eitaa logo
کانال سیاست دشمنان مهدویت
1.8هزار دنبال‌کننده
137.1هزار عکس
180.7هزار ویدیو
817 فایل
پیشنهادات و انتقادات ⤵️ @seyedalii1401 سلام علیکم گرد هم جمع شده ایم تا در فتنه اکبر از یکدیگر چیزهایی یاد بگیریم و به مردم بصیرت دهیم وظیفه ما تولید محتوا ، و هوشیاری مردم در برابر فتنه های سیاسی دشمنان اسلام ومهدویت میباشد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم سلام تو ای روح آرام یافته. نفس مطمئنه نفسی است که با یاد پروردگارش آرام یافته و به آنچه او راضی است رضایت می‌دهد و در نتیجه خود را بنده‌ای می‌بیند که مالک هیچ نفع و ضرری نیست و زندگی دنیا و سود و زیان آن را امتحان الهی می‌داند لذا نه دچار غرور و فساد می‌شود و نه گرفتار یاس و جزع و کفر بلکه همچنان در طریق عبودیت پابرجا می‌ماند و از صراط مستقیم خارج نمی‌شود.ایه۲۷ بسوی پروردگارت بازگرد در حالی که هم تو از او خوشنودی و هم او از تو خوشنود است. یعنی آرامش دل به اینست که انسان از هرقضاء و قدری که خدا برایش پیش می‌آورد کمترین چون و چرایی نکند و در همه حال از خدا راضی باشد در اینحال نیز خدا از او راضی است چون بنده‌اش در هر شرایطی در طریق عبودیت است. ایه۲۸ چون از خدا راضی است و خدا نیز از او راضی است لذا می‌فرماید پس در زمره عباد من درآی و در بهشت من داخل شو. بعبارت دیگر صاحب نفس مطمئنه دارای مقام عبودیت است و چرا نباشد در حالیکه او از خدا راضی است و هیچگاه غیر از خواست و اراده خدا نمی‌خواهد و اراده نمی‌کند و این همان ظهور عبودیت تامّه در بنده است. اینکه فرمود "بهشت من" برای نشان دادن نهایت اکرام خدا به او و نهایت تعظیم مقام صاحب نفس مطمئنه می‌باشد. فجر (سپیده دم) ایات۲۹و۳۰ یکشنبه۱۴۰۳/۸/۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هر درك عاقلانه اى روزى نجات بخش است ◽️مَا اسْتَوْدَعَ اللّهُ امْرَأً عَقْلاً إِلاَّ اسْتَنْقَذَهُ بِهِ يَوْماً ما! 🟤خداوند هيچ نوع عقلى را در وجود كسى به وديعت ننهاده جز اين كه روزى به وسيله آن وى را نجات خواهد داد» ✍ عقل، شاخه هاى مختلفى دارد و خداوند در هر كسى شاخه يا شاخه هايى از آن را به وديعت مى نهد. تعبير امام(عليه السلام) به «عقلا» به صورت نكره اشاره به همين نكته است. آرى، بعضى عقل معاد دارند، بعضى عقل معاش و بعضى هر دو. عقل معاد نيز شاخه هاى متعددى دارد; كسانى از طريق ادله عقلى وارد مى شوند و افرادى از طريق ادله نقلى كه هركدام نيز شاخه هاى متعددى دارد و در عقل معاش نيز بعضى عقل صنعت دارند، بعضى استعداد خوبى براى كشاورزى و بعضى براى امور ديگر و هركدام از اين ها نيز براى خود شاخه هايى دارد. امام(عليه السلام) مى فرمايد: اين نقاط قوت كه نامش عقل است و خداوند در ميان بندگانش تقسيم كرده همه روى حساب است. ممكن است كسى عقل خاصى در وجودش باشد و ساليان دراز از آن استفاده نكند و گاه حتى خودش فكر كند كه اين عقل و استعداد خاص در وجود او به چه كار مى آيد ولى ناگهان جريانى در زندگانى او رخ مى دهد كه تا دست به دامان آن عقل و استعداد خاص نزند نجات نمى يابد و اين نكته اى است كه كمتر كسى به آن توجه دارد و يا در نوشته هاى خود آورده است ولى امام(عليه السلام) به واسطه علم گسترده و وسيعش به اين نكته اشاره فرموده است. 📘 @nahjol_balagheh