eitaa logo
نسل آفتاب
853 دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
7هزار ویدیو
181 فایل
کانال اصلی کپی کلیه مطالب آزاد است حرف دلتان رو به صورت ناشناس بفرستید https://harfeto.timefriend.net/16661122313610
مشاهده در ایتا
دانلود
با اختلاف، بی‌مصرف‌ترین و مزخرف‌ترین وسیله خونه، ایشون و ظرفای چند میلیونی داخلش هست
پالایشگاه‌های کشور مبنای محاسباتی خود را از دلار ۲۸ هزار تومان در اسفند ۱۴۰۱ به دلار ۳۵ هزار تومان در فروردین ۱۴۰۲ تغییر داده‌اند زمانی که مواد اولیه تولید در این کشور به قیمت جهانی و نرخ دلار محاسبه و به داخل فروخته می‌شود، مهار تورم محال است عامل تورم خودِ 👈دولته👉
اولین گام برای ناشی از سیاست شوک درمانی، ارایه روایتی متفاوت از آنچه "دکترهای شوک در حال فروش آن هستند" می‌باشد، گام دوم تبیین و ارایه تصویری جداگانه و ایجابی برای آینده است. در رویارویی با مشکلات اساسی نمی‌توان از همان سطح تفکری که آن را به وجود آورده، آنها را حل کرد.
1_3114170686.m4a
12.56M
با توجه به روایت، کِرم دندان را خارج کنید و از درد رهایی یابید.
خروج سرمایه از کشور این گونه است بعد دولت و مجلس دنبال دلیل کاهش ارزش پول ملی می‌گردند وقتی به سهولت افراد متمول می‌توانند دارایی خود را به ارز خارجی تبدیل کنند و از کشور خارج کنند هر چه منابع ارزی هم داشته باشیم نمی‌تواند مانع کاهش ارزش پول ملی و گران شدن ارز شود همین یک قلم خرید خانه در ترکیه زلزله‌زده توسط ایرانیان در دو ماهه اول سال میلادی جدید را ببینید؛ این حجم از سرمایه کشور از کدام منفذ خارج می‌شود که هیچ مسئولی گوشش بدهکار نیست اگر دولت با جدیت پیمان سپاری ارزی و کنترل تراکنش‌های مالی را انجام دهد و خروج سرمایه و ارز از کشور را مشمول جریمه‌های سنگین و ناامن کند می‌توان در سال ۱۴۰۲ به ثبات نرخ ارز و کاهش نرخ تورم خوشبین بود در غیر این صورت دولت با ادعاهای مخالف قیمت‌گذاری دستوری و محدودیت‌های دولتی قطعاً در گرداب تورم وحشتناک غرق خواهد شد
چند نکته مهم در میهمانی‌ها در کلام نورانی معصومین علیهم‌السلام
در ژاپن بیش از ده سال است که فروش پوشک پیرها از فروش پوشک برای بچه‌ها بیشتر شده است. ژاپن سال گذشته ۶۰۰ هزار نفر جمعیتش (در اثر مرگ تعداد زیادی پیر «تأثیرات واکسن») کاهش یافت. خطری که تمدن کنونی را تهدید می‌کند فروپاشی جمعیتی است؛ نه افزایش بی‌رویه جمعیت. با منابع و تکنولوژی کنونی براحتی می‌توان دو برابر جمعیت موجود را مدیریت کرد؛ بدون این که منابع طبیعی آسیب ببینند.
باید نظام اقتصادی ایجاد شود که ملاک‌های اسلام در آن رعایت شود نه اینکه نظام موجود توجیه شود حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی معصومی‌نیا، عضو هیئت علمی و مدیر گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه خوارزمی، در جلسه‌ای با موضوع «نظام مالی اسلام» مطرح کرد؛ قوام و مقوم بانک‌های تجاری وام‌دهی است. لازمه اینکه بانک به صورت مکرر وام می‌دهد، خلق پول است. مثلاً کسی هزارتومان توی بانک می‌گذارد هفت هزار و پانصد تومان از آن خارج می‌شود که اصطلاحاً به آن ضریب فزاینده پول می‌گویند. ضریب فزاینده پول در ایران هفت و نیم است. از منظر فقهی دو روش عمده می‌تواند در مواجهه با پدیدهای نوظهور مثل بانک، بیمه و بورس در پیش گرفت. یکی روش انفعالی و دوم روش فعال. روش انفعالی چیزی است که عمدتاً تا حال روش بررسی‌های فقهی عالم اسلام بوده و مخصوص ما شیعه‌ها نیست. اهل تسنن نیز عمدتاً انفعالی برخورد کرده‌اند. وقتی تلاش‌های فقهی صورت گرفت، نتیجه عملی که دیده می‌شود این است که عملاً بانک‌ها در طول زمان به قرارداد‌ها به صورت صوری عمل می‌کنند. بانک غربی مشکلی ندارد به راحتی ربا می‌گیرد و می‌دهد. ولی در بانک‌های اسلامی باید تمام شرایط شرعی آن رعایت شود که حساب‌های پیچیده‌‌ای دارد که بانک‌ها تمایل به اجرای آن ندارند. اگر ما روش فعال داشته باشیم لازم نیست دنبال مقاصد الشریعه برویم. معتقدم اگر ما حتی با روش فقه سنتی، بازخوانی روی معیارهای فقهی داشته باشیم، روش انفعالی اشکالات جدی دارد. ادامه خبر
نسل آفتاب
باید نظام اقتصادی ایجاد شود که ملاک‌های اسلام در آن رعایت شود نه اینکه نظام موجود توجیه شود حجت‌الا
متأسفانه فقه ما (فقه به معنی الاعم) است غالباً، فقهی که می‌نشیند تا نظریات و مسائل مستحدثه ایجاد شود، فراگیر شود، وارد شود، بعد موضع‌گیری می‌کند. آنهم نظر و موضعی که غالباً تأییدی و در جهت توسعه‌ی آن نظریه است. نسل آفتاب
نسل آفتاب
متأسفانه فقه ما (فقه به معنی الاعم) #فقه_منفعل است غالباً، فقهی که می‌نشیند تا نظریات و مسائل مستحدث
فقهی است که اولاً از نظام اعتقادی، اخلاقی، فقهی (معنی الاخص) خود برای همه جنبه‌های زندگی بشر نظریه می‌دهد نه آنکه فقط در مَسند حکم بنشیند و منتظر ارائه موضوع باشد. ثانیاً نظریه‌ها و مسائل مستحدثه‌ی وارده را با یک ساختار موضوع شناسانه‌ی کل بین (علاوه بر بررسی فقهیِ جزئیات نظریه)، کلِّ نظریه را بر اساس سه معیار مهمِّ: خاستگاه، غایت و ارزش‌های حاکم نظریه، بررسی می‌کند و معیار سنجشش برای بررسی، فقه حداکثری است نه فقه حداقلی. نسل آفتاب
نسل آفتاب
#فقه_فعاّل فقهی است که اولاً از نظام اعتقادی، اخلاقی، فقهی (معنی الاخص) خود برای همه جنبه‌های زندگی
نکته مهم دیگر در بررسی موضوعات مستحدثه (نظریات مستحدثه) آنکه: در دنیایی که ذی‌نفعان و سرمایه‌داران و قدرت‌طلبان و مستکبران (جمع شده در ...) به کمک غول‌های رسانه‌ای سعی در مطرح کردن و بزرگ کردن یک نظریه به جهت پیش برد منافعشان دارند، حتماً بایستی سایر نظریات و بیّنات در یک موضوع، مورد مطالعه‌ی فقیه قرار گیرد. آیا وجود گروهی از متخصصین آزاد که مستقل از دولت و سازمان‌های بین‌المللی و محروم از ابررسانه‌های استکباری، نظریه‌ای مخالف با نظریه مشهور دارند، مضر به اطمینان فقیه نیست؟ آیا برای ارائه حکم، نبایستی تمامی نظریات و بیّنات قابل اعتناء در یک موضوع و مسئله، مورد مطالعه‌ی فقیه قرار گیرد؟ نسل آفتاب
نام‌ها تمدن می‌سازند یکی از راه‌هایی که می‌توانیم از طریق آن هویت و تفکر جوامع را بشناسیم، توجه به نام‌های مورد علاقه‌شان است. جامعه‌ای که نام شهرهایش پرند، پردیس، فردیس، پردیسان، شیرین‌شهر، مهسان، پارمیس، پرنیان و مِهِستان است صدها سال نوری با آن جامعه که نام‌های مورد علاقه‌اش علی‌آباد، احمدآباد، حسین‌آباد، اسلام‌آباد و جنت‌آباد است فاصله دارد. قصه‌ی اسفناک نام‌گذاری مبتذل شهرها و شهرک‌ها در مورد نام‌گذاری نوزادان هم صدق می‌کند. نگاهی گذرا به نام‌های مورد علاقه مردم در گزارش‌های ثبت احوال نشان می‌دهد که بخش مهمی از جامعه گرفتار نوعی زیبایی‌شناسی مبتذل و بی‌معنا شده‌اند. توجه کنیم به فرمایش آیت‌الله جوادی آملی که فرمودند ظاهر مردم باطن مسئولان است. الناس علی دین ملوکهم. تمدن اسلامی را فکر و ذهن اسلامی می‌سازد، تمدن اسلامی فقط با بنر و همایش ساخته نمی‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ساخت کوادکوپتر در یمن از ابتدای ترین ابزار اگر عربستان و امارات تا روز قیامت به جنگ و محاصره مردم یمن ادامه دهند، نمی‌تواند چنین مردمی را شکست دهند.
توصیه به مجردها سال هزار و چهارصد و یک‌نفر گذشت سال هزار و چهارصد دونفر شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چیزی که روی آن کلمه "واکسن" وجود دارد را مصرف نکنید. به خصوص اگر برچسب "اورژانس" یا "mRNA" باشد. آن را نگیرید! آنها در مورد دلیل مصرف آن به شما دروغ می‌گویند. من به مردم این را می‌گویم: اگر روایت، داستان "رسمی" را دنبال کنید و من درست می‌گویم، آزادی و احتمالاً زندگی خود را از دست خواهید داد. اگر آنچه را که افرادی مثل من می‌گویند دنبال کنید و من اشتباه می‌کنم، بدترین چیزی که می‌توانید به دست آورید باعث خنده است. دولت را باور نکنید اگر آنها را باور کنید و من درست می‌گویم، آزادی، زندگی و فرزندانتان را از دست خواهید داد. دکتر مایک یدون، معاون سابق شرکت فایزر، دیروز، ۲۵، در رویداد Truth Be Told در لندن برای حضار سخنرانی کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت تجربه‌گر مرگ موقت از دیدن فوت بیماران کرونایی و عدم غسل آن‌ها چه بلاهایی که سر دنیا و آخرت خرت مردم نیاوردند پزشکان و علمای…
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این تجربه‌گر مرگ خودش دچار وسواس بوده بعد از تجربه وسواسش رو می‌گذاره کنار و حمام چهل دقیقه‌ایش به پنج دقیقه تغییر پیدا می‌کنه
EQUILIBRIOM توسط همه کس و در همه جا شعار عدالت سر داده می‌شود همیشه و همه‌جا بالاخره تعادلی برقرار می‌شود اما هر تعادلی عدالت نیست نابرابری‌های شدید و شکاف‌های طبقاتی را هر فطرت پاکی ظلم می‌پندارد اما در نظام سرمایه‌داری لازمه‌ی توسعه اقتصادی وجود این شکاف‌های عمیق است. مسأله دانش اقتصاد تعادل (Equilibriom) است. اهمیتی ندارد که این تعادل عادلانه باشد یا خیر فرض بر این است که دست نامرئی بازار تعادل و عدالت را همزمان برقرار می‌کند اما حقیقت آن است که مُشت نامرئی بازار رقابتی بر صورت عدالت خواهد کوبید
تا وقتی نسبت به رشد قارچ‌گونه بانک‌های خصوصی، مال‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای پرزرق‌وبرق، تالارهای عروسی مجلل، لوازم دکوری لوکس، برندهای خارجی با حروف انگلیسی بر سر در مغازه‌ها، نه تنها معترض نیستیم که جنون‌وار به دنبال آنها از هم سبقت می‌گیریم، بدحجابی و امری طبیعی است نسل آفتاب
چرا ۲۶ نهاد متولی کارهای فرهنگی (از جمله حجاب و عفاف) تقریباً منفعل شده‌اند؟ آلبرت بندورا، روانشناس معروف، معتقد است زمانی که افراد باید تصمیم بدی بگیرند، این کار به صورت گروهی آسانتر انجام می‌پذیرد و احساس مسئولیت در گروه را کاهش می‌دهد. وی، نام این توجیه اخلاقی را «تقسیم مسئولیت (لوث مسئولیت)» می‌نامد (نک: اولسون و هرگنهان، ۲۰۰۹، ترجمه سیف، صفحه ۴۱۳). مانند این است که پدر خانواده به ۵ فرزند خود بگوید سر راه نان هم بگیر. خب طبیعی است وقتی هر ۵ نفر مخاطب بوده‌اند، مسئولیت تقسیم شده است و احساس گناه ناشی از عدم انجام کار ممکن است کاهش پیدا کند‌. گویا در موضوع عفاف و حجاب هم همه داریم به یکدیگر نگاه می‌کنیم ببینیم چه کسی کاری انجام می‌دهد. منظورم از این ارسال، توجیه تراشی برای «ترک فعل» نیست، بلکه می‌خواهم بگویم این عذرها در فردای قیامت معلوم نیست پذیرفته شود آقا و خانم روانشناس و مشاور و متخصص علوم تربیتی، انجمن روانشناسی امریکا برای پذیراندن همجنسگرایی که یک عمل بسیار زشت و ناپسند و خلاف عقل و شرع و فطرت و عرف و قانون بود، نقش ایفا کرد و با صدای بلند اقدام خود را علنی نمود. آیا من و شما در شرایط امروز جامعه نقشی نداریم؟ تقسيم مسئولیت در این دنیا توصیف می‌شود ولی در پیشگاه خداوند عذر و بهانه‌ای نخواهیم داشت دشمن علیه فطرت و عقل قیام کرد، آنوقت من و شما برای حرف حق و عمل مطابق با عقل و فطرت و شرع و عرف ساکت شدیم؟