هدایت شده از خبرگزاری حوزه
❇️ آیت الله سیفی مازندرانی به سوریه رفت
🔹 آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم در سفری تبلیغی به کشور سوریه رفت.
🔹 این استاد حوزه علمیه قم با ورود به کشور سوریه مورد استقبال حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نماینده رهبر معظم انقلاب در سوریه قرار گرفت.
📚 خاطر نشان می شود آیت الله سیفی مازندرانی بعد از تحصیل مقدمات در مدرسه صدر بابل در سال 1352 وارد حوزه علمیه قم شد و از محضر اساتیدی چون حضرات آیات میرزا هاشم آملی، سید محمدرضا گلپایگانی، شیخ جواد تبریزی، اعتمادی و... بهره برد. این استاد حوزه که علاوه بر تربیت شاگردان، صاحب تالیفات در رشته های مختلف دینی همچون فقه، اصول، تفسیر، کلام، رجال و درایه است، در ایام جنگ تحمیلی در کنار تحصیل و تدریس از فرصت ایام تعطیلی حوزه استفاده می کرد و به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام می شد و از ناحیه چشم به افتخار جانبازی نیز نائل آمده است.
http://hawzahnews.com/detail/News/485927
هدایت شده از برهان انقلاب
💢وقتی ما میگوييم انقلاب اسلامی هدفاش تمدن نوين اسلامی است، يعنی نبايد آنرا به يك پديده سياسی تقليل دهيم. انقلاب اسلامی سعی كرد حيات و زندگی را عوض كند. ما نخواستيم فقط يك جامعه انقلابی درست كنيم، بلكه میخواستيم يك پديدهای ايجاد شود كه دنيا را فرا بگيرد كه البته شرطاش تشكيل دولت اسلامی و جامعه اسلامی است.
(بیانات در دیدار با جمعی از تمدنپژوهان / 11 بهمن 1397)
@motaleatehawzavi
💠ابعاد #تمدن سازی نوین اسلامی
🔸ما اگر پیشرفت همهجانبه را به معنای #تمدن_سازی نوین اسلامی بگیریم.... این #تمدن_نوین دو بخش دارد:
1⃣یک بخش، بخش ابزاری است؛ 2⃣یک بخش دیگر، بخش متنی و اصلی و اساسی است. به هر دو بخش باید رسید.
🔸آن بخش ابزاری چیست؟ بخش ابزاری عبارت است از همین ارزشهائی که ما امروز به عنوان پیشرفت کشور مطرح میکنیم: علم، اختراع، صنعت، سیاست، اقتصاد، اقتدار سیاسی و نظامی، اعتبار بینالمللی، تبلیغ و ابزارهای تبلیغ؛ اینها همه بخش ابزاری #تمدن است؛ وسیله است. البته ما در این بخش در کشور پیشرفت خوبی داشتهایم....
🔹اما #بخش_حقیقی، آن چیزهائی است که #متن_زندگی ما را تشکیل میدهد؛ که همان #سبک_زندگی است که عرض کردیم. این، بخش حقیقی و اصلی #تمدن است؛ مثل مسئلهی خانواده، سبک ازدواج، نوع مسکن، نوع لباس، الگوی مصرف، نوع خوراک، نوع آشپزی، تفریحات، مسئلهی خط، مسئلهی زبان، مسئلهی کسب و کار، رفتار ما در محل کار، رفتار ما در دانشگاه، رفتار ما در مدرسه، رفتار ما در فعالیت سیاسی، رفتار ما در ورزش، رفتار ما در رسانهای که در اختیار ماست، رفتار ما با پدر و مادر، رفتار ما با همسر، رفتار ما با فرزند، رفتار ما با رئیس، رفتار ما با مرئوس، رفتار ما با پلیس، رفتار ما با مأمور دولت، سفرهای ما، نظافت و طهارت ما، رفتار ما با دوست، رفتار ما با دشمن، رفتار ما با بیگانه؛ اینها آن بخشهای اصلی تمدن است، که متن زندگی انسان است....
⚠️اگر ما در این بخشی که متن زندگی است، پیشرفت نکنیم، همهی پیشرفتهائی که در بخش اول کردیم، نمیتواند ما را رستگار کند؛ نمیتواند به ما امنیت و آرامش روانی ببخشد؛ همچنان که میبینید در #دنیای_غرب نتوانسته. در آنجا #افسردگی هست، ناامیدی هست، از درون به هم ریختن هست، #عدم_امنیت انسانها در اجتماع و در خانواده هست، بیهدفی و #پوچی هست؛ با اینکه ثروت هست، بمب اتم هست، پیشرفتهای گوناگون علمی هست، قدرت نظامی هم هست. اصل قضیه این است که ما بتوانیم #متن_زندگی را، این بخش اصلی تمدن را #اصلاح کنیم.
📘منبع: کتاب #تمدن_اسلامی (برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری)
محصولی از بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی
✅ @BFANIS
🔻🔻🔻
@sokhanshia
هدایت شده از افق حوزه
❄️ سخن روز
◽️ ابتلائاتى كه براى بشر پيش مى آيد، اكثراً براى آن است كه متوجه حضرت حق بشود و از غفلت، خارج شود، و متوجه منبع فيض گردد. و ابتلائاتى كه براى سالك پيش مى آيد، ابتدا براى همان معنى است و پس از آن، براى آن است كه منقطع از عالم و خود گردد تا هر روز منزلى را پس از منزلى سير نمايد. پس بايد اين ابتلائات را كه براى هر كس به خصوص براى سالك پيش مى آيد، از الطاف و عنايات حضرت حق نسبت به بندهاش دانست.
آیه الله سعادت پرور (ره)
📚 رسائل عرفانی ؛ ص 259
🔰 @ofogh_howzah
هدایت شده از شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
🔴 شب ولادت امام جواد علیه السلام
✅دیدار صمیمانه جمعی از اساتید و فضلاء دمشق با آیت الله سیفی مازندرانی حفظه الله در دفتر مقام معظم رهبری مدظله العالی در سوریه
✅ eitaa.com/sharehnews
#درس_بزرگ
#امام_جوادعلیهالسلام
⚡️در هنگامی که در مقابل قدرتهای منافق و ریاکار قرار میگیریم، باید #همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابلهی با این قدرتها برانگیزیم.
🔻اگر دشمن، #صریح و آشکار دشمنی بکند و اگر ادعا و ریاکاری نداشته باشد، کار او آسانتر است.
🚨اما وقتی دشمنی مانند مأمون عباسی چهرهای از #قداست و طرفداری از اسلام برای خود میآراید، شناختن او برای مردم مشکل است.
⚡️در دوران ما و در همهی دورانهای تاریخ، قدرتمندان همیشه سعی کردهاند وقتی از مقابلهی رویاروی با مردم عاجز شدند دست به حیلهی ریاکاری و نفاق بزنند.
☀️امام جواد میخواست به مردم بگوید که من طرفدار اسلام و طرفدار خاندان پیغمبرم.
☀️امام علیبنموسیالرضا صلواةاللهعلیه و امام جواد صلواةاللهعلیه #همت بر این گماشتند که این ماسک تزویر و ریا را از چهرهی مأمون کنار بزنند و موفق شدند.
📖انسان 250 ساله/امام خامنهای حفظه الله
۱۳۵۹/۰۷/۱۸
🔻🔻🔻
@sokhanshia
✅ تولیت انقلابی
🔸اخیرا شاهد مواضعی انقلابی و صریح از جانب تولیت محترم حرم مطهر بودیم که موجب خرسندی مردم قم گردید دفاع جانانه و محکم از عملکرد نماینده قم آقای ذوالنور و فضا سازی مناسب حرم بر اساس بیانیه مهم رهبر معظم انقلاب و تحلیل عمیق گام دوم توسط علمای جوان و انقلابی از جمله این مواضع است که نوید بخش تحولاتی بنیادین در مدیریت حرم و جوان گرایی در آشیانه اهل بیت است.
🔸 چنین تحولاتی شاید بتواند مردم انقلابی قم را متقاعد نماید که فقدان وجود ایت الله مومن «ره» در خبرگان رهبری توسط ایت الله سعیدی در اسفند سال آینده پر گردد.
#گام_دوم_انقلاب
#خبرگان_رهبری
#مدیریت_جهادی
✍احمدرضاتوحیدی
🔻🔻🔻
@sokhanshia
بسم الله الرحمن الرحیم
محضرتولیت محترم آستان مقدس کریمه اهل بیت(س)
🔸بیانیه مهم رهبر معظم در آستانه چهل سالگی انقلاب چنین اقتضا میکند که مراکز ونهادهای مستقل تاثیرگزار که در راس همه آن ها آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) قرار دارد، تحولات عمیق و گام های عملیاتی مربوط به گام دوم انقلاب را به اجرا گزارند وبه سرعت از حال وهوای گذشته عبور کرده و روحی تازه در فضای عمومی جامعه بدمند.
🔸حرم مطهر از جمله این نهاد ها است که تغییر فضای بسیار عالی متناسب با گام دوم انقلاب را داشته است.
نصب تصاویر بیانیه گام دوم در تابلوها و دیواره ها ونیز تشکیل جلسات تبیینی توسط خطبای انقلابی ، فضای عمومی قم را تحت تاثیر قرار داد و نشان داد که هنوز قلب انقلاب در حرم کریمه اهل بیت(س) همانند سال های آغازین در تپش است.
🔸این گونه تحولات چند نکته مهم را در بردارد:
۱. ظرفیت تاثیرگزاری حرم مطهر در تحقق آرمان های نظام جمهوری اسلامی بسیار فراتر از وضعیت فعلی است و انتظار می رود حرم کریمه اهل بیت(س) محور فعالیت های فرهنگی،اجتماعی در قم، بلکه در کل کشور باشد.
۲. بهره مندی از نیروهای نخبه و جوان در ساختار مدیریتی حرم میتواند تحولات شگرفی متناسب با افق های ترسیم شده در گام دوم انقلاب ایجاد نماید.
۳. پیوند بین ظرفیت بی بدیل حوزه علمیه قم و طلاب انقلابی با حرم مطهر پدیده ای بسیار با عظمت می آفریند که نظام را در ادامه مسیر خود مدد خواهد کرد.
۴. استفاده از توانایی تشکل های فرهنگی و ارتباط مثبت آنها با یکدیگر با محوریت حرم مطهر نوید حرکت سریع تر بسوی افق های پیش رو را خواهد داد.
🔸از تمامی خادمین دلسوز حرم کریمه اهل بیت(س) ،خصوصا تولیت محترم آیت الله سعیدی به خاطر مدیریت انقلابی تشکر می کنیم و اجر عظیم را از خدای متعال برای همه خدمت گزاران نظام جمهوری اسلامی خواستاريم.
والسلام علیکم و رحمت الله وبرکاته
🔹جمعی از اساتید وطلاب انقلابی حوزه علمیه قم
🔻🔻🔻
@sokhanshia
🔴 مرجع دولتی!!
⏪ آنچه تا کنون در حوزههای علمیه رائج بوده است اقبال اساتید و طلاب به عالمی زمینه های مرجعیت آن عالم را ایجاد مینمود و کتب علمی عدیده و شاگردان و درس پر رونق حاکی از وجود شرایط مرجعیت می باشد.
🔴 تقریبا تمام آیتم ها و شرائط برای جناب آقای بروجردی منتفی است و ایشان تنها توانسته از سایر گزینه ها همچون نسبت فامیلی با آیت الله العظمی بروجردی و دفتر آماده ایشان و وجوه بسیاری از اموال تحت اداره آن مرجع عظیم الشان و همچنین تولیت مسجد اعظم در جهت معرفی نمودن خود به عنوان مرجع تقلید بهرهمند گردد.
از دو نکته نباید غافل شد!!
♦️ نکته اول : روسای محترم نشست دورهای هوشیار باشند که بازی نخورند یا همه باهم مرجع بشوند و یا گول نخورند چرا که حضرات فاضل لنکرانی ، یثربی، هادوی، و علوی همه خیز جدی برای مرجعیت برداشتهاند ولی دولت روحانی فقط علوی را برگزیده است. و این جای بسی تامل دارد.
♦️ نکته دوم هشدار به علمای انقلابیست نکند خدای ناکرده اقدام ناشایست برخی در مرجع سازی آنها را نیز تحریک کند و به اعمال مشابه دست بزنند.
✅ در پایان یادمان باشد چهره برخی مقامات دولتی انقدر مشوّه است که دیدار با آنها دشمنتراش است تا .....
به نقل از شارح
eitaa.com/sharehnews
🔻🔻🔻
@sokhanshia