نسل آفتاب
هنوز یادمونه زمان ما کسی به تلویزیونهای ماهوارهای تلفن میزد ریسک مهمی کرده بود زمان ما گشتهای ق
موضوع اقامه حدود و یا تعطیل آن در زمان غیبت معصومین علیهمالسلام از مسائل پر ماجرا در فقه امامیه است ماجرا به اندازهای حاد است که فقهای امّت را در دو جناح متقابل به صف بندی وا داشته و به ارائه نظریات کاملاً متفاوت در قبال یکدیگر پرداختهاند
و متأسفانه در برخی مواقع از تسامح و تحمل خارج و اندکی به کلماتی شبیه به تلخگویی وادار شدهاند
محقق حلّی فقیه نامدار قرن هفتم هجری در کتاب شرایع قاطعاً میگوید:
لا یجوز لاحد اقامة الحدود الا الامام علیهالسّلام فی وجوده او من نصبه لا قامتها
در زمان حضور امام علیهمالسلام هیچ کس جز او و یا کسی که از سوی او برای این سمت منصوب شده مجاز نیست که اقامه حدود نماید
و سپس قول به جواز اقامه حدود در زمان غیبت را به افرادی بدون ذکر نام منتسب میسازد به شرح زیر:
و قیل یجوز للفقهاء العارفین اقامه الحدود فی حال الغیبه
و گفته شده که فقیهان آگاه [جامعالشرایط] میتوانند در حال غیبت امام معصوم علیهمالسلام اقامه حدود نمایند
و نیز در اثر دیگرشان کتاب مختصرالنافع میفرماید:
و کذا الحدود لا ینفدها الاّمام او من نصبه و قیل: یقیم الرجل الحد علی زوجته و ولده و مملوکه و کذا قیل: یقیم الفقهاء الحدود فی زمان الغیبة اذا امنوا
محقق حلیّ در هردو متن فوق با تعبیر (قیل) و عدم ذکر قائل و یا قائلین آن، علاوه بر آن که مخالفت و یا لااقل عدم تمایل و تردید خود را مطرح میسازد، قول مقابل را ناچیز و نادر و شاذ معرفی نموده و حداقل آن را مورد تأیید قرار نداده است
صاحب جواهر فقیه بزرگ شیعه در قرن سیزدهم، پس از رد نادر و شاذ بودن نظریه جواز اقامه، آن را به قول مشهور فقیهان امامیه منتسب میسازد و دلایل محکمی به نفع آنان مطرح میکند
و آن گاه که خویشتن را در اثبات نظریه مطلوب پیروز و مؤفق میبیند، رو به مخالفین کرده چنین میگوید:
فمن القریب وسوسة بعض الناس فی ذالک، بل کانّه ما ذاق من طعم الفقه شیئا، و لا فهم من لحن قولهم و رموزهم امرا… و بالجمله فالمسأله من الواضحات الّتی لایحتاج الی ادلّة
[با توجه به آن چه گذشت] شگفتا که بعضی در این امر وسواس به خرج میدهند بلکه گویی [این گونه افراد] نه چیزی از طعم فقاهت چشیدهاند و نه از لحن گفتار ائمه و رموز کلمات آنان چیزی فهمیدهاند
خلاصه آن که مسأله از واضحات [مسلمّات] است و نیازی به اقامه دلایل ندارد
ولی جالب است بدانید که علیرغم ابهّت و عظمت فقهی صاحب جواهر موضوع خاتمه نیافته و به مقتضای تحرّک و پویایی که گوهر امتیاز بخش فقه امامیه است، پس از ایشان توسط فقیهان ارباب نظر تعقیب شده است، نه از تلخگویی صاحب جواهر هراسی نمودهاند و نه به واضح و مسلّمنگری ایشان بسنده کردهاند، بلکه با کمال دقت نظر به پژوهش و ژرفنگری پرداختهاند، دلایل ذکر شده توسط ایشان را بازبینی نمودهاند و هر یک از مخالف و مؤافق نتیجه اجتهاد خود را آزادانه اعلام داشتهاند
برخی مؤافق و همراه ایشان شده و بعضی به صراحت دلایل ایشان را مخدوش و مردود شناختهاند و نظر بر منع جواز اجرای حدود در زمان غیبت معصوم علیهمالسلام داده و تعطیل را مرجّح دانستهاند
نسل آفتاب
باید فرهنگ ثروتهای بادآورده متوقف شود
از نگاه اسلام، درآمد باید ناشی از سعی و کار و تلاش باشد؛ بنابراین پولها و ثروتهای بادآورده، واسطهگری، سوداگری، دلالبازی، رشوه، ویژهخواری به علت ارتباط با فلان شخص و رباخواری، مخالف منطق قرآنی و دستور پروردگار است. ۱۴۰۲/۰۲/۰۹ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
نسل آفتاب
کروناهراسی و جنگ بیولوژیک
روحانی آب آشامیدنی ملت ایران را بدست سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی سپرد
هوای کشور را به بهانه کنترل تغییرات آب و هوایی در اختیار هواپیماهای کمتریل پاش بیگانگان قرار داد
مریضی را که شایع کردند و مردم را به بیمارستانها کشاندند
و با داروهای بی اثر و کشنده به کام مرگ فرستادند
با این بهانه که کرونا یک بیماری ناشناخته و جهانی است
ملت را وادار کردند از همان سازمان صهیونیستی بهداشت جهانی که اکثر بودجهاش را امریکا تأمین میکند، اطاعت کنند
و پس از رفتنش همچنان این قطار روی همان ریل در حرکت است، فقط لوکوموتیورانش عوض شده
و واکسیناسیون را هم در دولت انقلابی اجباری کردند
نسل آفتاب
برخی از اسناد استفاده از واکسنهای آمریکایی و انگلیسی در ایران بر خلاف دستور ممنوعیت استفاده از واکسنهای آمریکایی و انگلیسی توسط رهبر معظم انقلاب
خبر رسمی صداوسیما:
تأیید دکتر علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد کرونا بر واردات ۲.۴۰۰.۰۰۰ دوز واکسن فایزر و ۵.۰۰۰.۰۰۰ دوز واکسن جانسون
خبرگزاریهای رسمی:
صدور مجوز واکسن جانسون آمریکایی توسط آقای شانهساز، رئیس وقت سازمان غذا و دارو
مقالات علمی بینالمللی با نمایهی ISI:
مقالهی دکتر جماعتی، دبیر فعلی کمیتهی علمی ستاد کرونا که به استفاده از واکسنهای آمریکایی و انگلیسی در ایران اذعان کرده است
تأیید خبرگزاری میزان (خبرگزاری رسمی قوه قضاییه) نسبت به بارگیری و ارسال واکسنهای آمریکایی از مبدأ بلژیک به ایران
این یعنی خرید نهایی شده، پول پرداخت شده و ارسال هم شده است
پیدا کنید غیرت انقلابینماهای واکسنپرست را
نسل آفتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اذعان مدیرکل راه، شهرسازی و مسکن قم به ارزانتر بودن ساخت خانههای یک طبقهی حیاطدار در مقایسه با آپارتمان
نسل آفتاب
امام خمینی رحمتاللهعلیه:
فریاد برائت ما، فریاد فقر و تهیدستی گرسنگان و محرومان و پابرهنههایی است که حاصل عرق جبین و زحمات شبانهروزی آنان را زراندوزان و دزدان بینالمللی به یغما بردهاند و حریصانه از خون دل ملتهای فقیر و کشاورزان و کارگران و زحمتکشان، به اسم سرمایهداری و سوسیالیزم و کمونیزم مکیده و شریان حیات اقتصاد جهان را به خود پیوند دادهاند و مردم جهان را از رسیدن به کمترین حقوق حقه خود محروم نمودهاند
صحیفه امام خمینی جلد ۲۰ صفحه ۳۱۱
نسل آفتاب
چسب جای سبوس
سبوس داری گلوتن طبیعی است که موجب تخمیر و حالت کشسانی خمیر میشود، وقتی به دستور وزارت بهداشت سبوس از آرد جدا میشود برای جبران این ویژگیها از جوش شیرین و گلوتن مصنوعی که نوعی سریش است استفاده میشود
لذا بیماریهای گوارشی اولین عارضهی جدا سازی سبوس از آرد است
هرچند به دروغ به آردهای سفید هم برچسب آرد سبوسدار زده شود
چرا سبوس را اول از آرد جدا میکنند که بعد با اضافه کردن سبوس بگین آرد سبوسدار؟
گندم کوبیده شده همان آرد سبوسدار است و نیازی نیست دوباره نام آرد سبوسدار به آن بدهیم
نکته اینجاست که با جدا سازی سبوس از آرد اولیه بازی درصد سبوس مطرح شود و خودشان با بازی با الفاظ حتی اگر یک مشت سبوس را در یک سیلوی گندم بریزند بتوانند بگویند آرد سبوسدار و مردم متوجه فریب آن نشوند
اینها سیاستهای کثیف سازمان جهانی بهداشت است برای محروم کردن غیر یهود از آرد کامل گندم و جو درحالیکه خوردن نان بدون سبوس برای یهود حرام است
نسل آفتاب
6.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در ایتالیا بعد از به دنیا آمدن فرزند چهارم برای ۲۰ سال صاحب یک زمین کشاورزی میشوید
و در روسیه هر خانوادهای که بچه سومش به دنیا بیاید خانهدار میشود
ایران چطور؟
نسل آفتاب