💯 سی شب ، سی موعظه علوی
🇮🇷امام خامنه ای :
👈«باید کاری کنیم که نظام و کشور و جامعهی ما، یک #جامعه_ی_علوی باشد»۱۳۶۹/۱۱/۱۰
✅ شب سوم ، کارگزار با اصالت
👈 حضرت در نامه ۵۳ خطاب به مالک اشتر نخعی ، در دو جا به مساله
#اصالت_خانوادگی و #تربیت_صالح در انتخاب #مسئولان_حکومتی به وی تاکید میکند .
🔹انتخاب مسئولان نظامی
🔹انتخاب کارگزاران دولتی
✅ ...سپس در #نظامیان با خانواده های ریشه دار و شخصیتهای حساب شده روابط نزدیک برقرار کن ....(بند ۵۲ )
✅ کارگزاران دولتی را از میان مردمی با تجربه وبا حیا ، از #خاندانی_پاکیزه وبا تقوی ... انتخاب کن. ( بند ۷۲ )
#خانواده
#نهجالبلاغه
#آئیننامهانقلاباسلامی
💯 سی شب ، سی موعظه علوی
🇮🇷امام خامنه ای :
👈«باید کاری کنیم که نظام و کشور و جامعهی ما، یک #جامعه_ی_علوی باشد»۱۳۶۹/۱۱/۱۰
✅ شب چهارم ، ستون دین (نماز)
👈 لزوم سروقت نمازگزاردن.
«نمازگزاردن را بر عهده گیرید و در حفظ آن بکوشید، و آن را بسیار به جای آورید و با #نماز، خود را به خداوند نزدیک گردانید زیرا که نماز بر مومنان واجب شده است و باید در وقت خود نماز را به
جای آورند.» «نسا ۱۰۳» (خطبه ۱۹۹)
1⃣ دعوت به نماز:
باید مردم را برای اقامه نماز، و پاس داشتن آن، دعوت کنند.
2⃣ بسیار نماز بجا آوردن:
بپا داشتن نمازهای #نافله، زیرا اهمیت دادن به نافله ها، باعث میشود که به واجبات اهمیت بیشتری داده شود.
3⃣ نماز وسیله ارتباط با خداست، که طی آن انسان نیازمندیهای خود را از خدا میخواهد و گشایش آنها را از خدا طلب میکند.
👈 نماز ستون دین است.
«خدا را، خدا را، دربارهی نماز که نماز ستون دین شماست.» (نامه ها ۴۷)
1⃣ نماز ستون دین است، همانگونه که در حدیث آمده است: «اگر پذیرفته شود: همه اعمال ما پذیرفته میشود و اگر مورد پذیرش خداوند واقع نشود، هیچ یک از اعمال ما مورد پذیرش واقع نمیشوند.»
2⃣ حضرت علی (علیه السلام) در آخرین وصیت به فرزندان خود، به برپایی نماز سفارش کرده اند.
👈 نماز نیروبخش اراده
«#گنا_هی که پس از آن مهلت به جای آوردن دو رکعت نماز را داشته باشیم، اندوهگینم نکند، زیرا از خدا طلب عافیت میکنم.» (قصار ۲۹۹ )
وقتی که انسان به ارتکاب گناه همت گمارد، هیچ وسیله ای جز #نماز برای جلوگیری از ارتکاب گناه موثر نیست، زیرا که نماز اراده انسان را تقویت میکند و او را قادر میسازد که لگام هواهایش را در دست داشته باشد.
👈 نماز دینی است در برابر پروردگار
«پس در بخشی از شب و روز، تن خود را خاص پرستش خدا گردان» (نامه ها ۵۳)
#نماز وسیله #بخشش است و دینی است که باید به جای آورده شود، زیرا ما به خداوند بسیار مدیون هستیم در مقابل، خداوند، به وسیله نماز، از ما راضی خواهد شد.
👈 نماز جمعه
«در روز #جمعه سفر مکن تا #نماز_جمعه را بگذاری، مگر سفری بود که در آن روی به خدا داری یا از آن ناچاری» (نامه ۶۹)
1⃣ امام مسافرت در روز جمعه و قبل از برپایی نماز جمعه را نهی میکنند، تا اهمیت آن را گوشزد نمایند.
2⃣ امام سفر پیش از نماز جمعه را برای کارهای خیلی ضروری جایز میشمارند.
3⃣ این دستور، برای برپایی دوران حضور امام است زیرا که طبق نظر اجماع علماء، در آن دوران نماز جمعه واجب است، اما در غیر از زمان امام، علما در وجوب نماز جمعه اتفاق نظر ندارند
🔰امام حسین علیه السلام :👇
#من_به_نماز_عشق_میورزم
#نماز
#نهج_البلاغه
#آئیننامهانقلاباسلامی
هدایت شده از روشنگر باشیم/ ولایت مداری
⛔️ در حوادث #تروریستی چکار کنیم؟⛔️
✅ نکات کاربردی فوق العاده مهم:
انشاءالله حوادث تروریستی مثل فاجعه مشهد و حرم امام رضا علیه السلام تکرار نشود اما چند نکته را خدمت مردم عزیزمان، خودمانی مرور کنیم بد نیست:
👈 ۱. به محض دیدن ضارب یا عامل، همه به طرف او هجوم نبرید. امکان انتحاری در لحظه آخر و وقتی که از فرار ناامید شد، وجود دارد. مانند آنچه در حرم امام خمینی و یا مجلس رخ داد. اغلب پس از کشتار مردم و در لحظه آخر، انتحاری زدند و تمام.
لذا بخاطر جلوگیری از فاجعه بدتر ، احساساتتان را کنترل کنید و همگی روی سرش نریزد. دو سه نفر او را دوره کنند و دو سه نفر دیگر هم با فاصله یکی دو متر پشتیبانی کنند کافی است.
👈 ۲. دو سه نفری که به عامل نزدیکتر هستند، تن به تن و با دست خالی به او نزدیک نشود. اصولاً نزدیک تر شدن و یا مکالمه با عامل تروریستی اشتباه محض است. باید هر آنچه در اطراف در دسترس شماست مثل چوب و سنگ و آهن و مهر و سطل زباله و کتب سنگین و ... به طرف او پرتاب کرد و فرصت اقدام بعدی را از او گرفت. دعوای خیابانی و مشاجره با در و همسایه نیست که ابتدا با توپ و تشر و سپس فحش خارمادر و نهایتا منجر به گلاویز شدن گردد. حادثه تروریستی است و اصولاً تروریست اگر اهل تهدید و شاخ و شونه و فحش و فضاحت بود، دست به اقدام تروریستی نمیزد.
👈 ۳. تاکید میشود که به هیچ وقت اقدام به کشتن او نکنید. به هر قیمتی هست باید زنده بماند. زنده اش برای ما ارزش دارد وگرنه جنازه نحسش به درد کسی نمیخورد. حتی اگر هجوم جمعیت زیاد شد و میزان ضرب و شتم بالا گرفت و کسی به حرف شما گوش نداد، پس از اینکه مجروح شد و خود را مغلوب دید، فورا با دو سه نفر، اطراف عامل حلقه بزنید تا هر طور شده زنده بماند.
گاهی عاملی دیگر از طرف خودشان مامور حذف و تمیز کردن صحنه است. نباید این موقعیت را در اختیار آنان و یا مردم گذاشت.
👈 ۴. خانم های محترم را به تمام مقدسات قسم میدهیم فورا صحنه را ترک کنند و یا لااقل فاصله زیاد خود را حفظ کنند. این چه حرکت اشتباهی است که رو به عامل میایستند و جیغ و فریاد میکشند و نفرینش میکنند؟!
👌اصولاً مدیریت صحنه تروریستی که زن و بچه در آن باشد، برای هر آموزش دیده ای دشوار است و ابتکار عمل را از ایثارگران میگیرد. چه برسد به مردم باغیرت اما آموزش ندیده.
حتی اگر عامل تروریستی یا انتحاری، خودش زن یا دختر بود، اما مردان در صحنه هستند و میتوانند فورا واکنش مناسب به خرج دهند، خانم ها وارد عمل نشوند و اجازه بدهند آقایان با آن زن تروریست یا انتحاری برخورد کند. اینجا جای رعایت قاعده تجانس و امثال ذلک نیست. کار را به آقایان بسپارید و ایجاد مزاحمت نکنید.
👈 ۵. امن ترین جاها گوشه ها و کُنج ها و کنار دیوارهاست. شروع به دویدن به طرف درب خروج و ترک محل نکنید. بلکه فقط از اطراف عامل پراکنده شوید. بسیار دیدیم که میزان تلفات زیر دست و پا از میزان تلفات حادثه تروریستی بیشتر بوده. پس لطفا سیل جمعیت راه نیندازید.
👈 ۶. بهترین کار، نشستن در کنج ها و گوشه هاست. حتی اگر عاملین شروع به تیراندازی کردند و یا مطمئن شدید که عامل انتحاری است، در فاصله مناسب، روی زمین دراز بکشید و دست ها را روی سر و گردن خود بگذارید. فقط توجه داشته باشید که نشستن و خوابیدن شما در مسیر عبور و دویدن مردم نباشد.
👈 ۷. درآوردن گوشی همراه و فیلمبرداری از مجروحان و شهدا و یا عامل تروریستی و یا انتحاری، و اشتراک گذاری گسترده آن در فضای مجازی ، نه توجیه عقلی و روانی دارد و نه توجیه سلامت اجتماعی و فرهنگی!
کم نبودند خانواده ها و زن و بچه های مجروحان و شهدا که قبل از اطلاع از اصل حادثه، با دیدن اینگونه فیلم و کلیپ ها از به خون آغشته شدن عزیزانشان، جان به جان آفرین تسلیم کرده و یا سکته کرده و شوکه شده اند.
اندکی، فقط اندکی به این موضوع هم توجه داشته باشیم و با جان و احساس و سلامتی مردم بازی نکنیم.
👌👌نکته آخر اینکه :
یادمان باشد این مردم و این انقلاب در طی این ۴۳ سال شاهد حوادث تروریستی بسیاری در سطوح مختلف از مسئولان ارشد کشوری و لشگری ، مردم عادی بوده و هست.
( فقط در دهه شصت ۱۷ هزار شهید ترور را داریم ) پس آنچه لازم است ، هوشمندی و توجه به نکات بالا را میطلبد.
#سوادامنیتی
#سوادرسانه
#تبیین
✅ در نشر این پیام #رسانه باشیم😊
6352827940.mp3
14.99M
بسم الله
صوت جلسه سی و دو
🎙🌏 سخنران جلسه : آقای دکتر مهدی خورسند
🖋موضوع جلسه:
تحولات برای نظم گریزی تا نظم سازی
🕣تاریخ: چهارشنبه هفدهم فروردین
4_5863917805551747753.mp3
22.22M
دکتر حقانی تشریح کرد؛
از حضور گسترده انگلیس در ایران برای حفظ هند تا مداخله اش در همه امور ایران برای بهره برداری از ذخائر نفتی ایران.
4_5967377099491640565.mp3
10.98M
🔉پهلوی بدون روتوش
🌿واکاوی ۵۴ سال وابستگی تمام عیار رژیم پهلوی
👤استاد عباس سلیمی نمین
✅ جلسه اول: ساز و کارهای به قدرت رسیدن سلسله های پادشاهی قبل ازپهلوی در ایران
#کلاس_مجازی #صوتی
#وابستگی_پهلوی
#خیانت_پهلوی
4_5969628899305325881.mp3
8.08M
🔉پهلوی بدون روتوش
🌿واکاوی ۵۴ سال وابستگی تمام عیار رژیم پهلوی
👤استاد عباس سلیمی نمین
✅ جلسه دوم: آغاز تدریجی نفوذ قدرت های خارجی در ایران
#کلاس_مجازی #صوتی
#وابستگی_پهلوی
#خیانت_پهلوی
هدایت شده از دبیرخانه مبصرون
4_5972052961667319304.mp3
28.04M
🔉پهلوی بدون روتوش
🌿واکاوی ۵۴ سال وابستگی تمام عیار رژیم پهلوی
👤استاد عباس سلیمی نمین
✅ جلسه سوم: نقش قدرت های خارجی در به قدرت رسیدن پهلوی اول
#کلاس_مجازی #صوتی
#وابستگی_پهلوی
#خیانت_پهلوی
هدایت شده از دبیرخانه مبصرون
4_5976636602305217752.mp3
15.43M
🔉پهلوی بدون روتوش
🌿واکاوی 54 سال وابستگی تمام عیار رژیم پهلوی
👤استاد عباس سلیمی نمین
✅ جلسه چهارم: نقش قدرت های خارجی در به قدرت رسیدن پهلوی دوم
#کلاس_مجازی #صوتی
#وابستگی_پهلوی
#خیانت_پهلوی
هدایت شده از دبیرخانه مبصرون
4_6033090803495078701.mp3
10.85M
🎧فتنه ۸۸
👤استاد عبدالله گنجی
🌿موضوع کلاس: بررسی مدیریت رهبری در فتنه ۸۸
✅ جلسه ۳ : موسوی و انقلاب رنگی
#کلاس_مجازی
#مدیریت_رهبری #فتنه۸۸
#انقلاب_رنگی
#جریان_شناسی
هدایت شده از دبیرخانه مبصرون
4_6026075051726473722.mp3
10.57M
🎧فتنه ۸۸
👤استاد عبدالله گنجی
🌿موضوع کلاس: بررسی مدیریت رهبری در فتنه ۸۸
✅ جلسه ۲ : طراحی انقلاب رنگی در اتاق فکر اصلاحات
#کلاس_مجازی
#مدیریت_رهبری #فتنه۸۸
#انقلاب_رنگی
#جریان_شناسی
هدایت شده از دبیرخانه مبصرون
4_6037078740758955918.mp3
13.63M
🎧فتنه ۸۸
👤استاد عبدالله گنجی
🌿موضوع کلاس: بررسی مدیریت رهبری در فتنه ۸۸
✅ جلسه ۴ : مدیریت رهبری در قبل و بعد از انتخابات
#کلاس_مجازی
#مدیریت_رهبری #فتنه۸۸
#انقلاب_رنگی
#جریان_شناسی
هدایت شده از دبیرخانه مبصرون
4_6023652647221856421.mp3
5.07M
🎧فتنه ۸۸
👤استاد عبدالله گنجی
🌿موضوع کلاس: بررسی مدیریت رهبری در فتنه ۸۸
✅ جلسه ۱ : تاریخچه و مقدمه شکل گیری فتنه ۸۸
#کلاس_مجازی
#مدیریت_رهبری #فتنه۸۸
#انقلاب_رنگی
#جریان_شناسی
هدایت شده از دبیرخانه مبصرون
4_5906629172251330159.mp3
6.11M
🔉گفتمان سازی
👤استاد کمیل خجسته
🌿موضوع کلاس: بررسی جریان های گفتمانی جامعه از سال 88 تا 97
✅ جلسه اول : ضرورت و چیستی گفتمان سازی
#کلاس_مجازی #صوتی
#گفتمان_رهبری #گفتمان_سازی
#مدیریت_رهبری
هدایت شده از دبیرخانه مبصرون
4_5915900765397845008.mp3
11.91M
🔉گفتمان سازی
👤استاد کمیل خجسته
🌿موضوع کلاس: بررسی جریان های گفتمانی جامعه از سال 88 تا 97
✅ جلسه دوم: بررسی نحوه ی گفتمان سازی رهبر انقلاب و جریان فتنه در سال 88
#کلاس_مجازی #صوتی
#گفتمان_رهبری #گفتمان_سازی
#مدیریت_رهبری
هدایت شده از دبیرخانه مبصرون
4_5924545851664892964.mp3
9.81M
🔉گفتمان سازی
👤استاد کمیل خجسته
🌿موضوع کلاس: بررسی جریان های گفتمانی جامعه از سال 88 تا 97
✅ جلسه سوم: جریان های گفتمانی جامعه از سال 91 تا پایان انتخابات 92
#کلاس_مجازی #صوتی
#گفتمان_رهبری #گفتمان_سازی
#مدیریت_رهبری
هدایت شده از دبیرخانه مبصرون
4_5952033431905895471.mp3
19.31M
🔉گفتمان سازی
👤استاد کمیل خجسته
🌿موضوع کلاس: بررسی جریان های گفتمانی جامعه از سال 88 تا 97
✅ جلسه چهارم:حاکم شدن گفتمان اعتدال برجامعه و رسیدن به راه حل مذاکره
#کلاس_مجازی #صوتی
#گفتمان_رهبری
هدایت شده از دبیرخانه مبصرون
4_5962842438660785682.mp3
12.12M
🔉گفتمان سازی
👤استاد کمیل خجسته
🌿موضوع کلاس: بررسی جریان های گفتمانی جامعه از سال 88 تا 97
✅ جلسه پنجم: بررسی جریان های گفتمانی در انتخابات 94 و96
#کلاس_مجازی #صوتی
هدایت شده از دبیرخانه مبصرون
4_5949728456102119117.mp3
13.72M
🔉نقد و بررسی تکنوکراسی(۲)🔉
✅ مدرس: محمدجواد اخوان
✅موضوع: تکنوکراسی و دولت سازندگی
#کلاس_مجازی #کارگزاران
#دولت_سازندگی
#تکنوکراسی #تا_انتخابات
هدایت شده از دبیرخانه مبصرون
4_5958593255716161975.mp3
11.94M
🔉نقد و بررسی تکنوکراسی(۵)🔉
👤 مدرس: محمدجواد اخوان
✅موضوع: بررسی شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دولت سازندگی
#کلاس_مجازی
#دولت_سازندگی
#تکنوکراسی #تا_انتخابات
هدایت شده از دبیرخانه مبصرون
4_5951545407656953849.mp3
10.38M
🔉نقد و بررسی تکنوکراسی(۳)🔉
✅ مدرس: محمدجواد اخوان
✅موضوع: بررسی دیدگاه های تکنوکراتیک مرحوم رفسنجانی و حزب کارگزاران
#کلاس_مجازی #کارگزاران
#دولت_سازندگی
#تکنوکراسی #تا_انتخابات
هدایت شده از دبیرخانه مبصرون
4_5956066629535139714.mp3
13.93M
🔉نقد و بررسی تکنوکراسی(۴)🔉
✅ مدرس: محمدجواد اخوان
✅موضوع: ادامه بررسی دیدگاه های تکنوکراتیک مرحوم رفسنجانی و کارگزاران به همراه پرسش و پاسخ
#کلاس_مجازی
#دولت_سازندگی
#تکنوکراسی #تا_انتخابات
هدایت شده از دبیرخانه مبصرون
4_5947476656288433967.mp3
13.03M
🔉نقد و بررسی تکنوکراسی(۱)🔉
✅ مدرس: محمدجواد اخوان
✅موضوع: مفهوم و تاریخچه تکنوکراسی
#کلاس_مجازی #کارگزاران
#دولت_سازندگی
#تکنوکراسی #تا_انتخابات
هدایت شده از دبیرخانه مبصرون
4_5960845055529846544.mp3
11.56M
🔉نقد و بررسی تکنوکراسی(۶)🔉
👤 مدرس: محمدجواد اخوان
✅موضوع: ادامه بررسی شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دولت سازندگی
#کلاس_مجازی
#دولت_سازندگی
#تکنوکراسی #تا_انتخابات
هدایت شده از دبیرخانه مبصرون
4_5967484258925676878.mp3
5.12M
🔉نقد و بررسی تکنوکراسی(۷)🔉
👤 مدرس: محمدجواد اخوان
✅موضوع: «اتمامِ» بررسی شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دولت سازندگی
#کلاس_مجازی
#دولت_سازندگی
#تکنوکراسی #تا_انتخابات