eitaa logo
نسل آفتاب
862 دنبال‌کننده
15.4هزار عکس
7.3هزار ویدیو
188 فایل
تنها رسانه مستقل کانال اصلی کپی کلیه مطالب آزاد است حرف دلتان رو به صورت ناشناس بفرستید https://harfeto.timefriend.net/17322071138633
مشاهده در ایتا
دانلود
مطلبی که شد محرمانه نگه می‌دارند، چون مسئول‌پرستی و نهادسالاری در بدنه پذیرفته شده و جدی وجود ندارد حضرت نائب‌الامام مورخ ۳ شهریور ۱۳۹۷ در دیداری خصوصی با مسئول و مدیران صدا و سیما مطالبی فرمودند که هنوز سانسور شده است ایشان در بحث چهره‌ها () می‌فرمایند بحث سوم، چهره سازی است. برای چهره‌ها از کلمه سلبریتی استفاده نکنید... این یک‌ واژه انگلیسی دارد وارد ادبیات ما می‌شود، خب شما که می‌خواهید یک چهره را به تلویزیون دعوت کنید، خوب‌هایش را بیاورید. چرا کسانی که علیه جمهوری اسلامی صحبت می‌کنند یا مسأله دارند یا با نظام زاویه دارند، به تلویزیون می‌آورید و تریبون در اختیارشان می‌گذارید؟ از آن طرف، آن‌ها کسانی، که کارهای خوب و ارزشی انجام داده، هم خودشان و هم همکارانشان را تحریم می‌کنند! ما رحم می‌کنیم اما آنها رحم نمی‌کنند، شما هم بی‌رحمی کنید و مراقب باشید و اینها را نیاورید...» ایشان در بحث فرمودند نکته پنجم، مجری سالاری است. مجری که اساساً در تلویزیون رشد کرده و چیزی نبوده اما اینجا توسط شما اعتبار پیدا کرده، حالا بالاتر از گل نمی‌شود به او گفت چون قهر می‌کند و می‌گوید از اینجا می‌روم! بعد هم آقایان می‌گویند ما نگرانیم برود خارج در شبکه من و تو. برود، ثم ما ذا؟ چه می‌شود؟! ... وقتی شما نگران اینجور مسائلید، باید هنر داشته باشید که نسبت به این مسائل، واقعیت را کنید. در داستان امام حسن علیه‌السلام وقتی عبیدالله بن عباس فرار کرد و رفت سمت معاویه، جانشین او قیس آمد صحبت کرد. در تاریخ هست طوری صحبت کرد که سپاهیان این طرف گفتند خوب شد رفت! یعنی صحنه را در واقع به نفع سپاه اسلام تغییر داد. شما هم باید نوعی رفتار کنید که کسی رفت بیرون، برای نظام آسیب و چالش نشود. نگران این نباشید که بروند بی‌بی‌سی و من‌وتو؛ بروند هر غلطی می‌توانند بکنند، شما هم در دهان آنها بزنید... در ، ، @sunshinegeneration
نسل آفتاب
دوستانی که دنبال اخذ پناهندگی هستند همین تصویر را بعلاوه رزومه این جماعت (که قطعاً بانی وضع موجود هس
فرار رو به جلو به جای پاسخگویی این ۵ نفر تئوریسین دولت‌ها بوده‌اند که قیمت ارز را در این ۳ سال ۱۰ برابر کردند حالا این ۵ نفر نظریه‌پرداز دولت بیانیه صادر کردند و از افزایش و کوچک شدن طبقه متوسط در دهه گذشته نالیده‌اند. در ، ، @sunshinegeneration
او ایستاد پای امام زمان خویش امروز شانزدهم مهر ماه سالروز شهادت مدافع حرم گرامی باد در ، ، @sunshinegeneration
نمی‌خواستم در این مورد چیزی بنویسم، مدت‌ها پیش به یکی از دوستان عرض کردم که به زودی تعداد هواپیماهای قابل پرواز کشور به زیر ۱۰۰ فروند کاهش پیدا خواهد کرد. دلیلش را هم همه مسئولان امر می‌دانند و فقط جرأت گفتنش را ندارند ولی من خدمت شما می‌گویم. در طول چند ماه گذشته شاهد تأخیرهای زیاد در پروازهای شرکت‌های قارچ‌گونه و رانتی هواپیمایی در سطح کشور بوده‌ایم؛ این شرکت‌ها وقتی دیدند با تأخیر به هدفشان نمی‌رسند یکی یکی هواپیماها را گراند کرده و گفتند مشکل دارند... می‌خواهید فردا وزارت راه و شهرسازی با افزایش قیمت بلیت هواپیما مؤافقت کند و این ۱۱۵ هواپیمای فعال در یک شب برسند به ۱۸۵ فروند؟ وقتی ده‌ها شرکت فسقلی و پرادعا در کشور با هواپیماهای کهنه و قراضه مجوز می‌گیرند باید هم اینگونه ملت را مضحکه خودشان کنند. جای وزارت راه بودم مجوز همه آن‌هایی که می‌گویند هواپیما نداریم را لغو می‌کردم تا بعداً متوجه شوند یک کیلو ماست چند من کره دارد. هواپیمای کهنه می‌خرند، سوخت مفت دریافت می‌کنند و بعد هم می‌خواهند بلیت را با بهای هواپیمای نو و قیمت بنزین جهانی به ملت بیندازند درِ این این دکان مسخره را تخته کنید... در ، ، @sunshinegeneration
نسل آفتاب
نمی‌خواستم در این مورد چیزی بنویسم، مدت‌ها پیش به یکی از دوستان عرض کردم که به زودی تعداد هواپیماهای
همانگونه که نوشتم، هر چند نفری که پیدا شده‌اند وامی گرفته و رفته‌اند هواپیمای ۲۰ سال ساخت را از بازار با قیمت مفت (گاهی اوقات با ۱۰ میلیون دلار و کمتر) خریداری کرده و شرکت هواپیمایی تشکیل داده‌اند، حالا که نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید که این هواپیماها همه گراند شده‌اند، در حالی که می‌شود با یک قیمت معقول‌تر هواپیمای نوتر و تمیزتر خریداری کرد. در جریان بحران جهانی کرونا بسیاری از ایرلاین‌ها در سطح جهان ورشکسته شده و دنبال فروش هواپیماهای خود بودند، می‌شد هواپیمای ۵ تا ۱۰ سال ساخت را با قیمت بسیار بسیار مناسب خریداری و وارد خط پروازی کرد در حالی که به دلیل سودجویی برخی‌ها و بی‌توجهی و نبود نظارت (شاید هم شراکت، کسی چه می‌داند) افراد حاضر در نهادهای مسئول رفتند و هواپیمای کهنه خریدند، با جان مردم بازی کردند و بعد هم می‌خواستند بلیت را با قیمت هواپیمای ساخت سال ۲۰۲۲ به ملت بفروشند وقتی وزارت راه و شهرسازی با افزایش قیمت بلیت و فروش بلیت دلاری مخالفت کرد، شک نداشتم که تعداد بسیاری از این به بلانست ایرلاین‌ها هواپیماهای خود را به بهانه تحریم و نبود قطعه و مشکلات فنی گراند خواهند کرد، این اتفاق حالا افتاده و فعالان رسانه‌ای این شرکت‌ها هم در سایت‌های خبری و رسانه‌ها راه افتاده و تنها راه حل را افزایش قیمت بلیت هواپیما می‌دانند! ایرلاینی که سوخت یارانه‌ای می‌گیرد، هواپیمای دست سوم و چهارم وارد کشور کرده و هیچ خدماتی به جز یک آب میوه و شکلات در پروازش نمی‌دهد، چرا باید برای یک مسیر ۶۰ دقیقه‌ای بیش از دو میلیون تومان پول بگیرد؟ یک حساب و کتاب کنید متوجه می‌شوید که برخی از این شرکت‌ها چه پولی به جیب می‌زنند. سال ۱۳۹۶ یک هواپیمای فوکر ۱۰۰ با دو موتور اضافه را به قیمت ۵ میلیون دلار می‌فروختند که در نهایت می‌شد ۲۰ میلیارد تومان! در آن سال بهای پرواز تهران مشهد فکر کنم ۵۰۰ تا ۸۰۰ تومان بود، این هواپیما ۱۰۰ مسافر فکر کنم حمل می‌کند و روزی چهار پرواز به مشهد (به عنوان مثال داشت) خودتان یک حساب و کتاب کنید که این ۲۰ میلیارد تومان را در چند ماه به دست می‌آورد! در آن سال قیمت سوخت یارانه‌ای هم پایین‌تر بود... این داستان امروز هم ادامه دارد. متأسفانه بسیاری از مردم خبر ندارند و فکر می‌کنند که یک بوئینگ ۷۳۳ (همان ۷۳۷ مدل ۳۰۰) خیلی قیمت دارد، در حالی که دستکم سه دهه از آخرین تولید این مدل می‌گذرد و ۸۰درصد هواپیماهای تولیدشده از این مدل بازنشسته شده‌اند ولی ایرلاین‌های ایرانی با واترسالوت به استقبال آن می‌روند در حالی که شرکت قبلی هم برایش گوبای پارتی برگزار کرده است متأسفانه در کشور ما مسئولان یا نمی‌دانند و یا اینکه می‌دانند و خودشان را به ندانستن زده‌اند با همین سواد اندکم می‌دانم که اگر یک ایرلاین فلان تعداد هواپیمای فعال نداشته باشد، باید مجوز لغو شود. در این زمینه باید دولت به کمک بخش خصوصی دلسوز و با ایمان بیاید و با رایزنی‌های سیاسی هواپیماهای مدل بالا را خریداری کند. با ۵۰۰ میلیون دلار می‌شود ۲۵ هواپیمای خوب خرید و ناوگان هوایی کشور را به شکل اساسی نوسازی کرد تا اینکه تحریم‌ها برداشته شود یا اینکه هواپیمایی در داخل ساخته شود (که در کوتاه‌مدت بسیار بعید است) یا آنکه فکری دیگر کرد. هواپیمای مسافری در داخل کشور هیچ مشکلی در چک‌های مختلف دوره‌ای خود ندارند و همه این چک‌ها در کشور انجام می‌شود و همه هم به قیمت ریالی و این به حساب ایرلاین‌ها یک دلار یا یورو هم نمی‌خواهند پرداخت کنند در حال حاضر ۲۰ ایرلاین در کشور وجود دارد باورتان می‌شود که اگر ایران ایر، هما و قشم ایر را که روی هم رفته ۵۰ درصد هواپیماها را به خود اختصاص داده‌اند جدا کنیم، ۱۷ ایرلاین دیگر با این آماری که دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی داده، کمتر از ۶۰ فروند هواپیما دارند؟ این موضوع را در هر کجای دنیا بگوئید، به شما می‌خندند! اما در کشوری که مردم باید با صنعت خودروسازی که سر تا پایش را مافیا گرفته زندگی کنند، در حوزه هوایی هم باید این چنین باشد در هر صورت، نیاز امروز کشور به هواپیما محرز است و وزارت راه و شهرسازی باید بالاتر از سازمان هواپیمایی ورود کرده و این حوزه را جمع کند. هر ایرلاینی نتواند ۵ فروند هواپیما در خط پروازی داشته باشد باید مجوزش لغو شود یا اینکه ادغام شوند تا با این همه اسم جورواجور ملت مواجه نشوند قول می‌دهم این کار را رستم قاسمی انجام دهند، هواپیماها خود به خود نقص فنی‌شان تمام می‌شود و شاد و شنگول پرواز می‌کنند فقط کمی اراده، عرضه و جنم و البته نترسی می‌خواهد در ، ، @sunshinegeneration
شش دهه پس از آزادی جنسی در غرب؛ چشم و دل ایشان سیر شد؟ آمارها پاسخ می دهند در ، ، @sunshinegeneration
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۶۰ میلیون شیعه ایرانی واکسن زده در انتظار سرنوشت تلخ این ویدیو رو با دقت ببینید این فیلم توسط دوربین‌های مداربسته ثبت شده و چندین نفر را در نقاط مختلف جهان به تصویر می کشد چنین به نظر می‌رسد که به طرز عجیبی مورد حمله قرار گرفته‌اند آنها ابتدا به بالای شانه را می‌بینند و سپس سرشان را می‌چرخانند و شروع به مبارزه و دور کردن یک چیز نامرئی می‌کنند آنها مورد حمله قرار گرفته‌اند، اما نه توسط موجودات نامرئی بیگانه، آنها توسط واکسم کرونا و g۵ مورد حمله قرار گرفتند. اکسید گرافن که توسط واکسن‌های کووید وارد بدن آنان شده، توسط ۵G ها فعال شده نظم نوین جهانی که توسط واکسم‌ها کلید خورد، امروز به وضوح می‌توان اثرات آن را دید اما این حقایق توسط جریان اصلی رسانه سرکوب شده تا از بیداری جهانی جلوگیری کنند جنایتی که در حق مردم شده در تاریخ ثبت خواهد شد در ، ، @sunshinegeneration
خبرنگاری به نام سیامک رحمانی در توییتر نوشته: بودجه ۱۴۰۱ دانشگاه شریف هفتصد و پنجاه و هفت میلیارد تومن بوده که معلومه خروجیش چیه. خواستم وقتی از هزینه دانشجو، حیف‌و‌میل، بی‌چشم‌ورویی و شرف حرف می‌زنید اینا تو ذهن‌تون باشه. به عنوان ورودی برق مخابرات هفتاد و دوی شریف و با دیدن سرنوشت شریفی‌های این سه دهه می‌گویم همین مقدار بودجه شریف هم زیادست. همین امروز شریف را ببندند به نفع ایران است. خروجی شریف این سال‌ها «برای ایران» چه بوده؟ چه سودی به مردم ایران رسانده‌؟ اصلاً چند نفر از این به اصطلاح «نخبه‌ها» کنار مردم ایران ماندند؟ این سال‌ها خروجی شریف را دیدم که در جامعه امریکا ادغام شدند. ایران برایشان حداکثر شب یلدا و کمی نوستالژی بود. پژوهش‌گرانی که پیچ و مهره‌های پروژه‌های فوق تکنولوژیک دانشگاه‌ها یا کورپوریشن‌های آمریکا شدند. پروژه‌هایی که بسیاری‌شان رسماً به سفارش دولت آمریکا یا حتی پنتاگون بود. پروژه‌هایی که نه فقط به ایران و جهان سومی که از آن آمدند سود نمی‌رساند بلکه ابزار ادامه نابودی این جهان سوم بود. چرا که هرکدام به نحوی تثبیت کننده و تقویت کننده‌ی سلطه آمریکا و قدرت نظامی و اقتصادیش است. سیستم استعماری آموزش ما بواسطه المپیاد و کنکور صاحب‌امتیازها را سره و چهار سال در شریف آماده می‌کند تا کارفرمای غربی، مثل تاجران برده‌ در عصر قدیم، راحت‌تر انتخابشان کند. مردم ایران تحریم‌زده و جنگ ‌زده‌ دوازده سال پول مدرسه و چهار سال پول دانشگاه این جماعت را از جیب‌های لاغرشان می‌دهند که هنوز برگه فارغ‌التحصیلی خشک نشده مهاجرت می‌کنند و سربازان ارتش اقتصادی و تکنولوژیک آمریکا می‌شوند. و تازه مردم ایران به جای اینکه بپرسند چرا رفتید و مغزی که با پول ما ساخته شده بود را در خدمت اجنبی‌ها بردید به این «نخبگان» افتخار می‌کنند. نخبه برای چه کسی؟ نخبه‌ای که فایده‌اش به ایرانی نرسد چه افتخاری دارد؟ این چه نظام اموزشی است که برای ارتش دشمن سرباز فکری تولید می‌کند؟ وقتش است که این کلمه تهوع‌برانگیز «نخبه» که محصول سیستم آموزشی استعمارزده‌ است را دور بیاندازیم و کلماتی برمبنای منافع ملی و جمعی انتخاب کنیم. کسانی باید صدر بنشینند که به سرنوشت جمعی این ملت سود بیشتری برسانند نه اینکه پله‌های نردبان ترقی شخصی را زودتر طی کنند و بعد هم بزنند به چاک. بگردید ببینید چه کسی دلش با ایران است. با مردم ایران است. به آن مردم و آن خاک تعلق دارد. تاج افتخار را بر سر اینها بگذارید نه بر سر کسانی که رفتند و پشت سرشان را هم نگاه نکردند. در ، ، @sunshinegeneration
بانیان وضع اقتصادی موجود در ، ، @sunshinegeneration
عَنْ دَاوُدَ الرَّقِّیِّ قَالَ کُنْتُ عِنْدَ أَبِی عَبْدِاللَّهِ ع إِذَااسْتَسْقَى‌الْمَاءَ فَلَمَّا شَرِبَهُ رَأَیْتُهُ قَدِاسْتَعْبَرَ وَاغْرَوْرَقَتْ عَیْنَاهُ بِدُمُوعِهِ ثُمَّ قَالَ لِی یَا دَاوُدُ لَعَنَ‌اللَّهُ قَاتِلَ‌الْحُسَیْنِ ع فَمَا مِنْ عَبْدٍ شَرِبَ‌الْمَاءَ فَذَکَرَالْحُسَیْنَ ع وَ لَعَنَ قَاتِلَهُ إِلَّا کَتَبَ‌اللَّهُ لَهُ مِائَةَ أَلْفِ حَسَنَةٍ وَ حَطَّ عَنْهُ مِائَةَ أَلْفِ سَیِّئَةٍ وَ رَفَعَ لَهُ مِائَةَ أَلْفِ دَرَجَةٍ وَ کَأَنَّمَا أَعْتَقَ مِائَةَ أَلْفِ نَسَمَةٍ وَ حَشَرَهُ‌اللَّهُ تَعَالَى یَوْمَ‌الْقِیَامَةِ ثَلِجَ الْفُؤَادِ. داود رقّى مى‌گوید: در محضر مبارک امام صادق علیه‌السّلام بودم، حضرت آب طلبیدند و زمانى که آب را نوشیدند دیدم در حضرت حالت گریه پیدا شد و دو چشم آن حضرت غرق اشک شد. سپس به من فرمودند: اى داود! خدا قاتل حسین علیه‌السّلام را لعنت کند؛ بنده‌اى نیست که آب نوشیده و حسین علیه‌السّلام را یاد نموده و کشنده‌اش را لعنت کند مگر آن که خداوند منّان صد هزار حسنه براى او می‌نویسد و صد هزار گناه از او محو کرده و صد هزار درجه، مقامش را بالا برده و گویا صد هزار بنده، آزاد کرده و روز قیامت حق تعالى او را با قلبى آرام و مطمئن محشورش مى‌کند. کامل‌الزیارات صفحه ۱۰۷-۱۰۶ در ، ، @sunshinegeneration
شماره پلاک تمام استان‌ها در ، ، @sunshinegeneration