eitaa logo
به سوی خدا
240 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
5.5هزار ویدیو
33 فایل
✨به سوی خدا ┄┅═✾•••✾═┅┄ 🆔@sooye_khoda
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️ شهید ‎احمدرضا احدی، رتبه یک ۱۳۶۴: "فقط نگذارید حرف امام به زمین بماند همین" رسانه معنوی "در محضر خوبان": https://eitaa.com/joinchat/964952174Ce1dcacbc7c
🔴 بن سلمان، ولیعهد سعودی، در دیدار با امیر عبداللهیان: 🔶 سلام من را به دکتر رئیسی و رهبری ایران برسانید❗️ 🔷 مجدداً از آقای رئیسی برای سفر به عربستان دعوت می‌کنم❗️ (صابرین نیوز) ✨✨✨✨✨✨✨
28.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☘️ تو در حال احتضار هم به فکر منے امام حسین؟! 🌱 ماجرای بازگشت پزشک مسیحی در قتلگاه... ✨✨✨✨
🔴 زیباترین و امید بخش ترین بشارتی که برای نزدیک بودن ظهور شنیدیم نزدیک قله ایم خستگی ممنوع! نا امیدی ممنوع! روز شوق است روز امید است روز حرکت است این بشارت را نایب امام زمان در جمع پاسداران انقلاب بیان کردند.... الهم عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر سوره مبارکه
حکمت ۴۲ امام علی (ع) به یکى از یارانش هنگامى که بیمار شده بود فرمود : خداوند این درد و ناراحتى تو را باعث از بین رفتن گناهانت قرار داده است زیرا بیمارى پاداشى ندارد و لکن گناهان را از میان می برد و آنها را همچون برگ درختان می‌ریزد اجر و پاداش تنها در گفتار به زبان، و کردار با دست‌ها و قدم‌ها است و خداوند سبحان وارد می‌کند به خاطر نیت راست و درون پاک به بهشت هر کس از بندگانش را که بخواهد. سید رضی می‌گوید : من می‌گویم آنچه امام علیه السلام فرموده درست است بیمارى اجر و پاداش ندارد چرا که بیمارى از قبیل چیزهائى است که استحقاق عوض دارد نه پاداش زیرا عوض در برابر رفتار خداوند بزرگ است نسبت به بنده خود در ناملایمات زندگی و بیماری‌ها و همانند آن و اما اجر و ثواب در برابر کارى است که بنده انجام مى دهد بنابر این بین این دو فرق است که امام علیه السلام با آن علم نافذ آن را بیان فرموده است و با نظریه رساى خود. الحکمة ۴۲ وقال عليه السلام لبعض أَصحابه في علّة اعتلّها: جَعَلَ اللهُ مَا كَانَ مِنْ شَكْوَاكَ حطّاً لِسَيِّئَاتِكَ، فَإِنَّ الْمَرَضَ لاَ أَجْرَ فِيهِ، وَلكِنَّهُ يَحُطُّ السَّيِّئَاتِ، وَيَحُتُّهَا حَتَّ الاَوْرَاقِ، وَإِنَّمَا الاَجْرُ فِي الْقَوْلِ بِالّلسَانِ، وَالْعَمَلِ بِالاَيْدِي وَالاَقْدَامِ، وَإِنَّ اللهَ سُبْحَانَهُ یَدْخِلُ بِصِدْقِ النِّيَّةِ وَالسَّرِيرَةِ الصَّالِحَةِ مَنْ يَشَاءُ مِنْ عَبَادِهِ الْجَنَّةَ. قال الرضى : اَقُولُ :صَدَقَ عليه السلام إن الْمَرَضَ لا اجْرَ فِيهِ، لانَّهُ مِنْ قَبِيلِ ما يُسْتَحَقُّ عَلَيْهِ الْعِوَض ؛ لانَّ الْعِوَضَ يُسْتَحِقُّ عَلى ما كانَ فِي مُقابَلَةِ فِعْلِ اللّه تَعالى بِالعَبْدِ مِنَ الآلامِ وَالامْراضِ وَ ما يَجْرِي مَجْرى ذلِكَ، والاجْرُ والثَّوابُ يُسْتَحَقّانِ عَلى ما كانَ فِي مُقابَلَةِ فَعْلَ الْعَبْدِ فَبَيْنَهُما فَرْقُ قَدْ بَيِّنَهُ عليه السلام كَما يَقْتَضِيهِ عِلْمُهُ الثّاقِبُ، وَ رَايُهُ الصّائِبُ. saying 42 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following to one of his companions during the latter’s sickness: May Allah make your illness a means for wiping out your sins because there is no reward for sickness but that it erases sins and makes them fall like (dried) leaves. Reward lies in saying by the tongue and doing something with the limbs. Certainly, Allah, the Glorified One, admits by virtue of truthfulness of intention and chastity of heart into paradise whomsoever He wishes from among His servants. Sayyid ar-Radi says the following: Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) is right in saying that there is no reward for sickness as such For sickness is like something that admissible with compensation because compensation is admissible with regard to how Allah, the Sublime One, deals with His creatures such as causing them grief, illness and the like. However, reward and recompense become admissible with regard to the actions of the creature. This is the difference between the two. Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) has clarified it through his lustrous knowledge and sound view.
6.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ادب زیارت 🔺️مجموعه «دیدار»، برش های کوتاهی از بیانات علامه مصباح یزدی(قدس سره) در اهمیت و ارزش زیارت حضرت سیدالشهداء(علیه السلام) 🏴 @mesbahyazdi_ir