مقالهای در باب نظام آموزشی کشور
این که چرا نظام آموزشی ایران اصلاح و منطبق با آخرین دستاوردهای علمی دنیا، بروز نمیشود، سؤالی است که پاسخهای متعددی بدان داده میشود.
آنها که به همه چیز با عینک بدبینی مینگرند میگویند نظام آموزشی اصلاح نمیشود چون خروجی وضعیت کنونی، افرادی هستند که راحتتر میتوان آنها را کنترل کرد.
نگاه خوشبینانه نیز بر این باور است که دستاندرکاران آموزش و پرورش، نسبت به تحولات جهانی عرصه تعلیم و تربیت ناآگاه هستند یا به دلیل فشل بودن ساختار این وزارتخانه، قادر به ایجاد تحولات بنیادین در آن نیستند.
البته قضاوتهای بینابینی هم وجود دارد ولی فارغ از علل، باید به تلخی گفت که آموزشوپرورش ایران سالهاست که تبدیل به چرخگوشتی شده است که کودکان ایرانی را در ۶ یا ۷ سالگی تحویل میگیرد و بعد از ۱۲ سال، موجوداتی خرد شده تحویل جامعه میدهد که عمدتاً فاقد توانایی زندگی هستند، ببینید:
از همان ابتدا، آموزشهای دینی در وسیعترین سطوح به دانشآموزان ارائه میشود و هزاران میلیارد تومان در هر سال، صرف این مقولات میشود.
خروجی آن همه تعلیمات دینی را در جامعه خودتان ببینید و قضاوت کنید
از همان اول ابتدایی، به دانشآموزان خواندن و نوشتن یاد میدهند و در مقاطع بالاتر، نهاد و گزاره و موصوف و صفت و قافیه و ردیف و… به آنها یاد میدهند ولی بیش از ۵۰ درصد از فارغالتحصیلان، از نوشتن یک نامه عادی اداری عاجزند.
این همه خرج مادی و معنوی میکنند و تاریخ و جغرافیا و علوم و ریاضی و هندسه و… به ذهن بچهها تحمیل و تزریق میکنند ولی کافی است چند سؤال ساده تاریخی یا جغرافیایی یا یک مسأله ساده ریاضی به دیپلمههای این نظام آموزشی بدهید تا ببینید اطلاعات عمومیشان چقدر نازل است و اکثرشان بدون ماشین حساب نمیتوانند یک تقسیم ساده را انجام دهند
سالهای سال، دو زبان عربی و انگلیسی را هر سال و هر هفته به دانشآموزان تعلیم میدهند و مدام امتحان میگیرند و در کنکور هم ضریب ویژهای برایشان در نظر گرفتهاند اما کدام دانشآموز به صرف کلاسهای مدرسه، میتواند یک صفحه از روزنامه انگلیسی را -که حاوی لغات تخصصی هم نیست- بخواند یا بتواند از عهده مکالمات روزمره عربی برآید؟
آنچه در چند بند وفق آمد، ناظر به آموزشهایی است که داده میشود و ثمری ندارد، حال بماند آنچه به بچهها یاد نمیهند: مهارتهای زندگی، امید، خلاقیت، مذاکره، قدرت حل مسأله، مدارا، تعاملات اجتماعی و…
به همه این فجایع بیفزایید فضای حاکم بر نظام آموزشی را که آمیزهای از استرس، اضطراب، تحقیر، تولید حس ناتوانی در بچهها، ایجاد ارزشهای کاذب در دانشآموزان و خانوادههاست، فضایی که نه تنها بچهها قربانی بی چون و چرای آنند، که خود معلمان نیز در این فضای مندرس، در رنج دائمیاند.
مادام که نظام آموزشی اصلاح نشود، همه کارهای دیگر در این کشور، کوبیدن آب در هاون است و مصداق این سخن سعدی بزرگ که فرمود:
خانه از پای بند ویران است
خواجه در بند نقش ایوان است
#نسل_آفتاب در #ایتا، #روبیکا، #سروش، #تلگرام
@sunshinegeneration
محتوای دورس مدرسههای موجود چیست؟
یا دروغهای تاریخی و تحریف تاریخ قدیم و معاصر ایران و جهان و اسلام است
یا بسط نظریه فرگشت و تکامل داروین و حذف خالق از هستی هست؟
یا آموزش مسائل غیر کاربردی، غیر ضروری و وقت کش و غیر مفید است
یا ترویج سیاستها و پروتکلهای صهیونیستهای سازمان یونسکو، یونیسف، بهداشت جهانی، فائو و صندوق بینالمللی پول است
یا ترویج فمنیسم و سکولاریسم و لیبرالیسم به زبان کودکانه است
#نسل_آفتاب در #ایتا، #روبیکا، #سروش، #تلگرام
@sunshinegeneration
قبلاً در زمانی که میخواستیم از خیابان به یک خانه وارد شویم «یا الله» میگفتیم؛ حالا باید هنگام خروج از خانه به خیابان «یا الله» بگوییم...
#نسل_آفتاب در #ایتا، #روبیکا، #سروش، #تلگرام
@sunshinegeneration
میگویند از #رباخواریِ بانکها و #احتکار_زمینِ زمینخواران سخن نگویید؛ مردم نا امید میشوند
اولاً گفتهایم این سیاستهای غلط مثل احتکار زمین، ربطی به اصل نظام اسلامی ندارد؛ اینها، حاصل سیاستگذاریها و برنامهریزیهای کارگزاران نظام است و کارگزاران نظام هم قابل نقد هستند مسئولین نظام، مساوی اصل نظام نیستند
اشعث بن قیس مساوی با حکومت حضرت امیر علیهالسلام نیست
دوماً: این مشکلات را جمهوری اسلامی فعلاً حل نکرده است، اما این به آن معنا نیست که آنها را به وجود آورده است؛ بخش عمدهی این مشکلات، حاصلی از حکومتهای طاغوتی قبل از انقلاب و نفوذ و ورود تفکّرات و ساختارهای غربیها و لیبرالی است
سوماً: اتفاقاً آنچه مردم را نا امید میکند، همین گرانیها و فاصله شدید طبقاتی است
گرانیها و مشکلات معیشتی هم ناشی از سیاستهایی چون رباخواری، خلق پول و احتکار زمین است
ما علّت نا امیدی مردم را فریاد میزنیم
اگر اسلام در همه بخشها به جریان بیفتد، زندگی دنیایی و اخروی مردم سامان مییابد
#نسل_آفتاب در #ایتا، #روبیکا، #سروش، #تلگرام
@sunshinegeneration
برف امروز حرم رضوی و دو نگاه متفاوت
با ۱۳۸ تماس بگیرید که چرا اجازه ورود به داخل رواق امام خمینی را نمیدهند مگر این خانمها زائر نیستند، چطور خانمهایی که کاشت ناخن دارند که غسلشان صحیح نیست اجازه ورود دارند ولی این بانوان اجازه ورود ندارند
متأسفانه خدام حرم شرط ورود به رواق امام خمینی برای خواندن نماز بست نشینان را باز کردن سربند لبیک یا خامنهای گذاشتند.
#مشهد_مقدس
#نسل_آفتاب در #ایتا، #روبیکا، #سروش، #تلگرام
@sunshinegeneration
علایم_اثرات_امواج_در_مردم_در_اعتراضات_اخیر_روزنامه_هم_میهن.pdf
1.03M
روزنامه هممیهن پاسخ میدهد
آیا علایم شبه هاری یا بیماری در اثر امواج الکترومغناطیس دکلهای مخابراتی در بین مردم دیده شده و رواج پیدا کرده است؟
در پست قبل مفصل و دقیق تر بررسی کردیم که شواهد موجود، خبر از آغاز پروژه هاری در ایران بر اثر افزایش فرکانس امواج الکترومغناطیس میدهد.
روزنامه هم میهن در پنجشنبه هفته گذشته ۱۰ آذر ۱۴۰۱، مطلب و گزارش بسیار مهمی در مورد ارتباط اعتراضات و اغتشاشات اخیر و حال روانی افراد جامعه در مصاحبه با چندین روانشناس ارایه کرده است.
نکته عجیب آنجاست وقتی این گزارش را دقیق میخوانیم، مشاهده میکنیم که روانشناسان در این گزارش به وجود علایمی بین مردم جامعه اذعان میکنند که آن علایم؛دقیقاً همان نشانههای کرونا جدید یا هاری است که ما در ۶ ماه پیش در مقاله "ویروس تاجدار..." عرض کرده بودیم که بزودی بین مردم دیده خواهد شد و باعث نزاع، درگیری و خشونت بین مردم خواهد شد. حال، چه گروهی بهتر و دقیقتر از روانشناسان میتوانستند این علایم را بررسی و اعلام کنند.
در فایل پیدیاف، ابتدا برشی از مقاله ذکر شده در مورد علایم هاری است و سپس گزارش روزنامه هم میهن.
#نسل_آفتاب در #ایتا، #روبیکا، #سروش، #تلگرام
@sunshinegeneration
مشکل اینه بعضی از حزباللهیهای ما فکر کردند امثال سردارآزمون با سابقهی یه بچهی حرومزاده و کنعانی با سابقه مکان کردن اتوبوس ملی، میتونن پرچمی که ۳۰۰ هزار شهید براش جون دادن رو بالا ببرن و باعث عزت ایران و اسلام بشن.
خدا لنگ این هرزهها نیست، ۱۴۰۰ سال پیش پرچم رو دست ۷۲ نفر داد.
#اسلام_آمریکایی #دیاثت_اعتقادی
#نسل_آفتاب در #ایتا، #روبیکا، #سروش، #تلگرام
@sunshinegeneration
پدرها تحت هر شرایطی به فکر شمان
از غریبهها قهرمان نسازیم
#نسل_آفتاب در #ایتا، #روبیکا، #سروش، #تلگرام
@sunshinegeneration
#فساد، افشا خواهد شد.
شما خیال نکنید تا آخر عمر بتوانید با ریاکاری کارتان را درست کنید. نمیتوانید. بالاخره کشف میشود فساد. خوب، فرض کنید توانستید؛ چند سال با ریا و تزویر و با فحشِ به مردم زندگی میکنید؟ صد و بیست سال؟ صد و بیست سال در مقابل غیر متناهی چه نسبتی دارد؟ بَعدش غیر متناهی معذبید.
امام خمینی رحمةاللهعلیه
#نسل_آفتاب در #ایتا، #روبیکا، #سروش، #تلگرام
@sunshinegeneration
تأثیر #دعا در سرعت بهبودی بیماری و درمان بسیار زیاد است. یکی از دعاهای عمومی که موقع استفاده از دارو مطلوب است تکرار شود دعای زیر است
مرتب مانند تسبیح این دعا را هر روز و هنگام استفاده از دارو تکرار کنید:
یا شافی اَنت الشّافی، اِشفِنی بِشِفائِک لا شِفاءَ اِلّا شِفائُک
معنی:
ای شفا دهنده تو شفا دهنده هستی، مرا با شفای خودت شفا بده، هیچ شفایی نیست مگر شفایی که تو میدهی.
#نسل_آفتاب در #ایتا، #روبیکا، #سروش، #تلگرام
@sunshinegeneration
برای رفع ترس و اضطراب و زود عصبانی شدن بخوانید:
بِاللَّهِ أَسْتَفْتِحُ، وَبِاللَّهِ أَسْتَنْجِحُ، وَبِمُحَمَّدٍ أَتَوَجَّهُ. أَللَّهُمَّ سَهِّلْ لي حُزُونَةَ أَمْري كُلَّهُ، وَيَسِّرْ لي صُعُوبَتَهُ، إِنَّكَ تَمْحُو ما تَشآءُ وَتُثْبِتُ، وَعِنْدَكَ اُمّ الْكِتابِ
بحارالانوار جلد ۹۴ صفحه ۳۱۵
#نسل_آفتاب در #ایتا، #روبیکا، #سروش، #تلگرام
@sunshinegeneration