eitaa logo
سبک زندگی دینی
125 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
23 فایل
آیدی ادمین: @mohammaddostmr
مشاهده در ایتا
دانلود
ما معمولا نگران بچه‌هایی هستیم که خیلی بازیگوشند در صورتی که باید نگرانی‌مان را متوجه کودکانی کنیم که بسیار آرام و حرف‌گوش‌کن هستند، در بیشتر موارد تشخیص داده می‌شود که این کودکان به ظاهر آرام بیمار هستند... چون به خاطر نظم و نظافت و انتقادگری و کمال‌گرایی افراطی خودمان، اجازه ندادیم كه آن نيروهای رشد كودک كه بی‌حد و مرز هستند، با بازی جريان پيدا كند. ❀ @madaranee
حق الناس اوج حماقت است... روز قیامت نیکی هایت را به محبوب‌ترین فرد زندگی ازت نخواهید داد! اما مجبور می‌شود آنها را به کسی دهی که از اون متنفر بود. چون غیبتش را کردی، گناه مخصوصاً حق الناس اوج حماقت است !!! 💠 زرنگی نیست،زرنگی بندگی خداست 📚مرحوم ایت الله بهاالدینی
تضمین بهشت با شش شرط ❤️پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمودند: ✨ این شش چیز را شما قبول کنید، ما هم در مقابل بهشت را برای شما قبول می‌کنیم؛ یعنی قول می‌دهیم. ⚜إِذَا حَدَّثْتُمْ فَلَا تَکْذِبُوا؛ [هرگاه سخن گفتید،] دروغ [مگویید.] ⚜وَ إِذَا وَعَدْتُمْ فَلَا تُخْلِفُوا؛ [هر گاه وعده دادید، خُلف وعده نکنید.] ⚜وَ إِذَا ائْتُمِنْتُمْ فَلَا تَخُونُوا؛ [هرگاه امین‌تان دانستند، خیانت نکنید. در] امانت مالی، امانت موقعیت و مسئولیت، امانت سخن و حرف و خبر خیانت نشود. ⚜وَ غُضُّوا أَبْصَارَکُمْ؛ [چشمانتان را] از چیزهایی که خلاف محارم الهی است [فرو بندید.] ⚜وَ احْفَظُوا فُرُوجَکُمْ؛ شهوت خودتان را نگه دارید. ⚜وَ کُفُّوا أَیْدِیَکُمْ وَ أَلْسِنَتَکُم؛ زبان و دست خودتان را نگه دارید؛ یعنی در اختیار داشته باشید. 📚الامالی شیخ صدوق، صفحه‌۱۵۰ «»
🔴 ✍ یکی از همکلاسی هایم مشکـل جسـمی داشت، مـن او را مسـخـره می‌کردم و سر به سرش می‌گذاشتم. آن وقتها فکر می‌کردم بامزه هستم. اما... آن جا در بررسی اعمال، با هـر بار تـمسـخـر، من از درون زجر می کشیدم... اگر دست روی کسی بلند کرده بودم گویـا خودم را می زدم! آنجا هـمـه اعمال به سویم برمی گشت. 📙 بازگشت. اثر گروه شهید هادی
🌷 پيامبر اکرم (صلّي الله عليه و آله) فرمودند : ✍ أطلب العافیه لغیرک ترزقها فی نفسک. 👌عافیت را براى دیگران بخواه تا نصیب تو شود. 📚( نهج الفصاحه)
💠یکدیگر را قضاوت نکنیم 📝 علی‌رضا مکتب‌دار 👈(هر پرهیزکاری گذشته ای دارد و هر گناهکاری آینده‌ای) ما انسان‌ها معمولاً خود را برتر از دیگران می‌دانیم؛ هر چند در زبان، ریاکارانه و یا از سر عادت با دیگران تعارف کرده و خود را ناقص و کوچک جلوه دهیم، اما در واقعِ امر، حبّ ذات و خویشتن‌دوستی مانع آن است که در کنار بدی‌ها و نقایص دیگران، گوشه چشمی نیز به خوبی‌ها و زیبایی‌های آنان داشته باشیم. نگاهی این چنین، عاقلانه‌ترین نوع نگاه است که هر انسانی می‌تواند از روزن آن به دیگران بنگرد چرا که هیچ انسان عادی‌ای، کامل و بدون عیب و نقص نیست. هر انسانی، هرچند که عمری را به عبادت و پرهیزکاری گذرانده باشد، به هر روی در برهه‌ای از زندگی خویش خطا و لغزش داشته و دامنی به میِ گناه تر کرده است، همان‌گونه که هر انسان خطاکار و گناه‌پیشه‌ای، آینده‌ای در پیش دارد که چه بسا در آن فرصت اصلاح خویشتن و جبران مافات را بیابد. پس نه پرهیزکار باید به پرونده درخشان خویش مغرور گردد و در دیگران به چشم حقارت بنگرد و نه فرد گناهکار از آینده درخشانی که می‌تواند برای خود رقم زند، چشم پوشد.
. ♻️ مثل عود باشید نه مثل چوب! 🔰 تفاوت چوب با عود در سوختن معلوم می‌شود، یعنی وقت آتش گرفتن خود را نشان می‌دهند. چوب دود می‌کند و با دود خود همه جا را تیره و تار، چشم‌ها را خسته، و گاهی حتی اشک چشم را بیرون می آورد ولی عود اینطور نیست وقتی آتش می‌گیرد بوی خوش آن بلند می‌شود و فضا را عطرآگین می‌کند. قرآن می‌گوید بعضی آدم‌ها (كَأَنَّهُمْ خُشُبٌ مُسَنَّدَةٌ ۖ) مثل چوب‌اند تا عصبانی می‌شوند آتش می‌گیرند و همه جا را دودآلود و تیره و تار می‌کند ولی بعضی‌ها اینطور نیستند مثل عوداند. وقتی یک حرفی می‌زنید که ناراحت می‌شوند و آتش می‌گیرند بوی جوانمردی و انصاف می‌دهند و هرگز نامردی نمی‌کنند. این است که وجود نازنین امام صادق (علیه السلام) فرمود: هر کسی را خواهی بشناسی در وقت عصبانیت بشناس در وقت خشم بشناس. به قول مولوی :وقت خشم و وقت شهوت مرد کو؟ ✍ درگاه جامع حفظ نهج البلاغه وتثبیت قرآن از این بحث می‌خواهم برای امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنم. آمر به معروف و ناهی از منکر واقعی باید بسوزد. باید دلسوز باشد نه انتقام گیرنده و کسی که دنبال خنگ کردن دلش است. امر به معروف او باید کارکرد عود را داشته باشد نه کارکرد چوب را / دقت کنید.
🔴حتی_به_اندازه_نیم_کلمه 💠من آذى مُؤمِنا ولَو بِشَطرِ كَلِمَةٍ، جاءَ يَومَ القِيامَةِ مَكتوبٌ بَينَ عَينَيهِ : «آيِسا مِن رَحمَةِ اللّهِ»، وكانَ كَمَن هَدَمَ الكَعبَةَ وَالبَيتَ المَقدِسَ، وقَتَلَ عَشرَةَ آلافٍ مِنَ المَلائِكَةِ. 💚پیامبر اکرم ص :هر كس مؤمنى را حتّى با نيم كلمه بيازارد، روز قيامت در حالى مى‌آيد كه بر پيشانى او نوشته شده: «نوميد از رحمت خدا»، و چونان كسى است كه كعبه و بيت المقدّس را خراب كرده و ده هزار فرشته را كشته است. 📚إرشاد القلوب: ص ٧٦ ‌‌‌ ‌‌
می‌گویند هر وقت خواستی پارچه‌ای بخری؛ آن را در دستت مچاله كن و بعد رهايش كن، اگر چروک برنداشت، جنس خوبی دارد. آدم‌ها نیز همين‌طورند! آدم‌هايی كه بر اثر فشارها و مشكلات، اخلاق و رفتارشان عوض می‌شود و چروک برمی‌دارند، اين‌ها جنس خوبی ندارند و برای رفاقت، معاشرت، مشارکت، ازدواج و اعطای مسئولیت به ایشان، به هیچ وجه گزینه مناسبی نخواهند بود.
✅ ✳ نصیحتی بالاتر از این نیست! 🔻 نصیحتی بالاتر از این نیست که انسان تصمیم جدی بگیرد که اگر خداوند به او یکصد سال هم عمر دهد، عالما و عامدا حتی یک لحظه نکند. اگر چنین حالی واقعا برای او پیدا شد، خداوند او را کمک می‌کند و توفیق می‌دهد. 👤 📚 از کتاب
✳️ سیم از آن طرف وصل می‌شود، نه از این طرف! 🔻 [جناب مجاهدی نقل می‌کنند:] روزی در خدمت آقای مجتهدی صحبت از این بود که گاهی سیم انسان وصل می‌شود و گاهی نه! ایشان فرمودند: ما غالباً تصور می‌کنیم که این ماییم که سیم خود را با عوالم ماورایی وصل می‌کنیم! ابداً این‌طور نیست! مثل این می‌ماند که یک سیمِ موییِ ضعیفی مستقیماً به ژنراتور مولد برق وصل شود! که در این صورت شاهد ذوب شدن آن خواهیم بود. سیم از آن طرف وصل می‌شود و جریان برقی که متناسب با «ظرفیت وجودی» ما باشد از آن عبور می‌کند و به ما منتقل می‌شود. این‌ها تمثیل است، و الّا سخن گفتن از سیم و جریان برق در تبیین ارتباطات معنوی درست نیست. 🔸 بعد فرمودند: آقاجان! در «مبدأ فیض» هیچ بخلی نیست. فیاض علی الاطلاق، علی الدوام فیض خود را بر عوالم هستی می‌بارد و هر موجودی به اندازهٔ سعهٔ وجودی و استعداد فطری‌ای که دارد از آن بهره‌مند می‌شود. باران که در لطافت طبعش خلاف نیست در باغ، لاله روید و در شوره‌زار، خَس 📚 از کتاب | زندگینامه عارف بصیر، جعفر آقای مجتهدی 📖 ص ۱۹۸ 👤 (پروانه)