eitaa logo
صوفی پژوهی
304 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
582 ویدیو
92 فایل
راهی برای رسیدن به باطن تصوف مخاطبین عزیز،انتقادات، پیشنهادات و سؤالات خویش را به آیدی ذیل ارسال کنید. @Sadat6265
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♥️سلام مولای مهربانم♥️ سـلام بـرتـو چقدر زیبـاسـت عـیـڹ عـشــق اسـت چہ ڪـسي را مي شود همـاننـد تـو دوسـت داشت وجـواب چـہ ڪسی آنـقدر شـیرین اسـت...🌿🌺 💖 الّلهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج💖💫 📎 📎 📎
10.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🔹"توصیه به " 🔸شرح حدیث اخلاقی توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)
📌 چهارشنبه ☀️ ۱۳ تیر ۱۴۰۳ هجری شمسی 🌙 ۲۶ ذی‌الحجه ۱۴۴۵ هجری قمری 🎄 3 جولای 2024 میلادی 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صوفی پژوهی
🔻غدیر خم در تصوف4️⃣ 💢محیی الدین ابن عربی: ⬅️« محیی الدین ابن عربی»(638ق) در هیچ یک از آثار خود به
🔻غدیر خم در تصوف5️⃣ 🔶قسم دوم) رد نظر شیعه 💢حکیم ترمذی: ❌حکیم ترمذی(متوفی 320ق) در رساله «رد الروافض» حدیث غدیر را آورده و می گوید: «واژه « ولی» به معنای دوست داشتن و محبت است و رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم مردم را به محبت حضرت علی علیه السلام فراخواند زیرا به دشمنی های آیندگان با او علم داشت». 🔻ترمذی همچنین می گوید: ⬅️«اگر رسول خدا صلی الله علیه واله وسلم همان ولایت خویش را برای حضرت علی علیه السلام قرار داده بود، ایشان هیچ گاه امر تعیین خلیفه را به عبد الرحمن عوف نمی سپرد». سپس با کنایه می گوید: «فعلی راض بما رزقه الله تعالی من فضل الاسلام. او به آنچه خدا رزقش کرده بود راضی است». [1] 👌🏻این درحالیست که همگان می دانند که شورای انتخاب خلیفه سوم، به دستور خلیفه دوم برپا شد و حضرت علی علیه السلام مخالفت خود را با حکم نهایی این شوری فریاد زدند. 📖پی‌نوشت: [1].اما قول النبی صلی الله علیه وسلم: من کنت مولاه فعلی مولاه. فان له عندنا محملا صحیحا، اذ حملناه علیه لم نکن کذبنا علیا رضی الله عنه فی تفضیله ابابکر و عمر رضی الله عنهما، علی نفسه، فمعناه عندنا: ان رسول الله صلی الله علیه وسلم، قد کان علیم علم ما یکون بعده من الفتن و الاملاق بین اصحابه و تدبیر ذلک لامته … الا تری کیف علم رسول الله ص ان الناس لا یجتمعون علی علی و انه سیکون فرقه و فتنه؟ فلو کان النبی ص جعل له (علی) من الولایه ما کان له (نبی) ما کان علی رضی الله عنه، یکل الامر الی عبد الرحمن … فرضی بذلک و سلم الامر و بایعه و اخذ العطاء من تحت یدیه و سمع و اطاع. [ترمذی، محمد بن علی، رساله الرد علی الرافضه، بی تا، ص85].
💢مشترکات تصوف با فرق/ اسماعیلیه 🔻 صامت و ناطق ❌نورالدین چهاردهی در کتاب «باب کیست» پبرامون تأثیر پذیری تصوف معاصر از فرقه اسماعیلیه می‌نویسد: ⬅️«اصطلاح ناطق و صامت از اصطلاحات خاصه اسماعیلیه بوده و اخیراً بعضی از صوفیه این اصطلاح را به کار برده‌اند بدون آنکه از مفهوم آن آگهی داشته باشند. و اصطلاح ناطق هم پایه رکن رابع نیست بلکه ناطق به معنای پیامبری است که ناسخ ادیان سلف باشد و کتابی ارائه دهد.»[1] پی‌نوشت: [1]. کتاب باب کیست و سخن او چیست، نورالدین چهاردهی، آفرینش، ص35. 🔵صوفی پژوهی @sufi110