🎥 گزیده هایی از برنامه «بدون توقف» - جلسه سی و دوم
✅ #پرسش_پاسخ با حضور استاد رحیم پور ازغدی
✅موضوع این جلسه: علت قانونی بودن حجاب اجباری
#حجاب_اجباری #قانون_حجاب
#فلسفه_جمهوری_اسلامی
#کلاس_مجازی #تصویری
🔗 فایل #تصویری در آپارات👇👇👇
🌐www.aparat.com/v/4nV7b
🆔 @rouyesh_andishe
🎥 گزیده هایی از برنامه «بدون توقف» - جلسه سی و سوم
✅ #پرسش_پاسخ با حضور استاد رحیم پور ازغدی
✅موضوع این جلسه: بررسی تاریخچه حجاب در ایران و جهان
#تاریخچه_حجاب
#حجاب_در_ادیان_الهی
#کلاس_مجازی #تصویری
🔗 فایل #تصویری در آپارات👇👇👇
🌐www.aparat.com/v/b37qy
🆔 @rouyesh_andishe
💠 به کانال رویش اندیشه در پیامرسان های دیگر بپیوندید :
✅ سروش :
🆔 sapp.ir/rouyesh_andishe
✅ ایتا :
🆔 eitaa.com/rouyesh_andishe
✅ بله :
🆔 ble.im/rouyesh_andishe
🎥نقش مردم در تشکیل حکومت
👤استاد احمد جهان بزرگی
✅ جلسه اول: علت نیاز به حکومت و بررسی انواع حکومت ها
#کلاس_مجازی #تصویری
#نقش_مردم
#حکومت_اسلامی
#دموکراسی
فایل #تصویری در آپارات👇👇
www.aparat.com/v/7QCK3
@rouyesh_andishe
🎥 گزیده هایی از برنامه «بدون توقف» - جلسه سی و چهارم(جلسه آخر)
✅ #پرسش_پاسخ با حضور استاد رحیم پور ازغدی
✅موضوع این جلسه: آیا در اسلام موسیقی حرام است؟
#کلاس_مجازی #تصویری
🔗 فایل #تصویری در آپارات👇👇👇
🌐www.aparat.com/v/PZCqY
🆔 @rouyesh_andishe
🎥جریان شناسی سیاسی در پرتو نهج البلاغه
👤استاد ناصر قره باغی
✅ جلسه اول: دو قطبی حق و باطل مبنای دسته بندی های سیاسی
#کلاس_مجازی #تصویری
#جریان_شناسی
#نهج_البلاغه
#اندیشه_اسلامی
فایل #تصویری در آپارات👇👇
www.aparat.com/v/HovCe
@rouyesh_andishe
💠 #فهرست_کلاس های مجازی مدرسه رویش اندیشه
🔸کلاس «سیره نبوی، گمشده مذاکرات»
https://eitaa.com/rouyesh_andishe/30
🔹کلاس «گفتمان سازی»
(بررسی جریان های گفتمانی جامعه از سال 88 تا 97 )
https://eitaa.com/rouyesh_andishe/948
🔸کلاس « نقد و بررسی تکنوکراسی»
https://eitaa.com/rouyesh_andishe/1056
🔹کلاس «ولایت فقیه»
https://eitaa.com/rouyesh_andishe/995
🔸کلاس ««مدیریت رهبری در فتنه 88»
https://eitaa.com/rouyesh_andishe/1105
🔹کلاس «اندیشه سیاسی امام خامنهای»
https://eitaa.com/rouyesh_andishe/1213
🔹کلاس «تاریخ صدر اسلام»
https://eitaa.com/rouyesh_andishe/985
🔸کلاس «دیپلماسی عزت یا انفعال»
https://eitaa.com/rouyesh_andishe/1207
#کلاس_مجازی
@rouyesh_andishe
📝درباره کتاب📝
📚📚📚 کتاب حاضر ترجمه فارسی کتاب «? IS THERE A GOD» نوشته ریچارد سوین برن است. کتاب دارای یک مقدمه، یک خاتمه و هفت فصل است و موضوع اصلی آن اثبات وجود خداوند است.
📜📜📜 سوین برن، در این کتاب استدلال میکند که علم دلایل خوبی برای اعتقاد به خدا، فراهم میآورد.
وجود جهان، نظم آن، وجود انسانها، معجزات، تجربه های دینی و پدیده های بسیار دیگر، شواهدی هستند که نظریه «وجود خداوند» را در برابر نظریه های رقیب (مانند نظریه های ماتریالیستی و اومانیستی) به نحو چشمگیری تقویت میکنند.
✅✅✅ سوین برن خود در ابتدای کتاب می گوید:
«فیلسوفان بریتانیا و ایالات متحده، در بیست یا سی سال اخیر بحث جدی پیرامون وجود خداوند را رواج دوباره داده و به مرتبه ای عالی از غور عقلی رسانده اند. آنان اذعان کرده اند که بحث پیرامون وجود خداوند نه تنها از بالاترین اهمیت بلکه از جاذبه عقلی زیادی نیز برخوردار است...»
#e_book
@rouyesh_andishe
💻📚كتاب امر به معروف و نهی از منکر در اندیشه اسلام، در سال1385، از سوي بيست و چهارمين دورة كتاب سال جمهوري اسلامي، شايستة تشويق شناخته شد و پيش از آن نيز، جوايز ديگري را از آن خود كرد. در حال حاضر، مايکل کوک استاد دانشگاه پريسنتون در آمريكا است و تاکنون چندين کتاب و دهها مقاله در حوزههاي مختلف اسلامشناسي تأليف کرده است. برخي از مقالات او به فارسي نيز ترجمه شده است.
✅✅این کتاب (Commanding right and forbidding wrong in Islamic thought) که در سال 2002 چاپ شده است و داستان نگارش آن بسيار عبرتآموز است، از مهمترين منابع تحقيقي در اين موضوع است. كوك در مقدمة اين كتابِ تحقيقي كه درآن از 1700 منبع سود جسته است، بهتفصيل دربارة انگيزة خود از تأليف آن سخن گفته است. داستان نگارش اين اثر و انگيزه مؤلف آن، در آغاز مقدمة كتاب آمده است كه خلاصة آن چنين است:
✅✅وقوع حادثهاي زشت و ننگين در يكي از خيابانهاي شهر شيكاگوي آمريكا و بيتفاوتي مردم نسبت به آن، انگيزة من براي نوشتن اين كتاب شد. در شامگاه يكي از روزهاي پاييزي، در ايستگاه قطار شهري شيكاگو در حضور جمعي از مردم، زني مورد تجاوز قرار گرفت؛ اما كسي براي كمك به قرباني از جاي خود حركت نكرد. فريادهاي زن بيپاسخ ماند و رهگذران جز تماشا يا عبور سريع كاري نكردند. تا اينكه بالاخره از ميان جمع حاضرين تنها يک نفر پس از فريادهاي مکرر زن که مورد تجاوز قرار گرفته بود، به خيابان ميرود، جلو ماشين پليس را ميگيرد و از آنان ميخواهد تا براي دستگيري آن شخص اقدام کنند. اين واقعة دلخراش در روزهاي بعد مورد توجه روزنامهها قرار گرفت و چندين گزارش چاپ شد.
✅✅اين پرسش براي مايکل کوک مطرح ميشود که چرا اكثر مردم ساکت بودند؟ به نظر وي همين که يک نفر اقدام کرده است، و بعد هم مورد تحسين قرار گرفته، نشان ميدهد که زمينهاي براي مداخله به صورت يک اصل اخلاقي وجود دارد.
✅✅به هر روي اين گزارش، شگفتي آقاي مايکل کوک را به همراه دارد و وي را به اين فکر مياندازد که چرا در نظام حقوقي غرب، افراد چنين تربيت شدهاند که هيچ واکنشي در برابر چنين جنايتي از خود نشان نميدهند. تحقيق بيشتر نشان ميدهد که تقريبا برخلاف بسياري از نظامهاي حقوقي معمول در دنيا، تنها نظام حقوقي اسلام است که با داشتن نظام امر به معروف و نهي از منکر زمينة مداخلة ناظرين را در برابر انحرافات و اشتباهات فراهم ميكند. بدين ترتيب کار پژوهش 15 ساله کوک آغاز شده و اين کار ارزشمند و پرحجم شکل ميگيرد. اکنون آن کتاب به فارسي درآمده و با جرأت ميتوان ادعا کرد که در حوزة امر به معروف و نهي از منکر، تاکنون چنين اثر جامعي پديد نيامده است.
#e_book
@rouyesh_andishe
کمپین دانشجویی ضد آمریکا و صهیونیست
https://eitaa.com/studentcfantiusantizionist
amr.be.maroof.va.nahi.az.monkar1.pdf
حجم:
5.47M
💻📚جلد اول کتاب امر به معروف و نهی از منکر👆👆
#e_book
@rouyesh_andishe