eitaa logo
سداد | دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی
1هزار دنبال‌کننده
307 عکس
87 ویدیو
65 فایل
◽️مرکز اندیشه‌محور مبانی نخبگان فعالان فرهنگی , هیئات مذهبی , مجموعه های فرهنگی و مساجد ▫️تولید و نشر محتوای تشکیلاتی ▫️ترویج گفتمان مبانی تربیتی ▫️ایده پردازی و هم‌افزایی ▫️انعکاس‌ فعالیت‌های‌‌فرهنگی از سراسرکشور و ... ◾️ارتباط با ادمین : فعلا مقد
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 | کلیدمسئولیت را قدر بدانید! ▫️این کلید است که خود را قطعه‌ای از پازل‌ظهور بدانی.. 🗂پرونده‌ویژه قطعه‌ای از پازل ظهور 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️ | فتنه‌گران کارتشکیلاتی 📌هیئت فلانی نقطه مقابل ما نیست!! 📌نقطه مقابل ما مسئول تشکیلات نیست!! 🗂پرونده ویژه مدیریت جهادی 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
سداد | دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی
✔️ #سداد_اجتماعی | فتنه‌گران کارتشکیلاتی 📌هیئت فلانی نقطه مقابل ما نیست!! 📌نقطه مقابل ما مسئول تشکی
▫️ | فتنه‌گران کارتشکیلاتی ▫️یک مدیری مثل حضرت آقا، اگر احساس کند جنگ است، معلومه این آقا آرام و قرار ندارد، نمی تواند در خانه اش بشیند، نمی تواند بی تحرک باشد، نمی تواند لباس رزم را از تنش درآورد؛ احساس می کند جنگ است. ▫️پس یکی از مهمترین نکاتی که یک انسان جهادی برای خودش حل کرده، حقیقتاً احساس می کند فضا، فضای جنگی است. بعد در ادامه حضرت آقا جملۀ قشنگی می فرمایند. دقت کنید. پس حضرت آقا چه فرمودند؟ ▫️گفتند جهاد دو رکن دارد، یک، تلاش، دو، دشمن را نقطۀ مقابل دیدن و با او مبارزه کردند. 📌بعد نکتۀ خیلی ظریفی دارد، در ادامه می فرمایند: ▫️پس کسی که نقطۀ مقابلش دوست است، او در حال جهاد نیست، در حال فتنه انگیزی است. یک دقتی کردم دیدم اکثر کسانی که در این وادی هستند، بیشتر وقتشان را در حال نقد دوستانشان است، در حال تخریب دوستانشان است. اصلاً نمی تواند بفهمد بابا دشمن نقطۀ مقابل ماست، هیئت فلانی نقطۀ مقابل ما نیست؟! ▫️نقطۀ مقابل ما مسئول تشکیلات نیست! چرا تو صبح تا شب فضایت طوری شده با فلان روحانی با فلان مدیر با فلان کس با فلان کیس و...، در حال مبارزه و تعارض هستی. پس تو کی وقت می کنی کار فرهنگی کنی؟ کی وقت می گذاری؟! متأسفانه این گونه شده است، اکثر مؤمنین اولاً اصلاً در فضای کار جهادی نمی آیند، آنهایی هم که می آیند خیلی هایشان راه را اشتباه می روند. به قول حضرت آقا بجای اینکه در زمین دشمن آتش بریزند، در زمین خودی آتش می ریزد. هی در حال فتنه انگیزی در زمین خودی است. ▫️ببینید دوستان اگر فرض کنید، الآن به ما بگویند آمریکا حمله کرده، دیگر فرصت نمی کنید، بگویید خوب حالا مسئول کیه، و... می گویید بابا بریم کمک کنیم، همه با هم می رویم کمک می کنیم. اما نمی دانم چرا واقعاً جا نمی افتد برای مؤمنین، بابا به همدیگر کمک کنیم، این اختلاف سلیقه ها که به قول حضرت آیت الله مصباح، دیروز جمله ای از ایشان می خواندم که می گفتند: ▫️اکثر اختلاف سلیقه ها اختلاف سلیقه نیست، اختلاف فکر نیست، اختلاف دل است، منیت ها نمی گذارند آدم ها با همدیگر جمع شوند. این فرد گرایی ها نمی گذارد. 🗂پرونده ویژه مدیریت جهادی 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
☑️ 📌 شهید علی محمودوند ▫️ارتقای‌نیروهای‌ضعیف 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
💬 | ضرورت خودسازی مربیان تربیتی 📌 هر که خود را در مقام پیشوایی مردم قرار دهد پیش از دیگران , باید به تعلیم خود بپردازد. 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
✔️ | زاویه‌دید سیاسی و تشکیلاتی مجلس روضه 📌این اجتماع در مجالس‌روضه را خیال نکنید که فقط این است که ما گریه کنیم یرای سیدالشهدا . جنبه‌سیاسی این مجالس بالاتر از همه جنبه‌های دیگر است. 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
سداد | دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی
✔️ #سداد_اجتماعی | زاویه‌دید سیاسی و تشکیلاتی مجلس روضه 📌این اجتماع در مجالس‌روضه را خیال نکنید که
✔️ | 📍جنبه‌ی سیاسی و تشکیلاتی مجلس امام حسین بالاتر از جنبه‌های دیگر است 🔻 گریه بر سلام الله علیه و مصائب ایشان عامل احیای اسلام و زنده‌ماندن نهضت امام حسین سلام الله علیه و تشیع است. رحمة الله در تعبیری می‌فرمایند: این اجتماع در مجالس روضه را خیال نکنید که فقط این است که ما گریه کنیم برای سیدالشهدا. نه سیدالشهدا احتیاج به این گریه‌ها دارد و نه این گریه‌ها خودش فی‌نفسه کاری از آن می‌آید. این مجلس‌ها مردم را همچون مجتمع می‌کنند و یک وجهی می‌دهند. این جنبه‌ی این مجالس، بالاتر از همه جنبه‌های دیگری است که هست. این که بعضی از ائمه‌ی ما می‌فرمایند که برای من در منابر روضه بخوانند، بی‌خود نمی‌گویند ائمه‌ی ما به این‌که هر کس که بگرید، بگریاند یا صورت گریه و گریه‌کردن به خودش بگیرد، اجرش فلان مقدار است. مسئله، مسئله‌ی گریه نیست، مسئله، مسئله‌ی تباکی نیست، مسئله، مسئله‌ی سیاسی است که ائمه‌ی ما با همان دید الهی‌ای که داشتند، می‌خواستند که ملت‌ها را با هم کنند و یکپارچه کنند. از راه‌های مختلف این‌ها را یکپارچه کنند تا آسیب‌پذیر نباشد. 👤 📚 برگرفته از کتاب 📖 صفحه ۹۳ 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
✔️ 🗂پرونده‌ویژه | مدیریت‌اباالفضلی(ع) ▪️انتشار از امشب در کانال ‌سداد ▪️ویژه‌محرم‌الحرام۱۴۴۳ ▪️مدیریت‌ولایی‌و‌توحیدی ▪️مدیریت‌حق‌یا‌تکلیف؟! ▪️مبانی‌مدیریت‌اسلامی ▪️و ... 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
📌 | مدیریت حق است یا تکلیف؟! ◾️بزرگترین مشکل‌مان این است که جهان‌بینی‌مان توحیدی نیست. یکی از عوامل جهان بینی توحیدی این است که مدیریت را تکلیف بدانیم. 🗂پرونده‌ویژه مدیریت‌اباالفضلی(ع) 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2
سداد | دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی
📌 #سداد_اجتماعی | مدیریت حق است یا تکلیف؟! ◾️بزرگترین مشکل‌مان این است که جهان‌بینی‌مان توحیدی نیست
📌 ▪️آیا مدیریت حق است یا تکلیف؟! ما بیاییم بررسی کنیم از دیدگاه توحیدی، دیدگاه اسلامی مدیریت حق ماست یا تکلیفی است که گردن ماست؟! ▪️واقعاً هم تفاوت دارد در صحنۀ عمل. یکی از تفاوت های آن این است، کسی که مدیریت را حق خودش می داند، برای گرفتن مدیریت تلاش می کند، برای گرفتن پست به هر آب و آتیشی می زند که ان پست را بگیرد، چون در لایه های بینشی اش مدیریت را حق خودش می داند. چرا برخی از مدیران ما یک جوری به میز و صندلیشان چسبیدند که هیچ قدرتی نمی توان این ها را از میز و صندلیشان جدا کند؟! چون آن را حق خودشان می دانند. یکی دیگر از نشانهایی که ما مدیریت حق ماست را قبول داریم، ناز آمدن در مسئولیت است. آدم برای مسئول بالا سرش ناز بیاید. اگر تکلیف است دیگر ناز ندارد، یا تکبر بکنیم به شخصی، نگاه کنید حدیث چی می گوید: رئيس القوم خادمُهُم چون تکلیف است، هر چه تکلیفش بالاتر نوکریش بیشتر است. آدمی که قبول بکند در نگاه تفکرش، مدیریت برایش تکلیف شود نه متکبر می شود، نه ناامید می شود، نه ناز می آید، نه منت می گذارد، نگاه کنید این یک لایه بالاتر از کنش است، یک لایه بالاتر از گرایش است، این سطح بینش انسان هاست، ماها کنش هایمان همگی وابستگی به گرایش هایمان دارد، گرایش هایمان وابسته به بینش هایمان است، خودمان حواسمان نیست. ▪️پس مدیریت در دیدگاه ما یک تکلیف است، و فرق نمی کند این تکلیف چی باشد، گردن ما چه مسئولیتی باشد. ▪️حاج منصور[ارضی] خدا بر خیرات و برکاتش بیفزاید، می گفت، دعوت شده بودم پیش آقا شعر بخوانم،-مداحی نمی خواند- می گفت: خیلی فکر کردم دارم می روم پیش ولی خودم شعر بخونم، چه شعری بخوانم، گفت خیلی فکر کردم در این بیتش هم خیلی بیشتر فکر کردم، بر من که فرمان بر فرزند زهرایم، فرقی ندارد فرمانده باشم یا سقا وقتی به این نتیجه رسید مهم شکل ایفای نقش است نه خود نقش، در سیستم ولایت هر جا که باشی عزیز خدای، مهم اینه که نقشت را خوب ایفا بکنی، عباس توحید داشت، مگر نه فکر کنم امام علی پانزده تا پسر داشتند، غیر از حسن و حسین، چرا عباس، عباس شد؟ نگویید پسر حسین است، نگویید پسر علی است. ▪️ائمۀ ما این همه فرزند داشتند، چرا علی اکبر، علی اکبر شد؟! در مقاتل نوشته که وقتی علی اکبر می خواست از اهل خیمه وداع کند، اهل خیمه دورش را گرفته بودند نمی گذاشتند علی برود. از بس که جذاب بود، وداع خیلی سنگین بود، بعد امام حسین یک جملۀ خیلی قشنگی دارد، خطاب به زنان می گوید علی را ول کنید. چرا؟ "فانّهُ مَمسُوسٌ في ذَاتِ اللهِ" علی غرق در توحید است، بگذارید به لقای خودش برسد. مگر می شود علی اکبر نگاهش توحیدی نباشد. ✔️بنده معتقدم در نظام مدیریت ولایی آدم ها نمی توانند مدیران خوبی شوند مگر این که توحیدشان قوی باشد. 🗂پرونده‌ویژه مدیریت‌اباالفضلی(ع) 🔹به‌دانشگاه‌فعالان‌فرهنگی‌بپیوندید: 🔗 https://eitaa.com/joinchat/2153250906C1b54bc25f2