eitaa logo
محمد صمدپورآذرشربیانی
171 دنبال‌کننده
420 عکس
305 ویدیو
18 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
صلی الله علیک یا حبیب الله یا محمد، یا رسول الله🖤 السلام علیک یا ابن فاطمة الزهرا ایها المجتبی یابن رسول الله🖤 و صلی الله علیک یا علی بن موسی الرضا🖤 @spsharabiani 🌹
❎ استفتاء از رهبر معظم انقلاب در باره یک‌ عمل خرافی در پایان ماه صفر @spsharabiani 🌹
🔵 اهمیت، اولویت و محوریتِ «رأی ولی فقیه» در سیرۀ سیاسی و اجتماعیِ «علامۀ طهرانی»، یک واقعیت انکارناپذیر است: «در موضوعات تخصّصی تبعیت در رأی و فکر از دیگری، صد در صد غلط است، هرگونه تخصّصی می‌خواهد باشد؛ یعنی انسان بعد از این‌که خودش صاحب‌نظر شد دیگر نمی‌تواند با بصیرتی که پیدا کرده تابع رأی دیگری باشد. … البتّه این حرف مربوط به افراد متخصّص است؛ زیرا افراد غیرمتخصّص اصلاً نمی‌توانند نظریه بدهند؛ بلکه همیشه باید تابع متخصّص باشند. … کسی که مجتهد می‌شود، مجتهد مطلق، او در امور دینی ذی‌رأی و ذی‌نظر می‌شود و به‌هیچ‌وجه انسان نمی‌تواند مجتهد را از رأیش برگرداند، مگر این‌که برود بنشیند با او مباحثه کند. … شخصی که به مرحلۀ اجتهاد می‌رسد، نه این‌که جایز است اجتهاد کند؛ بلکه دیگر نمی‌تواند تقلید بکند، تقلید حرام است. … این راجع به مسائل کلی اجتهاد. … امّا راجع به حکومت اسلام، گفتیم که: حاکم اسلام، واحد است و نمی‌شود در سیطرۀ اسلام، دو تا حاکم باشد. وقتی یکی از مجتهدین حاکم شد، حکمش بر تمام افراد مسلمان و حتّی بر مجتهدین دیگر و حتی بر افرادی که از حاکم أعلم‌اند نافذ است. خداوند به‌جهت حفظ مصالح نظام، حکم او را حجّیت داده است. حالا باید دید وظیفۀ مجتهدین دیگر چیست؟ مجتهدین دیگر در عبادات و معاملات و حجّ و هر چیزی که راجع به امور شخصی است، نمی‌توانند از آن حاکم تقلید کنند؛ زیرا این امور تقلیدی نیست و تقلید بر مجتهد حرام است. امّا در امور ولائی که راجع به حکومت است و شرع مقدّس اسلام اختیار آن را به دست حاکم داده است، بر همۀ مجتهدین واجب است تابع باشند و هر چه او گفت عمل کنند. … مگر آن‌که انسان، علم به خلاف داشته باشد. … مردم ایران هم که با آیة ﷲ خمینی بیعت کردند برای حکومت … از آن به بعد مجتهدین دیگر از نقطه‌نظر مدارک شرعی نمی‌توانند با ایشان در امور حکومتی مخالفت کنند. گرچه آرائشان در مسائل شرعی و فهم از آیات قرآن و اخبار و أمثال آن محترم است، امّا در مسائل سیاسی و اجتماعی و آن مسائلی که راجع به حکومت اسلام است و حکومت را حکومت واحد می‌کند، باید تابع حاکم باشند؛ و دیگر اظهار آراء و نظریه‌هایی که نسبت به این حکومت تزلزلی می‌آورد و شکستی وارد می‌کند، برای آن‌ها ممنوع و این باب بر همۀ آن‌ها مسدود است. … مثلاً اگر حاکم دستور داد که بروید برای جنگ، بر همه واجب است به جنگ بروند و به نحو وجوب کفائی، یعنی به اندازۀ مَن بِهِ الکفَایه باید به جنگ بروند، تا آن‌جایی که اعلام کنند دیگر محتاج نیستیم …؛ و بنده در همین مدّت حیات آیة ﷲ خمینی بارها به رفقا گفتم که: اگر ایشان بر خود من هم به‌عنوان وجوب تعیینی امر کنند که برو به جنگ! من می‌روم. چرا؟ چون این‌جا نظر شخصی نبایستی اعمال بشود؛ نظر شخصی در این‌که آیا این جنگ صلاح هست یا نیست؟ کی شروع شده؟ کی باید تمام شود؟ کجا خوب بود صلح می‌شد؟ و أمثال آن؛ این‌ها مسائل و نظرهایی است که برای انسان هست و چه اشکالی دارد که برای همه هم باشد. امّا در تصمیم‌گیری‌ها و موارد تقاطعِ انظار، انسان باید تابع باشد؛ عملاً اگر تخلّف کند، مجرم است و گناهکار. … همچنین بعد از رحلت آیة ﷲ خمینی که عنوان رهبری را به جناب آقای حاج سید علی خامنه‌ای سپرده‌اند، در این‌جا هم بایستی ما وظیفۀ خودمان را بدانیم … . از نقطه نظر این‌که عنوان بیعت با ایشان هم بر اساس رهبری بعد از آیة ﷲ خمینی بوده است، اطاعت از ایشان هم در امور اجتماعی و سیاسی که لازمۀ رهبری است واجب می‌باشد؛ و ایشان هم بحمد ﷲ فردی است مجاهد و عامل و مدبّر و متدیّن … . وقتی این بیعت انجام گرفت، آن وقت ایشان از طرف اسلام منصوب می‌شود برای حکومت؛ و مردم باید در امر حکومت و سیاست و تصمیم‌گیری‌هایی که راجع به اصل اجتماع اسلامی است … از ایشان اطاعت کنند، به همان کیفیتی که عرض شد.» (وظیفۀ فرد مسلمان در احیاء حکومت اسلام، از ص۳۶۶ تا ص۳۸۸) @spsharabiani 🌹
از بررسي مجموع حوادث و از كنار هم نهادن آنها، به ويژه حضور بريده در سپاه اسامه و خودداري وي از بيعت با ابي‌بكر، پس از بازگشت از مؤته، مي‌توان نتيجه گرفت كه حمله و هجوم به خانه علي(ع) و فاطمه(س) كه در پي آن، بيعت اجباري از علي(ع) صورت گرفت، حدود، 50 روز يا 75 روزپس از رحلت حضرت رسول‌اكرم(ص) بوده است، و اين نشان مي‌دهد كه اميرمؤمنان(ع) در اين مدت، مقاومت كرده و در نهايت، بيعت او با تأخير و اكراه صورت گرفته است. مفصل این بحث را در لینک زیر بخوانید: 👇👇👇👇 http://tarikh.nashriyat.ir/node/611 @spsharabiani 🌹
🔹قالَ الإمامُ الْحَسَنِ الْعَسْکَری (علیه السلام): 🔺 إیّاکَ وَ الاْذاعَهَ وَ طَلَبَ الرِّئاسَهِ، فَإنَّهُما یَدْعُوانِ إلَی الْهَلَکَهِ. 🔹امام حسن عسکری – علیه السلام – فرمود: 🔺دوری کن از شایعه و سخن پراکنی و به دنبال مقام و ریاست بودن! چون هر دوی آن‌ها انسان را هلاک می‌کند. 📚«بحارالأنوار، ج. ۵۰، ص. ۲۹۶» @spsharabiani 🌹
امام حسن عسکری (علیه السلام) 🔹جُعِلتِ الخَبائِثُ فی بَیت وَ جُعِل مِفتاحُهُ الکَذِبَ؛ 🔸تمام پلیدی ها در خانه ای قرار داده شده و کلید آن دروغگویی است @spsharabiani 🌹
◼️شهادت آقا امام حسن عسکری علیه السلام تسلیت باد!🖤 @spsharabiani 🌹
صلی الله علیک یابن رسول الله صلی الله علیک یابن فاطمة الزهراء صلی الله علیک یابن امیرالمؤمنین صلی الله علیک یابن الحسین، سید الشهداء السلام علیکیا ابامحمد یا حسن العسکری بن علی الهادی @spsharabiani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نظر صریح رهبرانقلاب درباره توهین به مقدسات اهل سنت به بهانه شادکردن دل حضرت زهرا(س) در نهم ربیع‌الاول ✍️محمدصمدپورآذرشربیانی 🔹لعن خلفا و صحابه و همسران پیامبر (ص) به فتوای مقام معظم رهبری حرام شرعی است. 🔺امروزه لعن خلفا و صحابه و همسر نبی اکرم (ص) تضعیف شیعه و انقلاب اسلامی است. 🔸برائتی که برای هر مسلمانی واجب است، برائت از ظالمان و مستکبران امروز جهانی است. 🔹برائت از سردمداران کفر و الحاد و برائت از خونخواران و جهانخواران و ظالمان است. 🔻برائت از عاملان کشتار انسان‌های بیگناه و مظلومی چون مردم مظلوم فلسطین، یمن، سوریه، بحرین، میانمار، کشمیر و... است. 🔻لعن و نفرینی که از سوی خداوند برای هر مسلمانی تکلیف شده است یعنی همان شعاری که حضرت امام خمینی (قدس) باب کردند: @spsharabiani 🌹
✍احمدحسین شریفی 🔷«شایعه‌زدایی» به مراتب دشوارتر از «شایعه‌سازی» است. 🔷«خرافه‌زدایی» بسی دشوارتر از «خرافه‌سازی» است. 🔸 غالباً «تعمیر»، دشوارتر و پرهزینه‌تر و زمانبرتر از «تخریب» است. 🔘به همین دلیل است که «هدایت‌گری» پاداشی بی‌نظیر دارد. به تعبیر پیامبر اکرم (ص): «ای علی ارزش هدایت یک نفر، بیش از ارزش همه چیزهایی است که خورشید بر آنها می‌تابد». @Ahmadhoseinsharifi @spsharabiani 🌹
السلام علیک یا صاحب الزمان یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحب الزمان ادرکنی و لاتهلکنی @spsharabiani 🌹
✅بیانات دکتر علی مصباح (فرزند مرحوم حضرت علامه مصباح یزدی) خطاب به کسانی که این روزها در مقابل فرمایش رهبری درباره واکسن اقداماتی انجام داده اند. وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِينًا (الأحزاب:٣٦) به جای آن که رفتار امام و ولی امر را بر اساس تشخیص یا خواسته خودمان تحلیل کنیم، باید تکلیف خود را با ولایت‌پذیری و اطاعت از اوامر الهی مشخص سازیم. ولی فقیه بهتر از من و شما وظیفه خود را می‌داند، وگرنه ولی فقیه نیست. ولایتمداری یعنی چند قدمی معاویه باشی و با امر ولی میدان نبرد را ترک کنی. احتمالا اگر این آقایان در آن زمان بودند، همصدا با بعضی مخالفان امیرالمؤمنین علیه السلام تحصن و تظاهرات براه می‌انداختند که نباید امر امام را اطاعت کرد چون تحت فشار تن به این امر داده است!!! مسئله این است که وقتی ولی امر به هر دلیلی (حتی اگر فرضا به دلایلی که مخالفان ادعا می‌کنند) امری را صادر کرد، مدعیان ولایتمداری حق ندارند با گفتار و رفتار خود موجب تضعیف آن شوند چه رسد به این که عملا با آن مخالفت کنند. رفتار و گفتار این عده چه بسا ممکن است به سردرگمی عده‌ای از مردم عادی و تضعیف امر رهبر معظم در لزوم رعایت نکات بهداشتی مانند ماسک و فاصله گذاری اجتماعی و عمل به شیوه‌نامه‌ها و دستورالعملهای ستاد کرونا (ازجمله تزریق واکسن) بیانجامد. البته واضح است که ولی فقیه در صدور اوامرش نکات بسیاری را در نظر می‌گیرد، و چه بسا بر اساس عناوین ثانویه حکمی را صادر کند، که رعایت مصالح سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و امنیتی و فرهنگی جامعه و عدم سوءاستفاده دشمنان، هم بخشی از آنهاست. لزوم اطاعت از امام فقط مربوط به عناوین اولیه نیست بلکه جریان آن در عناوین ثانویه (مانند مصالح نظام و ...) اولی است. @spsharabiani 🌹