▪️علامه مصباح:مىگويند چون حكومت اسلامى است، اعتراض نكنيد! چه كسى اين گونه گفته است؟ پس
امر به معروف و نهى از منكر براى چيست؟ چرا وقتى مىبينيم دارند با اسلام بازى مىكنند، بايد خفه شويم؟ خوب، ادعا مىكنند ما تابع افكار مردم هستيم؛ بر فرض كه اين مبنا درست باشد ـ كه نيست ـ مگر اين ها مردم نيستند؟
چگونه چهار جوان بى بند و بار اين حق را دارند وسط خيابان، دختر و پسر با هم برقصند و يكديگر را ببوسند، ولى اين مردم حق ندارند بگويند ما با اين افراد مخالفيم؟ در اين صورت خلاف امنيت مىشود؟ مگر وظيفه مسؤولين كشور جمهورى اسلامى اين نيست كه از قانون اساسى دفاع كنند؟ مگر اين اصل كه مطبوعات حق ندارند بر خلاف مبانى اسلام و اخلاق عمومى چيزى بنويسند در قانون نيامده است؟آن كسى كه قسم خورده است از قانون حمايت كند، چرا حرفى نمىزند؟ آيا صرفاً به اين بهانه كه قانون به مطبوعات آزادى داده است مىتوان بسنده كرد؟ آيا قانون به مطبوعات آزادى مطلق داده است؟ در همين قانون قيد شده است كه مطبوعات حق ندارند بر خلاف مبانى اسلامى و اخلاق عمومى مطلبى بنويسند. در غير اين صورت بايد تحت پيگرد قرار گيرند. قانون مصوب شوراى انقلاب فرهنگى وزير ارشاد را به عنوان مسؤول تمام فعاليت هاى فرهنگى و مطبوعاتى معرفى مىكند،2 پس چرا بر اين گونه فعاليت ها نظارت نمىكنند؟و.. صِرف اين كه رهبر ما، نور چشم ما ـ كه جان ما فداى او باد ـ ولى فقيه است، اين موجب نمىشود همه مسائل اصلاح شود، و همه اقدامات مورد تأييد باشد. در هر موردى تخلف شد، بايد اعتراض كرد.
برگرفته از کتاب اذرخشی دیگر از کربلا (صفحه۷۱)نوشته ایت الله مصباح 👇
@fardissokotmamnoo
#امام_مبارز
🖤دیده ها حیران به داغ صادق است
چشم ها گریان به داغ صادق است
مهدی زهرا که خود صاحب عزاست
در بقیع میهمان به داغ صادق است🖤
#مکتبامامصادقعلیهالسلام
#شهادتصادقآلمحمدصلواتاللهعلیه
📌@fardissokotmamnoo
وعده ما فردا سه شنبه
⚫️اجتماع عزاداران شهادت امام صادق(علیه السلام) شهر فردیس
🗓 سهشنبه ، ۲۶/اردیبهشت
🕙 ساعت: ۱۰:۰۰
📍فردیس ، فلکه دوم.
🏴حرکت دسته های عزاداری به سمت محل اجتماع:
ساعت: ۰۹:۳۰ در دو مسیر:
👈مسیر اول: فلکه چهارم ، مسجد جامع المهدی (عج) به سمت فلکه دوم.
👈مسیر دوم: فلکه اول ، مسجد الزهرا(س) به سمت فلکه دوم.
___________
📌مشکین دشت
▪️ساعت ۱۰ صبح
📍از مقابل بانک ملی
✨﷽✨؛
🌱امام صادق عليه السلام:
«ما أقَرَّ قَومٌ بِالمُنكَرِ بَينَ أظهُرِهِم لا يُغيِّرونَهُ إلاّ أوشَكَ أن يَعُمَّهُمُ اللّه ُ عَزَّ و جلَّ بِعِقابٍ مِن عِندِهِ .»
💠 هر گاه مردمى در برابر زشت كاريهايى كه در ميانشان صورت مى گيرد دم فرو بندند و آن را تغيير ندهند، زود باشد كه خداوند عزّ و جلّ كيفر خود را شامل همه آنان سازد.
(بحار الأنوار ج٩٧ص٧٨حدیث٣٤)
🏴 شهادت امام صادق علیه السلام تسلیت باد،
#بی_تفاوت_نباشیم #حرکت_کنیم
📌کانال سکوت ممنوع 🔻
@fardissokotmamnoo
🔴به اندازه یه گروه کوچک بزغاله...
---------------
🔰يکي از اصحاب امام صادق علیه السلام به آن حضرت عرض کرد: «فدايت شوم، به خدا قسم! من، شما و هرکس دوستدار شما است را دوست دارم.اي سرورم! چقدر شيعة شما زياد است» امام فرمود:
«آنان چه مقدارند؟» گفتم: «بسيار زياد». امام فرمود: « ميتواني آنان را بشماري؟» گفتم: «تعدادشان بيشتر از اينها است». امام فرمود:
اما لَو کَملَتِ العِدَّةُ المَوصُوفَةُ ثَلاثُمائَةٍ وَ بَضعةَ عَشَر کانَ الَّذي تُريدوُنَ؛
آگاه باش هرگاه آن عدّه وصف شده که سيصد و ده نفر و اندي هستند، شمارشان کامل شود، آنچه شما ميخواهيد، خواهد شد. (غيبت نعماني، باب 12، ح 4)
⭕️امام، در ادامه روايت به بيان صفات شيعه ميپردازد.
سدير صيرفي ميگويد: بر امام صادق علیه السلام داخل شدم و گفتم: «به خدا سوگند! اكنون زمان نشستن شما نيست [بلکه بايد قيام کنيد]». امام فرمود: «چرااي سدير؟» گفتم: «به سبب فراواني دوستداران، پيروان و ياوران شما. به خدا سوگند! اگر اميرالمؤمنين علیه السلام به اندازه شما پيرو و ياور و دوستدار داشت، هرگز تيم [ طايفه ابوبکر] و عدي [طايفه عمر]) در]خلافت[ او طمع نميكردند».[1] امام فرمود: «چقدر هستند؟» سدير پاسخ داد: «صد هزار نفر». امام فرمود: «صد هزار؟» سدير عرض كرد:« بله و بلكه دويست هزار». امام فرمود: «دويست هزار؟» سدير عرض کرد:« بله و نصف دنيا». امام سکوت کرد و از من خواست با او به خارج مدينه رفتيم. به جواني چوپان نگاه کرد و فرمود: به خدا قسم اگر براي من، شيعياني به تعداد اين بزغاله ها بود، مجال نشستن نداشتم [بلکه قيام ميکردم[». سدير ميگويد:« آنها را شمردم؛ هفده عدد شد. (اصول کافي، ج 2، ص 242، ح4)
_______♻️کانال سکوت ممنوع🔻
@fardissokotmamnoo
💠رهبرانقلاب
‼️نمیشود عالم دینی خودش را کنار بکشد و بگوید حکومت اسلامی به من ربطی ندارد. چطور ربطی ندارد؟! اقامهی دین، وظیفه است. حاکمیت دین، هدف مهم همهی ادیان است؛ اصلاً امامان ما تمام زجر و مصیبتشان بخاطر تحقق حاکمیت الهی بود والّا اگر امام صادق و امام باقر یک گوشه مینشستند و چندنفر دور خودشان جمع میکردند و فقط یک مسألهی شرعی میگفتند، کسی به آنها کاری نداشت. پس درست توجه کنید، مسأله، مسألهی داعیهی خلافت و امامت بود. در راه این داعیه، ائمهی ما کشته شدند، یا به زندان رفتند. امامت یعنی چه؟ آیا یعنی همین که مسأله بگویی، و دنیا را دیگری اداره کند؟ آیا معنای امامت در نظر شیعه و در نظر مسلمین، این است؟ هیچ مسلمانی این را قایل نیست؛ چطور من و شمای شیعه میتوانیم به این معنا قایل باشیم؟ امام صادق دنبال امامت یعنی ریاست دین و دنیا بود منتها شرایط جور نمیآمد؛ اما ادعا که بود. برای خاطر همین ادعا هم آن بزرگواران را کشتند. ۷۰/۵/۳۰
#نشربامنبع @Jahade_tabeini
___♻️کانال سکوت ممنوع🔻
@fardissokotmamnoo