eitaa logo
کمپین د. ضد آمریکا و صهیونیست
530 دنبال‌کننده
15.6هزار عکس
10هزار ویدیو
518 فایل
کمپین دانشجویی ضد آمریکا و صهیونیست آتش به اختیاران افشاگر ادمین @Dailywriter
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ چگونه جلوی رانت را بگیریم؟ (قسمت اول) 📈 این چنین اتفاقی مانند بالا رفتن قیمت زمین بدون اینکه کاری انجام گرفته باشد، زمینه را برای درآمد‌های بادآورده ایجاد می‌کند. حال آیا ما باید بخشی از این درآمد را از آن فرد پس بگیریم؟ آیا باید از او مالیات بگیریم؟ اینجا دقیقاً به نظرم مباحث نظام‌یافته وجود دارد. ⭕️ چون این موارد را نه در قانون‌مان خوب تعریف کرده‌ایم و نه در موردش ساختار‌سازی کردیم؛ مشخص نیست که تکلیف قوه‌ی قضائیه در این موارد دقیقاً چیست. شفافیت اطلاعاتی نیز ایجاد نکردیم؛ یعنی دقیقاً ما اکنون نمی‌دانیم چه کسی در اقتصاد دارد چه کار می‌کند و کجاست؟ خیلی از کشورها این مشکل را حل کردند. 🎙 گفت‌وگو با دکتر جواد توکلی 🆔 @farhang_puya
⁉️ چگونه جلوی رانت را بگیریم؟ (قسمت دوم) 🔘 حالا من یک نمونه را عرض کنم؛ مثلا در کشور هلند شما اگر به یک شهری وارد می‌شوی حالا چه خارجی باشی چه اهل آن شهر باشی، باید بروی در شهرداری ثبت‌نام کنی؛ یعنی باید بروی در شهرداری بگویی من این کسی هستم که فلان‌جا دارم زندگی می‌کنم و تمام اطلاعات خود را هم بدهی. 🔺 اگر شما از شهر «الف» به شهر «ب» رفتی باید به شهرداری شهر «ب» بروی و بگویی که من اکنون آمده‌ام دارم این‌جا زندگی می‌کنم؛ به همین دلیل آنجا خیلی از کار‌ها با پست انجام می‌شود؛ یعنی شما؛ احیاناً مرتکب خلاف رانندگی شده‌ای، جریمه‌ی آن با پست در خانه شما می‌آید. 🎙 گفت‌وگو با دکتر جواد توکلی 🆔 @farhang_puya
⁉️ چگونه جلوی رانت را بگیریم؟ (قسمت سوم) 🔘 من خودم آنجا که بودم تجربه کردم. در برخی ادارات آن‌جا وقتی شما زنگ می‌زدی قبل از اینکه از شما بپرسند، اسم شما چیست؟ می‌گفتند: کدپستی شما چیست؟ یعنی تشخیص فرد به کدپستی اوست، به محل سکونت اوست. حتی آن‌جا صندوق پستی خرید و فروش می‌شود؛ چون اگر شما صندوق پستی نداشته باشی اصلا انگار آن‌جا هویت وجودی نداری. ✔️ حالا این‌ها را مثال زدم تا بحث تا بحث ساختاری آن‌جا را بگویم. آن‌جا هر کسی یک حساب بانکی بیشتر ندارد با یک کارت. بعد آمدند در نظام مالیاتی خود تعریف کردند گفتند که؛ مثلاً در نظام آن‌ها اینگونه بود که یک اداره‌ای داشتند اداره‌ی یارانه و مالیات. 🎙 گفت‌وگو با دکتر جواد توکلی 🆔 @farhang_puya
⚔️ شیطان امروز، نرم افزار مدرن دارد (قسمت دوم) 📎 انقلاب را از محتوای خود، از مضمون اسلامی و دینی خود از روح انقلابی خود تهی کنند و جدا کنند. این اثر همان نقاط حساسی است که هوشیاری مردم را می‌طلبد. 👁‍🗨 بی‌گمان، یکی از مصادیق و ابزارهای تهاجم فرهنگی استفاده از وجه منفی فضای مجازی است. نوشتار حاضر به بیان دیدگاه‌های رهبر عزیز انقلاب درباره فضای مجازی می‌پردازد. 🆔 @farhang_puya
⚔️ شیطان امروز، نرم افزار مدرن دارد (قسمت سوم) 1️⃣ ما در یک کارزار حقیقی فکری قرار داریم! 🌍 امروز ببینید وسایل تبلیغ در دنیا چقدر متنوع شده؛ این طرف دنیا یک نفر جوان پای یک دستگاه کوچک می‌نشیند و افکار، تصورات، تخیلات، پیشنهادهای فکری و پیشنهادهای عملی را از سوی هر کسی -بلکه هر ناکسی- از آن طرف دنیا دریافت می‌کند. 🛰 امروز اینترنت و ماهواره و وسایل ارتباطی بسیار متنوع وجود دارد و حرف، آسان به همه جای دنیا می‌رسد. 🆔 @farhang_puya
⚔️ شیطان امروز، نرم افزار مدرن دارد (قسمت چهارم) 1⃣ ما در یک کارزار حقیقی فکری قرار داریم! 🔹 میدان افکار مردم و مؤمنین، عرصه کارزار تفکرات گوناگون است. امروز ما در یک میدان جنگ و کارزار حقیقی فکری قرار داریم. این کارزار فکری به هیچ وجه به زیان ما نیست؛ به سود ماست. 🔸 اگر وارد این میدان بشویم و آن‌چه را که نیاز ماست از مهمات تفکر اسلامی و انبارهای معارف الهی و اسلامی بیرون بکشیم و صرف کنیم، قطعا برد با ماست؛ لیکن مسأله این است که ما باید این کار را بکنیم. 🆔 @farhang_puya
⚔️ شیطان امروز، نرم افزار مدرن دارد (قسمت ششم) 3️⃣ اینترنت مثل یک جریان افسار گسیخته است! 🔹 شما ببینید تلویزیون، رادیو، وسایل الکترونیکی، اینترنت و دیگر وسایل ارتباطاتی، امروز در دنیا در خدمت چه اهدافی قرار دارد؟ اینترنت الان مثل یک جریان افسار گسیخته است. 🔸 آبی از یک طرف سرازیر شده و شما آن وسط، جویی باز کرده‌اید، یک مقدار آب از این جوی می‌آید اما ده جویچه و حتی جوی‌های بزرگ از این طرف و آن طرف دارد می‌رود و تحت کنترل شما نیست. 🆔 @farhang_puya
⚔️ شیطان امروز، نرم افزار مدرن دارد (قسمت هفتم) 3⃣ اینترنت مثل یک جریان افسار گسیخته است! ❌ این مثل آن است که کسی یک سگ وحشی را بیاورد، بگویند قلاده‌اش کو؛ بگوید سفارش کرده‌ایم آهنگر قلاده را بسازد! آدم قلاده را درست می‌کند و به گردن سگ می‌اندازد و سپس او را می‌آورد این‌جا می‌بندد. ⁉️ چه لزومی دارد اول ما مدتی خسارتش را تحمل کنیم، بعد بستن آن سخت‌تر شود؟ الان بستن آن سخت‌تر است. در همین کافی‌نت‌ها و بخش‌های (آی اس پی) و امثال اینها مشکلاتی وجود دارد. 🆔 @farhang_puya
🔰 برخورد امام با جریان ملی_مذهبی‌ها (قسمت اول) ◾️ جریان ملی_مذهبی متاثر از محمد مصدق، اندیشه‌های ناسازگار با محکمات دین داشتند. برای نمونه، درباره حکم قصاص ایراد جدی می‌گرفتند. 🛡 برخورد امام با این جریان نیز از بصیرت و قاطعیت ایشان حکایت داشت: یک گروهی که با اسلام و روحانیت اسلام سرسخت مخالف بودند. از اولش هم مخالف بودند... این در زمان آن [آقای محمد مصدق، رهبر جبهه ملّی] بود که این‌ها فخر می‌کنند به وجود او... ❌ این‌ها تفاله‌های آن جمعیت هستند که حالا قصاص را، حکم ضروری اسلام را، «غیرانسانی» می‌خوانند. ما تکلیفمان با آن‌ها خب تا یک حدودی معلوم است. هر وقت مصلحت پیدا بشود، روشنش می‌کنیم... 🔺 این‌ها همان جمعیت‌هایی هستند که حضرت امیر (ع) در مقابل آن‌ها فَشَل شد، نتوانست کاری بکند. 🖊 رضا محمدی فیروزجایی، صحیفه امام، جلد ۱۴، ص ۴۵۷ 🆔 @farhang_puya
🔰 برخورد امام با جریان ملی_مذهبی‌ها (قسمت دوم) 🚫 ایشان همچنین در جایی دیگر می‌گویند: «اینجانب نمی‌توانم از جبهه‌ای‌ها [جبهه ملی] و نه از بزرگشان [محمد مصدق] اسمی ببرم و ترویجی بکنم؛ راه آن‌ها با ما مختلف است.» 🎙 امام در راستای برخورد با این جریان انحرافی، با جریان لیبرالی و آمریکایی نهضت آزادی نیز برخوردی قاطع داشتند و آن را دارای صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانونگذاری یا قضایی ندانسته و طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا ذکر می‌کنند: «پرونده این نهضت و همین‌طور عملکرد آن در دولت موقت اول انقلاب شهادت می‌دهد که نهضت به اصطلاح آزادی، طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به آمریکا است... 🖊 رضا محمدی فیروزجایی، صحیفه امام، ج۳، ص۴۳۹ 🆔 @farhang_puya
⚔️ شیطان امروز، نرم افزار مدرن دارد (قسمت نهم) 4️⃣ نسل جوان کنونی انقلاب، متدین است. ✅ شان نسل جوان کنونی انقلاب، بالاتر از جوان نسل اول انقلاب است؛ زیرا جوان امروز با وجود آن که پیروزی انقلاب و مسائل بعد از آن را ندیده و در معرض انواع آسیب های ناشی از فضای مجازی و ماهواره‌ها نیز قرار دارد اما متدین است و پای انقلاب ایستاده است. 5️⃣ نگرانی آمریکا و اروپا از فساد ناشی از فضای مجازی. 📣 ماهواره، تلویزیون، ویدئو، کتاب، روزنامه و شب‌نامه در زمره ابزار فرهنگی هستند که تهاجم فرهنگی با بهره گرفتن از آن‌ها صورت می‌گیرد. 🆔 @farhang_puya
🔆 انقلاب اسلامی جهانی ✅ امام امت همچنین با رد نظر مخالفان داخلی اندیشه صدور انقلاب معتقدند تنها باید به داخل کشور توجه شود، می‌فرماید: «نهضت برای اسلام نمی‌تواند محصور باشد در یک کشور و نمی‌تواند محصول باشد و حتی کشورهای اسلامی، نهضت برای اسلام، همه دنباله نهضت انبیاست. نهضت انبیا برای یک محل نبوده است. 🔰 انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت -ارواحنا فداه- است که خداوند بر همه مسلمانان جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. 💠 اسلام بین کشورهای مسلمان فرقی قائل نمی‌باشد و پشتیبان تمام مستضعفین جهان است. از طرف دیگر تمام قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها کمر به نابودیمان بسته‌اند و اگر ما در محیط دربسته بمانیم، قطعاً با شکست مواجه خواهیم شد.» ✂️ برشی از یادداشت مرتضی رضائیان فیروزآبادی در نشریه فرهنگ پویا 🆔 @farhang_puya
🔰 برخورد امام با جریان ملی_مذهبی‌ها (قسمت سوم) ⚠️ اگر خدای متعال عنایت نفرموده بود و مدتی در حکومت موقت باقی مانده بودند، ملت‌های مظلوم به ویژه ملت عزیز ما اکنون در زیر چنگال آمریکا و مستشاران او دست و پا می‌زدند و اسلام عزیز چنان سیلی‌ای از این ستمکاران می‌خورد که قرن‌ها سر بلند نمی‌کرد. 🔻 و به حسب امور بسیار دیگر، نهضت به اصطلاح آزادی صلاحیت برای هیچ امری از امور دولتی یا قانون‌گذاری یا قضایی را ندارد و ضرر آن‌ها، به اعتبار آن‌که متظاهر به اسلام هستند و با این حربه جوانان عزیز ما را منحرف خواهند کرد. 🚫 همچنین با دخالت بی‌مورد در تفسیر قرآن کریم و احادیث شریفه و تأویل‌های جاهلانه، موجب فساد عظیم ممکن است بشوند، از ضرر گروهک‌های دیگر حتی منافقین این فرزندان عزیز مهندس بازرگان، پیش‌تر و بالاتر است. 🖊 رضا محمدی‌فیروزجایی 🆔 @farhang_puya
⚔️ شیطان امروز، نرم افزار مدرن دارد (قسمت دهم) 4⃣ نسل جوان کنونی انقلاب، متدین است. 🔙 اما تهاجم فرهنگی، بعد دیگری نیز دارد که با تکیه بر مایه‌های فرهنگی یعنی فکر و اندیشه و برداشت‌های مختلف و با جهان‌بینی‌های گوناگون به انجام می‌رسد. 🔘 امروز کشورهای مختلف جهان و حتی کشورهای اروپایی از تهاجم فرهنگی آمریکا نگرانند و کشورهای آسیایی درصدد برآمده‌اند که راه ویدئو و ماهواره را ببندند و در جوامع غربی از جمله جامعه آمریکا، فريادها از فساد، تباهی و پوسیدگی فرهنگی بلند شده است. 🆔 @farhang_puya
⁉️ فرد اصلح کیست؟ 🔆 فردی شایستگی چنین سمتی [ریاست‌جمهوری] را دارد که در کنار دانش و تجربه، صادق، امانت‌دار و پایبند به پیمانی باشد که با آحاد مردم بسته است. او متعهد می‌شود که وظیفه‌اش را به بهترین وجه انجام دهد و افزون بر توجه به زمامداری که مسئولیتی کلیدی است، خود را در حصار امن تقوا قرار دهد تا در برابر هجوم هوا و هوس، از آسیب‌ها مصون بماند. ❇️ تقوا نیروی بازدارنده و محافظت کننده از لغزش‌ها است که در پرتو آن، تهذیب و تسویه درون آن صورت می‌گیرد و همچون ترمزی در برابر خطاهای دنیوی به شمار می‌آید. حضرت علی (ع) می‌فرماید: "ای مردم! ترسناک‌ترین چیزی که از آن بر شما هراس دارم دو چیز است: پیروی از هوا و هوس که انسان را از مسیر حق باز می‌دارد و دوم آرزوی طولانی که موجب می‌شود آخرت را به دست فراموشی بسپاری." 🗃 سوده سادات تقوی، نهج‌البلاغه، خطبه ۴۲. 🆔 @farhang_puya
🎥 معیارهای سینمای انقلابی از دیدگاه امام انقلاب (قسمت اول) 📇 امام خمینی (ره) را نه‌تنها باید بنیانگذار جمهوری اسلامی و نظریه پردازی انقلاب اسلامی بدانیم، راستای سنجش میزان درستی و نادرستی رفتارها، جهت‌گیری‌ها، مواضع مسئولان نظام و همچنین سیاست‌گذاری‌های کلان نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دهیم. چنان که سیره و سخن رهبر معظم انقلاب سال‌هاست بر همین مدار قرار گرفته است. 📏 بنابراین لازم است با مشخص کردن مواضع حضرت امام (ره) میزان انقلابی بودن سیاست‌گذاری فرهنگی در عرصه هنر سینما را بسنجیم. دیدگاه ایشان درباره سینمای انقلابی به شرح ذیل است: 🔹 سینما و رویکرد سیاسی 💠 این سینما آموزنده باشد... این‌ها باید بچه‌های ما را تربیت کنند، این‌ها باید بچه‌های ما را رشد سیاسی بدهند، این‌ها را وارد میدان عمل سیاسی بکنند. 🗃 مهدی ابراهیمی، صحیفه امام، ج۹، ص۱۷۶ 🆔 @farhang_puya
🎥 معیارهای سینمای انقلابی از دیدگاه امام انقلاب (قسمت دوم) 🔆 سینمای اخلاقی و تربیتی ✅ اگر یک سینمای اخلاقی باشد و علمی باشد، چه کسی جلویش را می‌گیرد؟... اگر اخلاقی باشد، اگر آزادی باشد، اگر برای تربیت جوان‌های ما باشد، خب این هم یک راه تربیت است. 💠 این هم مثل یک معلم خانه، مثل مدرسه می‌ماند، لاکن ایران وضعش وضع نمونه است. می‌خواهد سینما باشد، سینمای آموزنده باشد، سینمای اخلاقی باشد. ⭕️ ممکن است که کسی در سینما نمایش‌هایی که می‌دهد نمایش‌های اخلاقی باشد، نمایش‌های آموزنده باشد، که این را هیچ‌کس منع نکرده. سینما یکی از مظاهر تمدن است که باید در خدمت این مردم، در خدمت تربیت این مردم باشد. 🗃 صحیفه امام، ج۴، ص‌۳۴ و ۳۵؛ ج۴، ص۴۲۷؛ ج۵، ص۲۶۲؛ ج۶، ص۱۵. 🆔 @farhang_puya
🎥 معیارهای سینمای انقلابی از دیدگاه امام انقلاب (قسمت سوم) 📈 سینما برای آموزش و پرورش 🛠 سینما که یکی از مراکز آموزشی است در دنیا، رادیو و تلویزیون که یکی از مراکز آموزشی است برای همه، آموزش برای همه طبقات، دستگاهی است که باید همه ملت را آموزش بدهد. مثلاً فرض کنید سنما؛ سینما یک جایی است که برای آموزش است، برای پرورش است یا رادیو و تلویزیون. سینمایی که باید معلم این جوان‌ها باشد، مربّی این جوان‌ها باشد، اصلاح کند این‌ها را. 🔊 سینما؛ دارالتبلیغ ✔️ سینما باید مربی باشد برا آن‌ها[یی] سینما وارد می‌شوند. تئاتر هم همین‌طور. و تلویزیون و رادیو هم از همه بالاتر. این‌ها باید یک دارالتبلیغی، یک دستگاه سازنده باشد که به وسیله‌ این‌ها مملکت، افراد یک افراد امین صالح، یک افراد ملی_اسلامی بشود. 🗃 صحیفه امام، ج۶، ص۳۴۵، ج۶، ص۴۷۶، ج۸، ص۴۹۵و۴۹۶، ج۹، ص۱۵۵. 🆔 @farhang_puya
🎥 معیارهای سینمای انقلابی از دیدگاه امام انقلاب (قسمت چهارم) ⚔️ سینمای فاسد و مقابله با رشد 📉 سابق... وضع را جوری کرده بودند که هم جلوی معلومات جوان‌های ما را می‌گرفتند و نمی‌گذاشتند رشد بکند، و هم جلوی پرورش را که پرورش صحیح نکنند. این همه مراکز فساد در ایران ایجاد کردند همه چیزهایی که برای آموزش و پرورش بود این‌ها تبدیلش کردند به فساد! مثلاً فرض کنید سینما. ◽️ سینمای فاسد و تربیت جوانان در راه اهداف استعماری 🔴 یعنی تمام برنامه‌هایی که این‌ها درست کرده‌اند، برنامه‌های فرهنگی، برنامه‌های هنری، هر چه درست کرده‌اند استعماری است. می‌خواهند این‌ها جوان‌های ما را یک جوان‌هایی بار بیاورند که به درد آن‌ها بخورند، نه به درد مملکت خودشان بخورند. وقتی که ما می‌بینیم مملکت ما از سینمایش گرفته تا مدرسه‌اش استعماری است؛ یعنی از خارج آوردند این‌ها را برای ما، تحفه‌هایی است که از آن جا آوردند برای فاسد کردن نسل جوان ما، همه چیزش را، حتی اگر مسجد هم یک وقت این‌طور شد، ما درِ آن را می‌بندیم. 🗃 صحیفه امام، ج۶، ص۳۷۶؛ ج۵، ص۲۶۲؛ ج۴، ص۳۴ 🆔 @farhang_puya
💯 ماهیت سینما، تخدیر می‌کند! ♨️ سینما آن زمان هم همین بود -حالایش را من نمی‌دانم- سینمای آن زمان هم همین بود که کسانی که معتاد شده بودند بروند سینما، این‌ها دیگر نمی‌توانستند فکر کنند؛ بنشینند فکر کنند که کشورشان به چه چیزی احتیاج دارد؛ کی دارد کلاه سرشان می‌گذارد. 💢 اصلاً همچو فکری در آن‌ها نمی‌آید؛ چنان خیالی منعکس نمی‌شود. هرچه در ذهنش می‌آید آن پرده سینما و آن بساطی که آنجاست، هست... . عقلایی که، این‌ها را درست کردند [سینما] اگر برا ماها درست کرده باشند، روی همان عقل خودشان برای مهار ما. 🗃 صحیفه امام (ره)، ج۸، ص۴۹۵ و ۴۹۶ 🆔 @farhang_puya
⭕️ سینما را رها گذاشتیم 💠 امام خامنه‌ای: ⚠️ ...به آن سازنده فیلم، به آن کارگردان و حتی به آن بازیگر، کاری انجام گرفته و منعکس نشده است؟! من به خودم نگاه می‌کنم، به حوزه علمیه‌مان نگاه می‌کنم و به دستگاه‌های مدیریت فرهنگی‌مان نگاه می‌کنم، می‌بینم نه، ما در این زمینه کم‌کاری داشته‌ایم. 🌀 بنابراین به قول معروف گفت: «نمی‌شود رفت سراغ کارگردان و یقه او را گرفت که شما چرا؟! خب، من یک مقدار وزارت ارشاد را، یک مقدار سازمان تبلیغات را، یک مقدار حوزه علمیه را، یک مقدار آن کسانی که صاحبان اندیشه دینی هستند، همین اندیشه‌های عرفانی، حکمت متعالیه و... این‌ها را مخاطب قرار می‌دهم و می‌گویم شما برای برخورداری کشور از این هنر فاخر - که در این جمع هست - چه کرده‌اید؟ «شما» چه کرده‌اید؟ 🎙 بیانات معظم‌له در دیدار برخی کارگردانان سینما و تلویزیون ۱۳۸۵/۳/۲۳ 🆔 @farhang_puya
💠 تکلیف علامه مصباح بعد از شهادت آیت‌الله مطهری و آیت‌الله بهشتی ✍️ حسن ابراهیم‌زاده: ☑️ شهادت زودهنگام آیت‌الله مطهری و آیت‌الله بهشتی در جایگاه دو نماد اسلام اصیل و انقلابی و مقابله‌گر با جریان‌های انحرافی و التقاطی به ویژه مارکسیسم و لیبرالیسم، حرکت آیت‌الله مصباح را نسبت به آینده انقلاب و تبیین مبانی اسلام انقلابی در مقابل مکاتب دیگر را روشن ساخت، آیت‌الله مصباح در این مقطع چون گذشته با آرامش و اطمینان قلبی به حرکت رو به جلو انقلاب و بدون توجه به بداخلاقی‌ها و حرمت‌شکنی‌های برخی جریان‌ها وافراد به تکلیف تعریف شده برای خود ادامه داد. 🆔 @farhang_puya
❓ برای سینما چه کرده‌اید؟ 🆔 @farhang_puya
☑️ اندیشه فلسفی عمیق علامه مصباح 💠 آیت‌الله اراکی: 🔹 بسیاری از کسانی‌که در مسئله ولایت فقیه دچار ضعف علمی و معرفتی هستند، در مسائل مربوط به فقه اجتماعی -سیاسی، قدرت استنباط ضعیفی دارند. یکی از دلایل آن می‌تواند ضعف اندیشه فلسفی در مسئله توحید باشد. 🔸 اگر کسی در مسئله توحید، اندیشه فلسفی عمیقی مانند علامه مصباح‌یزدی داشته باشد، نه تنها در توحید نظری، بلکه در توحید عملی نیز که بخش اعظم مسائل فقهی است، اندیشه روشن و مستحکم و عمیقی خواهد داشت. چون روح توحید عملی در فرمانروایی انسان و جهان خلقت تجلی می‌یابد. 🆔 @farhang_puya