هدایت شده از محمدتقی اکبرنژاد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#منشور_روحانیت #3اسفند
🔺مارهای خوش و خط خال دوباره بیدار شده اند!
▪️امام جمعه پردیسان، 3 اسفند 97
🆔 @feghahat
هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
💠 در صف نمازجمعه حرم مطهر رضوی ع نشسته بودم که حضرت آیت الله شیخ احمد عابدی در نزدیکی نشستند. پس از نماز ، خدمتشان عرض کردم : شنیده ام جنابعالی در "تندخوانی" ید طولایی دارید. تواضع فرمودند. گفتم ممنون می شوم پاسخ بفرمایید.
گفتند بیست سال پیش مقداری کار کردم.
پرسیدم در چه حد مهارت دارید؟
گفتند در دقیقه ، ۱۲۰۰ کلمه می خوانم.
گفتم: شنیده ام بحار الانوار را چند بار خوانده اید.
گفتند: سه دور! ( هر دور ، ۱۱۱ جلد است!) هر دور ، سه ماه!
گفتم: شنیده ام حضرت آقا هم تندخوانی دارند.
گفتند: بله ؛ ایشان و مرحوم آیت الله خزعلی هم در همان مجموعه ای که ما تندخوانی آموختیم ، آموزش دیدند.
اینجا که رسید ، شیخ احمد عابدی با یک جمله مرا مبهوت کرد.
گفتند: ابتدایی که در تهران به مجموعه نصرت رفتم تا مهارت تندخوانی بیاموزم ، تابلویی بر دیوار موسسه دیدم که نوشته بود:
حضرت آیت الله خامنه ای ، در مجموعه نصرت تندخوانی فرا گرفته اند و در میان هنرجویان ، رتبه اول را دارند!
خدا را شکر می کنم نعمت زندگانی مرا قرین دوره زعامت یکی از بندگان استثنایی و تکرار نشدنی اش قرار داد...
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
📸 اجتماع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم در لبیک به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی
مشاهدهتصاویر:👇
http://hawzahnews.com/detail/Photo/482507
هدایت شده از شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
💠تجمعات فیضیه از گذشته تا به امروز
🔸تجمعات حوزه علمیه، نقش بسیار جدی در شکل گیری انقلاب اسلامی داشته است. امروز نیز تجمعات باید همانگونه موثر باشد چرا که حوزه همان حوزه است و مبارزه نیز اگرچه شکلش تغییر کرده اما هنوز ادامه دارد.
🔸اما متاسفانه تنها اشتراک تجمعات امروز با گذشته اشتراک لفظی است! آیا حوزه عوض شده است؟ یا مبارزه تمام شده؟ قطعا هیچکدام!
پس باید تجمعات شروع حرکت های بزرگی باشد که برگزار کنندگان آن به صورت منظم گزارش کار بدهند.
🔸اما متاسفانه تاثیر فریاد های بلند وشعارهای پر رنگ ولعاب سخنرانان که اکثرا خود از مسئولین حوزه هستند را حتی در حیطه مسئولیت خودشان هم نمیبینیم؟مگر مخاطب گام دوم انقلاب، همه غیر از حوزه ومسئولین آن هستند؟شاید دیگر هدف از تجمعات وگرد هم آوردن طلاب ،فقط رفع تکلیف باشد!.
🔸اماکذب این ادعا را فقط تحول مثبت رو به جلو حوزه مشخص میکند تحولی متناسب با هدف گام دوم انقلاب یعنی تمدن اسلامی.
🔸الحمدلله سخنران تجمع فرضیه فردی بیرون حوزه وناآشنای به آن نیست بلکه از مسئولین شورای عالی حوزه است وانشاالله از این پس موضوع تجمعات بعدی ارائه گزارشات عینی شورای عالی مخصوصا کمیته اجرایی گام دوم باشد.
🔸تجمع فیضیه پایان کارنیست آغازراه است، تجمع فیضیه لبیکی است که باید با عمل همراه شود آغاز حرکت وجوشش طلاب و مسئولین ، برای تحول جدی روبه جلوی حوزه علمیه .
راهکار این مهم همانطور که آیت الله خاتمی تصریح کردند این است که همه فضلا براساس بیانیه گام دوم انقلاب وظیفه حوزه رادر این برهه زمانی مشخص کنند و آن را جدا از مسئولین مطالبه کنند.
🔸در این مسیر اگر قرار بر مقاومت مسئولین حوزه بر ادامه سیر کنونی حوزه که همان سیر گذشته مطابق با همان زمان است باشد، بین مسئولین و مطالبه های به حق قطعا حذف شده در این میدان مطالبه های به حق نخواهند بود!.
نویسنده: حسینزاده
هدایت شده از [ خبرگزاری عَمّار ]
🔻آیت الله فرحانی (دام ظله) عضو مجلس خبرگان رهبری در نشست تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب:
برای فهم دقیق و صحیح این بیانیه باید از باب مقدمه دو امر را مورد بررسی قرار دهیم :
اول :
باید به ابعاد شخصیت علمی ، معنوی و عملی نگارنده یعنی مقام معظم رهبری واقف شد . حقیقتا ایشان فقیهی است متعبد و بصیر که نهال نوپای انقلاب اسلامی را به درخت چهل ساله تنومندی تبدیل کرده اند .
دوم :
لازم است نگاهی دقیق و عمیق به مبانی نظری این بیانیه داشته باشیم تا بتوان در مرحله بعد درک صحیحی را از این بیانیه پیدا کنیم.
🔻به #خبرگزاریمردمیعَمّار بپیوندید
http://eitaa.com/joinchat/2044657664C50ccd48f34
@adminpress 👈: تحریریه
هدایت شده از شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
🔴 اظهارنظر علمی اهلعلم میخواهد!!
🔻شهاب الدین حائری شیرازی، فرزند مرحوم محی الدین حائری شیرازی در کانال تلگرامی خود نوشت:
🔹امام علی (ع) :حاکم نباید بگوید "هرکس از من اطاعت کند از خدا اطاعت کرده" معیار اطاعت خدا ، کتاب وسنت است. در کتاب میزان الحکمه جلد 1 باب امارت روایات زیبایی در خصوص رهبری جامعه آمده به چند نمونه توجه نمایید:
🔹الإمام علي (عليه السلام): بعث النبي (صلى الله عليه وآله) جيشا وأمر عليهم رجلا وأمرهم أن يستمعوا له ويطيعوا، فأجج نارا وأمرهم أن يقتحموا فيها، فأبى قوم أن يدخلوها وقالوا: إنا فررنا من النار، وأراد قوم أن يدخلوها، فبلغ ذلك النبي (صلى الله عليه وآله) فقال: لو دخلوها لم يزالوا فيها، وقال: لا طاعة في معصية الله، إنما الطاعة في المعروف (تنبیه الخواطر ج1 ص 51)
🔹پیامبر ص سپاهی را به جنگی گسیل کرد وبر ایشان امیری گذارد وفرمود به حرف امیر خود گوش کنید ومطیع او باشید پس در میانه راه آن امیر اتشی افروخت و سپاهیان را گفت یک به یک به آن داخل شوند پس عده ای فرار کردند و داستان را به پیامبر گفتند پیامبر (ص)فرمودند اگر داخل آتش شده بودند همچنان در آتش جهنم میسوختند چرا که طاعت کسی در معصیت خدا جائز نیست وفقط در امور نیک طاعت مجاز است
🔹عن علی(عليه السلام): احذروا على دينكم ثلاثة:... ورجلا آتاه الله عز وجل سلطانا فزعم أن طاعته طاعة الله، ومعصيته معصية الله، وكذب، لأنه لا طاعة لمخلوق في معصية الخالق... إنما الطاعة لله ولرسوله ولولاة الأمر، وإنما أمر الله عز وجل بطاعة الرسول لأنه معصوم (بحار72ج/ص338 خصال ج1 ص68)
🔹امام علی (ع) : " بر دین تان از سه کس بترسید یکی از آن سه ، کسی است که خداوند به او قدرت وریاست داده پس اینگونه فکر میکند که طاعت او طاعت خداست ومخالفت با او معصیت خداست . دروغ میگوید وگمان باطل دارد زیرا طاعت کسی مجاز نیست در معصیت پروردگار. طاعت مطلق و در همه امورفقط برای خدا و پیامبر و امامان است زیرا اینان معصوم اند. "
🔹روایات جالب توجه بسیاری در این باب آمده که حاکی از آنست که اوامر حکام اولاً بایست بصورت کلی با کتاب وسنت سنجیده شود سپس هرگاه مخالف کتاب وسنت باشد نباید مورد اطاعت قرار گیرد.
🔹پ ن پس از انقلاب اغلب با حسن نیت اما از سر غفلت توسط بزرگانی مثل شهید دستغیب چنین جملاتی"من اطاع الخمینی فقد اطاع الله هر کس از خمینی اطاعت کند از الله فرمان برده" گفته شد که دقیقا همان مفهومی است که در روایت دوم نهی شده است.
نقل از کانال:
@saraeer
🔴 این نوشتار بیشتر از اینکه علمی باشد ابتدائی و سیاسیست
🔴 در روایت نبوی افراد از آتش گریختند و نبی مکرم اسلام نافرمانیشان از نائب خود را تائید کرد .
♦️ اولا باید سند این روایت بررسی شود .
♦️ ثانیا نائب حضرت فقط در امر جنگ نائب بود و اجازه نداشت در میانه راه امر به ورود به اتش بدهد.
♦️ ثالثا خودکشی حرام مسلم است و اگر عنوان ثانوی بر آن بار نشود حرمت اولیه خود را دارد و طبعا نائبی که چنین دستوری دهد فاسق می شود و نمیشود از او تبعیت کرد.
♦️ نکته دیگر: اینکه نوشتند اوامر حکام اولاً بایست بصورت کلی با کتاب وسنت سنجیده شود سپس هرگاه مخالف کتاب وسنت باشد نباید مورد اطاعت قرار گیرد.
♦️ اشکال نقضی اینکه اطلاق این روایات حتی در جائی که آمر امام معصوم هم باشد شامل میشود مثل امر امام به غلام خود برای ورود به تنور روشن!!!
♦️ ضمنا لازمه این حرف این است که ولی فقیه نمیتواند بر اساس مصالح احکام اولیه مثل حج را تعطیل کند!؟!
♦️ و اما اشکال حلی اینکه اگر قرار باشد هر شخصی احکام ولی فقیه را با فهم خود بسنجد جعل ولایت برای فقیه که مبتنی بر مصالح است لغو می گردد.
♦️ بلی اگر فقیه بدون لحاظ مصالح اهم اسلام و مسلمین حکمی صادر کند که با احکام اولیه مخالف است نباید اطاعت شود . اما نه به دلیل این روایت بلکه به دلیل اینکه چنین فقیهی فاسق میشود و از ولایت معزول میگردد.
⏪ در پایان بر این سخن ناروا و غیر علمی اشکالات متعدد دیگری وارد است.
✅ پیشنهاد کانال شارح به نویسنده مطلب و بارگزار محترم در کانال سرائر یک مناظره علمی حول همین موضوع در پایگاه اطلاعرسانی شارح می باشد.
✅ eitaa.com/sharehnews
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
✅ والله العلی العظیم در عالم اسلام نظیری برای #مقام_معظم_رهبری، سراغ ندارم.
۹۷/۱۲/۴
✔️ @mesbahyazdi_ir
هدایت شده از شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
🔴 اختصاصی شارح⬇️
بسمه تعالی
❇️حوزه علمیه چیست؟
بی تردید حوزه علمیه مهمترین هدف و آرمانش تبلیغ و توسعه دن در جامعه اسلامی است و این حوزه مقدس بیش از هزار سال در عصر غیبت امام عصر با قدرت و صلابت از دین الهی و شئون مختلف آن حفاظت و حراست نموده است.
✅ قوام هر سازمان و مجموعه به ارکان تشکیل دهنده آن است و ارکان حوزه علمیه نیز سه نهاد مرجعیت اساتید و طلاب می باشند.
همانگونه که مستحضرید شورای عالی حوزه علمیه اصلی ترین و تنها نهاد تصمیم گیر و تصمیم ساز حوزه علمیه محسوب می شود و آنچه مشخص است و مراجع معظم تقلید بر آن اذعان دارند این است که اعضای محترم شورای عالی نمایندگان ایشان می باشند.
🔴 برکسی پوشیده نیست که جایگاه والای مرجعیت معظم و جامعه محترم مدرسین و شورای عالی حوزه علمیه از خطوط قرمز و حساس حوزه محسوب می شود و خدای ناکرده تضعیف این ارکان منجر به تضعیف دین و از هم پاشیدگی حوزه خواهد شد.
♦️ لکن از این نکته نمی توان غافل شد که حوزه علمیه قم بیش از 1000 استاد در سطوح مختلف دارد و بی شک نمی توان جامعه محترم مدرسین را نماینده این اساتید دانست چرا که در انتصاب و عضویت این اعضا محترم نظر عامه اساتید لحاظ نشده است.
از سوی دیگر در رکن مهم بدنه طلاب و فضلا، مجمع نمایندگان طلاب خود نهاد پائین دستی جامعه محترم مدرسین است و با صرف نظر از بحث های مختلف میزان مشارکت طلاب در انتخاب این اعضا حتی از همین مجمع نیز نماینده ای در شورای عالی وجود ندارد .
🔴 اما آنچه انتظار طلاب و اساتید حوزه علمیه سراسر کشوراست داشتن نماینده واقعی و موثر در دو رکن طلاب و اساتید در این نهاد عالی می باشد و قطعا این درخواست به معنای توهین به نهادهای عالی حوزه نمی باشد و طبعا همانگونه که جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه ضمن فراخوان طلاب در تجمعات مختلف با پاسخ مثبت اساتید و طلاب و مشارکت آنان مواجه می شوند انتظار متقابل این دو رکن مهم این است که با داشتن نماینده ای واقعی و موثر نظرات و دغدغه های خود را منتقل و در تصمیمات نظام حوزه دخیل باشند.
چرا که در سال های پس از پیروزی انقلاب خلا وجود نمایندگان این دو قشر در عالی ترین نهاد حوزه به جشم می خورد. و این دغدغه عموم طلاب و فضلا و اساتید حوزه است.
در پایان توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم و انشا الله حوزه علمیه مشمول عنایت و رحمت امام عصر عج گردد. و خداوند طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری و مراجع معظم عنایت فرماید.
ابوالقاسم سیفی مازندرانی
✅ eitaa.com/sharehnews
هدایت شده از آیت الله اراکی
🔻آیت الله اراکی با آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین دیدار و گفتگو کرد.
🔻کانال رسمی آیت الله اراکی
@ayatollah_araki
⭕️جامعه مدرسین مغز متفکر وچشم بینای دستگاه اداره کننده کشور!
🔹جامعه مدرسین ساختاری انقلابی و فعال در اوج تحولات حوزه محسوب می شود که بر اساس آرمان ها و اهداف نظام، در آن موقع نقش آفرین بود تا آن جا که مقام معظم رهبری این مجموعه را در سال۶۸چنین توصیف فرموده اند:
من جامعه ى مدرّسین را مغز متفكر و چشم بینا و وجدان سالم و حساسى براى دستگاه اداره کننده ى کشور میدانم.
🔹اما از آن جا که ساختار جامعه مدرسین متناسب با نیاز های جامعه حوزوی به روزرسانی نگردیده است ,اکنون شاهد آن هستیم که :
این نهاد قدرت تفكر و بینایی و حساسیت خود را نه تنها نسبت به دستگاه اداره کننده ى کشور از دست داده بلكه اعتبار سازمانی و صنفی سابق را هم در میان حوزویان ندارد.
🔹در آن روزها اعضای آن جزو بنیان گزاران انقلاب و مبارزین بودند و اعتبار والایی به آن بخشیده بودند زیرا: شرف المكان بالمكین اما امروز برخی اعضای جامعه تعهد سابق را نسبت به اهداف و آرمان های نظام از دست داده اند .
🔹جامعه مدرسین با دیوار بلندی که اطرافش کشیده، خود را از توان و انرژی و حمایت نسل جوان و انقلابی حوزه محروم ساخته و این بزرگ ترین خسارتی است که این نهاد دیده است.
🔹 نگاه دستوری و آمرانه به همراه تقدسی ساختگی ،مانع نقد پذیری و اصلاح درون سازمانی گردیده است .
🔹توصیه امام خمینی ره در منشور روحانیت به جامعه مدرسین به دست فراموشی سپرده شده است:
جامعه مدرسین باید طالب عزیز انقلابى و زحمت کشیده و کتك خورده و جبهه رفته را از خود بدانند.
حتماً با آنان جلسه بگذارند و از طرحها و نظریات آنان استقبال نمایند.
🔸در پایان باید گفت که این تذکرات به جهت اصلاح مهم ترین جایگاه حوزوی ارائه گردیده و جا دارد برای رفع این امور چاره ای اندیشیده شود.
✍احمد رضا توحیدی
🔻🔻🔻
@sokhanshia
هدایت شده از شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
🔴 اختصاصی شارح 🔴
🔴 چهل سال گذشت!! مافات مضی!!
♦️شورای عالی حوزه و چهل سالی که گذشت!
بعد از انقلاب 57 و مجاهدتهای پیرخمین و یاران باوفایش، کشور از چنگال رژیم سفاک و ضددین پهلوی خارج شد و در نتیجه حکومت اسلام مستقر و ولی فقیه حاکم شد.
♦️ در این برهه حوزه علمیه قم وارد یک مرحله حساس از حیات خود و از فرصتی استثنایی بهره مند شد که در طول تاریخ تاسیس حوزه، بلکه در طول تاریخ اسلام، بی بدیل بود.
♦️از آنجا که نظام جمهوری اسلامی ایران نوعی حکومت دینی را تجربه میکرد و بالطبع اصل مترقی ولکن خاک خورده ولایت فقیه در طول دوران غیبت مهجور بود،حوزه علمیه به مرجع فکری و منبع نرم افزاریِ حاکمیت و کشور مبدل گشت.
♦️ از این رو وظایف خطیری مثل حفظ و گسترش تشیع و وحدت اسلام، تربیت مبلغ دینی، تولید نرم افزار برای حکومت داری، ارتقاء سطح دینداری جامعه و رساندن صدای شیعه به جهان، متوجه آن شد.
♦️از نظر مردم و افکار عمومی، حوزه مادر انقلاب و پشتوانه فکری-علمی انقلاب بوده و هست، از این رو ریلگذاری و سیاستگذاری حوزه باید منطبق با این انتظار و مأموریت میبود.
از این نکته نباید غافل شد که عملا شورای عالی حوزه، وظیفه سیاستگذاری حوزه های علمیه را عهده دار است، بنابراین ضروریست بعد از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی، این شورا درباره عملکرد و بهرهوری خود توضیح و روشنگری نماید تا افکار عمومی بتواند ارزیابی درستی از این عملکرد و درستی راه رفته شده، داشته باشد.
در بررسیهای میدانی، بعضی از عناصر اصلی حاکمیت، همانند رهبری یا مسئولین قوه قضائیه، این عملکردها را برآورنده خواسته ها حکومت نمی دانند، چه از نظر تولید نرم افزار برای اداره دینی جامعه در عرصه های مختلف، چه از نظر تربیت مجتهد و روحانیت آگاه و شجاع برای اداره ارگانهای حاکمیتی مثل قوه قضائیه.
حتی کار به جایی رسید که رهبری نسبت به انقلابی ماندن حوزه صریح تذکر داد.
♦️از دیگر نظر، طلاب و اساتید که دور رکن دیگر حوزه علمیه در کنار رکن مرجعیت به شمار می روند، از عملکرد شورای عالی اظهار نارضایتی می کنند، از اینرو میتوان نارضایتیهایی در عرصه های : هدایت تحصیلی، روش های آموزشی، مهارتهای فرهنگی و تبلیغی، معیشت و رفاه را برشمرد.
ناراضیان یکی از راهکارهای گره گشا را جوانسازی شورای عالی حوزه می دانند تا زمینه برای درک مقتضیات زمان، چابکی و شجاعت در تصمیم گیری ها مهیا شود.
♦️حضور مجتهدان جوان در این شوراء، می تواند به رشد و ارتقاء سطح آموزشی حوزه، درک نیازهای حاکمیت از حوزه، و در یک کلام «تحول مطلوب حوزه»، را میسر سازد.
♦️راهکاری دیگر این است که ارتباط شورای عالی حوزه با بدنه حوزه بیشتر شود و به درخواستها و نیازها پاسخ داده شود، یا اینکه اعضای شورای عالی با نظر اساتید وطلاب حوزه انتخاب شوند.
♦️تاییدات مراجع معظم تقلید از شورای عالی حوزه هم برای طلاب و هم برای این شورا بسیار مغتنم است اما کار وقتی تمام است که همه ی ارکان حوزه(مرجعیت ،اساتید، طلاب و فضلا) از این نهاد عالی احساس رضایت نمایند.
مهدی جعفری نیا
✅ eitaa.com/sharehnews
هدایت شده از شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
🔴انتقاد از عملکرد خبرگزاری حوزه!!
✅ خبرگزاری حوزه همانگونه که اخبار و دفاعیات پیرامون عملکرد نهادهای بالادستی خود را یکسویه انتشار دهد جا دارد انتقادها و درخواست منطقی و مودبانه طلاب و فضلا و اساتید نسبت به عملکرد این نهادها منتشر نماید تا متهم به بایکوت کننده اخبار حوزه انقلابی نگردد.
✅ eitaa.com/sharehnews
هدایت شده از روزنه
نفوذی های حوزوی را بشناسیم/۲
نفوذ در بیت آیت الله بهبهانی
💥اختصاصی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹مهدی ملکزاده، تاریخنگار بابی ازلی، فرزند ملک المتکلمین واعظ اصفهانی و دامادِ سلیمان خان میکده بود. ملکزاده کتاب مفصلی درباره مشروطه دارد در جلد دوم آن اطلاعات بسیار مهمی درباره تشکیلات مخفی «مجمع باغ سلیمان خان میکده» و اعضای آن درج کرده است.
🔹اردشیر ریپورتر (رأس تشکیلات جاسوسی انگلیس در ایران)، یحیی دولت آبادی (دومین سرکرده بابیهای ازلی)، ملک المتکلمین واعظ اصفهانی، سید جمال الدین واعظ اصفهانی، سید اسدالله خرقانی، میرزا حسن رشدیه از اعضای اصلی این تشکیلات و ارکان آن بودند.
🔹 اعضای «بابی ازلی» این تشکیلات، نهانروش بودند و تظاهر به دیانت میکردند و حتی با برخی علما ارتباط داشتند و برای اینکه بتوانند در جامعه تاثیر بیشتری بگذارند، اکثرشان در کسوت روحانیت و وعظ را حفظ کرده بودند و در پوشش لباس مقدس روحانیت و حتی تدریس علوم دینی، بدون اینکه کسی به آنها مشکوک شود، فعالیت میکردند. پیش از این اشاره کردیم که سید اسدالله خرقانی از ارکان این تشکیلات، طبق ماموریتش، به نجف رفت و در بیت آخوند خراسانی سکنی گزید تا در آنجا نفوذ کند و موفقیتهای چشمگیری به دست آورد.
🔹از دیگر افرادی که به صورت مخفیانه به عضویت مجمع باغ سلیمان خان میکده در آمدند، «میرزا محسن، برادرِ صدرالعلما» و نیز «آقا میرزا محمدتقی، محرّرِ صدرالعلما» بودند. این دو شخص برای نفوذ در بیت آقا سیدجعفر صدرالعلما (فرزند مرحوم سید محمدباقر صدرالعلما) از علمای برجسته تهران، ماموریت یافتند. (تاریخ انقلاب مشروطیت ایران، ج2، ص239)
🔹اما میرزا محسن (برادر صدرالعلما)، یک نسبت فامیلی هم با آیت الله سید عبدالله بهبهانی داشت و داماد مرحوم بهبهانی بود و در بیت بهبهانی بیشتر حضور داشت و سخت مورد اطمینان و مشاوره مرحوم بهبهانی قرار داشت.
میرزا محسن، در واقع نفوذی بیت آقای بهبهانی بود که عملکرد مشکوکی در این بیت داشت و گمان «بابی ازلی» بودن وی میرود. وی از شخصیتهای به شدت مشکوکی بود که تا پایان عمر در کسوت روحانیت باقی ماند.
🔹بعد از قتل مرحوم بهبهانی، میرزا محسن تلاش کرد تا خودش را به عنوان جانشین بهبهانی و مجتهد بزرگ تهران معرفی کند و بیت مرحوم بهبهانی را در انحصار خودش گرفت و تلاش کرد تا جایگاه و موقعیت او را به ارث برد و خودش را «سید محسن مجتهد» هم نامید. افراد مشکوکی هم تلاش کردند تا او را بزرگ کنند و برای او تبلیغات کردند.
🔹در پس پرده با تندروترین روشنفکران سکولار ایران خصوصا حسن وثوق الدوله ارتباط تنگاتنگ داشت و از کابینههای او به شدت حمایت میکرد. وی در نهایت در ۱۶ شعبان ۱۳۳۵ق به دست کمیته مجازات کشته شد. (شرح حال رجال ایران، ج1، ص113؛ اسرار تاریخی کمیته مجازات، ص54؛ تاریخ مکتوم، ص21)
میثم عبداللهی
@rozaneebefarda
🔸 حضور جوانان در مناصب اجرایی امری راهبردی است
🔹حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی استاد حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز با آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه دیدار کرد.
آیت الله #حسینی_بوشهری:
🔹حضور قشر جوان در مناصب اجرایی کشور امری مهم و راهبردی است و بیانیه رهبر انقلاب افق روشنی را برای نظام اسلامی گشوده است.
🌐 رسا
❓چقدر در زمان مدیرت آیت الله بوشهری قشر جوان در مناصب اجرایی حوزه جای گرفتند؟!
آیا خود عامل به حرف های خودیم؟یا...
🔻🔻🔻
@sokhanshia
🚩 پایگاه نشر اندیشه حکومتی شیعه «سخن شیعه»
🔆لطفا مطالب ودیدگاه های خود را در موضوع #حوزه_انقلابی برای ما ارسال کنید:
@Hosseinzade1
🔻🔻🔻
@sokhanshia
هدایت شده از شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کلیپی که خبرگزاری دولت برای چند ساعت منتشر و سپس حذف و عذرخواهی کرد.
دو پیام که حاوی خباثت و نفوذ گسترده در خبرگزاری دولت است!!
🔴 پیام به سران جمهوری اسلامی!!
این تعبیر پیام به سران جمهوری اسلامی حاکی از این است که سازنده کلیپ یک تیم ایرانی نبوده است.
🔴 پیام دوم به حشد الشعبی و نجبا و به طور کلی محور مقاومت بود که خواست بگوید به جای ارتباط با سپاه قدس و سپاه با وزارت خارجه ایران و مجموعه دولت همکاری کنند.
🔴 باید این خیانتکاران پشت پرده و نفوذیها در دولت شناسائی و محاکمه شوند.
✅ eitaa.com/sharehnews
📚نام کتاب:"خون دلی که لعل شد"
🖋نویسنده:امام خامنه ای
✏مترجم: محمد حسین باتمان غلیچ
📑انتشارات: انقلاب اسلامی
📖توضیحات:
این کتاب ترجمه ی فارسی
کتاب "انّ مع الصّبرنصرا" زندگینامه رهبر معظم انقلاب است.
کتاب حاضر شامل بیان حکمتها، درسها و عبرتهایی است که به فراخور بحثها بیان شده و هر کدام از آنها چراغ راهی برای آشنایی مخاطب کتاب، بویژه جوانان عزیز با فجایع رژیم منحوس پهلوی، و همچنین سختی ها، مرارتها و رنجهای مبارزان و در مقابل، پایمردی ها، مقاومتها، خلوص و ایمان انقلابیون باشد.
لینک خرید کتاب:
WWW.book-khamenei.ir
📗
🔻🔻🔻
@sokhanshia
🔻آیت الله اراکی استاد درس خارج حوزه علمیه:
💠جشن علماء برای تعطیلی یک شراب خانه در دوران پهلوی
🔹اینهایی که میخواهند خردهگیری کنند، میگویند: ببین در این نظام اینجا چگونه است، آنجا چگونه است. اما نمیگویند که این نظام، اسلام را در این مملکت پیاده میکند؟
🔸یک وقتی این مملکت، مملکتی بود که همه نوع فحشا در آن رایج بود؛ بخش عظیمی از تهران فاحشهخانه رسمی داشت، هرکجا میرفتید در همین قم سینماهای مفسد، فاسد و فساد کننده بود.
🔹مراجع خیلی خیلی تلاش میکردند؛ یادم میآید مرحوم آقای گلپایگانی رضوانالله تعالی علیه باهمتی که کرد با کمک آقای کافی(ره) توانستند در ایلام یک شرابخانه را ببندند. جشن گرفتند که ما موفق شدیم یک شرابخانه را ببندیم.
🔸حالا این حکومت اسلامی آمده سراسر کشور را قرآنخوان کرده است. ما در این کشور تعداد زیادی قرآنخوان نداشتیم، اما حالا یک وضعی پیدا شده است که میروید در کوچهپسکوچهها یا در روستاهای دوردست این جوانهای پانزده شانزدهساله و گاهی کمتر حافظ قرآن، قاری قرآن و با قرآن آشنا هستند.
🌐کانال رسمی آیت الله اراکی @ayatollah_araki
🔻🔻🔻
@sokhanshia
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
❇️ آیت الله سیفی مازندرانی به سوریه رفت
🔹 آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در سفری تبلیغی به کشور سوریه رفت.
🔹 این استاد حوزه علمیه قم با ورود به کشور سوریه مورد استقبال حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نماینده رهبر معظم انقلاب در سوریه قرار گرفت.
📚 خاطر نشان می شود آیت الله سیفی مازندرانی بعد از تحصیل مقدمات در مدرسه صدر بابل در سال 1352 وارد حوزه علمیه قم شد و از محضر اساتیدی چون حضرات آیات میرزا هاشم آملی، سید محمدرضا گلپایگانی، شیخ جواد تبریزی، اعتمادی و... بهره برد. این استاد حوزه که علاوه بر تربیت شاگردان، صاحب تالیفات در رشته های مختلف دینی همچون فقه، اصول، تفسیر، کلام، رجال و درایه است، در ایام جنگ تحمیلی در کنار تحصیل و تدریس از فرصت ایام تعطیلی حوزه استفاده می کرد و به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام می شد و از ناحیه چشم به افتخار جانبازی نیز نائل آمده است.
http://hawzahnews.com/detail/News/485927
هدایت شده از برهان انقلاب
💢وقتی ما میگوييم انقلاب اسلامی هدفاش تمدن نوين اسلامی است، يعنی نبايد آنرا به يك پديده سياسی تقليل دهيم. انقلاب اسلامی سعی كرد حيات و زندگی را عوض كند. ما نخواستيم فقط يك جامعه انقلابی درست كنيم، بلكه میخواستيم يك پديدهای ايجاد شود كه دنيا را فرا بگيرد كه البته شرطاش تشكيل دولت اسلامی و جامعه اسلامی است.
(بیانات در دیدار با جمعی از تمدنپژوهان / 11 بهمن 1397)
@motaleatehawzavi
💠ابعاد #تمدن سازی نوین اسلامی
🔸ما اگر پیشرفت همهجانبه را به معنای #تمدن_سازی نوین اسلامی بگیریم.... این #تمدن_نوین دو بخش دارد:
1⃣یک بخش، بخش ابزاری است؛ 2⃣یک بخش دیگر، بخش متنی و اصلی و اساسی است. به هر دو بخش باید رسید.
🔸آن بخش ابزاری چیست؟ بخش ابزاری عبارت است از همین ارزشهائی که ما امروز به عنوان پیشرفت کشور مطرح میکنیم: علم، اختراع، صنعت، سیاست، اقتصاد، اقتدار سیاسی و نظامی، اعتبار بینالمللی، تبلیغ و ابزارهای تبلیغ؛ اینها همه بخش ابزاری #تمدن است؛ وسیله است. البته ما در این بخش در کشور پیشرفت خوبی داشتهایم....
🔹اما #بخش_حقیقی، آن چیزهائی است که #متن_زندگی ما را تشکیل میدهد؛ که همان #سبک_زندگی است که عرض کردیم. این، بخش حقیقی و اصلی #تمدن است؛ مثل مسئلهی خانواده، سبک ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، نوع خوراک، نوع آشپزی، تفریحات، مسئلهی خط، مسئلهی زبان، مسئلهی کسب و کار، رفتار ما در محل کار، رفتار ما در دانشگاه، رفتار ما در مدرسه، رفتار ما در فعالیت سیاسی، رفتار ما در ورزش، رفتار ما در رسانهای که در اختیار ماست، رفتار ما با پدر و مادر، رفتار ما با همسر، رفتار ما با فرزند، رفتار ما با رئیس، رفتار ما با مرئوس، رفتار ما با پلیس، رفتار ما با مأمور دولت، سفرهای ما، نظافت و طهارت ما، رفتار ما با دوست، رفتار ما با دشمن، رفتار ما با بیگانه؛ اینها آن بخشهای اصلی تمدن است، که متن زندگی انسان است....
⚠️اگر ما در این بخشی که متن زندگی است، پیشرفت نکنیم، همهی پیشرفتهائی که در بخش اول کردیم، نمیتواند ما را رستگار کند؛ نمیتواند به ما امنیت و آرامش روانی ببخشد؛ همچنان که میبینید در #دنیای_غرب نتوانسته. در آنجا #افسردگی هست، ناامیدی هست، از درون به هم ریختن هست، #عدم_امنیت انسانها در اجتماع و در خانواده هست، بیهدفی و #پوچی هست؛ با اینکه ثروت هست، بمب اتم هست، پیشرفتهای گوناگون علمی هست، قدرت نظامی هم هست. اصل قضیه این است که ما بتوانیم #متن_زندگی را، این بخش اصلی تمدن را #اصلاح کنیم.
📘منبع: کتاب #تمدن_اسلامی (برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری)
محصولی از بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی
✅ @BFANIS
🔻🔻🔻
@sokhanshia
هدایت شده از افق حوزه
❄️ سخن روز
◽️ ابتلائاتى كه براى بشر پيش مى آيد، اكثراً براى آن است كه متوجه حضرت حق بشود و از غفلت، خارج شود، و متوجه منبع فيض گردد. و ابتلائاتى كه براى سالك پيش مى آيد، ابتدا براى همان معنى است و پس از آن، براى آن است كه منقطع از عالم و خود گردد تا هر روز منزلى را پس از منزلى سير نمايد. پس بايد اين ابتلائات را كه براى هر كس به خصوص براى سالك پيش مى آيد، از الطاف و عنايات حضرت حق نسبت به بندهاش دانست.
آیه الله سعادت پرور (ره)
📚 رسائل عرفانی ؛ ص 259
🔰 @ofogh_howzah
هدایت شده از شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
🔴 شب ولادت امام جواد علیه السلام
✅دیدار صمیمانه جمعی از اساتید و فضلاء دمشق با آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله در دفتر مقام معظم رهبری مدظله العالی در سوریه
✅ eitaa.com/sharehnews