🔸رهبر انقلاب: شما ملاحظه کنید احکام گوناگون را: مثلاً حکم امربهمعروف و نهیازمنکر. امر به معروف یعنی شما همه مسئولید که معروف را، نیکی را گسترش بدهید، امر کنید به آن؛ نهی از منکر [یعنی] زشتی را، بدی را، پلشتی را نهی کنید؛ جلوی آن را بگیرید با شیوههای مختلف. معنای این چیست؟ معنای این، مسئولیّت در قبال سلامت عمومی جامعه است. همه مسئولند: من مسئولم؛ شما مسئولی؛ آن یکی مسئول است. رهبر معظم انقلاب در دیدار بسیجیان 1392👇
https://khl.ink/f/28344
#اجرای_قوانین_بر_زمین_مانده #کوتاه_نمی_اییم #لبیک_یا_خامنه_ای #بی_تفاوت_نباشیم #ستاد_حوزوی_احیاء_فریضتین #واجب_فراموش_شده
⭕️سکوت.ممنوع فردیس
@fardissokotmamnoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️بگو و برو....
#نشر_حداکثری
#لبیک_یا_خامنه_ای #واجب_فراموش_شده
⭕️سکوت ممنوع فردیس
به ما بپیوندید
@fardissokotmamnoo
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
یک ون شبه.pdf
33.36M
🔰 مجموعه پوستر نمایشگاهی کتاب «یک وَن شُبهه»
⁉️ چرا در ایران مانند کشورهای غربی متمدن #آزادی وجود ندارد؟
⁉️چرا باید #حجاب_اجباری باشد؟
‼️ظلم جمهوری اسلامی به زنان!
⭕️ چرا نظام خود را به #رفراندوم نمیگذارد؟
⁉️چرا رهبری به هیچ ارگانی پاسخگو نیست؟!
⁉️ چرا اختیارات رهبری هیچ حد و مرزی ندارد!
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
🔳 کتاب #زن_زندگی_آزادی
🔲 کتاب #یک_ون_شبهه
🔳 کتاب #ایران_مقتدر
♨️ آماده فروش در فروشگاه های کتاب شد.
🔘 با توجه به درخواست مخاطبین گرامی امکان خرید حضوری کتاب زن زندگی آزادی، یک ون شبهه و ایران مقتدر از فروشگاه کتاب بویژه پاتوق کتاب فراهم شد.
🔘 شما همراهان گرامی می توانید با مراجعه به لیست مراکز فروش به اطلاعات مکان و شماره های تماس دسترسی پیدا کنید.
🔴 کتاب زن زندگی آزادی (با طرح جلد جدید)
▪️ قیمت جلد: 60 هزار تومان
🔴 کتاب یک ون شبهه
▪️قیمت جلد: 45 هزار تومان
🔴 کتاب ایران مقتدر (با طرح جلد جدید و کاغذ تحریر)
▪️ قیمت جلد: 60 هزار تومان
🌐 لیست مراکز فروش پاتوق کتاب به تفکیک هر استان:
👉 https://patoghketab.com/stores/
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
قانون حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منكر
مصوب 1394,01,23
ماده ۱ـ در اين قانون، معروف و منكر عبارتند از هرگونه فعل، قول و يا ترك فعل و قولي كه به عنوان احكام اولي و يا ثانوي در شرع مقدس و يا قوانين، مورد امر قرار گرفته و يا منع شده باشد.
تبصره ـ در احكام حكومتي، نظر مقام ولي فقيه ملاك عمل خواهد بود.
ماده ۲ـ امر به معروف و نهي از منكر، دعوت و واداشتن ديگران به معروف و نهي و بازداشتن از منكر است.
ماده ۳ـ امر به معروف و نهي از منكر در اين قانون ناظر به رفتاري است كه علني بوده و بدون تجسس مشخص باشد.
ماده ۴ـ مراتب امر به معروف و نهي از منكر، قلبي، زباني، نوشتاري و عملي است كه مراتب زباني و نوشتاري آن وظيفه آحاد مردم و دولت است و مرتبه عملي آن در موارد و حدودي كه قوانين مقرر كرده تنها وظيفه دولت است.
ماده ۵ ـ در اجراي امر به معروف و #نهي_از_منكر نميتوان متعرض حيثيت، جان، مال، مسكن، شغل و حريم خصوصي و حقوق اشخاص گرديد، مگر در مواردي كه قانون تجويز كند.
تبصره - اماكني كه بدون تجسس در معرض ديد عموم قرار ميگيرند، مانند قسمتهاي مشترك آپارتمانها، هتلها، بيمارستانها و نيز وسايل نقليه مشمول حريم خصوصي نيست.
ماده ۶ ـ هيچ شخص يا گروهي حق ندارد به عنوان امر به معروف و نهي از منكر به اعمال مجرمانه از قبيل توهين، افتراء، ضرب، جرح و قتل مبادرت نمايد. مرتكب طبق قانون مجازات اسلامي، مجازات ميشود.
ماده ۷ـ مجازات اشخاصي كه مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به #آم_به_معروف و ناهي از منكر نمايند، قابل تخفيف و يا تعليق نيست و صدور حكم مجازات قابل تعويق نميباشد.
@fardissokotmamnoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸اگر بازار رو داری این کلیپ رو ببین
#تحریم_دیجی_کالا
در پی هتاکی های کارمندان دیجی کالا به مقدسات ، این کار رو حتما انجام بدیم 👆
⚠️کلیپ رو ببینید
#کوتاه_نمی_اییم #بی_تفاوت_نباشیم
⭕️سکوت ممنوع فردیس
@fardissokotmamnoo
هدایت شده از ☫سکوت ممنوع|البرز،تهران
☘امیرالمومنین(علیه السلام)
📕 گروهی نه با زبان نهی از منکر میکنند، نه با قلب و نه با دست. این ها مردگانی در میان زندگان هستند.
(نهج البلاغه حکمت ۳۷۴)
#حدیث_معروف
#امر_به_معروف #آتشبهاختیار #امربه_معروف_نهی_از_منکر #واجب_فراموش_شده #لبیک_یا_خامنه_ای #امام_زمان
🔺به ما بپیوندید:
«کانال سکوت ممنوع فردیس👇
@fardissokotmamnoo
هدایت شده از هفته نامه ۹ دی
🔰حرف خدا یا هوس زمانه؟
🔸تذکر رهبر انقلاب در دیدار با اعضای سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به ترجیح شبهمصالح عرفی بر حقایق شرعی
✍ مهدی جمشیدی
🔹رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی گفتند: «دستگاهها و عناصر فرهنگی-تبلیغی باید کاملاً مراقب باشند که حرف خدا در هیچ شرایطی زمین نماند و در این زمینه، نباید از جنجال و هوچیگری و اتهامات ترسید.» در این باره باید به چند نکته اشاره کرد.
1⃣ مسأله و دغدغۀ فرهنگی ما، استقرار «حرف خدا» است؛ چنانکه انقلاب در پی تحقّق «احکام فرهنگیِ دین» است و دین عبارت است از ارادۀ تشریعی الهی. سخن انقلاب، سلیقۀ فرهنگیِ برخاسته از یک گرایش نظری یا تمایل سیاسی نیست، بلکه پای حکم خدا در میان است.
🔹از سالهای آغازین دهۀ هفتاد به این سو، لیبرالهای وطنی همواره برای ملامتکردن خطّ فرهنگیِ انقلاب، تعبیر «تنگنظری» را به کار میبرند و بر این باور هستند که انقلاب در مسیر جامعهپردازی فرهنگی، گرفتار «انقباض» و «فروبستگی» شده است و حاکمیّت به دنبال تحمیلکردن «سلایق فرهنگیِ» خود به جامعه است. اینان مدّعی هستند که انقلاب، برداشت خود از دین را اصل قرار میدهد و در چهارچوب این برداشت محدود و بسته، میخواهد نسخۀ خاصی از دینداری را در جامعه برقرار کند.
🔹 این روایت از تفکّر فرهنگی انقلاب، اغلب از اینکه به سراغ خودِ احکام فرهنگیِ اسلام برود و آشکارا آنها را تخطئه کند، پرهیز دارد. این در حالی است که سخن انقلاب، همان حرف خدا است و انقلاب در پی استقرار «قطعیّاتِ فرهنگیِ اسلام» است. در مقابل این چالش، روشنفکری سکولار و نیروهای سیاسی وابسته به آنها، کوشش کردهاند تا از طریق نظریۀ «تاریخیّت دین»، نظریۀ «تعدّد قرائتها از دین»، نظریۀ «سکولاریسم» و نظریۀ «نسبیّت ارزشی»، راهی برای کنار نهادن حرف خدا بگشایند.
2⃣ اینکه حرف خدا در «هیچ شرایطی» بر زمین نماند به آن معنی است که نباید گرفتار «توجیههای اجتماعی» شد و بهعنوان «مصلحت اجتماعی»، از ارزشها و احکام دینی عبور کرد. آری، ارزشها در مقام تحقّق خارجی، گاهی دچار «تزاحم» میشوند و همواره نمیتوان همۀ ارزشها را در کنار یکدیگر محقّق کرد و در اینجا باید جانب ارزشهای اصلی و بنیادی را گرفت، امّا حتّی همین حالت نیز موقتی و گذرا است؛ یعنی اینگونه نیست که برای همیشه، عنوان مصلحت برقرار بماند و ما توجیهی برای «اجرا نکردن ارزشها» در اختیار داشته باشیم.
🔹 تعارضها، ماندگار نیستند و بههرحال، وضع به حال عادی بازمیگردد و باید به محض این تغییر، ارزشهای فرعی را نیز مستقر کرد. پس اصل بر این است که حرف خدا در «هیچ شرایطی» بر زمین نماند و مصلحتها، استثناهای موردی و موقتی هستند، نه قاعدهای برای «عبور تدریجی از ارزشهای دینی». در مقابل، برخی همواره به دنبال «مقیّد کردن حرف خدا» هستند و برای این هدف، به «عرف» و «جامعه» ارجاع میدهند تا «امتناع امر دینی» را در تاریخ کنونی به اثبات برسانند، یا دستکم، صورتی از دین را بیافرینند که «دین اقلّی» و «دیانت بُرشخورده» است.
🔹امّا حکومت دینی نمیتواند حرف خدا را در هیچ زمینهای رها کند و آن را با «معیارهای سکولار»، مقیّد سازد. تاریخ انقلاب، «تاریخ حقیقت» است نه «تاریخ مصلحت». باید هرچه که میتوان از سهم مصلحت در این تاریخ کاست و مجال داد که حرف خدا، ظهور و حضور حداکثری داشته باشد و همچون گذشته، در لابلای صفحات کتابها مهجور نماند. اگر نیز در جایی احساس میشود که «کشش اجتماعی» برای تحقّق بخشی از دین در سطح مطلوب قرار ندارد، باید برای ایجاد میل اجتماعی، چارهای اندیشید، نه اینکه «بیدرنگ» و «منفعلانه»، جانب عرف را گرفت و حرف خدا را به حاشیه راند.
3⃣ دعوت به نهراسیدن از «جنجال» و «هوچیگری» و «اتهامات» به این معنی است که «اجرا کردن حرف خدا»، موجب واکنش منفیِ مخالفان خواهد شد و همواره کسانی هستند که حرف خدا را برنمیتابند و میکوشند با فضاپردازی و جوّسازی، انقلاب را از تحقّق حرف خدا، منصرف نمایند.
🔹دراینحال، انقلاب یا باید از این تهییج و تحریک بهراسد و منفعل و مرعوب شود و بهعنوان اینکه مصلحت، اقتضای تحقّق این بخش از دین را ندارد، رأی به تعطیل و تعویق آن بدهد، یا باید مقتدر و مستحکم بایستد و فشارها را بکشند و در برابر کجروایتها از حرف خدا، روایت راستین بیافریند. انتخاب عملگرایانِ سستعنصری که نگران از دست دادن بدنۀ اجتماعی خویش هستند و به «تداوم قدرت خویش» میاندیشند نه «تحقّق حرف خدا»، مشخص است.
🔺به کانال هفتهنامه ۹ دی بپیوندید🔻
http://eitaa.com/joinchat/389742592Cfbd77cc21a
هدایت شده از نکات و تمثیلات آیت الله حائری شیرازی
لیلة الرغائب.mp3
14.4M
🎙 سخنرانی
لیلة الرغائب، حسن ظن به خدا، حرمهای الهی، آداب ورود به حرم الهی، امتحان الهی، عبادت مشترک و مختص
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
#لیله_الرغائب #ماه_رجب #شب_ارزوها #این_الرجبیون
@haerishirazi