها ، پیامدهای امنیتی، سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی برای ایران و ایرانی مسلمان الگوی تمدن اسلامی ندارد؟! اگر دارد چند بار نسبت به این وضعیت نهیب زده یا نامه نوشته اید؟! ✍️۲- جناب عالی به عنوان یک روحانی حقوقدان چه راه حل قابل اجرایی برای پیشگیری از بی حجابی ارایه کرده اید؟! ✍️۳- جناب عالی که قانون اخیر را این قدر مضر توصیف کرده اید بفرمایید پیش از تصویب آن چه پاسخ حلی و ایجابی برای رفع ایرادهای قانون عفاف و حجاب ارایه کرده اید؟! ✍️۴-مشخصا کدام ماده قانون اخیر در صدد بهبود حجاب با چوب و فلک و کیفر سخت است؛ مگر نه این است که این قانون با جرم زدایی از بی حجابی آن را به سطح یک تخلف معمولی شهروندی تقلیل داده است؟! ✍️۵- از جناب عالی بسیار بعید است که قانون را خوانده باشید و بیش از سه چهارم مواد این قانون را ندیده باشید که صرفا متمرکز در اقدامات نرم و ایجابی و فرهنگی است؛ آیا واقعا قانون را خوانده اید؟! ✍️۶- مراجع عظام تقلید چه اختیار حکومتی دارند که با بی اعتنایی به اصل ۱۱۰ قانون اساسی، برای حل "معضل" مدنظرتان به جای رجوع به ولی فقیه به مراجع نامه نوشته اید؟! ✍️۷-جناب عالی که قانون جدید را دارای نتیجه عکس و موجب تنفر نسل جوان قلمداد کرده اید بفرمایید: ⬅️اولا آیا می دانید جامعه هدف بخش جریمه های قانون صرفا زنان بی عفت و فاقد هرگونه پوشش سر هستند؟ ⬅️ثانیا آیا می دانید آمار این افراد کمتر از ۱۵ درصد مترددین در اماکن عمومی است؟ ⬅️ثالثا آیا از نتایج اجرای طرح ناظر در خصوص کشف حجاب خودرویی اطلاع دارید و می دانید چقدر در کاهش این وضعیت تاثیر شگرف داشته است؟! ✍️۸- آیا از آمار موارد امر به معروف و نهی از منکر در خصوص حجاب و تعداد ضرب و جرح و توهین ها نسبت به عاملان این دو فریضه چیزی به عرضتان رسانده اند؟! اگر خیر می توانید از ق.ق در این خصوص استعلام و مظلومیت عاملان دو واجب غریب تمدن ساز را کمی درک کنید! ✍️۹- جناب عالی به عنوان یک روحانی منسوب به خاندان سیادت نسبت به تئوریزه کنندگان و مروجان بی حجابی و بی حیایی یا «الذین یحبون ان تشیع الفاحشة» و «المرجفین فی المدینة» همان هایی که هشتگ های بی ناموسی و بی غیرتی را ترند می کردند و می کنند تا سیمای دینی جامعه اسلامی را با برکندن پرچم حجاب تغییر دهند تا زمینه بهتری برای همه انواع فسادها فراهم کنند، چه موضعی داشته و دارید؟! ✍️10- با توجه به این که اغلب جرایم متأثر از عامل «فرهنگی» هستند، آیا افزون بر حجاب درباره همه ی جرایمی که عامل فرهنگی در آنها موثر است، نظر بر مواجهه صرف اخلاقی و ایجابی و فرهنگی دارید؟! اگر خیر مقوله بی حجابی چه ویژگی دیگری جز میل و طمع شیاطین عالم و تبلیغات شبانه روزی آنها برای گسترش این رفتار دارد که شما درباره آن به گونه ای دیگری می اندیشید که اتفاقا با نظر شیاطین منطبق تر است؟! 🌼استاد گرامی! ✅️اگر برای این پرسشها پاسخ مناسبی ندارید ، جسارتا نامه اخیرتان نمی تواند در خوشبینانه ترین حالت معنایی جز آلت دست قرار گرفتن تان برای بدخواهان اسلام ناب محمدی داشته باشد؛ زیاده عرضی نیست! ✍️جعفر صادق منش؛ مدرس دانشگاه، وکیل دادگستری و عضو شورای علمی اندیشکده حقوق بشر و شهروندی https://eitaa.com/sokhanesadeed
🔴توطئه عباس امیرانتظام و دولت موقت برای انحلال مجلس خبرگان قانون اساسی ✳️ روز قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 🔹در تاریخ ۵٨/٧/١٨ به پیشنهاد ، معاون نخست‌وزیر و سخنگوی ، جلسه‌ای در منزل تقی انواری و با حضور آقایان امیرانتظام، مقدم مراغه‌ای، عباس سمیعی، فتح‌اللّه بنی‌صدر، عباس رادنیا و احمد صدر حاج سید جوادی برقرار شد و طرح انحلال مجلس خبرگان ریخته شد. 🔸صرف نظر از این که آیا دولت حق دخالت در این کار را داشت یا نه، این طرح به خاطر این بود که فهمیده بودند که مجلس خبرگان، به دنبال تصویب اصل ولایت فقیه و تغییر برخی اصول پیش‌نویس است. 🔹این طرح در هیئت دولت به امضای ١٧ نفر از اعضای دولت رسید و تنها ۴ نفر آن را امضا نکردند. در شب تصویب نیز دولت روزنامه‌ها را آماده نگه داشت تا خبر مصوبه را به صورت فوق‌العاده منتشر کنند و رادیو-تلویزیون هم آن را بلافاصله اعلام کنند. در این میان بازرگان آن را منوط به تأیید امام کرد و البته امام نیز قاطعانه با آن مخالفت کردند: 🔸«مگر شما مى‏‌توانيد كه مجلس خبرگانى كه ملت با آن آراء زياد اين مجلس را درست كرده با يك كلمه‌‏اى كه شما بگوييد «ما مى‌‏گوييم كه منحل باشد» مگر با اين حرف‌ها شما مى‏‌توانيد، مگر شما قابل آدم هستيد! اگر چنانچه ولايت‌فقيه بشود، ديگر همه قدرت‌ها دست فقيه مى‌‏آيد! پس بنابر اين عزا بايد بگيريد! 🔹اين‌ها اگر همه قدرت‌ها دست رئيس‌جمهور مثلاً كذايى بيايد، هيچ حرفى ندارند، همه قدرت‌ها دست رئيس‌جمهور باشد، اگر همه قدرت‌ها دست يک نخست‌وزير مثلاً منحرفى بيايد، آن هم حرفى به آن ندارند. اما اگر قدرت، نه آن قدرتى كه است، آنى كه نظارت بر امور مملكت است كه نبادا معوج بشود... 🔸باز هم با رأى ملت. باز هم رأى ملت است كه آن اشخاص را يا آن هيئت‌هايى را كه مثلاً مى‏‌خواهند درست‏ بكنند، با رأى ملت درست مى‌‏شود، با اكثريت. شماها در اقليت هستيد. نشسته‏‌ايد آنجا با قلم مى‏‌خواهيد حكومت كنيد بر اكثريت! »(صحیفه امام، ج ١٠، ص ٣٠٩) 🔹 در یک سخنرانی به مناسبت رحلت آیت‌اللّه طالقانی از مصوبات مجلس خبرگان اظهار نگرانی می‌کند. در پاسخ او، نایب رئیس مجلس خبرگان اظهار شگفتی می‌کند و وجود هر گونه نگرانی را رد می‌کند. 🔸 نیز در سخنرانی خود به وی جواب می‌دهد: «موقعی نگران می‌شویم که این انقلاب را بدهیم به دست کسانی که در این مدت هشت ماه تجربه نشان داد که آن‌گونه که باید نمی‌توانند عمل کنند. مسئله ولایت فقیه این است که اگر امروز این را در قانون اساسی ننویسیم، فردا امام خمینی هم اگر بخواهد در یک موضوعی اظهار نظر کند، می‌گویند تو مقام غیر مسئولی و حق نداری اظهار نظر بکنی. ما می‌خواهیم پای ولایت فقیه را به دولت و حکومت بکشانیم تا فردا به فقیه نگویند که تو آدم غیر مسئول هستی و نمی‌توانی اعتراض کنی.» 🔹 بعدها از بازرگان به خاطر نداشتن شجاعت در اعلام انحلال مجلس خبرگان و در میان گذاشتن طرح با امام گلایه نمود و گفت: 🔸 «متأسفانه مهندس بازرگان با همه خصوصیات عالی و قدرت فوق‌العاده در قبول شرایط سنگین زمان، فاقد جسارت کافی است. فردا بازرگان و عده‌ای از افراد هیئت دولت به دیدن امام رفتند و طرح را مطرح کردند. پرواضح بود که امام آن را رد خواهد کرد، در حالی که اگر قبلاً اعلام شده بود، شانس رد کردن آن ده درصد بود ولی در عوض ٣۶ میلیون مردم که به دلیل وضع خاص زمان فکر می‌کردند به جای پیاده کردن قانون اسلام، آخوندیسم بر مملکت حکومت خواهد کرد، بپا خاستند و تحت رهبری امام بازگشت بازرگان را از ایشان خواستند.» بازرگان، بعدها عملکرد مجلس خبرگان در تصویب اصل ولایت فقیه را یکی از معضلات دانست و از سرایت آن به تمام ارکان حکومتی انتقاد کرد. 📚(نخستین پیش‌نویس قانون اساسی، صص ٢٠٠-١٩۶) https://eitaa.com/sokhanesadeed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ پزشکیان امشب: مساله حجاب را باید در مدرسه جا بیندازیم! ⬅️پزشکیان چند روز قبل: ۵ هزار نفر رد صلاحیت شده را برای معلمی پذیرفتیم! ✅️پ.ن: -قطعا بخش زیادی از معلمان به خاطر بی حجاب بودن رد شده اند! - حالا قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را؟! https://eitaa.com/sokhanesadeed
🟩نخوانده اظهار نظر کردن درباره اسناد، هنر جریانی است که دیروز خسارت محض هسته ای را با اغوای در کاسه مردم گذاشت و امروز می خواهد مخالفت با را بر مردم تحمیل کند! https://eitaa.com/sokhanesadeed
✅️اگر دولت آمادگی اجرای قانون عفاف و حجاب را برای همه ۱۵ درصدکاشف حجاب ندارد، پیشنهاد می کنم اعمال جریمه برای مانکنهای متحرک مروج بی حجابی و بی حیایی را به ویژه در خانواده مسئولان در اولویت قرار دهد؛ 🌼نتیجه شگرف این تدبیر رادر کاهش محسوس کشف حجاب به زیر ده درصد، در کمتر از یک ماه می بینیم. https://eitaa.com/sokhanesadeed
🟩می دانید چرا زنان بلاگر و بازیگر پیشتاز مخالفت و تحریک به عصیان در برابر قانون عفاف و حجاب شده اند؟ ✅️چون جریمه های این قانون درباره آنها به مراتب بیشتر از افراد عادی است. ✅️اینها نگران پولهای بادآورده ای هستند که قرار است باد اجرای قانون آنها را ببرد! https://eitaa.com/sokhanesadeed
محقق داماد در همایش «مدرسه تربیتی امام موسی صدر در مدرسه دارالفنون در اسفند ۱۳۹۷: "به نظرم در زمان فعلی در این دنیا باید این را از قرآن برداشت کنیم که ایمان و کفر قلبی است و درحقوق شهروندی اثری ندارد" پ.ن: بااین نگاه نه فقط بی حجابی بلکه شرب خمر و زنا و لواط و مساحقه و ارتداد و ... مباح است! https://eitaa.com/sokhanesadeed
1_15356529489.pdf
1.23M
📌 *فصلنامه رقومی «»* ◀️ پرونده اول: غزه؛ حوض خون ◀️ پرونده دوم: تبعیض در المپیک پاریس 🔖 تابستان ۱۴۰۳ 📝 *به همراه یادداشت هایی از:* 🔸 دکتر سید محمدمهدی غمامی، رئیس اندیشکده حقوق بشر و شهروندی 🔹 دکتر نیلوفر مقدمی خمامی، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا 🔸 دکتر علی فهیم دانش، معاون بین الملل اندیشکده حقوق بشر و شهروندی 🔹 دکتر حسین رجایی، دکترای روابط بین الملل از دانشگاه تهران دکتر هیبت الله نژندی منش، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی 🔸 دکتر جعفر صادق منش، عضو شورای علمی اندیشکده حقوق بشر و شهروندی 🔹دکتر ابوالقاسم خدادی، عضو هیئت علمی دانشگاه شاهد 🔸 و... ____________________________ 💠 اندیشکده حقوق بشر و شهروندی دانشگاه امام صادق علیه السلام https://eitaa.com/sokhanesadeed