eitaa logo
نسل آفتاب
798 دنبال‌کننده
14.7هزار عکس
6.9هزار ویدیو
181 فایل
کانال اصلی کپی کلیه مطالب آزاد است حرف دلتان رو به صورت ناشناس بفرستید https://harfeto.timefriend.net/16661122313610
مشاهده در ایتا
دانلود
شهادت مظلومانۀ امام به حقّ ناطق، حضرت امام جعفر صادق عَلَیْهِ‌السَّلام بر پیروان حقیقی قرآن، عترت و ولایت، تسلیت و تعزیت باد صلی‌الله علیک یا جعفر بن محمد نسل آفتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادت مظلومانۀ امام به حقّ ناطق، حضرت امام جعفر صادق عَلَیْهِ‌السَّلام بر پیروان حقیقی قرآن، عترت و ولایت، تسلیت و تعزیت باد صلی‌الله علیک یا جعفر بن محمد نسل آفتاب
لطمات خناسان به انقلاب (۱) خناس در لغت یعنی بسیار پنهان و در قرآن از شر وسواس خناس به خدا پناه می‌بریم در تفسیر نور آمده: کسانی که دیگران را به تردید و وسوسه می‌اندازند،کار شیطانی می‌کنند «خناس»از«خنوس»به معنای پنهان شدن و عقب نشینی است شیطان هم خودش مخفی است و هم کارش، اگر وسوسه او علنی باشد بر مردم مسلط نمی‌شود، ولی با تظاهر و توجیه در لباس زیبا جلوه می‌کند و مؤفق می‌شود حضرت علی علیه‌السلام می‌فرماید: شیطان با ظاهرنمایی حق و باطل را بهم در می‌آمیزد و بدین شکل بر طرفداران خود غالب می‌شود فهنالک یستولی الشیطان علی اولیائه در سوره ناس چون وسوسه درون روح و قلب انسان جای می‌گیرد و با ایمان و عقل و فکر ما بازی می‌کند، سه بار نام خداوند یاد شده است: «بِرَبِّ‌النّاسِ، مَلِکِ‌النّاسِ، إِلهِ‌النّاسِ» اما در سوره فلق که شرور خارج از سینه‌هاست، یکبار نام خداوند مطرح است «بِرَبِّ الْفَلَقِ» آری خطر انحراف فکری و تأثیر آن در روح به مراتب بیشتر از خطرات خارجی است و دشمنان فرهنگی و فکری، از دشمنان نظامی و اقتصادی مرموزتر و خطرناکترند آنکه در سینه و قلب و روح مردم وسوسه می‌کند، ممکن است از نژاد جن و شیطان باشد یا از نژاد انسان. آری تطمیع‌ها و وعده‌ها، امروز و فردا کردن‌ها از جمله راه‌های وسوسه است پست بعدی در ایتا، تلگرام، سروش @sunshinegeneration
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطمات خناسان به انقلاب (۲) در تمام مقاطع انقلاب، اصحاب و غرب‌گراهایی که در دل و عمل شیفته غربند و حتی در دستگاه غرب‌گراها سر کار آمده‌اند، اما در جمع انقلابیون موضع انقلابی و طرفداری از ولایت دارند و در جمع غربگراها سینه‌چاک آنان هستند، با تغییر دولت‌ها هم رنگ عوض می‌کنند و عملکرد منفی خود را زیر لوای ظاهری زیبا پنهان می‌کنند و خود را همراه و خیرخواه مسئول انقلابی نشان می‌دهند، اما در بزنگاه تصمیمات قاطع و انقلابی با ایجاد تردید مسیر نظام را منحرف می‌کنند. گاهی هم با وعده‌های توخالی و یا امروز و فردا کردن‌های بی‌اساس، آنقدر کار را به تأخیر می‌اندازند که عملا مسیر تصمیمات را به بن بست می‌کشانند. حال آنکه بن بستی وجود نداشته و ندارد. این است که امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نامه خود به مالک اشتر از به کارگیری کسانی که یاور ظالمان بوده اند نهی کرده است. دولت و مجلس زمانی در عمل انقلابی است که فوراً این خناسان را شناسایی و از جلوی راه بردارد و الا نتیجه کار هر چند با نیت خیرخواهانه، در نهایت به نفع غربگراها، اما به نام انقلابیون رقم خواهد خورد. چنین عملکردی نه تنها انقلابی نیست، بلکه از مصادیق غفلت‌های خیانت گونه‌ای است که مقام معظم رهبری فرموده‌اند و گناهی نابخشودنی خواهد بود. در ایتا، تلگرام، سروش @sunshinegeneration
جای هیچ گله ای نیست در ایتا، تلگرام، سروش @sunshinegeneration
پیش‌گیری و درمان آپاندیس «دبیله» یک بیماری درونی یا دمل کیسه‌ای است که در شکم است و در اکثر مواقع سبب کشته شدن فرد می‌شود. بعضی می‌گویند دبیله طاعون و بعضی می‌گویند ذات الجنب (التهاب پرده دیافراگم) است. احتمال بیشتر دبیله همان آپاندیس باشد که اگر پاره شود کشنده است. در روایت آمده: افرادی تدبیر کردند پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم را در گردنه عقبه ترور کنند، حُذَیْفه که این افراد را دیده بود و به حضرت عرض کرد: چرا آن‌ها را نمی‌کشید؟ پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمودند: همه این افراد مبتلا به دبیله می‌شوند و می‌میرند. الصراط‌المستقیم جلد ۳ صفحه ۴۵ از این روایت می‌فهمیم که درمان دبیله سخت است و در صورت عدم درمان باعث مرگ بیمار می‌شود. درمان بیماری دبیله (آپاندیس) در طب اسلامی بسیار راحت است: ۱- بهترین درمان آپاندیس مصرف ۵۰ گرم عسل + ۲۱ عدد سیاهدانه است. بسیاری از بیماران دیده شده که با استفاده از این دارو بسیار سریع و زود و بدون عمل جراحی درمان شده‌اند. ۲- سداب ۳- صدقه ۴- داروی شافیه ۷ ماهه در ایتا، تلگرام، سروش @sunshinegeneration
خاطرات آقای هاشمی رفسن‌جانی: عصر آقایان [مسعود روغنی] زنجانی، [رئیس سازمان برنامه و بودجه] و [معاونش مسعود] نیلی، برای توجیه من برای موافقت با برنامه تعدیل [اقتصادی] آمدند؛ این بحث در شورای اقتصاد مطرح است. در جلسه شورای اقتصاد شرکت کردم. طرح تعدیل سازمان برنامه تصویب نشد. قرار شد توزیع برنج و تخم مرغ، با ارز رقابتی آزاد شود و به‌جای کوپن [=کالابرگ]، تفاوت قیمت را به صورت نقدی به مردم بدهیم. دوشنبه ۳ تیر ۱۳۷۰ در ایتا، تلگرام، سروش @sunshinegeneration
مصاحبه روزنامه کیهان با آقای هاشمی رفسن‌جانی در سال ۱۳۸۲ مقام معظم رهبری چند سال پیش در صدمین سالگرد تولد حضرت امام، در حرم مطهر ایشان گفتند: اقتصاد اسلامی را پیاده نکردیم. سؤال من این است که الگوی شما برای اقتصاد اسلامی چقدر در جان و خِرَد سیاست‌گذاران اقتصادی دولت شما وجود داشت؟ آقایان روغنی زنجانی، مرحوم نوربخش و عادلی که پایه‌های اقتصادی، پولی و بانکی کشور بودند، چقدر مشی اقتصاد اسلامی را باور داشتند؟ آنها سعی می‌کردند، سیاست‌های صندوق بین‌المللی پول را در کشور جاری و ساری کنند. در واقع تلاش می‌کردند که با نسخه‌های آن طرف خودشان را هماهنگ کنند. البته به دلایلی که خودشان برای کشور مصلحت می‌دانستند. اینکه آنها چگونه فکر می‌کردند، لازم نیست ما در عقاید آنها وارد شویم. باید خودشان باشند و دفاع کنند. بحث بر سر این است که چه کار کردیم و آن عمل چگونه بود. فکر می‌کنم جزو بهترین کارهایی که بعداً هم هیچ کس نیامده که بتواند غیر از آن را عمل کند، انجام شد. از اصل و کلیّت دفاع می‌کنم. اینکه می‌گویند سیاست بانک جهانی را پیاده کردیم، حقیقتاً تهمت است. ما یک روز هم فکر نکردیم که بانک جهانی از ما ناراضی باشد یا نباشد، بپسندد یا نپسندد. آنچه که انتخاب کردیم، برنامه هست. برنامه هم قبل از اینکه دولت من تشکیل شود، در مجلس تصویب شده بود. قبلاً گفتم که بنا بود ۶۰، ۶۰ میلیارد دلار از دنیا پول بگیریم و کشور را تکان بدهیم و عقب ماندگی‌ها را جبران و سازندگی کنیم. سیاست ما این بود. تشنج‌زدایی را هم بیشتر بر این اساس و اضافه بر آن، بحث سیاست خارجی را که باید جداگانه بیاورید، مطرح کردیم. برای اینکه بتوانیم این تعامل را به وجود بیاوریم و همانی را که خودمان می‌خواستیم، عمل کردیم و مشکلاتی که در اثر تندروی‌های غیر ضروری و در گذشته در رابطه با خارج بوده، برطرف کردیم. همین جا باید یادی از مرحوم نوربخش کنیم که حدود ۲۴ سال برای اقتصاد کشور واقعاً زحمت کشید در مورد سازندگی آنچه که عمل کردند، درست بود. سیاست تعدیل را مطرح کردیم. چند پیکان مشخص داشت: یکی اینکه نرخ ارز که ۷ تومان رسمی و دولتی و ۱۷۰ تومان در بازار آزاد شده بود، درست نبود و آثار منفی و خسارات و ضررهایش را خیلی می‌دیدیم و باید آن را به هم نزدیک می‌کردیم. یکی سیاست توزیع کوپنی را که همه چیز کوپنی باشد و دولت مسئول سوزن، ملحفه، قاشق و چنگال باشد و وارد کند و با قیمت دولتی به مردم بدهد، کم کنیم. یکی اینکه دولتی کردن همه چیز و بستن دست بخش خصوصی تعدیل شود. انجام برنامه تدریجی بود و این نبود که یکدفعه اجرا شود. پیکان دیگری هم داشت که اینها پیکان‌های اصلی سیاست تعدیل بود. آن موقع هم با رهبری این مسایل را بحث کردیم و ایشان هم با عمده اینها مؤافق بودند. البته قبل از من، رهبری این عقاید را در زمان دولت آقای موسوی داشتند. یعنی افکار ایشان هم تأثیر گذاشت و سیاست کلّی بود. امروز این سیاست‌ها را همه می‌گویند و قبول دارند. در ایتا، تلگرام، سروش @sunshinegeneration
اما تفاوت نظریه تعدیل سازمان برنامه با آن چه تصویب شده چه بوده است؟ که آقای هاشمی می‌گویند آن تصویب نشده؟ پیداست که آن‌چه تصویب شده، همان نظریه‌ تعدیل است. فقط احتمالاً سازمان برنامه و آقای روغنی زنجانی، خواستار پرداخت نشدن یارانه بوده‌اند. علی‌ای‌حال، مسائل دقیقاً در حال تکرار است و این برنامه‌ای که آقای هاشمی از آن سخن می‌گویند، در سال ۱۳۷۳، تورم ۴۹ درصدی را به دنبال داشت. در ایتا، تلگرام، سروش @sunshinegeneration