#خودسازیترکگناه
#دستورالعملسیروسلوکعارفان»
❒هر روز چند کار را انجام دهید:
❶#مشارطه
هر روز صبح که از خواب بلند می شوید با خدا شرط کنید که خدایا من در این روز اطاعت تو را انجام میدهم و معصیت تورا نمی کنم و سعی میکنم وقتم را بیهوده تلف نکنم و کارهایم را برای خشنودی تو انجام دهم و صفات و ویژگی های ناپسند را کنار بگذارم.
❷#مراقبه
در طول روز مواظبت کنید و به شرط هایی که در بالا برای اصلاح خود گذاشتید عمل کنید.
❸#محاسبه
در آخرشب هنگام خواب ببینید چه کارهایی در طول روز انجام داده اید
«حاسِبُوا اَنْفُسَکُم قبلَ اَن تُحاسَبُوا»
به حساب خودتان رسیدگی کنید قبل از آنکه به حسابتان رسیدگی کنند.
اعمال خودرا نگاه کند اگر خوب بود که خدا رو شکر کنید ولی اگر بد بود از خدا طلب مغفرت کنید و خودتان را محاکمه کند که چرا یک روز از عمرتان گذشت ولی از عمر خود به بهترین نحو استفاده نکردید و سعی کنید فردا جبران کنید.
@sulook
باسلام و روز بخیر
ممنون از لطف و همراهی شما دوستان عزیز
۱.تمام مباحث کانال و صفحه اول قرآن در کانال سنجاق شده
۲.بله اگر قبل از خواب میخوانید صحیح است. بگذارید نیمه شب شرعی شود و بعد بخوانید مثلا حدود ساعت 11:23 شب به وقت تهران
۳.فقط تبلیغات گسترده میذاریم
۴.شب ها تا ظهر ناچار به گذاشتن تبلیغات هستیم و دعای روز رو شب قبلش ارسال میکنیم که مخاطبین گرامی صبح بخوانند.
پیامهای زیادی داریم که علت گذاشتن تبلیغات در کانال چیست که قبلا توی این پست توضیح داده شد👇
https://eitaa.com/sulook/50343
.
♻️بین الطلوعین ساعتی از ساعات بهشت
🔸اثرات وضعی و معنوی بیداری در بین الطلوعین :
۱.تقسیم روزی
۲.رهایی از بلا
۳.رهایی از فقر مادی و معنوی
۴. مستعد بصیرت
۵.رهایی از کفر و بی ایمانی
🔺مضرات خواب در بین الطلوعین :
۱. بلا و بیماری
۲. مستعد کفر و بی ایمانی میشود
۳.نادانی و کم حافظگی
۴.زردی چهره و صفرای سوخته
۵. غفلت و کوردلی
۶. رسوایی و بدنامی
۷.افسردگی و عصبیت
@sulook
باسلام و احترام
غیبت آن است که عیب مؤمنی - آن هم عیبی که پوشیده بر مردم است - در نبودش گفته شود خواه به قصد پایین آوردن منزلت او باشد یا نه و خواه عیب در بدنش باشد یا در نسب یا در اخلاق یا در عمل او یا در گفتار او یا در دین او یا در دنیای او یا در غیر آن از آنچه که پوشیده و پنهان بر مردم هست، باشد. همچنان که فرق نمیکند در بیان آن عیب اینکه به زبان بیان کند یا با انجام فعلی که از عیب او حکایت میکند باشد؛ و غیبت در صورتی حاصل میشود که شنونده ای باشد و گوینده قصد فهماندن و خبر دادن - یا آنچه که به حکم این دو هست - به شنونده باشد. همچنان در صورتی حاصل می گردد که شخص غیبت شونده را معین کند پس اگر گفت (یکی از اهل شهر ترسو است) غیبت نیست و همچنین اگر بگوید: (یکی از فرزندان زید ترسو است)، بله ممکن است به لحاظ اینکه اهانت و انتقاص از آنان باشد حرام گردد و نه به لحاظ غیبت؛ و باید کسی که غیبت میکند از کرده خود پشیمان گردد و توبه کند و احتیاط واجب آن است که - اگر مفسده ای بار نشود - از شخص غیبت شده حلالیت بطلبد یا اینکه برای او استغفار کند.
منبع پاسخگو