✍امام هادی (علیه السلام) فرمودند :
دنیا بازاری است و آدمیان در آن اشتغال به کسب و تجارت دارند و لذا گروهی با به دست آوردن سود فراوان اُخروی از این بازار بیرون می روند و در بهشت ابدی برخوردار از منافع کسب و کار دنیوی خود می گردند و گروهی سرمایه ی گرانبهای عمر را در راه اشباع شهوات نفسانی و التذاذ از لذات حیوانی تلف کرده اند و با زیان و خسران غیر قابل جبران بیرون رفته و مبتلا به عذاب های دردناک جاودان گشته اند.
📚بحارالانوار ج۷۵ ص۳۶۶
کانال استاد رفیعی
@ostadrafieii313
حضرت امام على عليه السلام
كَثْرَةُ الْأَكْلِ وَ النَّوْمِ تُفْسِدَانِ النَّفْسَ وَ تَجْلِبَانِ الْمَضَرَّةَ.
فراوانىِ خواب و خوراك، نفْس را تباه مى كند و زيان مى آورد.
تصنیف غررالحکم و دررالکلم ص 360 ، ح 8164
کانال استاد رفیعی
@ostadrafieii313
0008.mp3
870.4K
🔷آخرین موعظه و سخن #امام_هادی علیه السلام در بستر
#استاد_رفیعی
#امام_هادی علیه السلام
🔸🔸ایمان 🔸🔸
کانال استاد رفیعی
@ostadradieii313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سخنرانی تصویری 🔻
✅ "حاج آقا رفیعی"
✨ مصادیق و شیوهایی که می شود صله رحم انجام داد
کانال استاد رفیعی
@ostadrafieii313
به گزارش روابط عمومی و بین الملل، در پنجمین روز کنفرانس علمی پژوهشی «غدیر اکمال دین و اتمام نعمت»، نشست علمی تخصصی «اهمیت و جایگاه غدیر در منابع فریقین» با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رفیعی رئیس محترم مجتمع آموزش عالی تاریخ، سیره و تمدن اسلامی و با حضور اساتید، اعضای هیئت علمی و سایر پژوهشگران در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار گردید.
حجت الاسلام دکتر رفیعی ضمن ارائه مقدماتی پیرامون غدیر فرمودند سند حدیث غدیر قابل خدشه نیست چون در منابع معتبر اهل سنت مثل مسند احمد حنبل، تاریخ دمشق، البدایة و النهایة، خصائص نسائی، سنن ابن ماجه و حتی البانی از علمای وهابی در اعتراض به ابن تیمیه می گوید شما چرا میگویید خطبه غدیر سند ندارد و خودش اسناد خطبه غدیر را ذکر می کند؛ با این وجود در فضای مجازی این اشکال مطرح است که چرا بخاری و مسلم حدیث غدیر را نیاورده اند؟ جواب این است که خود بخاری گفته من هفتاد هزار حدیث صحیح دارم ولی فقط هفت هزار حدیث را در کتابش آورده است
پس از تمام احادیث صحیح در بخاری نیامده و اهل سنت بسیاری از احادیث صحیح دارند که از غیر بخاری نقل می کنند.
دکتر رفیعی بیان داشتند که مادلنک مسیحی از مستشرقین میگوید اگر کسی با تاریخ آشنا باشد شک نمی کند جانشین پیامبر، علی (علیهماالسلام) است. همه انبیا جانشینی را از خاندان خود داشتهاند ابراهیم، اسماعیل و اسحاق فرزندانش را جانشین قرار داد؛ اسحاق فرزندش یعقوب را و موسی برادرش هارون را؛ این روش پیامبران است یعنی هر پیامبری وصی خود را تربیت و آماده میکرد.
ایشان افزودند پیامبر سه آمادگی در علی (علیه السلام) ایجاد کرد 1.آمادگی تربیتی: علی را در آغوش خود و در خانه خود پرورش داد. 2.آمادگی اجرایی در جنگ بدر، خندق، ابلاغ سوره برائت و غیره 3.آمادگی بیانی که با غدیر اتفاق افتاد در واقع غدیر آغاز راه نیست بلکه پایان هر اتفاق است چون امامت علی (علیه السلام) از آغاز بعثت با حدیث یوم الانذار شروع شد و بعد در مناسبتهای مختلف بیان شد مثل آیات انما ولیکم الله ورسوله...، اطیعوالله و اطیعوالرسول و در غدیر به طور رسمی و کامل تبیین شد.
حجت الاسلام رفیعی فرمودند یک استدلال دیگر که برای غدیر این است یک:پیامبر می دانستند بعد از او حوادث ناگواری اتفاق میافتد مثلاً بعضی از اصحاب مرتد می شوند و ... که در خطبه ۱۵۶ نهج البلاغه بیان شده است. دو: پیامبر می دانستند عمرشان در حال اتمام است که در اینجا سه فرض مطرح است 1.سکوت کامل: این ممکن نیست چطور پیامبر حتی احکام مستحبی مثل آداب غذا خوردن، آداب سفر و سایر موارد را بیان کرده باشند ولی مطلب مهمی مثل جانشینی خود را نفرموده باشد. 2.پیامبر گروهی را به عنوان خبره تعیین کرده باشند که آنها جانشین انتخاب کنند که این نکته در هیچ جای تاریخ اثبات نشده است. 3.پیامبر به صورت خاص حضرت علی (علیهما السلام) را جانشین قرار داده است که نظر شیعه بر این است.
کانال استاد رفیعی
@ostadrafiei313
🌸سلسه بحث آفت زبان بیهوده گویى🌸
جلسه هفتم وآخر
راه هاى درمان بیهوده گویى
درمان بیهوده گویى از دو راه علمى و عملى ممکن است .
دقت در پیامدهاى سخن بى فایده و یادآورى مستمر آن ها، سبب ترک این عادت ناشایست مى شود. بیهوده گو باید بداند که عمر عزیزش بر نمى گردد؛ پس نباید آن را صرف کار بیهوده کند. اگر شدت علاقه ، او را به بیهوده گویى وا داشته است ، بداند که با این کار عمر دوستش را تباه مى کند؛ در حالى که مى تواند با سخنان سودمند محبت خویش را ابراز کند.
به یادآوردن ارزش والاى ذکر خدا و اندیشه در مبداء و معاد نیز او را بر ضد بیهوده گویى ، تشویق و تحریک مى کند. شناخت نقش گفتار در میان دیگر رفتار، گامى بسیار مهم در ترک بیهوده گویى است .
آن گاه که انسان به اهمیت نقش سخن در زندگى آگاه شود، دیگر به گفتار بى فایده روى نخواهد آورد. امام صادق (علیه السلام ) به نقل از رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) مى فرماید:
من راءى موضع کلامه من عمله قل کلامه الا فیما یعنیه .
هر کس جایگاه سخنش را در میان رفتارش بشناسد، گفتارش جز در امور مفید، کم مى شود.
سرگرم شدن به کارهاى مفید و سودمند، کوششى مناسب براى ترک عادت بیهوده گویى است ؛ زیرا پرداختن به بیهوده گویى انسان را از کارهاى سودمند باز داشته است ؛ پس براى ترک آن باید به ضدش عمل کرد. امیر مؤ منان على (علیه السلام ) مى فرماید:
من اطرح ما یعنیه وقع الى ما لا یعنیه .
کسى که آن چه را به کارش آید کنار گذارد، در آن چه به کارش نیاید [= مفید نباشد] قرار مى گیرد.
پرداختن به ذکر، دعا، مسائل مفید علمى و ارشاد و تربیت ، از جمله امور مفیدى است که انسان را از بیهوده گویى دور مى سازد.
خلاق الاهی جلد چهارم آفات زبان
کانال استاد رفیعی
@ostadrafieii313
جلسه4.mp3
5.79M
🌸سلسله بحث اخلاق اسلامی🌸
جلسه چهارم
🎙استاد رفیعی
کانال استاد رفیعی
@ostadrafieii313
🚫کپی ،فوروارد و... بدون لینک کانال حرام🛇
امام_علی (ع) فرمودند:
🌴 قَليلُ الْحَقِّ يَدْفَعُ كَثيرَ الباطِلِ كَما اَنَّ الْقَليلَ مِنَ النّارِ يُحْرِقُكَثيرَ الْحَطَبِ
🍃 اندكى #حقّ، بسيارى باطل را نابود مىكند، همچنان كه اندكى آتش، هيزمهاى فراوانى را مىسوزاند.
📖 غررالحكم، ح ۶۷۳۵
کانال استاد رفیعی
@ostadrafieii313
🌸سلسله بحث آفت زبان فرو رفتن درباطل🌸
جلسه اول
بزرگ ترین مردم از جهت گناه در روز قیامت ، کسى است که بیش تر در باطل ، فرو رفته باشد.
پیامبر اکرم ( ص )
مقدمه
یکى از عوامل رشد و انتشار زشتى ها در جامعه بشرى ، فرو رفتن در باطل است . دانشمندان علم اخلاق ، حکایت زشتى ها یا فرو رفتن در باطل را از بیمارى هاى زبان به شمار آورده اند. شخص مبتلا به این بیمارى ، ویژگى بسیار ناپسندى دارد که جامعه اى را به فساد و تباهى مى کشد.باز گفتن اعمال زشت ، موجب از بین رفتن زشتى آن ها شده ، شخص راوى یا شنونده را به ارتکاب گناه ترغیب مى کند.
تعریف فرو رفتن در باطل
فرو رفتن در باطل نزد دانشمندان علم اخلاق ، اعم از نقل گناه و رفتار ناشایستى است که خود فرد یا دیگرى انجام داده است ؛ به شرط آن که این کار فقط براى سرگرمى انجام شود و نیازى مشروع و عقلانى به آن نباشد؛ ولى اگر بیان رفتار ناشایست دیگران ، براى استمداد در بازداشتن ایشان از گناه یا پاسخ به کسى که در امر مهمى مشورت طلبیده یا هر نیاز مشروع دیگر باشد، ((فرو رفتن در باطل )) نخواهد بود.همچنین اگر حکایت گناه دیگرى ، جهت آشکار ساختن عیب او یا خرد و بى مقدار کردن او انجام شود، در محدوده گناهانى چون غیبت ، سخن چینى و… قرار خواهد گرفت .
مثل معروفى است که ((وصف العیش نصف العیش ؛ وصف لذت نیمى از لذت است )). آن گاه که کسى گناه خود یا دیگرى را جهت گرم کردن مجلس دوستانه و لذت بردن از آن ، با آب و تاب نقل کند، به این رذیله اخلاقى گرفتار شده است ؛ پس این عمل نه غیبت است ، نه سخن چینى و نه فحش و…؛ بلکه گناهى است که عنوان خاص خود را دارد.
اخلاق الاهی جلد چهارم آفات زبان
کانال استاد رفیعی
@ostadrafieii313
«اهمیت و جایگاه غدیر در منابع فریقین».mp3
17.77M
کنفرانس علمی پژوهشی «غدیر اکمال دین و اتمام نعمت»، نشست علمی تخصصی «اهمیت و جایگاه غدیر در منابع فریقین»
با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر رفیعی
📆 16 مردادماه 1399
مکان : مجتمع آموزش عالی بنت الهدی
#استاد_دکتر_رفیعی
کانال استاد رفیعی
@ostadrafieii313