🔸 عصر جمعه خواندن صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی را از یاد نبریم.
🔸 سید بن طاووس رحمة الله علیه می فرمایند:
اگر از هر عملی در عصر جمعه غافل شدی، از صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی غافل نشو؛ چرا که در این دعا سرّی است که خدا ما را از آن آگاه کرده است.
🔸 اللهم نَوّر بِنُوره كُل ظُلمة وَ هُدَّ بِرُكنه كُلّ بِدعَة وَ اهْدِم بِعزّه كُلَّ ضَلالَة وَ اقصِم بِهِ كُل جَبار وَ أَخمِد بسَيفِه كُلَّ نَار وَ أهلِك بِعَدلِه جَورَ كلّ جَائر وَ أَجْرِ حُكمهُ عَلى كُل حُكم و اذِلّ بسلطانهِ كُلّ سُلطان
🔸 بار خدایا!
هر ظلمتی را با نورش روشنی بخش و با استواریاش هر بدعتی را ویران کن و با پایداریش هر گمراهی را برطرف کن، و به دست او پشت هر گردنکشی را با پایداریش بشکن، و آتش هر آشوبی را با شمشیر او خاموش کن، و ستم هر ستمگری را با عدل او نابود ساز، و فرمانش را بر هر فرمانی چیره گردان، و هر سلطنتی را به سلطنتش خوار کن.
(فرازی از صلوات ضراب اصفهانی)
⭕️ رضایت امام علیه السلام ارزشمندتر و بالاتر از قضاوت مردم!
حضرت امام رضا علیهالسلام به یونس بن عبدالرحمن فرمودند:
▫️ای یونس! وقتی امام تو، از تو راضی باشد، تو را چه باک که مردم دربارهی تو چه میگویند.
▫️ای یونس! اگر در دست تو در گرانبهائی باشد و مردم تصور کنند که پشکل حیوانی است، آيا قضاوت مردم، ارزش در را مىکاهد؟
عرضه داشت: خير.
▫️امام رضا علیه السلام فرمودند: اگر در دست تو، پشکلی باشد و مردم بگويند که در دست تو در گرانبها است، آيا داوری مردم به آنچه که در دست توست، قيمت میدهد؟
گفت: خير.
▫️فرمودند: يونس! اگر امام عصر تو از تو راضى بود و تمام دنيا با تو بد باشد، نبايد تأثيری در روحيه تو بگذارد. چون قضاوت مردم، قيمت و ارزش تو را پايين نمىآورد.
كُنَّا عِنْدَ أَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ عِنْدَهُ يُونُسُ بْنُ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ
إِذِ اِسْتَأْذَنَ عَلَيْهِ قَوْمٌ مِنْ أَهْلِ اَلْبَصْرَةِ
💥 فَأَوْمَأَ أَبُو اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِلَى يُونُسَ:
اُدْخُلِ اَلْبَيْتَ
فَإِذَا بَيْتٌ مُسْبَلٌ عَلَيْهِ سِتْرٌ
وَ إِيَّاكَ أَنْ تَتَحَرَّكَ حَتَّى يُؤْذَنَ لَكَ
فَدَخَلَ اَلْبَصْرِيُّونَ فَأَكْثَرُوا مِنَ اَلْوَقِيعَةِ وَ اَلْقَوْلِ فِي يُونُسَ
وَ أَبُو اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مُطْرِقٌ حَتَّى لَمَّا أَكْثَرُوا فَقَامُوا وَ وَدَّعُوا وَ خَرَجُوا
فَأَذِنَ يُونُسَ بِالْخُرُوجِ فَخَرَجَ بَاكِياً
فَقَالَ :
جَعَلَنِيَ اَللَّهُ فِدَاكَ إِنِّي أُحَامِي عَنْ هَذِهِ اَلْمَقَالَةِ وَ هَذِهِ حَالِي عِنْدَ أَصْحَابِي
فَقَالَ لَهُ أَبُو اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ:
يَا يُونُسُ فَمَا عَلَيْكَ مِمَّا يَقُولُونَ إِذَا كَانَ إِمَامُكَ عَنْكَ رَاضِياً
يَا يُونُسُ حَدِّثِ اَلنَّاسَ بِمَا يَعْرِفُونَ وَ اُتْرُكْهُمْ مِمَّا لاَ يَعْرِفُونَ
كَأَنَّكَ تُرِيدُ أَنْ تُكَذَّبَ عَلَى اَللَّهِ فِي عَرْشِهِ
💥 يَا يُونُسُ وَ مَا عَلَيْكَ أَنْ لَوْ كَانَ فِي يَدِكَ اَلْيُمْنَى دُرَّةٌ ثُمَّ قَالَ اَلنَّاسُ بَعْرَةٌ
أَوْ بَعْرَةٌ وَ قَالَ اَلنَّاسُ دُرَّةٌ
هَلْ يَنْفَعُكَ شَيْئاً ؟!
فَقُلْتُ لاَ
فَقَالَ هَكَذَا أَنْتَ يَا يُونُسُ إِذَا كُنْتَ عَلَى اَلصَّوَابِ وَ كَانَ إِمَامُكَ عَنْكَ رَاضِياً لَمْ يَضُرَّكَ مَا قَالَ اَلنَّاسُ.
📜بحارالأنوار (ط - بیروت) ج۲، ص۶۶
♥️اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
🔴 چرا کاری نمی کنید که همیشه خودتان را پیش آن حضرت ببینید؟ !
❇️ چیزی که باعث شرمندگی و خجالت زدگی ما می شود این است که #امام_زمان(عج) همه چیز را می داند و همه چیز را می شنود. معصومین(ع) «عین الله الناظرة و اُذُنُ الله السامعه » [ یعنی چشم بینا و گوش شنوای خداوند] هستند. اگر حرفی زده می شود حتی قبل از آنکه دیگران و کسانی که در مجلس هستند، بشنوند، آنها می شنوند. چرا کاری نمی کنید که همیشه خودتان را پیش آن حضرت ببیند؟
⚠️ اگر ما او را نمی بینیم، او که ما را می بیند. پس چرا این قدر دوریم؟ آیا نباید توجه داشته باشیم که ما رئیسی داریم که بر احوال ما ناظر است؟ وای بر احوال ما اگر در کارهایمان او را ناظر نبینیم و یا او را در همه جا ناظر ندانیم! با وجود اعتقاد به داشتن رئیسی که «عین الله الناظر» است آیا می توانیم از نظر الهی فرار کنیم یا خود را پنهان کنیم؟ چه پاسخی خواهیم داد؟
[ نشریه موعود ، آذر 87 ، شماره 94 ]
🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻡ ﻏﺪﻳﺮ ﻭ ﺳﭙﺮﺩﻥ ﺭﻫﺒﺮﻱ ﺑﺸﺮﻳﺖ ﺑﻪ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻛﺎﻣﻞ ﻭ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻦ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﻭ ﻭﻻﻳﺖ ﺍﻭ، ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻋﺪﻡ ﺗﻜﺮﺍﺭ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﺍﺳﺖ.
ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺗﺮﻛﻴﺒﻲ ﺍﺳﺖ ﺍﺯ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﻪ ﻣﺒﺎﻧﻲ ﺩﻳﻦ ﻭ ﻭﻻﻳﺖ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺳﺮﺷﺖ ﻭ ﻓﻄﺮﺕ ﻫﻤﻪ ﯼ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺍﻣﻴﺪ ﺑﻪ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺑﻬﺘﺮ، ﺑﺮﺍﻱ ﻫﻤﻪ ﯼ ﺑﺸﺮﻳﺖ ﻣﻄﺮﺡ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ.
ﺍﻧﺘﻈﺎﺭﻱ ﻛﻪ ﺷﻴﻌﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺧﻮﺩ ﻧﻤﻮﺩﻩ؛ ﻳﻚ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﭘﻮﻳﺎ ﻭ ﺳﺎﺯﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻧﻘﺶ ﺳﺎﺯﻧﺪﻩ ﺍﻱ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺳﻴﺎﺳﻲ ﻭ ﺣﻴﺎﺕ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻣﻨﺘﻈﺮﺍﻥ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺁﺛﺎﺭ ﺍﻳﻦ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻋﺒﺎﺭﺗﺴﺖ ﺍﺯ؛ ﺍﻣﻴﺪﻭﺍﺭﻱ، ﺍﺻﻼﺡ ﺟﺎﻣﻌﻪ، ﻧﮕﻬﺒﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺩﻳﻦ ﻭ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ، ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﺑﺎ ﺳﺘﻤﮕﺮﺍﻥ ﻭ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻫﺮ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ.
ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺣﻴﺎﺕ ﭘﺮ ﺍﻓﺘﺨﺎﺭ ﺍﺳﻼﻡ؛ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻭ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺑﻪ ﻇﻬﻮﺭ ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﻱ (ﻋﺞ) ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﻋﺎﻣﻠﻲ ﺑﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﻭ ﺣﺘﻲ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﻨﺘﻈﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻫﺎﻱ ﺟﻮﺭ ﻭ ﺳﺘﻢ ﻭ ﻧﻈﺎﻡ ﻫﺎﻱ ﺍﺳﺘﻜﺒﺎﺭﻱ ﺣﻔﻆ ﻛﺮﺩﻩ ﻭ ﻋﺰﻣﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﺗﺤﻘﻖ
ﺑﺨﺸﻴﺪﻥ ﺁﺭﻣﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﺩﻳﻨﻲ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭﺗﺮ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ.
ﻏﺪﻳﺮ، ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﻭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪ ﻳﻚ ﻧﻴﺮﻭﻱ ﻣﺤﺮﻙ ﻭ ﺍﻧﺮﮊﻱ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻗﻮﻱ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺷﻴﻌﻲ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﺍﺳﺘﻤﺮﺍﺭ، ﻧﺸﺎﻁ ﻭ ﺍﻣﻴﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻴﻌﻴﺎﻥ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺍﮔﺮ ﻫﺮ ﺭﻧﮓ ﺭﺍ ﻧﻤﺎﺩ ﻳﻚ ﻭﺍﮊﻩ ﺑﺪﺍﻧﻴﻢ؛ ﺭﻧﮓ ﺳﺒﺰ ﺭﺍ ﻧﻤﺎﺩ ﻏﺪﻳﺮ،
ﺭﻧﮓ ﺳﺮﺥ ﺭﺍ ﻧﻤﺎﺩ ﻋﺎﺷﻮﺭﺍ ﻭ ﺭﻧﮓ ﺳﻔﻴﺪ؛ ﻧﻤﺎﺩ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﻭ ﻇﻬﻮﺭ ﻣﺼﻠﺢ ﻭ ﺻﻠﺢ ﺟﻬﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭘﺮﭼﻢ ﻛﺸﻮﺭ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻧﻤﺎﺩ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻳﻦ ﺳﻪ ﻭﺍﮊﻩ ﻣﻘﺪﺱ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ.
✅کم حرف زدن
✍پس از آنکه امام باقر به جابر جعفی فرمودند خوش به حال افرادی در زمان غیبت بر اعتقاد به ما استوار بمانند، جابر گفت: بهترین چیزی که مومن میتواند در آن زمان استفاده کند چیست؟ امام فرمودند: نگهداری زبان
🔹 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرموده اند:
بر تو باد خاموشی طولانی، چرا که آن رَم دهنده شیطان و کمک تو در امور دینت است.
📚بحارالانوار ۱۴۵/۵۲ حدیث۶۶
📚سفینه البحار ۵۱۰/۲
محققان لهستانی: کودکان نباید ماسک بزنند
🔹مجله انجمن پزشکی آمریکا: محققان لهستانی در مطالعات خود دریافتند که در کمتر از ۵ دقیقه، سطح دیاکسیدکربن موجود در هوای تنفسی توسط کودکان مدرسهای که ماسک پوشیدهاند، ۶ برابر بیشتر از حد مجاز میشود. این محققان از سیاستگذاران خواستهاند که استفاده از ماسک را برای کودکان منتفی کنند.
@Farsna - fna.ir/2g3gw
✅#دو_لنگه_یک_در 🚪
💦حضرت آیتالله خامنهای:
«#اسلام در داخل خانواده، دو جنس زن و مرد را مانند دو لنگهی یک در، دو چشم در چهرهی انسان، دو سنگرنشین در جبههی نبرد زندگی و دو کاسبِ شریک در یک باب مغازه قرار داده است. هرکدام از این دو، طبیعت، خصوصیات و خصلتهایی، هم در جسم و روح و فکر و هم در غرایز و عواطف دارند که ویژهی خودشان است.
این دو جنس، اگر با همان حدود و موازینی که اسلام معیّن کرده است در کنار هم زندگی کنند، خانوادهای #ماندگار و مهربان و بابرکت و پرفایده خواهند داشت.»
🗓 ۱۳۷۵/۰۶/۲۸
أميرالمؤمنين (عليه السلام):
🔹امري كه از برادر ديني تو سر زند (چه سخني باشد و چه عملي) به بهترين صورت برداشت كن ( به بهترين وجه آن را حمل كن) مگر آنكه كاري كند كه اين راه را بر تو ببندد (وراهي براي توجيه آن نداشته باشي). و هيچگاه به سخني كه از برادر دينى خود مي شنوى گمان بد مبر در صورتي كه براي آن سخن، محمِل خوبي مي يابي (وتوجيه درستي پيدا مي كني).
🔰« ضع أمر أخيك على أحسنه، حتى يأتيَك ما يَغلبك منه، ولا تظُنَّنّ بكلمةٍ خرجت من أخيك سوءاً وأنت تجد لها في الخير مَحمِلا.» (الكافي ٢-٣٦٢)