📌 #سداد_تربیتی |مجموعه کتابچه های اکسیر تربیت
🔻سرفصل ها:
▪️تنها راه اصلاح بشر
▪️مهمترین رکن ارزش بخش عمل آدمی
▪️حوزه ی اصلی نفوذ شیطان
▪️محبت بستری برای تعالی نیت انسان
▪️مهمترین ادب ایام عزاداری
▪️تربیت، هدف اصلی ارسال رُسُل
▪️اهل بیت برای رشد کدامین استعداد ما آمده اند
▪️تنها راه حل برای اثربخشی تعالیم دینی
▪️ جایگاه نیت در تربیت انسان
▪️نزاع برای مدیریت گرایش های انسان!
▪️دلبرهای دروغین
▪️بزرگترین مظلومیت اهل بیت (ع)
📂 #اکسیر_تربیت
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فیش منبر-اکسیرتربیت-1.pdf
433.7K
📋 #اکسیر_تربیت 1️⃣
🔻سرفصل ها:
▪️مهمترین ادب ایام عزاداری
▪️تربیت، هدف اصلی ارسال رُسُل
▪️اهل بیت برای رشد کدامین استعداد ما آمده اند
▪️تنها راه حل برای اثربخشی تعالیم دینی
📂 #اکسیر_تربیت
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
سداد- گروهای جهادی و فرهنگی مقابله با کرونا.pdf
39.04M
#سداد_اجتماعی
◾️ انتشار فایل pdf کتاب گروه 'های جهادی مقابله با کرونا' برای نخستین بار
▪️ کتاب گروه های جهادی مقابله با کرونا آبان ماه سال 1399 در معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه توسط دکتراحمدرضا زرگر به زیور طبع آراسته شد .
این کتاب با معرفی گروه های جهادی مقابله با کرونا تلاش می کند الگویی جهت مشارکت افراد داوطلب در فعالیت های جهادی طراحی کند تا سهمی در مبارزه با کرونا داشته باشند. در این اثر افراد داوطلب گروه های جهادی در چهارگروه:
«فعالیت های فرهنگی، هنری و علمی»، «فعالیت جهادی بهداشتی و درمانی»، «فعالیت های اجتماعی» و «فعالیت های شغلی و حرفه ای» دسته بندی شده اند. از ویژگی های بارز این کتاب سویه عملیاتی و اجرایی آن است.
#پایگاه_امدادگران_و_حافظان
◼️بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
#سداد_معصومین
🏴 محال است انسانی به جز از راه سیدالشهدا علیهالسلام به مقام #توحید برسد. سَرَیان فیوضات و خیرات از مسیر حضرت سیدالشهدا علیهالسلام است و پیشکار این فضیلت هم حضرت قمر بنی هاشم ابالفضل العباس علیهالسلام است.
▪️عارف واصل مرحوم آیتالله سیدعلی قاضی|
◼️بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
🏴 #سداد_اجتماعی | #صوت تشکیلات ولایی مدیریت انقلابی
▪️پرکاری در تشکیلات ولایی
▪️هدف اصلی اولیا خدا
▪️گسترش توحید در جامعه و...
◼️بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
نشست_فرهنگی_تشکیلات_ولایی_مدیریت.mp3
29.1M
🔻راه تو خون می طلبد، مرد کیست؟!
نشست فرهنگی #تشکیلات_ولایی_مدیریت_انقلابی
📆 96/7/8 | #تاسوعا ی حسینی
◼️بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فیش منبر-اکسیرتربیت-2.pdf
311K
📋 #اکسیر_تربیت 2️⃣
🔻سرفصل ها:
▪️تنها راه اصلاح بشر
▪️مهمترین رکن ارزش بخش عمل آدمی
▪️حوزه ی اصلی نفوذ شیطان
▪️محبت بستری برای تعالی نیت انسان
📂 #اکسیر_تربیت
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
✔️ #سداد_تربیتی | #ماه_محرم و کودک
🔘نکاتی که والدین و مربیان مقاطع ابتدایی باید در مجالس عزاداری رعایت کنند
▪️1_کودک را نباید بمدت طولانی در عزاداری نگه داشت بویژه در تاریکی
▪️2_عزاداری نباید مانع بازی او شود حتی بهتر است در یک فضای مناسب بازی کند و صدای روضه غیر مستقیم به او برسد
▪️3_کودکانی که در سنین پایین هستند و فرق گریه بر امام حسین (علیه السلام) با انواع دیگر گریه را نمی دانند از گریه کردن مادران خود ناراحت می شوند و دچار اضطراب و ناامنی می گردند و چه بسا خاطره بد ازاین مجالس در
یادشان باقی بماند.حتی المقدور در مجالسی که روضه ی باز خوانده می شود و یا به خودشان لطمه می زنند حضور نیابید و درمقابل کودک خردسال خود گریه وشیون نکنید و دراین ساعات درفضای دیگر بافرزند خود بازی کنید و یا حواس اورا پرت کرده و بیشتر در زمان سخنرانی و یا سینه زنی درمجلس حضور یابید
▪️4_وسایلی مانند طبل کوچک و شال و کتابهای عکس دار امامان را در حد توان برای او تهیه کنید.
▪️5_مجالسی را انتخاب کنیم که همخوانی بیشتری با کودکمان دارد و نظر اورا دراین مورد ترجیح دهیم و محفل اجتماعی و دوستی های ارزشمندی رابرای او فراهم کنیم
▪️6_کودک باید در مراسم عزاداری هم کودکی کند نباید طوری شود که از این مجالس دلزده شود. نباید انتظار داشت کودکان دراین مجالس مانند بزرگسالان بنشینند و عزاداری کنند
▪️7_برای کودکان زیر 4 سال حتما مقداری غذا ،کاغذ و مداد یا وسایل اسباب بازی کوچک همراه داشته باشید تا حوصله کودک سر نرود
▪️8_نباید مجالس عزاداری مانع بازی کودکان شود واگر چندکودک در کنارهم قرار گرفتند اجازه دهیم باهم بازی کنند
▪️9_باید طوری کودکان رامدیریت کرد که باعث مزاحمت دیگران نشوند . باصبوری و آرامش آنهاراهمراهی کنیم و ازبرخورد خشن وتحقیرآمیز خودداری کنیم
▪️10_ از برگزار کنندگان این گونه مراسم (سخنرانان، مداحان و...) درخواست می شود به کودکان دایم تذکر ندهند و آنهارا درک کنند
▪️11_قبل از مراسم باعجله و تحکّم فرزندان را آماده نکنیم تا او از این محافل دل زده نشود.صبوری والدین بسیار موثر خواهد بود
▪️12_نیکی کردن به دیگران را می توان با نذری دادن و اطعام همسایه ها به کودکان یاد داد و انس و الفت با همسایگان را نیزبالابرد که در روایات بسیاری به حق همسایه اشاره شده است
▪️13_معلمین مدارس بهتراست بار تکلیفی دانش آموزان را دراین ایام کمترکنند تا دانش آموزان بیشتر به محافل عزاداری شرکت کنند
▪️14_معلمان می توانند رنگ و بوی تکالیف را عاشورایی کنند چه در نقاشی،املاء، انشا و...
▪️15_اگر کودکان سوالاتی از مسایل عاشورا مثل کشته شدن، سر بریدن و از این قبیل موضوعات داشتند لازم نیست اصل واقعه را برای آنها بیان کرد بلکه با زبان کودکانه از مهربانی های امام حسین (علیه السلام) وحضرت زینب و مهرومحبت بین آنها و داستان هایی از دوران کودکی آنها مثل بازی کردن هایشان بهمراه امام حسن بارسول خدا (صلی الله علیه وآله) و ازاین قبیل داستان ها تعریف کرد و مهر ومحبت آنهارا در دل کودکان بالا برد و ذهن کودک را از موضوع های ناراحت کننده عاشورا به موضوع دیگری معطوف نمود.
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
📌 #سداد_اجتماعی | تنگه اُحد را رها نکن!
▫️در دستگاه شیعه هر کسی مسئولیتی گرفت باید خودش مستقیم با امام خودش در ارتباط باشد. و مسئولیت خودش را تنگه اُحد بداند.
🗂پروندهویژه قطعهای از پازل ظهور
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
#سداد_اجتماعی_هدفقیام
🔹سیدالشهدا ـ سلام الله علیه ـ تمام حیثیت خودش، جان خودش را و بچه هایش را، همه چیز را [فدا کرد] در صورتی که می دانست قضیه اینطور می شود، کسی که فرمایشات ایشان را از وقتی که از مدینه بیرون آمدند و به مکه آمدند و از مکه آمدند بیرون حرفهای ایشان را می شنود همه را، می بیند که ایشان متوجه بوده است که چه دارد می کند، این جور نبود که آمده است ببیند که، بلکه آمده بود حکومت هم می خواست بگیرد.
🔸 اصلاً برای این معنا آمده بود، و این یک فخری است.
🔹و آنهایی که خیال می کنند که حضرت سیدالشهدا برای حکومت نیامده، خیر؛ اینها برای حکومت آمدند، برای اینکه باید حکومت دستِ مثل سیدالشهدا باشد، مثل کسانی که شیعۀ سیدالشهدا هستند باشد.
📚امام خمینی، صحیفه امام، ۶۶/۱۲/۳۰
◼️بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
☑️ #اسوههایتشکیلاتی
📌 مدیریت نمازجماعت شهید تورجی زاده
▫️برنامه ریزی، تدبیر و خلاقیت
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
📌 #سداد_تربیتی | الگوسازی از شهدا
▫️یکی از موثرترین برنامه ها برای انتقال معنویت به کودکان و نوجوانان
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
سداد | دانشگاهفعالانفرهنگی
📌 #سداد_تربیتی | الگوسازی از شهدا ▫️یکی از موثرترین برنامه ها برای انتقال معنویت به کودکان و نوجوان
▪️ #تکمیلی | #تجربیات
▪️یکی از برنامه های خوب وفرهنگی برای مربیانی که با بچه ها کار میکننداین است که حتما لابه لای برنامه های خود برنامه ی زیارت قبور شهدا یا حضور در یادمان های شهدا یا دیدار با خانواده ی شهدا داشته باشند
▪️این برنامه یکی از برنامه هایی است که واقعا شادابی روحی ومعنوی عالی ایی به مربیان عزیز وبچه ها میدهد
📌یک پوستری طراحی شده است بنام طرح دوست شهیدت کیه؟ که دراین طرح مراحل انس ودوستی بایک شهید بیان شده است
📌این برنامه را میتوان اینطور اجرا کرد که در قالب یک هیات هفتگی یا اردوی میثاق باشهدا به گلزار شهدا ی شهر رفته وبرنامه را با قرائت زیارت عاشورا ومداحی شروع کنیم وبعد باحضور یک روای که خاطرات ونکاتی از شهدا مخصوصا شهدای نوجوان بیان میکندبرنامه ادامه پیدا میکند وبعد طرح دوست شهیدت کیه توضیح داده میشود که توضیحات آن در پوستر به طور کامل ارائه شده است
▪️انتخاب شهید میتواند ازشهدای محله،یامدرسه یااقوام بچه ها باشد.
▪️مطمئن باشید یک روز خوب وبه یاد ماندنی برای بچه ها به یادگار می ماند حتما این برنامه را انجام دهید
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
4_180021290764075072.m4a
2.48M
🏴 #سداد_تربیتی | سطحینگری حزب اللهیها و مسجدی ها
▪️استاد پناهیان :
چرادبستان را رها کردهاید!!؟
مسجد در قبال دبستانی ها چه کار کرده است؟
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
✔️ #سداد_پلاس | معرفی کتاب
📔کتاب تربیت کودک
🖌استاد صفایی حائری (عین صاد)
▪️پیشنهاد مطالعه ویژه مربیان و فعالان عرصه تربیت
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
TarbiateKoodak-AliSafaeHaeri (Morabbee.ir).PDF
632.7K
🔸 #کتاب "تربیت کودک" استاد علی صفایی حائری(عین صاد)
✔️معلمان ومربیان کتاب را حتما بخوانید بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
☑️ #اسوههایتشکیلاتی
📌نهی از منکر شهید علم الهدی
▫️سیره فرهنگی اجتماعی ، اقدام عملی
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
ریزه کاری ها وتجربیات تبلیغی.pdf
4.23M
🗒 #سداد_تربیتی
✔️بیست نکته ناب از ریزه کاری های امر تبلیغ دینی که دانستن آن برای مربیان ومبلغان مفید ولازم است🌸
#مربیگری #تجربیات
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
4_421572158456594777.pdf
914K
🗒#سداد_تربیتی
💠 #راهکارهای_تقویت_خواندن
💠 #مربیگری
پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنین!
•┈┈•••✾•🍃 🌺🍃•✾•••┈┈•
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
💬 #حدیث_تربیتی|دوستدار بچه ها باش🌸
📌 خدا به او فرمود: دوست داشتن كودكان، زيرا سرشت آنان بر يگانگى من استوار است و من هرگاه آنان را مى ميرانم، به مِهر خويش، در بهشت خود مى برم.
🔹بهدانشگاهفعالانفرهنگیبپیوندید:
🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2