eitaa logo
قول سدید
483 دنبال‌کننده
895 عکس
395 ویدیو
31 فایل
مرور و تحلیل اهم رویدادهای روز ياأَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِيداً(احزاب۷۰ )
مشاهده در ایتا
دانلود
قول سدید
✍️ تحلیلی پیرامون روابط چین و عربستان سعودی 🔺دکتر سبحان محمدی کارشناس و تحلیلگر مسائل بین الملل 🔹
صرف نظر از امتیازهای سیاسی چین به عربستان و امارات در موضع گیری احتیاطی در خصوص موضوعات اختلاف و نفوذ منطقه ای ایران، به نظر می رسد دوری اشغالگران حجاز از آمریکا و نزدیکی آنها به چین به نفع ایران است. http://eitaa.com/sokhanesadeed
✅ هانی‌زاده: چین به ایران جفا کرد ▪️حسن هانى‌زاده - کارشناس مسایل بین‌الملل 🔻محمد بن سلمان سعی می‌کند چین را از ایران جدا کند و از نفوذ چین در شورای امنیت و در جهان استفاده کند. 🔻انتظار نمی‌رفت چینی‌ها به سرعت به سمت عربستان که رقیب جدی ایران در منطقه است بروند و آغوش خود را به سمت عربستان باز کنند. 🔻به نظر چینی‌ها اشتباه بزرگی مرتکب شدند و سعی دارند از ایران فاصله بگیرند و از سفره‌های گسترده نفتی عربستان و بازار گرم کشورهای عربی برای کالاهای چینی استفاده کنند. 🔻اما این سیاست مشکل‌ساز می‌شود. چون میان ایران و چین یک توافق راهبردی بلندمدت وجود داردگرایش ناگهانی چین به سمت کشورهای عربی جفا و بی‌وفایی چین به ایران تلقی می‌شود./ایسنا http://eitaa.com/sokhanesadeed
این‌ عکسی‌ که‌ مشاهده‌ می‌کنید معروفه به نردبان شهادت. تمام‌ افراد حاضر در عکس شهید شدن عکس‌ جالبيه جالبتر اینه‌ که‌ نردبان‌ ته‌ نداره یعنی‌ میشه‌ یه‌ پله‌ هم‌ واسه‌ ما گذاشته باشن. شهدارابیادبسپاریم نه به خاک خوشاودهانی که یادکندشهداراباذکرصلوات http://eitaa.com/sokhanesadeed
✍️چند نکته کوتاه درباره محاربه ◀️بعضی نویسندگان ادعا کرده اند کشیدن سلاح به روی مامور دولت از شمول عنوان محاربه خارج است؛ در این باره گفتنی است: ✅️۱- مردم در ماده ۲۷۹ شامل هر بیگناهی است که بر روی او سلاح کشیده می شود، مشروط بر این که بر اساس خصومت شخصی قبلی نباشد. بنابراین اعم از مامور و غیر مامور است. ✅️۲- در ماده ۲۸۱ مصادیقی خاص از محاربه را پیش بینی کرده که در مورد قاچاقچیان اصولا سلاح صرفا روی مامور کشیده می شود و نه سایر مردم . ✅️۳- مستند شرعی جرم محاربه آیه ۳۳ سوره مائده است؛ جالب است بدانید که شان نزول آیه مربوط به کشیدن سلاح روی ماموران نگهبان اموال حکومتی در اطراف مدینه بوده است نه سایر مردم ! ✅️۴- هر یک از سه دلیل یاد شده به تنهایی کافی است تا ثابت کند ادعای عدم شمول حکم محاربه بر مورد کشیدن سلاح به روی مردم نمی تواند درست باشد! ج.صادق منش ۲۰/۹/۱۴۰۱ http://eitaa.com/sokhanesadeed
✍️*تیرخلاص به اغتشاشات* مهدی محمدی ◀️فکر می کنم در یک نقطه عطف قرار داریم. قصد جمع بندی یا پیش بینی وضعیت را ندارم چون همه آموخته ایم در شرایطی چنین پیچیده باید عمیقا محتاط بود. اما تقریبا پیداست که آشوب های ۱۴۰۱ در فاز پایان قرار دارد. پروژه قبلی شکست خورده و پروژه جدید به سادگی قابل تعریف نیست. ◀️داستان اینگونه شروع شد: ممکن، سریع و آسان جلوه دادن براندازی برای اقلیتی از جامعه که قرار بود در حباب شبکه، خود را اکثریت فرض کند. هدف این بود که یک آشوب چند صد هزارنفری سراسری شکل بگیرد. ◀️برای رسیدن به این هدف، ابزار خلاقانه ای ایجاد شد: 'ایجاد تصور رفتنی بودن نظام. ' یک بازی از دید من هوشمندانه و پر از ظرافت و پیچیدگی داخلی و خارجی راه افتاد برای باوراندن این امر به بخشی از جامعه ایران که کار تمام و جمهوری اسلامی در حال رفتن است. ◀️حالا یکبار دیگر آنچه را که دیده اید مرور کنید. همه چیز معنای جدیدی پیدا می کند. در داخل ایران هدف همه پروژه های کوچک و بزرگ، از زیر سوال بردن سلامت و حتی حیات رهبری، تا خشونت بی سابقه علیه نیروهای امنیتی و انتظامی و خشونت کلامی و تبدیل فحش به شعار، همین بود: کار تمام است! ◀️در خارج از ایران نیز یک پروژه بزرگ کلید خورد: از علم کردن اسماعیلیون و تلاش برای معرفی او به عنوان آلترناتیو جمهوری اسلامی تا همایش برلین یا بردن نازنین بنیادی به شورای امنیت و دیدار علی نژاد با ماکرون. بایدن از تغییر و ماکرون از انقلاب حرف زد. هدف انتقال 'سیگنال پایان' بود. ◀️همه اینها روی برخی روندهای نسلی، جنسیتی و اقتصادی در ایران نشست. بی تعارف کم کاری ها و ندانم کاری های ما بزرگترین کمکی بود که طراح خارجی دریافت کرد. زیرساختی عظیم در داخل ایران مهیا شد که برخلاف برخی تصورات خام به هیچ وجه منحصر به فضای مجازی نیست. داستان بسیار بزرگ تر است. ◀️همه آنها که وارد خیابان شدند بخشی از زیرساخت آشوب نبودند اما همه آنها که دست به خشونت زدند آگاهانه یا ناآگاهانه، با آن مرتبط بودند. غفلت از شکل گیری این زیرساخت، بزرگ ترین سوالی است که مسئولان یک دهه گذشته باید به آن جواب بدهند. ترکیب این زیرساخت با نارضایتی، بحران را ساخت. من درباره آن زیرساخت سخن نمی گویم. موضوعی است که فهم آن مهم ترین مسئولیت کنونی جامعه اطلاعاتی ایران است. درباره زمینه های اجتماعی هم که آن زیرساخت بر آن استوار شده جداگانه سخن خواهم گفت. در اینجا بر نتیجه تمرکز می کنم. تا جایی که به نتیجه مربوط است پروژه به سختی شکست خورده. ✅️نخستین علت شکست پروژه حجم بی سابقه خشونتی است که تولید شد. طراح خارجی در این باره عمد داشت: جنایت کنید، فیلم بگیرید و رجز بخوانید. نظام یا می ترسد و مماشات می کند که یعنی کار تمام است یا متقابلا دست به خشونت می زند که نفتی خواهد شد بر آتش اعتراضات. یافتن راه میانه آسان نبود. ✅️نظام به جای انتخاب خشونت یا مماشات، 'تولید آگاهی اجتماعی' را هدف گرفت. ذات آشوب باید آشکار و پرده از چهره کسانی که ادعا می کردند ایران را گلستان خواهند کرد، برداشته می شد. بعد، جمع کردن بساط قداره کشی و تروریسم دشوار نبود. اکنون جامعه ایران شاید معترض اما بسیار آگاه تر است. ✅️خشونت بی سابقه به جای اینکه ترس تولید کند یا به انگاره رفتن قدرت بدهد، به 'جامعه زدایی از آشوب' انجامید. و مهم تر، تصویر ذهنی جامعه ایران از آینده بدون جمهوری اسلامی را واقعی کرد. صریح ترین منتقدان به ما که می رسیدند می گفتند از شما خوشمان نمی آید ولی بساط اینها را جمع کنید! ✅️خشونت کلامی وضع براندازان را بدتر کرد. طرف طراح گمان می کرد می تواند فحش جنسی را در ایران به شعار فراگیر تبدیل و به این ترتیب ایده تمام شده بودن کار را تقویت نماید اما عملا آنچه رخ داد اثبات بی صلاحیتی اخلاقی براندازان در برای جامعه ای بود که هنوز می خواهد اخلاقی زندگی کند. ✅️تیرخلاص را اما افراط در دروغ گویی زد. من چند بار در میانه این پروژه و هنگام ارزیابی روندهای تولید و انتشار بیگ دیتا هوشمندی طرف طراح در جلوگیری از سقوط نمودار هیجانات و خلق رویدادهایی برای کش دادن غائله را ستایش کردم. انصافا فناوری پیچیده ای داشت اما خب، بیش از حد دروغ گفت. ✅️از موضوع مهسا امینی تا همین آخرین داستان -دروغ یک ساعت قبل را چک نکرده ام! -براندازان موفق به اثبات قطعی حتی یک مورد از ادعاهایشان نشدند. فاصله معنادار واقعیت عینی با تصویری که در ماهواره یا توئیتر ارائه می شد به تدریج تصویری متوهم و حتی تا حدی خل و چل از براندازان ارائه کرد. ✅️نتیجه این شد که جامعه بویژه طبقات سنی که در ابتدای کار فکر می کردند رویایی در حال محقق شدن است، کنار کشید. ناتوانی براندازان در مدنی نگهداشتن اعتراض، و عجز از خلق یک چشم انداز ولو مبهم، و اصرار به دروغ و خشونت، اعتبار پروژه را به سرعت کاهش و هزینه آن را افزایش داد. http://eitaa.com/sokhanesadeed
✍️ شیوع فحشا در ارتش صهیونیست ◀️پایگاه خبری عبری زبانِ عکا گزارشی از مرکز نظارت رژیم صهیونیستی منتشر کرده که می گوید: 🔹یک سوم سربازان زن این رژیم در طول خدمت مورد تجاوز قرار می گیرند و بقیه تحت فشارِ آزار و اذیت اند. 🔹این تجاوزها در بخش پلیس، شاباک و سرویس امنیتی این رژیم صهیونیستی صورت گرفته اما زنانی که در زندان ها خدمت می کند، بیشتر مورد تجاوز قرار می گیرند. 🔹70 درصد تجاوز به سربازان زن را فرماندهان مرتکب می شوند. 🔹ارتش صهیونیستی نظرسنجی های خود را برای عموم منتشر نمی کند و نتایج آن به کنست ارائه نمی شود. 🔹متانیاهو انگلمن، بازرس رژیم صهیونیستی دلیل آن را می گوید: 🔹«آزار و اذیت جنسی در بین سربازان به ویژه زنان به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده. رسیدگی به آزار و اذیت ها در دستور کار نیست چون خیلی از این اتفاقات از سوی خودِ مقامات است.»/اخبار جبهه مقاومت http://eitaa.com/sokhanesadeed
🇵🇸 وقتی احساس امت واحده بودن نداریم! علیرضا کمیلی با شگفتی سازی تیم در جام جهانی که به حق به جام تبدیل شده، بیشتر دلم به حال جامعه ایرانی می سوزد... چرا؟ چون همه چیزش دولتی بوده و حتی امشب از احساس خوشحالی مشترکی که سراسر جهان عرب و اسلامگرایان غیرعرب را فرا گرفته نیز محروم است. احساس بودن با ایجاد روابط اجتماعی و مردمی با سایر مسلمانان و رفع موانع مذهبی و فکری در ما رخ می دهد. چیزی که در آن می لنگیم! باید فکری اساسی کنیم به حال دولتی کردن همه چیز! به حال سیره مسلمانانی که آنقدر شیعی شده اند که نقاط اشتراک شان با پیکره امت را کمرنگ کرده اند! به حال ملی گرایی و غرب گرایی مان که مانع دیدن نقاط قوت امتی بزرگ و توانمند است و حالا با رفتن مراکش به بالا، تازه از خود می پرسد اصلا کجا هست این کشور اسلامی! یعنی اینقدر رشد کرده؟! چند سال قبل که مهمانی از تونس داشتم با هم در مشهد به خانه یکی از نخبگان حوزه که گفته می شد استاد جریانات فکری غرب است رفتیم. مهمان ما آنقدر اندیشمند از نام برد و استاد ما نشناخت‌ که خسته شد و گفت پس شما چه کسی را می شناسید بجز الجابري؟! وقتی بيرون مي آمدیم به من گفت مترجم فارسی داری بدهم برخی کتب را ترجمه کنند؟! * پ ن: راستی چرا ترجمان و رصد فکری جهان اسلام برای ایرانی ها نداریم؟! http://eitaa.com/sokhanesadeed
قول سدید
✅ هانی‌زاده: چین به ایران جفا کرد ▪️حسن هانى‌زاده - کارشناس مسایل بین‌الملل 🔻محمد بن سلمان سعی می‌
✍️یادداشت انتقادی جناب آقای علی معافی عضو محترم کانال سخن سدید در خصوص اظهارات جناب آقای هانی زاده: سلام علیکم بنده کارشناس مسائل سیاسی نیستم اما در خصوص یادداشت فوق عرضی دارم. گزاره اولیه این یادداشت، آنقدر طبیعی و بدیهی است که نیاز به تبیین ندارد. چه آنکه تمام کشورهای جهان، منافع ملی خود را همواره در دستور کار دارند. عبارت؛ «انتظار نمی رفت که چینی‌ها به سرعت به سمت عربستان... آغوش بازکنند» نیز عجیب و از یک کارشناس مسائل سیاسی بعید است. مگر کشورها، به دلیل ارتباط با ایران، نباید با دیگران ارتباط داشته باشند. ضمن آنکه اصطلاح آغوش بازکردن، مانند همان اتهام فروش ایران به چین خنده‌دار است. در سومین گذاره گفته : «به نظر چینی ها اشتباه بزرگی مرتکب شدند و سعی دارند از ایران فاصله بگیرند» من دقیقاً نمی دانم، کارشناس محترم، بر اساس چه معیاری به این نتیجه رسیده که اولاً چینی‌ها اشتباه بزرگی مرتکب شده اند. ثانیاً از کجا فهمیده است که با این ارتباط، قرار است چین از ایران فاصله بگیرد. و در گزاره پایانی نیز بدون هیچ استدلالی و علی رغم یادآوری توافق راهبردی ایران و چین، اتفاقاً نگران مشکل ساز بودن ارتباط چین و عربستان است. و جمله آخر ایشان، که به جای یک برداشت دیپلماتیک و سیاسی، عبارتی احساسی است و می گوید این اقدام جفا و بی‌وفایی چین به ایران تلقی می شود. اما به نظر نگارنده، با تکرار این نکته که بنده کارشناس مسائل سیاسی نیستم، عرض می کنم: ۱- ارتباط چین و عربستان می تواند در چارچوب توافق راهبردی ایران و چین تعریف شود. چرا که متحدِ متحد ما، می تواند متحد ما هم باشد(البته با شرایطش). ۲- ارتباط چین و عربستان می تواند منجر به کاهش تنش های منطقه ای و افزایش ثبات گردد. ۳- همچنین چین می تواند با میانجیگری نسبت به تلطیف روابط ایران و عربستان نقش خوبی ایفا کند. ۴- تحکیم روابط کشورهای حوزه غرب آسیا و برقراری پیوندهای چند جانبه، توهّمِ نیاز به حضور کشورهای غربی به ویژه آمریکا را در این حوزه از بین می برد. ۵- در صورت هوشمندی ایران در استفاده از این موقعیت و بهره‌گیری از توان رایزنی چین، علاوه بر محدودسازی فعالیت گروه‌های تندروی اسلامی مانند وهابیت، داعش و طالبان، می توان در پایان دادن به جنگ یمن نیز امیدوار بود. ۶- اما بیایید تصور کنیم برداشت های کارشناس سیاسی محترم، همگی درست بوده و احتمالات اینجانب نیز محقق نگردد. اما قطعاً نمی توانیم چشممان را بر روی این واقعیت ببندیم که عربستان تقریباً از آغوش آمریکا خارج شده است و .... http://eitaa.com/sokhanesadeed
✍️رهیافت من از مناظره امشب آقایان دکتر محبی و دکتر برهانی: ✅️۱- زمان شناسی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلان در اعلام میزبانی و دعوت دو بزرگوار برای مناظره در فضای هجمه های گاه غیر علمی مخالفان و موافقان حکم اعدام یک اغتشاشگر به اتهام محاربه ، بجا و ستودنی بود. ✅️۲- برگزاری این مناظره، حرکت در جهت درست احیای جایگاه گفتگوی علمی به عنوان سنت حکیمانه و آزاداندیشانه صاحب نام این دانشگاه حضرت امام صادق علیه السلام بود و انتظار می رود این حرکت نه تنها متوقف نشود که در گامهای بعدی تقویت، ارتقا و توسعه یابد. ✅️۳- برگزاری این مناظره عیار منطق و استدلال حقوقی هر یک از دو طرف را برای تبیین ارکان تشکیل دهنده جرم محاربه و کیفر آن با لحاظ مواد قانونی مرتبط به خوبی روشن کرد. ✅️۴- پایبندی به رعایت ادب و احترام و تلاش برای پرهیز از جوزدگی و دعوت طرفداران به ارامش و سکوت، نمره اخلاق هر دو طرف مناظره را نمره ای قابل قبول کرد. ✅️۵- نظام مندی مطالب، روشمندی گفتگو، تمرکز روی موضوع مناظره و تسلط بر ابعاد موضوع بحث از نقاط مثبت آقای دکتر محبی بود. ✅️۶- اهتمام آقای برهانی به حقوق متهم به عنوان بحثی کبروی نقطه مثبت ایشان بود ولی صحبتهای آقای دکتر برهانی بیشتر خطابه بود و بیان قواعد و اصول کلی فقهی بود. ✅️۷- خلط سوء نیت خاص با قصد نتیجه در جرایم مقید مثل محاربه خطای فاحش آقای دکتر برهانی بود که البته خیلی دیگر از حقوقدانان کیفری ما گرفتار چنین خلطی هستند. ✅️۸- به کارگیری کلمه "اغتشا"ش توسط آقای دکتر برهانی برای تبیین وضعیتی که نیروهای امنیتی تکلیف به برخورد با آن دارند اتفاق خیلی خوبی بود که ناقص ماند چون ایشان روی ملاحظاتی که داشتند کلمه را ناقص رها کردند! ✅️۹- آقای برهانی در خصوص ایراد آقای محبی مبنی بر اظهارنظر بدون اطلاع درباره جرئیات پرونده مورد بحث، پاسخی نداشتند به ویژه آنجا که آقای محبی با قرائت بخشی از اظهارات متهم، نادرستی ادعای آقای برهانی را به روشنی نشان داد. ✅️۱۰- تبیین دقیق دایره شمول "مردم" به عنوان آماج سلاح و تفریق بین قصد ارعاب به عنوان سوء نیت خاص با ناامنی در محیط به عنوان نتیجه لازم برای تحقق جرم محاربه و نیز روشنگری نسبت به این که برای محاربه ۴ سوء نیت خاص با حرف یا به هم دیگر عطف شده اند و وجود هر یک از این سوء نیتها برای تحقق جرم یاد شده کافی است از دیگر توفیقات آقای محبی بود. ✅️۱۱- نکات دیگری هم هست که بیان آنها را دارای اولویت نمی دانم. ✅️۱۲-از خداوند برای هر دو بزرگوار و برادر عزیزم آقای دکتر شاطری پور که جلسه را به خوبی مدیریت کردند عاقبت بخیری طلب می کنم. ج.صادق منش ۲۰/۹/۱۴۰۱ http://eitaa.com/sokhanesadeed
✍️یک نکته مهم درباره حکم قضایی محاربه: ✅️این که امثال آقایان سروش محلاتی یا مقتدایی یا ناظمی با وجود قانون به عنوان فصل الخطاب، بحثهای فقهی را مطرح می کنند که جولانگاه نظرات مختلف است هر قدر هم که در جای خود برای راهنمایی قانونگذار مفید باشد برای نقد آرای دادگاه در موضوع محاربه ، غیر منطقی و دادن نشانی غلط و بازی در زمین بانیان اغتشاش است. ج.صادق منش۲۱.۹.۱۴۰۱ http://eitaa.com/sokhanesadeed
تجمع دیروز دانشجویان انقلابی در برابر سفارت چین دو پیام مشخص دارد؛ اول آنکه چین هرچقدر هم به ایران نزدیک باشد حق ندارد نسبت به تمامیت ارضی ایران ولو در حد یک بیانیه خطا کند و باید نسبت به این مساله پاسخگو باشد. دوم اینکه دانشجویان انقلابی بار دیگر آزادگی خود را نشان دادند که در دفاع از منافع ملی، برایشان شرق و غرب فرقی ندارد. اما کسانی که سالهاست شرق هراسی می کنند، آیا یک بار هم که شده نسبت به خطاهای غربی ها موضع گیری کردند؟ یا همیشه در حال بزک کردن جنایات غرب و امریکا بوده اند؟ http://eitaa.com/sokhanesadeed
✍️روی زیبای جرم انگاری محاربه ✅️1- مستند جرم انگاری محاربه نص آیه 33 سورده مائده است و بر خلاف بسیاری دیگر از جرایم حدی و تعزیری، خداوند در این آیه به طور صریح هم رفتار مجرمانه و هم کیفر آن و هم در ادامه شرایط سقوط کیفر را بیان کرده است. ✅️2- در این که ارزش مورد حمایت در جرم انگاری محاربه، «امنیت مردم» است ، مناقشه ای نیست. ✅️3- «مردم» اسم جنس و دربرگیرنده تک تک ساکنان یا واردان زیر چتر حکومت اسلامی اعم از مسلمان ، کلیمی ، مسیحی ، زرتشتی ، صالح، طالح ، زن، مرد ، کودک و بزرگسال است. ✅️4- انتخاب عنوان مناسب برای رفتار مجرمانه، در حوزه علوم جنایی به طور عام و سیاست جنایی به طور خاص و ذیل قواعد جرم انگاری به طور اخص ،شرایط و ظرافتهایی ، دارد، از جمله این که عنوان انتخابی باید گویا، بازدارنده و نشان دهنده ی میزان قبح رفتار مورد نظر باشد. در جرم انگاری محاربه این شرایط با ظرافت خاصی رعایت شده است. ✅️5- در آیه 33 مائده، قراردادن خداوند و رسول او در جایگاه بزه دیده محاربه، شاهکاری بسیار لطیف برای نشان دادن اهمیت امنیت مردم به عنوان ارزش مورد حمایت در آیه است؛ در به کارگیری این تعبیر در واقع مجاز در اسناد وجود دارد و خداوند فرموده کشیدن سلاح برای اخلال در امنیت مردم- ولو یک نفر از آنها- عین جنگیدن با خدا ورسول است؛ نمی فرماید عین اعلام جنگ با خدا و رسول و نمی فرماید در حکم جنگیدن با خدا و رسول او. در حالی که کشیدن سلاح لزوما به معنای استفاده از آن هم نیست! تعبیر عامیانه آیه این است: هرکس دست به سلاح شود و به مردم چپ نگاه کند با من و رسولم جنگیده است! ✅️6- تطبیق مضمون آیه و ماده 279 قانون مجازات اسلامی با شرایط امروز این است: در جمهوری اسلامی ایران اگر یک نفر به روی یک شخص تحت حمایت قانون اعم از شهروند یا تبعه خارجی یا پیرو یکی از اقلیتهای دینی شناخته شده، برای ایجاد وحشت در او و نه حتی برای کشتن یا گرفتن مال یا تعرض به ناموس او، سلاح بکشد حتی اگر مرتکب به هدفش نرسیده باشد، اگر این کار موجب احساس ناامنی ولو در یک نفر به شرح مذکور شود محارب با خدا و رسول اوست و مستحق یکی از کیفر های مندرج در آیه و ماده مورد اشاره! 🇮🇷🇮🇷به راستی در کدام نظام حکومتی این میزان حساسیت به حقوق ساکنان قلمرو یک دولت وجود دارد؟! ج. صادق منش 21/9/1401 http://eitaa.com/sokhanesadeed
سه عکس بدون شرح! و یک عکس پاسخ همه بدون شرح‌ها!😁 http://eitaa.com/sokhanesadeed
◀️یادداشت جناب آقای حسن افراسیابی کشکولی (وکیل دادگستری، قاضی سابق) ✍ چند نکته در خصوص اعدام محسن شکاری ✅۱- اعدام ایشان بر اساس قانون و به حکم دادگاه و به تائید دیوان عالی کشور انجام شده و قانونی است. ✅۲- در کشور ما دهها بلکه صدها هزار حقوقدان و هزاران استاد حقوق وجود دارند، اینکه یکی یا برخی از آنها نظری متفاوت از دادگاه داشته باشند، اشکالی ندارد، هر چند که از نظر فنی بر کسی که پرونده را مطالعه نکرده و بر تمام زوایای آن تسلط نداشته باشد، اظهار نظر قطعی قباحت علمی دارد. ✅ ۳- در این مسیر علیرغم وجود حساسیت انقلابی، نیازی نیست که برخی قضات دادگستری وارد فضای مجازی شوند و با افراد دیگری که نظر دیگری دارند، مناظره نمایند؛ زیرا گاهی توضیح دادن قاضی نشانه ضعف تلقی میشود در حالیکه دادگستری مصداق اعمال قدرت قانونی است و گاهی نیز بیم متهم شدن به سیاسی گری قاضی میرود؛ لذا به جز سخنگوی قوه قضائیه و مقامات رده بالای مسئول، نیازی به ورود سایر قضات نیست. بدیهی است ورود وکلا و سایر حقوقدانان به بحث های علمی در این زمینه، با رعایت اقتضائات جامعه، مقبول و مطلوب است. ✅ ۴- محاربه تعریف روشنی دارد که با توجه به آیه مربوطه، قانون مجازات اسلامی و تطبیق شرایط فعلی، بر کسانی که علیه مردم (از جمله پلیس و ماموران دولتی) سلاح بکشند، کاملا صدق میکند. http://eitaa.com/sokhanesadeed
◀️هشدار ✍️ماله‌کشی جنایت محارب، با فتوای مجعول ◀️به گزارش مشرق، سید احمد خوئی در یادداشتی تلگرامی نوشت: ◀️اخیرا یک نوشته برای تغذیه ساندویچی مخاطب از سوی جریان نفاق داخلی منتشر شده و فتاوی مجعول و بُریده‌شده‌ای از علماء در آن به چشم می‌خورد. سرآمد این فتاوی مجعول، فتوای آیت‌الله خوئی در خصوص «محارب» است. عملا، جاعلین این فتاوی، هم‌دست این ناامن سازی جامعۀ مسلمین و هم‌کار این جنگ علیه ایرانند. مردم باید هوشیار باشند، افرادی اینچنین لجستیک و پوشش تجاوز و تعدی دو ماهه به جامعۀ مسلمین را فراهم می‌کنند و با ظاهر اسلامی در میان ما می‌زیند و مشغول توسعۀ جنایت و ماله‌کشی دشمنی علیه ملت ایران هستند. چنین جریان خبیثی عملا می‌داند مخاطب به دنبال بقیۀ جملۀ گزینشی و نتیجۀ مجعول نمی‌رود. ✅️فتوای آیت‌الله خوئی در کتاب تکملة منهاج الصالحین - در صفحۀ ٥١ کاملا مؤید حکم دادگاه‌ جمهوری اسلامی برای «محسن شکاری» است الخامس عشر - المحاربة (مسألة ۲۶۰): من شهر السلاح لإخافة الناس نفی من البلد، ومن شهر فعقر اقتص منه ثم نفی من البلد ومن شهر وأخذ المال قطعت یده ورجله، ومن شهر وأخذ المال وضرب وعقر ولم یقتل، فأمره إلی الإمام إن شاء قتله وصلبه، وإن شاء قطع یده ورجله» الخ. ترجمه: «کسی که برای ترساندن مردم سلاح بکشد، از آن شهر تبعید می گردد. کسی که سلاح بکشد و زخم وارد آورد، اول قصاص می شود، سپس از شهر تبعید می شود. » ◀️نارفیقان منافق ما ، تا اینجا را در متن کلیشه‌ای خود قید کرده و بقیه را برای مردم بُریده‌اند! ✅️در ادامه آیت الله خوئی قید نموده‌ است: « کسی که سلاح بکشد و مالی را نگیرد، دست و پایش قطع می شود. و کسی که سلاح کشیده و مال اخذ کند و ضربه بزند و زخمی کند لکن کسی را نکشد، حکم او در اختیار امام است که اگر بخواهد او را بکشد و به دار آویزد و اگر بخواهد می تواند دست و پای او را قطع نماید.» ... الی آخره. ✅️بدین ترتیب، در اختیار امام (در اینجا قاضی دادگاه‌ جمهوری اسلامی) است کسی که سلاح کشیده و ضربه زده و مال برده ولی کسی نکشته را چگونه اعدام کند. همین ، حکم آیت الله وحید است و همین در استبصار شیخ طوسی آمده است. حال چگونه به خود اجازه می‌دهند با اسلام اینگونه بازی کنند، نشان واضح‌تری از اسلامیت آنان است. ✅️دو ماه جنگ تمام عیار علیه ایران، اسلام و مسلمین و جمهوری اسلامی موفق نشد، جریانی که این وضعیت اقتصادی را با کاسۀ گدائی گرفتن به مرحمت آمریکا در هشت سال و رها کردن اقتصاد و سازندگی و درون‌زائی باعث شد تا مکمّل موفقیت و پیشرفت تحریم‌های آمریکا علیه این ملت مقاوم باشد، اکنون بعد از این جنگ به همکاری با جریان شورش پرداخته و از مجازات شرعی آنان با دغل و ریا و فریب جلوگیری می‌کند. کار چاقو و قمه و خون که به نتیجه نرسید حالا این جریان نفاق شروع به جعل کردن فتوی می‌کند تا امنیت این دشمنی را با حرف و جعل تامین کند و پیش برود. http://eitaa.com/sokhanesadeed
✍️ "و مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین" ▪️روزنامه انگلیسی تلگراف: بریتانیا غرق در اعتصابات و افول اقتصادی است از معلمان گرفته تا پرستاران، از آتش‌نشانها گرفته تا کارکنان پست و از کارکنان مرزی گرفته تا پزشکان عمومی و رانندگان آمبولانس، اعتصاب کرده اند، یا تهدید کردن که بزودی آعتصاب می کنند http://eitaa.com/sokhanesadeed
✍️تلنگر چقدر این تصویر تلخ است. ظاهر ماجرا «یک‌قاتل وحشی بالای چوبه‌دار» باطن ماجرا: چه کسانی و چه فضایی، از یک جوان پرشور و حتی شرارت، چنین قاتلی ساخت؟ کسی که با عقیده رفت برای کشتن! کسی که سه خانواده را نابود کرد، خانواده دو بسیجی شهید و خانواده خودش را! مسیح‌علینژاد و علی کریمی و... تشجیع می‌کردند که « سرکوبگر باید کشته بشود» و بعد کشتن ابتدا در شادی کشته شدن دو جوان زوزه مستانه سر میدهند و بعد برای قاتل دستگیر شده، اشک تمساح می‌ریزند. عده‌ای برای کشتن مدافع وطن، لایک و کامنت حمایتی می‌گذاشتند و برای اعدام قاتل، فحش به خشونت! چه نفرت و خشم تلخی به جان ملت افتاده! و آمران رسانه‌ای در حوض خون و دلار، توییت می‌زنند و در لابی‌های یهودی شعار و دروغ! این‌جا ایران هست. و ما داغدار نابودی سه خانواده! و داغدار مرگ یک جوان که قاتل شد و به حکم شرع، اعدام. و همچنان ماجرا از بیرون مدیریت می‌شود. پ.ن: یک مشت سیاسی و فرهنگی از طیف و چپ و راست که مسبب وضع موجود هستند، شریک خون هر سه هستند. و بدون تعارف: حوزه علمیه ما، متهم فراری این ماجراهاست. 📛خوشحالی از مرگ یک انسان، خطاست، حتی مرگ با حکم شرع.... 🇮🇷 http://eitaa.com/sokhanesadeed
همین قدر وقیحند دواعش وطنی که در ضمن معاونت یا مباشرت در فجیعترین جنایات هشتگ اعدام نکنید می زنند. http://eitaa.com/sokhanesadeed
✍️صعود مراکش در وضعیت رقابت تمدنی ◀️یادداشت حجه الاسلام دکتر حبیب الله بابایی صعود مقتدرانه مراکش به مرحله یک‌چهارم نهایی (با حذف اسپانیا) و سپس به نیمه نهایی (با برد مقابل پرتغال) آنهم با نماد فلسطین، شاید برای نوع دولت‌های اسلامی جالب و جذاب نباشد، ولی بی تردید برای امت اسلام، برای وحدت جهان اسلام، و برای احیای امید در میان مسلمانان و بلکه فراتر از آن برای هویت‌یابی مستضعفان (آنجا که طرفداران کشورهای آمریکای جنوبی هم با نماد فلسطین حضور پیدا کردند) از اهمیت زایدالوصفی برخوردار است. از این پس بازیکن‌های مسلمان زیادی در کشورهای اروپایی توپ خواهند زد، تماشاگران زیادی هم مسابقات برخی کشورهای مسلمان را تماشا خواهند کرد، نوجوانان ما بازیکن‌های نمونهٔ دیگری را نیز الگو خواهند گرفت، و از این پس ماها در کنار تماشای بازی‌های منچستر سیتی و بارسلونا از بازی‌های فوتبال آفریقایی هم لذت خواهیم برد. فوتبال مراکش (هر رتبه‌ای که در نهایت کسب کند) در کنار ظرفیت‌های ورزشی دیگر کشورهای اسلامی مانند والیبال، کشتی، تیراندازی، وزنه‌برداری و غیره، آنهم در کنار مدیریت ورزشی قطر در برگزاری موفق جام جهانی، جای آبرومند دنیای اسلام را در رقابت‌های جهانی ورزش برجسته ساخت و نشان داد که در برخورد تمدن ‌ها (به قول هانتینگتون) و در رقابت‌های تمدنی در درون تمدن‌ها (به قول شیرین هانتر) جهان اسلام قابلیت ‌های تمدنی بزرگی دارد که در آینده نزدیک آن توانایی از فوتبال و ورزش به دیگر حوزه‌های تمدنی تسری و توسعه خواهد یافت. از این جهت رخداد فوتبال مراکش برای جهان اسلام خبری مسرت‌بخش و برای دنیای غرب بی‌شک نگران کننده خواهد بود. این پدیده از یک سو ظرفیت تمدنی ورزش‌ بویژه فوتبال برای جهان اسلام را آشکار کرد و از سوی دیگر همبستگی‌های پنهان بین امت‌ها را ظاهر نمود که چگونه در برد ایران مقابل ولز مردم پاکستان و یمن و لبنان خوشحالی می‌کنند و در برد مراکش مقابل پرتقال بسیاری از کشورهای اسلامی در کنار فلسطین شادی می‌کنند. نکته مهم در این بین سهم بازیکن‌های آفریقایی‌ در پیشرفت فوتبال دنیا و تیم‌های مهمی همچون فرانسه، هلند، اسپانیا و انگلستان است. در این عرصه بسیاری از بازیکن‌های حرفه‌ای آفریقا در کشورهای اروپایی و تیم‌های بزرگ دنیا توپ می‌زنند، لیکن برد مراکش و صعود آن به عنوان یکی از چهار تیم برتر دنیا زمینه را فراهم کرد که پس از این، بازیکن‌های آفریقایی به جای بازی در تیم‌های اروپایی، در کشورهای خودشان و با فرهنگ خودشان و برای تقویت اعتماد به نفس تماشاگران خودشان به میدان بروند، و این البته دستاورد بزرگی است که تیم مراکش آن را رقم زد. البته ورزش ایران، جامعه فوتبالی، برخی از گزارشگرانی که مسابقات را گزارش می‌کنند، و برنامه‌های کارشناسی ما در صدا و سیمای ایران هنوز درک روشنی از سطح هویتی و تمدنی موضوع فوتبال ندارند و لذا نمی‌دانند که با برد مراکش خوشحالی بکنند یا از کنار آن با بی تفاوت بگذرند. در نگاه تمدنی، فقط ورزش قهرمانی و پهلوانی نیست که نماد تمدن به حساب می‌آید بلکه نمادهای دیگری نیز مانند نماد علم، نماد هسته‌ای، نماد معنویت، نماد استقلال سیاسی، نماد صنعت، نماد سلامت، نماد مقاومت موشکی و نمادهای دیگر تمدنی که هر یک از آنها از گوشه‌های مختلفی از جهان اسلام در حال رشد و پیدایش است که آرایش جهانی متفاوت را در آینده‌ای نزدیک نوید می‌دهد. @Habibollah_Babai http://eitaa.com/sokhanesadeed
✍️عطر قدرشناسی ◀️این پیام یکی از دانشجویان بنده در دانشگاه امام صادق علیه السلام است؛ یادم نمی آید چه سالی با هم درس داشتیم. 🌺حقیقت و ثمره علم همین روحیات است. ✅️این پیام را از آن رو منتشر می کنم که عطر روح نواز قدرشناسی را به مشام مخاطبانم برسانم و گرنه ما به وظیفه خود عمل کرده ایم و حقوقمان را گرفته ایم و برکسی منتی نداریم. 🌺بگذارید این را هم ناگفته نگذارم: انصافا با این پیام خستگی از روحم بیرون رفت. آفرین به این دانشجویان مودب به" ادب جعفر" علیه السلام🌹 http://eitaa.com/sokhanesadeed
✍️به نام ایران، به کام اپوزیسیون دکتر صدقی ▪️کسب درآمد دلاری ضدانقلاب با اتفاقات اخیر به‌ صرف رقص و شامپاین! 🔹اغتشاشات و آشوب‌های سه ماه گذشته درحالی فروکش کرده که اگرچه به قول معروف برای مردم ایران و حتی اغتشاش‌گران آب نداشت اما برای ضدانقلاب و اپوزیسیون خارج‌نشین نان داشت! 🔹به‌تازگی یک ایونت هنری از سوی بنیاد برومند در نیویورک برگزار شد که طبق پوستر برنامه ورودی آن ۸۰ دلار بود؛ در این مراسم که با عنوانِ baraye azadi(برای آزادی) برگزار شد، رقص، سرو غذا و نمایش آثار هنری برقرار بود و به بهانه مبارزه سیاسی یک پارتی برگزار کرده بودند! 🔹عائدی این اغتشاشات و گرفتار شدن جوانان فریب‌‌خورده برای اپوزیسیون سفرهای خارجی و دیدار با مقامات کشورها بود و حالا نیز با برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری پول به جیب زدند. 🔹این رویه البته از دیرباز درباره ضدانقلاب مرسوم بوده؛ سران احزاب تجزیه‌طلب همچون کومله و دموکرات خود در کشورهای اروپایی با بودجه‌هایی که برای مبارزه با جمهوری اسلامی می‌گیرند زندگی مرفهی دارند اما جوانان را در مناطق مرزی به مبارزه مسلحانه علیه جمهوری اسلامی تهییج می‌کنند. 🔹حتی برخی هنرمندانی که با کشف حجاب و یا فعالیت مجازی سعی در تحریک جوانان داشتند ساکن خارج کشورند و اوج مبارزه‌شان پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی است. 🔹در حقیقت جوانانی که تحت تاثیر این شبکه ها یا افراد در روزهای گذشته پا به خیابان گذاشتند یا حتی اقدام به درگیری کردند، هزینه‌ای را می‌پردازند که محرکان آنها حاضر نیستند به آن تن دهند و با فاکتور کردن اقدامات آنها، به زندگی مرفه و آسوده خود در خارج کشور ادامه می‌دهند http://eitaa.com/sokhanesadeed
✍️ مروری بر توصیه متواضعانه حاج قاسم عزیز خطاب به علما و مراجع معظم ◀️سخنی کوتاه از یک سرباز 40ساله در میدان، به علمای عظیم‌الشأن و مراجع گران‌قدر که موجب روشنایی جامعه و سبب زدودن تاریکی مراجع عظام تقلید؛ سربازتان از یک برج دیده‌بانی دید که اگر این نظام آسیب ببیند، دین و آنچه از ارزش‌های آن [که] شما در حوزه‌ها استخوان خُرد کرده‌اید و زحمت کشیده‌اید، از بین می‌رود. ✅️این دوره‌ها با همه دوره‌ها متفاوت است، این بار اگر مسلّط شدند، از اسلام چیزی باقی‌نمی‌ماند. راه صحیح، حمایت بدون هرگونه ملاحظه از انقلاب، جمهوری اسلامی و ولی فقیه است. نباید در حوادث، دیگران شما را که امید اسلام هستید به ملاحظه بیندازند. همه شما امام را دوست داشتید و معتقد به راه او بودید. راه امام مبارزه با آمریکا و حمایت از جمهوری اسلامی و مسلمانان تحت ستم استکبار، تحت پرچم ولی فقیه است. من با عقل ناقص خود می‌دیدم برخی خنّاسان سعی داشتند و دارند که مراجع و علمای مؤثر در جامعه را با سخنان خود و حالت حق‌به‌جانبی به سکوت و ملاحظه بکشانند. حق واضح است؛ جمهوری اسلامی و ارزش‌ها و ولایت فقیه میراث امام خمینی (رحمة الله علیه) هستند و می‌بایست مورد حمایت جدی قرار گیرند. من حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای را خیلی مظلوم و تنها می‌بینم. او نیازمند همراهی و کمک شماست و شما حضرات با بیانتان و دیدارهای‌تان و حمایت‌های‌تان با ایشان می‌بایست جامعه را جهت دهید. اگر این انقلاب آسیب دید، حتی زمان شاه ملعون هم نخواهد بود، بلکه سعی استکبار بر الحادگری محض و انحراف عمیق غیر قابل برگشت خواهد بود. دست مبارکتان را می‌بوسم و عذرخواهی می‌کنم از این بیان، اما دوست داشتم در شرف‌یابی‌های حضوری به محضرتان عرض کنم که توفیق حاصل نشد. سربازتان و دست‌بوستان http://eitaa.com/sokhanesadeed
حق دارید باور نکنید این سازمان بهداشت جهانی است که تمام نمادهایش را در خدمت ترویج همجنس بازی قرار داده است!!! شک نکنیم که آخرالزمان شده و پرده ها از چهره ها کنار می رود و جبهه حق و باطل روشنتر از هر زمانی چهره واقعی خود را نشان می دهد http://eitaa.com/sokhanesadeed
✍️درباره رکن روانی محاربه ✅️جرم محاربه موضوع ماده ۲۷۹ ق.م.ا از جرایم عمدی مقید نیازمند سوء نیت عام و خاص است؛ این گزاره را با چند مقدمه توضیح می دهم: ◀️مقدمه: ✅️۱-سوء نیت خاص قصد نتیجه در جرایم مقید نیست بلکه نیت سوء خاصی است که قانونگذار وجود آن را شرط تحقق بعضی جرایم اعم از مطلق و مقید می داند. به عنوان مثال: جرم قتل جرم مقید است ولی نیازمند سوء نیت خاص نیست و جرم بغی جرم مطلق است ولی نیازمند سوء نیت خاص(قصد براندازی) است. ✅️۲-سوء نیت خاص در اکثر قریب به اتفاق موارد، از جنس انگیزه است. به عبارت دیگر انگیزه آنجا که شرط تحقق جرم می شود، سوء نیت خاص نام می گیرد. ✅️۳- قصد نتیجه یا علم به حصول نتیجه شرط تحقق جرم مقید است. ✅️۴- انگیزه ای که وجودش در تحقق جرم، شرط نشده باشدصرفا در تخفیف یا تشدید مجازات موثر است آن هم فقط در جرایم تعزیری ◀️حال ببینیم رکن روانی محاربه دقیقا چیست: ✅️۱- سوء نیت عام: تعلق قصد آزاد مرتکب به کشیدن سلاح با علم به موضوع و ممنوعیت رفتار ✅️۲- سوء نیت خاص: قصد جان یا مال یا ناموس یا ایجاد وحشت نسبت به آماج ✅️۳- با وجود سوء نیت عام و خاص، انگیزه هایی از قبیل تشجیع دیگران، خودنمایی، نیل به امتیازات و ... نفیا یا اثباتا در تحقق محاربه تاثیری ندارد. ج.صادق منش ۲۲.۹.۱۴۰۱ http://eitaa.com/sokhanesadeed