eitaa logo
قول سدید
480 دنبال‌کننده
893 عکس
395 ویدیو
31 فایل
مرور و تحلیل اهم رویدادهای روز ياأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِيداً(احزاب۷۰ )
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️بی‌بی‌سی فارسی و تغییر جهت جنگ شناختی بسمت روحانیت 🔻بی‌بی‌سی فارسی ۱۲ آبان ۱۴۰۱، در گزارشی با عنوان "اعتراضات در ایران؛ «عمامه‌پرانی» از چه زمانی آغاز شد؟" نوشت: در جریان اعتراضات اخیر، معترضان عمامه بعضی از روحانیون را از سرشان برداشتند! ▫️اما اهداف احتمالی این فاز جنگ شناختی روانی چیست؟ 1⃣تاریخ سازی جهت رسمیت دادن و هویت بخشی به توهین علیه روحانیت 2⃣عادی سازی و جسارت بخشی برای پرتکرار شدن این قبیل رفتارهای زشت و مبتذل 3⃣فانتزی سازی تا نفرت پراکنی علیه روحانیت بدلیل امکان برخورد و تنش از جانب طلاب مورد آسیب و آزار 4⃣ قداست زدایی و احترام شکنی از لباس و هویت و منزلت روحانیت در سطح افکارعمومی با وایرال کردن بی‌احترامی‌ها 5⃣تهدید روحانیت در جهت ناامن کردن فضا برای واکنش های روشنگرانه، تحلیلی و میدانی و بنوعی فلج تبیینی با هراس افکنی از ارتباط مستقیم روحانیت با مردم 6⃣تحریک و تحت فشارگذاشتن قشر نخبگانی ساکت و نه چندان فعال و روشنگر برای موضع‌گیری علیه حاکمیت 7⃣ مشروعیت بخشی به اغتشاشات از طریق تحریک و به میدان کشیدن پای روحانیت غیرهمسو با حاکمیت 8⃣ برچسب درباری و حکومتی زدن به روحانیت مخالف اغتشاش و ناآرامی جهت خنثی سازی افکار و رفتار تبیینی طلاب و فضلای روشنفکر انقلابی 9⃣ترویج و تئوریزه سازی سکولاریسم و تفکیک دین از سیاست با طرح جداسازی روحانیت از حکومت و پیوستن به مردم!! 🔟 تکمیل پروژه دین‌زدایی در جنگ شناختی با تولید نفرت، ترویج سکولاریسم، برچسب آخوند درباری و چالش عمامه‌پرانی ✍علیرضامحمدلو مدرس رسانه/پژوهشگر علوم اجتماعی
. 💢شبکه اسرائیلی کان با قطع برنامه های روزانه خود،خبر پرتاب موفقیت آمیز موشک‌ماهواره بر توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را،دستیابی ایران به تکنولوژی موشک های قاره پیما عنوان کرد شبکه عبری زبان کان: ایران به‌تکنولوژی موشک‌های قاره پیما با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دست یافته است
قول سدید
✍️سابقه اسلام سیاسی و کارویژه انقلاب اسلامی در نظام سازی برای اسلام سیاسی ✅️ استاد دکتر احمد رهدار
قابل توجه اعضای فرهیخته🌹 ✍️کانال سخن سدید با افتخار آمادگی دارد اخبار ، یادداشتها و تحلیلهای شما را به نام خودتان در کانال منتشر کند. ✅️لطفا در صورت تمایل آثار خود را به شماره زیر بفرستید: ۰۹۱۹۷۷۹۷۶۵۶
سعد الله زارعی تحلیلگر مسائل راهبردی خبر داد: ✅️ پیام رسمی ایران به عربستان سعودی: اگر ایران‌اینترنشنال به سعودی ربط ندارد، اتفاقات ممکن هم به ما ربط ندارد! 🔻«سعدالله زارعی»از پیام رسمی ایران به عربستان سعودی از طریق کانال دیپلماتیک خبر داد و گفت: 🔹 سعودی‌ها در پاسخ به ما گفته‌اند که ارتباطی با ایران‌اینترنشنال ندارند و از این رسانه تروریستی اعلام برائت کرده‌اند اما ما نسبت به ارتباط سعودی‌ها با ایران‌اینترنشنال اشراف داریم و می‌دانیم که عربستان سعودی مادرخرج اقدامات ضدایرانی است. 🔹این شبه‌رسانه تروریستی (ایران اینترنشنال) از طریق عربستان تزریق مالی می‌شود. البته درست می‌گویند که در حوزه تولید محتوا و عملیات روانی، سعودی‌ها کاره‌ای نیستند چون توانایی ندارند و مسئول تولید محتوا و عملیات روانی به عهده سازمان سیا است و یک افسر این سازمان در مرکز ایران‌اینترنشنال مستقر است و امورات را با هزینه‌ سعودی‌ فرماندهی می‌کند. 🔹آنها از طریق کانال‌های دیپلماتیک به ما گفتند که ایران اینترنشنال برای آنها نیست که ما پاسخ آن‌ها را اصلاً قبول نکردیم. اگر ایران اینترنشنال به آن‌ها ربط ندارد، خیلی از اتفاقات ممکن هم به ما ارتباطی نخواهد داشت.
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸«اِبراز قانع نشدن»، غیر از «قانع نشدن» است! | خطر خدشه به حجیّت و نافذالحکم بودن رهبری🔸 ⛔️ اجانب دوست دارند این اتحادی که مردم با رهبر دارند شکسته شود. یکی بگوید رهبر این را گفت و من .* وقتی این کلیت شکسته شود، اجانب پیروز میدان خواهند شد. [در جنگ تحمیلی]، مردم صدها هزار شهید دادند. با شعار جنگ جنگ تا پیروزی [سال‌ها جنگیدند]. بلافاصله یک روز امام گفت صلح می‌کنم و این صلح من تاکتیکی نیست. مردم تردید نکردند و به نفع امام در غدیر راهپیمایی کردند. مردم ما تربیت شدۀ هزار سال انتظارند. ⛔️ مردم عاشق چشم و ابروی بزرگان دینی نیستند. مردم امام غائبشان را در عالِم وارسته خود می‌بینند و برای حفظ ارتباط خود [با او]، سر و جان می‌دهند. ⛔️ درست است علماء معصوم نیستند اما حجت هستند. امام هم معصوم نبود، اما حجت بود. فرق است بین و . وقتی گفته می‌شود «من قانع نشدم»، نفی عصمت نیست [که بدون اشکال باشد، بلکه] نفی حجیت است. ⛔️ امام فرمود وقتی مردم به خبرگان رأی دهند و خبرگان مجتهد عادلی را انتخاب کنند او ولیّ منتخب مردم است و حکمش نافذ است. «من قانع نشدم»، نفی نافذ الحکم بودن است نه نفی عصمت. نافذ الحکم بودن پرچم ماست، سرود ملی ماست. هرکس پرچم نافذ الحکم بودن را سست کند، پرچم جایگزین بدون هیچ تردید پرچم استکبار است. ⛔️ اشعث ابن قیس برای رسیدن خدمت حضرت علی (علیه السلام) از قنبر اجازه گرفت. قنبر به دستور حضرت آن زمان راهش نداد. اشعث مشت به بینی قنبر کوبید و خون جاری شد. قنبر خدمت حضرت علی (علیه السلام) با صورت خون آلود رسید. حضرت چه کند با رئیس بزرگترین قبیله؟! تنها این جمله را به اشعث گفت: «ما لی و لک یا أشعث أما و اللّه لو لعبد ثقیف تمرست لا قشعرت شعیراتک»، اگر آن بردۀ ثقفی را ببینی موهای اندامت به لزره در می‌آید. آن‌ها که برای امیر المؤمنین می‌کردند، در مقابل حجاج ابن یوسف بودند. ⛔️ ، غیر از است. قانع نشدن اختیاری نیست، اما ابراز آن، انتخابِ حجیت خود بر حجیت نظام و نافذ الحکم بودن خود بر نافذ الحکم بودنِ نظام است. ما هزار سال صبر کرده‌ایم تا «اسلام امامت» را در جهان جا بیاندازیم. این حجیتِ زمامدار، جانشین امامت است. این حجیت، شیشۀ عمر مردم ماست. مردم تحمل نمی‌کنند کسی به شیشۀ عمرشان سنگ بزند. وقتی امام گفت «جنگ»، مردم تردید نکردند و وقتی امام گفت صلح، مردم تردید نکردند؛ چون می‌خواستند در آخرِ شبِ غیبت، را ببینند. —————————— *اشاره به صحبت‌های یکی از نمایندگان سابق مجلس، در مورد گفتگویش با رهبر معظم انقلاب. ایشان اظهار کرده بود که از صحبت رهبری در مورد حصر سران فتنه، «قانع نشدم»! @haerishirazi
قول سدید
نقش روبات ها در انقلاب مجازی
قول سدید
❇️ ماموستا خدایی: سخنان خطیب مسجد مکی تهدید علیه امنیت ملی است امام جمعه شهرستان بانه: متاسفانه روز گذشته خطیب مسجد مکی زاهدان در خطبه های نماز جمعه سخنانی به زبان آورد که نه تنها بوی تفرقه می‌دهد، بلکه به نوعی تمامیت ارضی این کشور و نظام را زیر سئوال می‌برد و به نوعی تهدید امنیت ملی کشور محسوب می شود. این سخنان به نوعی تشویق مردم به قانون گریزی است. این سخنان نقشه های دشمنان را برای اجرا تسهیل می کند.
واکنش علمای اهل‌سنت کشور به اظهارات ملاعبدالحمید | مولوی فرهمند: حضور گسترده مردم پای کار انقلاب را ببینید 👤 مولوی «عبدالجلیل فرهمند» عالم اهل‌سنت شرق استان گلستان گفت: 🔹اینکه جمهوری اسلامی ایران برای مردم مقبولیت و مشروعیت دارد، این خود به‌واسطه حضور گسترده و پرشور مردم در صحنه‌های مهم انقلاب و نظام، اثبات شده است. 🔹 وقتی مردم در صحنه‌های مختلف نظام و انقلاب شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» سر می‌دهند، حرف‌زدن از مداخله مجامع بین‌المللی، زیرسوال‌بردن استقلال کشور و زمینه حاکمیت بیگانه است. 🔹 حضور پرشور مردم در راهپیمایی را ببینید و کسانی که خود را به خواب زده‌اند و چنین جریانی که با به میدان آمدن مردم انجام می‌شود را نمی‌خواهند بفهمند؛ با برگزاری هر نظرسنجی برای هر قانونی هم زیر میز خواهند زد.
استفتاء از عبدالحمید ✅ جناب آقای مولوی عبدالحمید، امام جمعه مسجد مکی سلام علیکم در کتب صحاح سته اهل سنت و خصوصا احادیث منقول از حضرت عمر رضی الله عنه تصریح شده که: خروج علیه حاکم (به هر صورتی که به قدرت رسیده باشد) حرام است؛ حتی اگر آن حاکم عادل  نباشد. و حتی اگر به شما دستوری بدهند که بر خلاف حکم قرآن، سنت و خلیفه قبلی باشد! و استدلال این فتوا را حفظ وحدت در حکومت اسلامی و پیشگیری از هرج و مرج ، جنگ و خون ریزی در جوامع اسلامی برشمرده اند. و هرکس از این حکم خروج نماید مجازات او اعدام است. سوال ما از آن مرجع معظم این است که اگر قائل به چنین حکمی هستید، خروج علیه حاکمت اسلامی چه معنایی دارد و آیا رفتار و سخنان جنابعالی که باعث تفرقه و خونریزی در جامعه اسلامی شده است، معنای خروج از حکومت اسلامی را تداعی نمی کند؟! لطفاً پاسخ سوال مذکور را بصورت مشروح و مستند برای تنویر افکار عمومی اعلام نمایید.
قول سدید
به نام خدا ‏از طرف مردم غیور و ایراندوست نخجوان به مسئولان جمهوری اسلامی ایران ‏احتراما به استحضار می‌رساند تقاضای بازگشت به میهن خود را داریم. ‏جنبش مردمی نخجوان ایران 📡@News_Fath
قول سدید
شرح حال جماعت غرب پرست در کلام شهید آوینی
قول سدید
(( ایران کنترل تنگه ها را به دست می گیرد . شکایت مراکش از نفوذ ایران در آفریقا)) ✴️تحلیل و بیان سیاست های ایران در غرب آفریقا و میزان نفوذ نظامی ایران در آفریقا 🔹امپراطوری ایران درحال شکل گیری حتی بزرگتر از تمام ادوار تاریخ ایران زمین است 🔹تحلیلگر آقای محمد ندیمی
✍️برشی از کتاب تفسیر المیزان فضلای غرب زده اگر جامعه غرب را یک شخصیت می گرفتند ، آن وقت رفتار آن شخصیت را با سایر شخصیت های دیگر جهان می سنجیدند معلوم می شد که از تمدن غربی ها به شگفت در می آیند و یا از توحش آنان ! به جان خودم سوگند اگر تاریخ زندگی اجتماعی غربی ها را از روزی که نهضت اخیر آنان آغاز شد ، مورد مطالعه دقیق قرار می دادند رفتاری را که با سایر اُمت های ضعیف و بینوا کردند مورد بررسی قرار می دادند . بدون کمترین درنگی ، حکم به توحش آنان می کردند و می فهمیدند که تمام ادعاهایی که می کنند و خود را مردمی بشر دوست و خیرخواه و فداکار بشر معرفی نموده و وانمود می کنند که در راه خدمت به بشریت از جان و مال خود مایه می گذارند ، تا به بشر حریت داده ، ستمدیدگان را از ظلم و بردگان را از بردگی و اسیری نجات بخشند ، همه اش دروغ و نیرنگ است و جز به بند کشیدن ملل ضعیف هدفی ندارند و تمام همّشان این است که از هر راه که بتوانند بر آن ها حکومت کنند ، یک روز از راه قشون کشی و مداخله نظامی ، روز دیگر از راه استعمار ، روزی با ادعای مالکیت نسبت به سرزمین آنان ، روزی با دعوی قیومت ، روزی به عنوان حفظ منافع مشترک ، روزی به عنوان کمک در حفظ استقلال آنان ، روزی تحت عنوان حفظ صلح و جلوگیری از تجاوزات دیگران ، روزی به عنوان دفاع از حقوق طبقات محروم و بیچاره ، روزی ... و روزی 📚 المیزان ، جلد ۴ ، سید محمد حسین طباطبایی ، صفحه ۱۶۸
نهادزدایی آشوب گرانه و‌ ناآرامی های ۱۴۰۱ در ایران ابوالحسن حسین زاده عضو هیات علمی دانشگاه و دکترای سیاست گذاری فرهنگی . نهادها در هر کشوری معرف هویت و شخصیت آن کشور است نهادها به واسطه مشروعیت و ضرورتی که در جامعه دارند صاحب قدرت هستند و بر حوزه عمومی جامعه تأثیر گذارند. نهادها دارای مختصات معنایی خاصی هستند که در سپهر گفتمان سیاسی هر کشوری معنای ویژه خود را افاده می‌کند و با تأثیرگذاری بر شیوه اجرای سیاست، زمینه سازی لازم را برای رفتار سیاسی انجام می دهند. نهادها به شیوه نگرش ما شکل می دهند و تعیین می کنند که ما چه چیزی را ارزشمند و دارای اهمیت بدانیم! جامعه همیشه نسبت به نهادزدایی حساس است و واکنش نشان می دهد. مردم یک نهاد را پدیده محوری در زندگی خود می بینند و دارای مشروعیتی است که همانند هنجارها و ارزش ها به فعالیت انسان معنامی بخشد..در واقع نهادها شکل دهنده هنجارها و ارزش هایی هستند که در زندگی مردم جایگاه محوری دارند و به راحتی از جامعه، منفصل نمیشوند و تغییر نمی یابند. ایران در داستان منطقه آشوبناک غرب آسیا همواره دستخوش تحولات و دگرگونی های تاریخی بوده است که یکی از سکانس های مهم آن انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ است. هویت و ماهیت فرهنگی ایران اسلامی، این کشور را به سمت نهادگرایی ترکیبی سوق داده است که اتکا به این راهبرد متضمن ثبات و پایداری جمهوری اسلامی بوده است! نهادهای مستقر در ایران متاثر از سابقه تاریخی و تمدنی از یک سو و نهادسازی جامعه محور و دین گرا از سوی دیگر است که با ایجاد نظام جمهوری اسلامی جنبه رسمی به خود گرفت و همواره در طول تاریخ حدود ۴۴ ساله انقلاب در مواجهه با راهبردهای گوناگون دشمنان ایران اسلامی اعم از جنگ، آشوب، کودتا، تحریم، تهدید، فشار و...از عوامل اصلی پدافندی و امنیت ساز برای حفظ مرزهای سرزمینی ایران و کیان فرهنگی میهن اسلامی بوده است. مهمترین نهادهای جمهوری اسلامی اعم از نهاد خانواده، نهاد حجاب، نهاد دانشگاه، نهاد روحانیت، نهاد زیارت، نهاد پلیس و بسیج مردمی که به ترتیب متضمن تامین آرامش و زایش اجتماعی، عفاف و تربیت جنسی، آموزش و علم ورزی، دین و هویت و امنیت و اقتدار نظامی و سرمایه اجتماعی می باشد زنجیره مستحکمی را شکل داده است . این زنجیره های نهادی از نقاط قوت نظام ایرانی و عامل ثبات و قوام و بستر ایران قوی و کارآمد قرار گرفته است. طبیعی است که این نقطه قوت، یکی از کانون های طراحی دشمنان دیرین این مرز وبوم قرار گیرد؛به نظر می رسد مطالعات اتاق فکرهای جریان سلطه در طول سال های اخیر به منظور تغییر ساختار و رفتار جمهوری اسلامی با اتکا به نهادزدایی است. وقایع و اغتشاشات اخیر که بیشتر شبیه به ناجنبش های اجتماعی است معطوف به شکستن حرمت خانواده و کشف حجاب با شعار دفاع از حقوق زنان و آزادی از یکسو و پرداختن دانشگاه و دانشجویان به حواشی و تعطیلی کلاس ها و دور نمودن نسل جوان از مطالعه، پژوهش و شور و نشاط علمی بعنوان موتور محرکه پیشرفت کشور از سوی دیگراست؛ از طرفی شعارهای ضدروحانیت و فحش و ناسزاهای بی سابقه و عمامه پرانی برای هتک حرمت و‌اعتبارزدایی جریان مذهبی روحانیت که در طول تاریخ جایگاه والایی در میان مردم ایران و نظام اجتماعی و سیاسی داشته است؛ حمله تروریستی به اماکن مذهبی از جمله حرم شاهچراغ علیه السلام برای ایجاد رعب و وحشت و دور کردن مردم از اماکن مذهبی و مناسک آیینی در همین راستا قابل تحلیل است. حمله به نیروهای حافظ امنیت و آرامش کشور و پلیس و بسیج مردمی که نهاد نظم و اقتدار کشور است با آگاهی از خویشتنداری انسانی، اخلاقی و قانونی این نیروی خدوم که از متن مردم شریف ایران است و بدنبال اعتبار زدایی و اقتدار زدایی از نهاد امنیت و نظمی است که ملجا دادخواهی و آرامش جامعه است برای سرخورده کردن نیروهای حامی نظام از حفظ امنیت و ثبات و جری تر شدن اپوزیسیون آشوب گر برای روشن نگه داشتن آتش ناآرامی ها در کشور است. در این شرایط که نهادزدایی در دستور کار دشمنان قرار گرفته تا زمینه تضعیف و حتی تجزیه ایران فراهم گردد راه مقابله با آن تقویت نهادگرایی ترکیبی متکی بر مردم و فلسفه وجودی آن و همچنین مطالبات اجتماعی است. نباید عملیات های ایذایی و مخرب نهادزدا باعث خارج شدن جریان نهادی از مسیر و جایگاه خود گردد و تلاش برای استحکام نهادی با مشارکت مردم باید مورد توجه قرار گیرد.
☑️هشدار جمهوری‌خواهان به اوکراین: یک پنی هم کمک نخواهیم کرد 🔹نماینده جمهوری‌خواه کنگره وعده داده درصورت پیروزی این حزب در انتخابات میان‌دوره‌ای، کمک آمریکا به اوکراین قطع خواهد شد. 🔹«مارجری تیلور» گفت: تنها مرزی که دموکرات‌ها به آن اهمیت می‌دهند، اوکراین و نه مرز جنوبی آمریکاست. تحت حکومت جمهوری‌خواهان، دیگر حتی یک پنی هم به اوکراین نخواهد رفت. کشور ما در اولویت قرار می‌گیرد. ـــــــــــــ
🔻دعوت به خروج از خطّ امام 🖋 مهدی جمشیدی ۱- چندی پیش آقای مرتضی جوادی در مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی جماران، نکته‌هایی را دربارۀ وضع حاکمیّت مطرح کرد. ایشان در همان ابتدا، نظام را به «استبداد در رأی» و «لجاجت» و «عدم‌عقلانیّت» متهم نمود، امّا مشخص نکرد که این حکم را از چه رفتار یا رفتارهایی استنباط کرده است. از بندهای دیگر سخن ایشان این طور فهمیده می‌شود که همگان در قدرت حضور ندارند و حرف‌های دیگران شنیده نمی‌شود و نیروهای اصیل به حاشیه رفته‌اند و وحدت، مخدوش شده است. ازاین‌جهت، وی تصریح می‌کند که نظام از تفکّر امام خمینی، فاصله گرفته است. تلخ و تأسّف‌بار این‌که اشارۀ ایشان به وجود «استبداد» در نظام، تکرار ادّعاهای اغتشاش‌گرانِ خیابانی است که شعار «مرگ بر دیکتاتور» سرمی‌دهند. ۲- مطلب نخست، این است که چنین «کلّی‌گویی‌ها»یی، هیچ دردی را دوا نمی‌کند و هیچ گرهی را نمی‌گشاید. بیان «نسبت‌های کلّی» در عین گریز از ارائۀ «شواهد عینی» و «مصادیق مشخص»، نه‌فقط مخاطب را متقاعد و همراه نمی‎‌سازد، بلکه حاکی از «مواجهۀ عالمانه و منطقی» با مسائل نیز نیست. مخاطبی که این سخن را می‌خواند، بر اساس کدام «دلایل» باید این سخنان را بپذیرد یا نپذیرد؟ البتّه مطرح‌کردن «ادّعاهای بدون دلیل»، کارکرد تبلیغی و رسانه‌ای دارد و می‌تواند آنان را که سواد رسانه‌ای ندارند، به چاله بیفکند. ۳- رهبر انقلاب از اوایل سال نودودو تصریح کرد که نسبت به «مذاکرۀ با آمریکا»، خوشبین نیست، امّا با وجود این، مجال مذاکره داد و در این راستا، دولت اعتدال‌گرا، هشت‌سال ایران را در مرداب برجام اسیر کرد. این‌که رهبر انقلاب در عین بدبینی به مذاکره، با آن مخالفت نکرد، حاکی از «استبداد در رأی» و «لجاجت» است؟! «شبکۀ ملّی اطلاعات» نیز با وجود آن همه تأکید ایشان، سال‌ها در دولت اعتدال‌گرا پیش نرفت. «سند تحوّل بنیادین در نظام آموزشی» نیز به همین سرنوشت دچار شد و دولت اعتدال‌گرا از عملیاتی‌کردن آن شانه خالی کرد. این وضع، خاص دهۀ اخیر نبوده است، بلکه حتّی در دهۀ شصت و در زمان حضور امام خمینی نیز کسانی می‌کوشیدند انقلاب را از مدار اصلی‌اش خارج سازند. شخص هاشمی‌رفسنجانی و حلقه‌های اقماری‌اش همچون «مجمع عقلا» - که حسن روحانی در آن حضور داشت - همواره نقش «نیروی گریز از مرکز» را نسبت به انقلاب و نظرات شخص امام خمینی ایفا کردند؛ چنان‌که هم‌اینان در دورۀ پس از امام خمینی و در نسبت با رهبر انقلاب نیز به «نیروی تقابلِ پنهان» تبدیل شدند. با این ‌همه، رهبر انقلاب با سعۀ صدر اعجاب‌آور خویش، آنها را برتافت و طرد نکرد. واقعیّت‌های تاریخی‌ای از این قبیل، به‌روشنی نشان می‌دهند که چه نیروها و جریان‌هایی، گرفتار «استبداد در رأی» و «لجاجت» بودند. ۴- نظام جمهوری اسلامی، بر طرد و نفی تأکید ندارد، امّا از آن سو، نمی‌خواهد به بهای عبور از ارزش‌هایش، دیگری‌ها را در خویش بگنجاند. این منطق مکتوب و بیّنِ امام خمینی است - که آقای مرتضی جوادی برخلاف آن توصیه می‌کند - آنجا که امام می‌نویسد: باید از تجربۀ تلخِ روی‌کارآمدنِ به‌ظاهر، «عقلای قوم» که هرگز با «اصول و اهدافِ اسلام»، آشتی نکرده‌اند عبرت گرفت که مبادا دلسوزی‌های بی‌مورد و ساده‌اندیشی‌ها، سبب مراجعت آنان به پست‌های کلیدی و سرنوشت‌ساز نظام شود. بعضی از تصمیمات اوّل انقلاب در سپردن پست‌ها و امور مهم به گروهی که «عقیدۀ خالص و واقعی به اسلام ناب محمّدی» نداشته‌اند، اشتباهی بوده است که «تلخی آثارِ» آن، به‌راحتی از میان نمی‌رود. آنان به چیزی کمتر از «انحراف انقلاب از تمام اصولش» و «حرکت به‌سوی امریکا» قناعت نمی‌کنند. ما هنوز هم چوب «اعتمادهای فراوانِ»‌ خود را به «لیبرال‌ها» می‌خوریم. آغوش انقلاب، همیشه برای پذیرفتنِ کسانی‌که قصد خدمت دارند، گشوده است، ولی نه به قیمتِ «طلبکاری آنان از اصول»؛ که چرا شعار «نه‌شرقی و نه‌غربی» دادید؟! چرا «لانۀ جاسوسی» را اشغال کردید؟! چرا «مرگ بر امریکا» گفتید؟! چرا «جنگ» کردید؟! چرا نسبت به «منافقین و ضدّانقلاب»، حکمِ خدا را جاری کردید؟! تا من هستم نخواهم گذاشت حکومت به ‌دست «لیبرال‌ها» بیفتد(صحیفۀ امام، ج۲۱، صص۲۸۶-۲۸۷). ۵- «لیبرالیسمِ ایرانی»، گاه از سوی مهندس بازرگان و نهضت آزادی به‌صورت «ضدّانقلابی‌گری» و «آمریکامداری» و «سازش» جلوه‌گر می‌شود؛ و گاه از طرف هاشمی‌رفسنجانی و کارگزاران سازندگی در هندسۀ «عمل‌گرایی» و «فن‌سالاری» و «توسعه‌گرایی» نمایان می‌گردد؛ و زمانی از سوی محمد خاتمی و جبهۀ اصلاحات، جامۀ «سکولاریسم» و «روشنفکری شبه‌دینی» و «دموکراسیِ لیبرال» به تن می‌کند. اینان، «دیگری‌های ایدئولوژیکِ نظام» هستند که از قضا، همگی در قدرت رسمی بوده‌اند و سیاست‌های غلط خویش را یکی پس از دیگری به اجرا نهاده‌اند. اینک، زمانۀ «جوان مؤمنِ انقلابی» و «دولت انقلابی» است. آری، لیبرالیسمِ ایرانی، تمام شده است. @sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از اخبار مقاومت اسلامی
تنها تفاوت تکنولوژی موشک های و ماهواره بر فقط آنهاست. 🔴 سلام ایران به بازدارندگی هسته ای .... http://eitaa.com/akhbaremoqavemateislami
📍واشنگتن پست: بررسی نظرسنجی های انجام شده از ماه مارس تاکنون درباره لزوم کاهش حمایت ها از اوکراین؛ آرون بلیک خبرنگار ارشد این نشریه در توئیتر نوشت: درصد جمهوریخواهانی که می گویند ما «بیش از حد» برای حمایت از اوکراین تلاش کرده ایم: در مارس (با نظرسنجی وال استریت ژورنال) : 6 درصد در مارس (با نظرسنجی پیو): 9 درصد در مه (با نظرسنجی پیو): 17 درصد در سپتامبر (با نظرسنجی پیو): 32 درصد امروز (با نظرسنجی وال استریت ژورنال): 48 درصد