eitaa logo
مدرسه سیاست بینش مطهر
759 دنبال‌کننده
328 عکس
141 ویدیو
54 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔵اطلاعیه 🌺🌺باتوجه به اتمام افتتاحیه در ۲۸ تیرماه، بعد از افتتاحیه امکان هیچگونه تغییر و انصراف در حال حاضر تا پایان دوره نمی باشد. انصرافی های تا ۲۸ تیر هزینه شان طبق وعده مسئولین ثبت نام، توسط همان بخش حداکثر تا یک ماه آینده (آخر مرداد) عودت خواهد شد. البته یادآور میشود که مسئولیت این امر در دست گروه سیاسی نیست.🌺🌺
🌺 آن دسته از ثبت نام کنندگان محترم دوره که: با ایشان گرفته شده و پاسخگو یا به هر دلیل از جمله ایراد شماره یا خاموش بودن تلفنشان با ایشان تماس تلفنی نشده، در جهت انتقال برخی نکات تکراری ولی به آیدی زیر پیام دهند: @Syasatmotahar97 تأکید می شود: فقط به همین ، صرفا پیام مکتوب دهید و اقدام دیگری از جمله کنترل دریافت یا پیگیری آن . باتشکر
مدرسه سیاست بینش مطهر
🌺مقرری مطالعاتی هفته جاری اعضای محترم دوره ۱- مطالعه دقیق کتاب + مشاهده بینش مطهر + جلسه دوره دکتر رستم پور ♦️🔹فعالیت اندیشه جو(۱): ۲۰ دقیقه ای خودتان با هدف تبیین و برای مخاطبین فرضی ۲- حداکثر تا روز چهارشنبه مطالعه مقرری جلسه دوم (دروس اول تا چهارم آزادی انسان و سوره حمد) + مشاهده همین مقرری توسط استاد هاشمی + استماع تدریس جلسه اول دکتر خلیلی ♦️🔹فعالیت اندیشه جو(۲): خلاصه مهم ترین سؤالات مطرح شده در این مقرری را یادداشت و تدریس خودتان را و نزد خودتان نگهداری فرمایید. جهت ارسال به زودی ارائه خواهد گردید.
🌺ادعای دروغین (ره) « ... و به جان خودم كه اگر تاريخ را از روزى كه نهضت اخير آنان آغاز شد، مورد مطالعه دقيق قرار مى‏ دادند و رفتارى را كه با ساير امتهاى ضعيف و بينوا كردند مورد بررسى قرار مى‏ دادند، بدون كمترين درنگى، حكم به آنان مى‏ كردند و مى‏ فهميدند كه: تمام كه مى‏ كنند و خود را مردمى بشر دوست و خير خواه و فداكار بشر معرفى نموده و مى‏ كنند كه در راه به بشريت از جان و مال خود مايه مى ‏گذارند، تا به بشر داده، ستمديدگان را از ظلم و بردگان را از و اسيرى نجات بخشند، همه ‏اش و نيرنگ است و جز ملل ضعيف هدفى ندارند، و تمام همشان اين است كه از هر راه كه بتوانند بر آنها كنند، يك روز از راه ‏‌كشى و مداخله نظامى، روز ديگر از راه ، روزى با نسبت به سرزمين آنان، روزى با دعوى ، روزى به عنوان ، روزى به عنوان آنان، روزى تحت عنوان و جلوگيرى از تجاوزات ديگران، روزى به عنوان طبقات محروم و بيچاره، روزى ... و روزى ... هيچ انسانى كه را از دست نداده، هرگز به خود كه چنين جوامعى را بخواند و يا آن را بپندارد، هر چند كه دين نداشته باشد و به‏ حكم وحى و نبوت و بدانچه از نظر دين سعادت شمرده شده، آشنا نباشند. چگونه ممكن است طبيعت (كه همه افرادش، اعم از اروپايى و آفريقائيش يا آسيايى و امريكائيش و ... به طور مجهز به قوا و اعضايى يكسان مى ‏باشند) رضايت دهد كه: يك طايفه بنام و تافته جدا بافته، بر سر ديگران ، و مايملك آنان را نموده، خونشان را و عرض و مالشان را به ببرند، و راه همه وجود و حيات آنان را براى اين طايفه هموار سازند، تا جايى كه حتى درك و و آنان را دست بيندازند، و بلائى بر سر آنان بياورند كه حتى انسانهاى نيز آن را نچشيده بودند. ما در همه اين مطالب، تاريخ زندگى اين امت‏ها و آن با است كه ملتهاى ضعيف امروز از دست اين به اصطلاح مى ‏بينند، و از همه جناياتشان شرم ‏آورتر اين جنايات است كه با منطق و افسار گسيختگى، خود را ناميده، به عنوان ! به خورد ملل ضعيف مى‏ دهند.» 🌺ترجمه ، ج‏4، ص۱۶۸،۱۶۹ 🍀 ♦️پیوست‌کتاب 🔸 : 🔸«آزادی اجتماعی بدون ممکن نیست.» @SyasatMotahar
♦️🔷🔸 در ! (قسمت‌اول) 🔸مرحوم استاد علی ابوالحسنی (منذر) 🔸 در ♦️ ! روژه گارودی (Roger Garaudy) ، و برجسته فرانسوی، در شعبه 17 دادگاه جزایی آن کشور به اتهام نقض قانون‌ (Gay ssot) «نفی جنایات علیه بشریت و تحریک احساسات نژادپرستانه» محاکمه شد و دادگاه در رای صادره وی را به پرداخت 120 هزار فرانک فرانسه محکوم کرد. شایان ذکر است که دادستان، افزون بر مجازات نقدی، برای گارودی تقاضای نیز کرده بود که البته مورد قبول دادگاه قرار نگرفت. ♦️ چه بود؟! جرم وی نگارش کتابی بود تحت عنوان «تاریخ یک ارتداد؛ اسطوره‌های بنیانگذار اسرائیل» که در آن، بر پایه اسناد و مدارک متعدد ، موضوعاتی چون: کشتار 6 میلیون یهودی توسط نازی‌ها، وجود اتاق‌های گاز، و واقعیت دستور هیتلر مبنی بر اجرای «راه‌حل نهایی» را مورد تردید جدی قرار داده و آن را نوعی # تاریخ توسط صهیونیست‌ها (به انگیزه توجیه جنایاتشان در فلسطین) قلمداد کرده بود. اظهارات گارودی در آن کتاب، به صدها تاریخی (اعم از کتاب، مقاله و سند) می‌باشد که پاره‌ای از آنها نوشته یا اقاریر صریح خود صهیونیست‌ها است. فی‌المثل وقتی را یکی از اصول منطق صهیونیسم سیاسی می‌شمرد، این ادعا مستند به گفتار صهیونیست‌هایی چون خاخام ربّی کوهن (تلمود، انتشارات Payot، پاریس 1986، ص 104) است که می‌نویسد: «ساکنان دنیا را می‌توان میان اسرائیل و سایر ملت‌های دنیا، بر روی هم، تقسیم کرد. اسرائیل است: ». یا زمانی که به کشتار و غارت انسان‌های مظلوم و بی‌گناه در فلسطین اشاره می‌کند، از اعترافات کسانی چون شاهد می‌آورد. اظهارات و استنباطات تاریخی گارودی،‌ می‌تواند یا باشد - چنانکه هر فرد محققی، در حوزه پژوهش و تحقیق خویش، می‌تواند به خطا رفته باشد یا به حاقّ واقع رسیده باشد - ولی در هر دو صورت، با محققان و پژوهشگران (هر چند حاصل تحقیقاتشان، با پاره‌ای از مشهورات یا شبه‌مشهورات تاریخی معارض افتد) بایستی به همان شیوه و با استفاده از ابزار علم و تحقیق صورت گیرد و به اصطلاح، را بایستی تنها با اندیشه نقد کرد و صحت و سقم آن را معلوم داشت، و قضاوت را نیز به عهده کارشناسان فن، و نهایتا وجدان‌های آزاد و حقیقت‌جو وانهاد. نه آنکه کار را به هیاهو و جنجال و ! کشاند و از جریمه و شلاق بهره جست! و فاجعه و گالیله را در آستانه قرن بیست و یکم تجدید کرد! ♦️ ، در تعقیب ژان والژان! یک بار دیگر # - اما این بار در # فرانسه و نظر! و به جرم! پژوهش و تحقیق علمی پیرامون یک موضوع تاریخی - محاکمه و محکوم می‌شود. با این تفاوت که «گالیله» به تغییر نام داده است و به . ماجرا ظاهرا صورتی کاملا معقول و دارد (قانون، همچنان دو اسبه در تعقیب ژان والژان می‌تازد!): جرم گارودی آن است که قانون گی‌سو را نقض کرده است؛ قانونی که تحریک احساسات نژادپرستانه و حمایت از جنایات ضدبشری را - البته فقط در شکل نازیسم هیتلری - محکوم می‌کند و مرتکبین را شایسته حبس و پرداخت جریمه نقدی می‌شمرد. شک نیست که پخش ویروس و هم‌آوایی با جانیان ضد بشر، محکوم و مطرود عقل و وجدان‌های آزاد است. اما، گذشته از آنکه هیچ فرقی بین انواع نژادپرستی ـ چه نژادپرستی از نوع ، و چه نژادپرستی از نوع ) وجود نداشته و نباید هیچ‌گونه تبعیضی بین آن دو قائل شد، دو نکته اساسی در مسئله وجود دارد که باید دقیقا بدان توجه داشت: ۱- باید خود از اتهام نژادپرستی و حمایت از جانیان، بری باشد و در اینجا مع‌الاسف می‌بینیم که چنین نیست و ، عمدتا از جمعیت‌های طرفدار اسرائیل‌اند؛ اسرائیلی که صدها مورد تجاوز به کشورهای همسایه و قتل و غارت بی‌گناهان (نظیر فاجعه دیر یاسین، کفر قاسم، صبرا و شتیلا) و محکوم شدن از سوی سازمان ملل را در کارنامه سیاه خود دارد و حتی در قطعنامه سازمان ملل، به عنوان رژیمی معرفی شده است. @SyasatMotahar
♦️🔷🔸 در (قسمت دوم) فراتر از این، حتی باید گفت که قرائن و شواهد، حکایت از آن دارد که جمعیت مزبور، از این شکایت،‌ دقیقا انگیزه و هدفی را دنبال می‌کند. صهیونیسم پنجاه‌سال (اکنون هفتادسال) است که در خاورمیانه به اشغال سرزمین‌ها و کشتار و غارت ساکنان آنها مشغول است و با ، رژیمی را که بر استوار است بر سرزمین فلسطین تحمیل کرده است. آنگاه، برای آنکه این سیاسی، افکار عمومی جهان (به‌ویژه اروپا و آمریکا) را برنیاشوبد، خود را در پشت نقاب مظلومیتی که با بزرگ‌نمایی جنایات هیتلر نسبت به یهودیان، پنهان کرده است! گارودی، این را از رخسار صهیونیسم کنار می‌زند و امکان ادامه این آپارتاید وحشیانه را از اسرائیل می‌گیرد. طرح شکایت از گارودی، دقیقا تمهیدی برای تداوم آپارتاید مذکور است. ۲- تطبیق این عنوان کلی (تحریک احساسات نژادپرستانه و حمایت از جانیان) بر مصادیق آن، نیاز به دلیل دارد. یعنی ادعای فلان شخص - مثلا گارودی - مصداق این امر است باید با دلایل قاطع و قوی اثبات شود، و متاسفانه در اینجا نه تنها دلیلی بر نژادپرستی گارودی و حمایت وی از هیتلر در دست نیست، بکله شواهد و دلایل ضد آن، موجود است. گارودی از زمره اندیشمندانی است که: 🔸اولا، سابقه و در اردوگاه‌های اسارت را دارد و حتی در مسیر این مبارزه، از بین خود یهودیان، هم‌بندی هم داشته است. در مقدمه کتاب «تاریخ یک ارتداد...» می‌نویسد: همراه با دوستم برنارد لُکاش، بنیانگذار L.I.C.A (که به L.I.C.R.A بدل شد)‌ بندی همان اردوی اسارت که من بودم، در طی دوره‌‌های شبانه به همبندان خویش، عظمت، عالَم‌گرایی، و توان آزادیبخش پیامبران یهودی را می‌آموختیم. کشیش انقلابی، نوع دوست و محبوب فرانسوی (آ‌به پی‌یر Abbe’ Pierr) نیز که آشکارا به حمایت از گارودی و کتاب وی برخاست، از قربانیان اشغالگران نازی در فرانسه بود. علاوه، با و سران صهیونیست‌ها در جنگ دوم جهانی با - که اینک اسناد آن افشا شده و از آنها برمی‌آید که صهیونیست‌ها برای نجات عمال خود، حتی یهودیان بی‌گناه را به لو می‌داده‌اند - چه کنیم؟! 🍀 🔸پیوست‌کتاب 🔸مقرری‌نخست: 🔹 بدون ممکن نیست. @SyasatMotahar
♦️🔷🔸 درغرب 🔸قسمت‌اول: . گرچه سالها از محاکمه گالیله می‌گذرد و در طول همه این سال‌ها، کلیسا و دادگاه تفتیش عقاید به دلیل جمود، تحجر، اعمال غیرانسانی و ضدیت با مورد سرزنش قرار گرفته‌اند اما روی کار آمدن دشمنان کلیسا و سر برآوردن در مناسبات انسانی، موجب نشده است تا آزادگان و آزادی‌طلبان جهان ارج و قرب بیشتری یابند. گرچه از روزگار گالیله تا گارودی سالها گذشته و در باب اهمیت آزادی بیان و نقد، خروارها کاغذ سیاه شده اما در نهایت آزادی نیز روزی که حرفی با یا شان مخالف باشد خود را به کناری می‌نهند و از آستین بیرون می‌کشند تا آن کنند که خواهند. 16 دسامبر 1998 یکی از همین روزهاست. روزی که در آن، فیلسوف و نویسنده مسلمان فرانسوی به اتهام انكار جنايت عليه بشريت توسط نازی‌‌ها و تحريك احساسات نژادپرستانه عليه يهوديان در کتاب «اسطوره‌های بنیادین سیاست اسرائیل» در دادگاه فرانسه به پرداخت 120 هزار فرانک جریمه نقدی محکوم شد. گارودی در این کتاب که صهیونیستها ضمن همکاری با نازی‌ها، تلاش کرده‌اند با مظلموم‌نمایی و بزرگ نشان دادن جنایات هیتلر، جامعه جهانی را جهت تأسیس کشوری در فلسطین متقاعد نمایند. گارودی همچنین در این کتاب، رقم 6 میلیون یهودی را که گفته می‌شود توسط آلمان نازی قتل عام شده‌اند بسیار خواند، چرا که کل جمعیت یهودیان در آن زمان این مقدار نبوده است. با محکومیت گارودی در این دادگاه که با فشار صهیونیستها صورت گرفت، و قلم در فرانسه، کشوری که ادعا می‌کند است، مخدوش شد. ♦️گارودی ها البته گارودی تنها نویسنده‌ای نبود که را به چالش کشید و به خاطر عبور از این خط قرمز در دادگاه‌های تفتیش عقاید دنیای مدرن محاکمه شد. نویسنده که بارها اعلام کرده بود اسنادی گرد آورده که نشان می‌دهد هولوکاستی رخ نداده است سرانجام تسلیم فشارها شد و در سال 2006 اعلام نمود که نظراتش تغییر کرده است و با وجود انکار سخنان گذشته‌اش به سه سال محکوم شد. ، مورخ و استاد سابق دانشگاه‌های و ، از دیگر چهره‌های مطرحی است که از غرب عبور کرده و به انکار هولوکاست پرداخته است. او نیز در سال 2006 میلادی به جرم انکار هولوکاست در با به 3 ماه زندان و پرداخت 7500 بورو جریمه نقدی محکوم گردید. وی که حاصل تحقیقات خود را در کتابی با عنوان«اتاق های گاز، واقعيت يا افسانه؟» منتشر ساخته است بارها مورد صهيونيست ها قرار گرفته است. تجديد نظرطلب برجسته و فعال الاصل مقيم و صاحب مؤسسه انتشاراتی ساميزدت که به نشر مطالب مربوط به واقعيت های جنگ جهانی دوم، رد هولوکاست و دروغ پنداشتن آن و کذب کشتار و فاجعه نسل کشی يهوديان در جنگ جهاني دوم در آشويتس می پرداخت در سال 1981 از هرگونه امتياز پستی و محروم شد و در فوريه 2007، به خاطر آنچه افكار نئونازيستی خوانده شد، به پنج سال محكوم گرديد. آلمانی به خاطر نوشتن کتابی ارزشمند تحت عنوان «کالبد شکافی هولوکاست» در سال 1995از گريخت و سرانجام در مارس 2006 نيز به دو سال و نيم محكوم گرديد. در به يك سال و 10 هزار يورو جريمه محكوم شد چرا كه در سال 2005 با چاپ جزوه ای، هولوكاست را انكار كرده بود. محقق و کارشناس فرانسوی از دیگر منتقدان هولوکاست است که ریشه برخوردهای قانونی با منتقدان را در پاسخ نداشتن برای استدلال ها می‌داند. او تا کنون چندین بار به فراخوانده شده است. در اوت 2007، منكر هولوكاست، در دستگير شد. اتهام وي انتشار كتب و مقالاتی در خصوص به چالش كشيدن كشتار يهوديان در جنگ دوم جهانی بود. وی سرانجام مجبور شد به مالاگا كند تا زندانی نشود. که در حال حاضر در زندگی می‌کند نیز یکی از شاخص‌ترین چهره‌های منتقد هولوکاست در جهان به شمار می‌رود. وی تا کنون #۵بار در کشورهای ، و زندانی شده و هربار در اقدام به نگارش کتابی تازه با موضوع نقد و انکار هولوکاست کرده است. دولت‌های غربی تلاش کرده‌اند با استفاده از روش‌های مختلفی همچون کردن آثار، مانع فعالیت بیشتر او شوند. 🍀 @SyasatMotahar
♦️🔷🔸 درغرب 🔸قسمت‌دوم: ♦️ به مثابه با فرا رسیدن عصر پست مدرن و دوران میکروبلاگ ها و رسانه‌های شخصی و شبکه‌های اجتماعی، این برای برخی ایجاد شد که دوران تازه‌ای از ابراز عقیده شخصی و آغاز شده است و شاید دیگر دولت‌ها نتوانند همچون قرون وسطی شهروندان را بابت ابراز عقیده‌شان مورد بازخواست قرار دهند اما آنچه در عمل اتفاق افتاد نشان داد در همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد. اکنون گردانندگان گوگل و توییتر و فیس بوک و امثالهم بر همان صندلی‌های دادگاه‌های تفتیش عقاید تکیه زده‌اند تا اگر علیه و غرب سخنی بر زبان راندی حسابت را کنند تا بشناسی مرزهای آزاد بودنت را... از روزگار گالیله تا گوگل سالها گذشته است اما دادگاه‌های تفتیش عقاید همچنان . در حالی که بسیاری از صفحات خود را در این شبکه ها دارند اما در صورتی که صفحه یا فردی برخلاف یا غربی ها مطالبی را بنویسد به سرعت می شود. 🔸بنابراین چنانکه استاد مطهری بیان می کنند، تا هنگامی که محقق نشود، تحقق غیرممکن است. مراد از آزادی نفس و روح انسان از اسارت و است. لازم به توضیح است، ظواهری از آزادی اجتماعی محدود که در هر جامعه ای اعم از غرب یا شرق، مشاهده می شود در راستای و می باشد. البته فهم و تشخیص دقیق آن منافع و عقاید امری دشوار است اما خللی به این سخن وارد نمی کند. ♦️در باب نقض در تعارض با غرب، اشاره به رفتاری که با دانشمندان منتقد شده بسیار بسیار حائز اهمیت است. نظام سیاسی و حقوقی غرب، با منتقدین داروینیسم و اندیشمندانی که به معتقدند رفتاری شبیه منتقدین هولوکاست انجام داده و می دهد. در این باره مستنداتی تصویری نیز تولید شده که استاد محترم در کلاس بخشهایی از آنرا پخش کردند. البته درحال حاضر به دلیل حجم بالای فیلم امکان بارگذاری در فضای مجازی مقدور نیست. علاقمندان می توانند کلیدواژه های این بحث را در اینترنت جستجو نمایند. بنابراین: بودن غیرممکن است. 🍀 🔸پیوست‌کتاب 🔸مقرری‌نخست @SyasatMotahar
هدایت شده از سرای امید
آزادی انسان.pptx
43.9K
سرفصل‌ها و پرسش‌های مقرری نخست کتاب 🍀دوره‌علوم‌سیاسی @SyasatMotahar
♦️🔷🔸 توجه اندیشه جویان محترم 🍀 نام این کانال به تغییر خواهد یافت
🔷♦️🔸 🔹مأخذ: کتاب 🔸کشیشی به نام که از دانشکده حقوق دانشگاه ییل در آمریکا فارغ التحصیل شده و در سراسر آمریکا بیش از سخنرانی انجام داده، درباره واقعیت گفته است: 🔸وظیفه مردم آمریکاست که (سرمایه‌دار) شوند. آن هایی که ثروتمند می شوند اعضای جامعه اند. چون ثروت جامعه به دست آنها سپرده شده و آنها این ثروت را به مؤسسات بزرگی تبدیل کرده اند. اما ! چون فقرا به خاطر گناهانشان شده و به فقر مبتلا شده اند. هر فقیری در آمریکا پیدا شود به خاطر ضعف و نقص خودش فقیر شده و به همین دلیل ثروتمندان آمریکا بندگان خوب خدا محسوب می شوند! 🔹گزارش‌های مستند از در @jenayaat 🍀 🔸پیوست‌کتاب 🔸مقرری‌نخست: 🔹 بدون ممکن نیست. @SyasatMotahar
🔷♦️🔸 (۲) کتاب : در سال ۱۹۱۴ یازده هزار نفر از معادن ذغال سنگ کلرادو - که برای خانواده ی سرمایه دار کار می کردند- در اعتراض به ناچیز بودن حقوقشان دست به اعتصاب زده و به همین دلیل همگی اخراج شدند. اما اطراف معادن چادر زده و به اعتراضشان ادامه دادند. با کشتار پلیس به اعتراضات پایان دادند! پس از ورود پلیس به صحنه و ناتوان شدن کلانتر در سرکوب اعتراضات، چند گروهان از وارد کار شدند و با محاصره معدنچیان که با در چادرهایشان نشسته بودند و آن‌ها، ماجرا خاتمه یافت. سپس برای محکم کاری چادرها را هم و صدها نفر از معدنچیان و خانواده هایشان و زخمی و چند هزار نفر دیگر راهی شدند. 🍀 🔸پیوست‌کتاب 🔹 بدون ممکن نیست. @SyasatMotahar
🔷♦️🔸آمریکاوغرب خاندان راکفلرها 🔸خانواده راکفلر ثروتمندترین و با نفوذترین خانواده از نظر مالی و سیاسی در یک صد سال گذشته آمریکا شناخته شده است. این خانواده در سال ۱۹۱۳ (Rockefeller Foundation) را تأسیس کرد که یکی از مهم ترین مراکز کننده سیاست و اقتصاد آمریکا محسوب می شود. 🔸این بنیاد نفوذ چشمگیری در های داخلی و بین المللی کاخ سفید دارد. هرچند این بنیاد در ظاهر در خصوص امور مربوط به بهداشت و آموزش در سطح جهانی فعالیت می کند اما در واقع یک شرکت‌تجاری محسوب می شود که به همراه شبکه های گسترده مالی و اقتصادی خود، مدیریت را در دست دارد. 🔸بنیاد راکفلر بدنه اجرایی سیاسی آمریکا و مراکز حساس این کشور را از طریق عوامل خود در اختیار دارد؛ به طوری که گفته می شود از سال ۱۹۴۵ تاکنون، اکثر قریب به اتفاق که پست های مهم سیاسی را به عهده گرفته اند؛ همگی مدتی در این بنیاد و یا سازمان های تابعه آن فعالیت داشته و یا از کمک های آن استفاده کرده اند. 🍀 🔸پیوست‌کتاب 🔹 بدون ممکن نیست. @SyasatMotahar
🔷♦️🔸استفاده از قاتلان و جنایتکاران زندانی و به آنها در آمریکا در سال 1975 ناو سروان توماس ناروت فاش کرد که محکوم شده نیز برای از زندانها ی نظامی میشدند و مورد آموزش و تربیت قرار می گرفتند تا نسبت به آماده باشند. کتاب ، ولیام بلوم @SyasatMotahar
🔷♦️🔸گزارش از مدرسه های در آمریکا یک مدرسه ی نظامی در امریکا به دلیل آنکه بسیاری از فارق التحصیلان آن در نقض شدید حقوق بشر در امریکای لاتین که اغلب شامل شکنجه و قتل میشود دخالت داشته اند بسیار است: 🔹فارق التحصیلان این مدرسه چند را نیز رهبری کرده اند در 1978 در توصیف تعداد زیاد کودتا های هدایت شده توسط این مدرسه گفت: سراسر آمریکای لاتین این مدرسه را به نام میشناسند این مدرسه مسئول هزاران نفر در دهه 1980 میباشد که موارد آن به شرح ذیل است: 🔹قتل عام اورابا در کلمبیا 🔹قتل عام آلموزوته 🔹ترور آرک بیشاب و اسکار رومرو 🔹تجاوز به چهار کشیش زن و قتل آنان 🔹کشتار پیروان مذهب ژزوئیت در السالوادور 🔹قتل عام لاکانتوتا در پرو 🔹شکنجه و قتل یک کارمند سازمان ملل در شیلی کتاب ، ولیام بلوم @SyasatMotahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷🔹 فقدان در غرب مدرن @SyasatMotahar 🍀 برمبنای‌نظام‌فکری‌استادمطهری 🔸پیوست 🔸آزادی‌اجتماعی بدون‌آزادی‌معنوی‌ممکن‌نیست
🌺ادعای دروغین (بازنشر) (ره) « ... و به جان خودم كه اگر تاريخ را از روزى كه نهضت اخير آنان آغاز شد، مورد مطالعه دقيق قرار مى دادند و رفتارى را كه با ساير امتهاى ضعيف و بينوا كردند مورد بررسى قرار مى دادند، بدون كمترين درنگى، حكم به آنان مى كردند و مى فهميدند كه: تمام كه مى كنند و خود را مردمى بشر دوست و خير خواه و فداكار بشر معرفى نموده و مى كنند كه در راه به بشريت از جان و مال خود مايه مى گذارند، تا به بشر داده، ستمديدگان را از ظلم و بردگان را از و اسيرى نجات بخشند، همه اش و نيرنگ است و جز ملل ضعيف هدفى ندارند، و تمام همشان اين است كه از هر راه كه بتوانند بر آنها كنند، يك روز از راه و مداخله نظامى، روز ديگر از راه ، روزى با نسبت به سرزمين آنان، روزى با دعوى ، روزى به عنوان ، روزى به عنوان آنان، روزى تحت عنوان و جلوگيرى از تجاوزات ديگران، روزى به عنوان طبقات محروم و بيچاره، روزى ... و روزى ... هيچ انسانى كه را از دست نداده، هرگز به خود كه چنين جوامعى را بخواند و يا آن را بپندارد، هر چند كه دين نداشته باشد و به حكم وحى و نبوت و بدانچه از نظر دين سعادت شمرده شده، آشنا نباشند. چگونه ممكن است طبيعت (كه همه افرادش، اعم از اروپايى و آفريقائيش يا آسيايى و امريكائيش و ... به طور مجهز به قوا و اعضايى يكسان مى باشند) رضايت دهد كه: يك طايفه بنام و تافته جدا بافته، بر سر ديگران ، و مايملك آنان را نموده، خونشان را و عرض و مالشان را به ببرند، و راه همه وجود و حيات آنان را براى اين طايفه هموار سازند، تا جايى كه حتى درك و و آنان را دست بيندازند، و بلائى بر سر آنان بياورند كه حتى انسانهاى نيز آن را نچشيده بودند. ما در همه اين مطالب، تاريخ زندگى اين امتها و آن با است كه ملتهاى ضعيف امروز از دست اين به اصطلاح مى بينند، و از همه جناياتشان شرم آورتر اين جنايات است كه با منطق و افسار گسيختگى، خود را ناميده، به عنوان ! به خورد ملل ضعيف مى دهند.» 🌺ترجمه ، ج4، ص۱۶۸،۱۶۹ 🍀 ♦️پیوست‌کتاب 🔸 :‌ 🔸«آزادی اجتماعی بدون ممکن نیست.» @SyasatMotahar