eitaa logo
مدرسه سیاست بینش مطهر
759 دنبال‌کننده
327 عکس
140 ویدیو
54 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸سید موسی الصدر: من را حسینیه نمی‌دانم مگر اینکه دلاورانی را برای نبرد با اسرائیلی فارغ التحصیل کند. ♦️ @SyasatMotahar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿 عمل به سیره حسینی امام حسين با مقابل يك ايستاد و گفت! ♦️بايد اين محفوظ بماند با نمی‌کند! نه ‌به ‌کدخداگرایان @SyasatMotahar
🌿 چیست؟ امام خامنه‌ای: عاشورا پیامها و درسهایی دارد. عاشورا درس می‌دهد که برای ، باید کرد. درس می‌دهد که در از باید گذشت. درس می‌دهد که در میدان ، کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و وضیع و امام و رعیت، با هم در قرار می‌گیرند.  ۱۳۷۱/۰۴/۲۲ درس عاشورا، درس فداکاری و و و مواسات و درس و درس محبّت و است. ♦️🔸انقلاب‌اسلامی ایران؛ ♦️🔸یکی از درسهای عاشورا، همین است که شما ملت ایران پشت سر و فرزند ابی‌عبداللَّه الحسین علیه‌السّلام انجام دادید. خود این - - یکی از درسهای عاشورا بود.  ۱۳۷۷/۰۲/۱۸ امام بزرگوار ما، را به عنوان ماهی که در آن، خون بر شمشیر پیروز می‌شود، مطرح نمود و به برکت محرّم، با همین تحلیل و منطق، خون را بر شمشیر پیروز کرد. این، یک نمونه از جلوه‌های نعمت ماه محرّم و مجالس ذکر و یاد امام حسین علیه‌السّلام است که شما دیدید.  ۱۳۷۳/۰۳/۱۷ @SyasatMotahar
♦️ چیست؟ امام خامنه‌ای: 🔹 آن است که انسان نگاه کند و ببیند حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام - همان کودکی که جلوِ چشم مردم، آن همه موردِ تجلیلِ پیغمبر بود و پیغمبر درباره‌ی او فرموده بود: «سیّد شباب اهل الجنه»؛ سرور جوانان بهشت بعد از گذشت از زمان پیغمبر، با آن وضعِ فجیع کشته شد؟ ۱۳۷۳/۱۰/۱۵ 🔹اگر کسانی برای حفظ جان‌شان، راه خدا را و آن‌جا که باید حق بگویند، نگویند، چون جان‌شان به می‌افتد، یا برای مقام‌شان یا برای شغل‌شان یا برای پول‌شان یا محبّت به اولاد، خانواده و نزدیکان و دوستان‌شان، راه خدا را رها کنند، آن وقت حسین‌بن‌علی‌ها به کربلا خواهند رفت و به کشیده خواهند شد. ۱۳۷۵/۰۳/۲۰ @SyasatMotahar
🔶چرا همیشه از جنایت های کربلا گفته می شود؟! 🔶یکی از جانی های بر حسین بن علی ما هستیم!! 🔲استاد شهید مطهری: 🔹آيا تاريخچه عاشورا فقط رثاء است؟ فقط مصيبت است و چيز ديگرى نيست؟! اشتباه ما همين است. 🔹اين تاريخچه يك صفحه ديگر هم دارد كه قهرمان آن صفحه، ديگر پسر معاويه نيست، در آنجا قهرمان حسين است. در آن صفحه، ديگر جنايت نيست، تراژدى نيست، بلكه حماسه است، افتخار و نورانيت است، تجلى حقيقت و انسانيت است، تجلى حق پرستى است . 🔹چرا بايد هميشه جنايتهاى كربلا گفته شود؟ چرا هميشه بايد حسين بن على از آن جنبه اى كه مورد جنايت جانيان است مورد مطالعه ما قرار بگيرد؟ چرا شعارهايى كه به نام حسين بن على مى دهيم و مى نويسيم، از صفحه تاريك عاشورا گرفته شود؟ چرا ما صفحه نورانى اين داستان را كمتر مطالعه مى كنيم، درحالى كه جنبه حماسى اين داستان صدبرابر بر جنبه جنايى آن مى چربد. 🔹بايد اعتراف كنيم كه يكى از جانيهاى بر حسين بن على ما هستيم كه از اين تاريخچه فقط يك صفحه اش را مى خوانيم و صفحه ديگرش را نمى خوانيم. جانيهاى بر امام حسين آنهايى هستند كه اين تاريخچه را از نظر هدف منحرف كرده و مى كنند. @syasatmotahar
🔘از بین سه‌جریان: ، ، ؛ خطرناک‌ترین جریان علیه اسلام، جریان غیرانقلابی است (نفاق) @SyasatMotahar
🔘 : مبارزه با جریان برای ایجاد 🔘 : مبارزه با تفکر بمنظور اتفاق مسلمین بر نبوی @SyasatMotahar
💥 موضوع نزاعِ جبههٔ مؤمنین و جبههٔ استکبار چیست؟ نزاعِ بر سرِ خودِ «انسان» است؛ منازعه بر سرِ پذیرشِ «توحید و ولایت» است. استاد سید محمدمهدی میرباقری: «موضوع اصلِ نزاعِ جبههٔ مؤمنین و جبههٔ استکبار بر سر چيست؟ بر سرِ توحيد است. بر سرِ امكانات طبيعي نيست. محور این نزاع، انبياء و شياطين هستند. مابِهِ‌النزاع چيست؟ اصلش انسان‌ها هستند. موسای كليم وقتی می‌آيد، نمی‌گويد: نيل را به من واگذار كن، نمی‌فرمايد: حكومت مصر را به من بده، می‌فرمايد: «أرسل معي بني اسرائيل». سلطه‌ٔ خود را از سر اين آدم‌ها بردار. آن خيمهٔ تاريكي‌ كه زدی، كه راه هدايت و فهم را بستی، آن را کنار بزن. وجود مقدس اميرالمؤمنين (عليه افضل صلوات المصلین) وقتی آن دوره‌ را در خطبه‌ شقشقيه تصوير می‌كنند، می‌‌گويند: دوره‌ٔ تاريكی كور بود. هم فضا ظلمانی است و هم بصيرت و بصر انسان‌ها گرفته شده است. دعوا سر اين است كه می‌خواهند فضا را روشن كنند، بصيرت‌ها و بصرها را هم برگردانند، انسان‌ها حقايق را بفهمند و راه بيفتند. مابِهِ‌النزاع در درجه‌ٔ اوّل، انسان است و البته در درجه‌ٔ بعد هم، اين امكانات و فاعل‌های تَبَعی و اين مقدوراتی كه خدا برای انسان آفريده است؛ اين‌ها در درجه‌ٔ بعد هستند. دعوا سر زمين و آب و خاك و امكانات طبيعی نيست، دعوا سر پرستش و كفر است، دعوا سر استكبار و خشوع است، موضوع اصلی‌اش هم انسان‌ها هستند. شياطين می‌خواهند انسان‌ها را به استكبار و تعزّز و لذّت نفس و خودپرستی دعوت كنند، كه در سايه‌ٔ اين دعوت به خودپرستي و لذّت نفس، ولايت و سلطه‌ٔ خودشان جاری بشود چون «إنّ عبادي ليس لك عليهم سلطان» از اول خدای متعال به شيطان فرموده است كه من دست تو را براي سلطه بر بندگانم باز نگذاشته‌ام، لذا او برای اين‌كه سلطه خودش را گسترش بدهد، اوّل دعوت به كفر می‌كند، اوّل دعوت به استكبار می‌كند، تا سلطه‌ٔ خودش تحقق پيدا بكند. دنيای مدرن هم همين‌طوری است، آرمان‌هايی را كه براي بشر مدرن بعد از جريان تجدد تعريف كرده‌اند ببينيد. اساسش بر اساس نفس‌پرستی است، خودپرستی است. چرا انسان به خودپرستی دعوت می‌كنند؟ چه كسانی دعوت می‌كنند؟ مصلحان؟ يا آن‌هايی كه دنبال سلطه‌جويی هستند؟ البته ممكن است يك جمعی هم باشند كه باور داشته باشند، اصلاح يعنی همين. اين‌ها خطرناك‌ترين جمعيّت هستند، خطرناك‌ترين جمعيّت آن كسانی هستند كه «وإذا قيل لهم لا تفسدوا في الأرض قالوا إنّما نحن مصلحون الا إنّهم هم المفسدون ولكن لا يشعرون». آن‌هايی هستند كه فساد خودشان را صلاح می‌دانند و شعور اين را هم ندارند. اين‌ها زيان‌بارترين مردم هستند. پس، اين هم موضوع درگيری است. موضوع درگيری، جامعه‌ٔ انساني است، اراده‌های انسانی است؛ انبياء می‌خواهند اراده‌های انساني را رشد بدهند تا مقام قرب و لقاء ببرند،‌ می‌خواهند عبادت را در جامعه گسترش بدهند، در ارواح انسان‌ها، در رفتارشان، در احساسشان، در عملشان، آن هم نه در خلوت و در زندگی فردي خودشان! در همه‌ٔ حوزه‌های حيات اجتماعی‌شان، می‌خواهند بشر به پرستش مشاع اجتماعی برسد. يك پرستش اجتماعی شكل بگيرد، زندگی اجتماعی بشر، همكاری بشر، همدلی بشر، همفكری بشر، در جهتِ قرب باشد، می‌خواهند كارآمدی جامعه در پرستش خدای متعال افزايش پيدا كند و البته قاعدتاً بايد امكانات طبيعی هم در اختيار جامعه‌ٔ مؤمنين قرار بگيرد؛ خدای متعال اين امكانات را هم برای بندگی خلق كرده است نه برای شيطنت. لذا وقتی بشر رو به بندگی می‌آورد همه‌ اين امكانات در اختيار او قرار می‌گيرد؛ عصر ظهور را ببينيد، فرمود: زمين خزائن خودش را بيرون می‌ريزد، آسمان، بركات خودش را نازل می‌كند؛ آن خيراتی كه در متن هستی بوده است و از كفار دريغ می‌شده است، آن‌ها در اختيار مؤمنين قرار می‌گيرد. اين موضوعِ اصلیِ نزاع نيست، موضوعِ فرعیِ نزاع است، بلکه موضوع تبعِ است. دعوا سر مقدورات نيست: اوّل، دعوا سر انسان است، دعوا سر توحيد و كفر است. در قدم بعد، موضوع دعوا سر چيست؟ بر سر خلافت الهی است، بر سر ولايت است. همه‌ٔ انبياء آمده‌اند ولايت الهی در عالم جاری بشود، و مؤمنين از اين ولايت نور برخوردار بشوند،‌ مجاری ولايت نور هستند. شيطان، نمی‌خواهد اين ولايت نور بر اراده‌ٔ مؤمنين جاری بشود و مؤمنين تحت اين سرپرستی نور قرار بگيرند، دعوا در قدم دوّم سر موضوع خلافت است. ملاحظه فرموديد: شيطان، وقتی به آدم سجده نكرد، به خدای متعال عرضه داشت «لأقعدن لهم صراطك المستقيم» من می‌نشينم بر سر راه مستقيم اين بندگان تو. راه مستقيم چيست؟ روايات متعدد را ببينيد كه می‌فرمايند: به‌خصوص در اينجا، راه مستقيم يعنی اميرالمؤمنين(علیه‌السلام)، يعنی ولايت حقّه، يعنی آن خلافت مطلقه‌ٔ الهي. من نمی‌گذارم مردم تحت ولايت ولی تو قرار بگيرند، من نمی‌گذارم انسان‌ها تحت هدايت خليفه‌ٔ تو قرار بگيرند، نمی‌گذارم خلافت الهی در اراده‌های انسانی جاری بشود.» @SyasatMotahar
هدایت شده از غلامرضا قاسمیان
نلغزیدن در بزنگاه.mp3
2.3M
📻 👆 ⏱ *نلغزیدن در بزنگاه‌ها* ✔️ آدم باید و خود را انجام دهد تا موقع درست عمل کند. ✅ @qasemian_ir
✳️نلغزیدن در بزنگاه‌ها ✔️ آدم باید خود را انجام دهد تا موقع درست عمل کند. 🔺کسانی که در روز لغزیدند و پشت کردند، تنها به خاطر کارهای گذشته‌شان بود* ...بِبعضِ ما کَسَبوا. ⚠️ این نیست که من هستم و و مبانی که دارم و در سر بزنگاه درست می‌گیرم! 〽️ همه‌ی کارهایی که انجام داده‌اید، شما را همراهی می‌کنند ... حسدی که در دل بارور کرده‌اید، حتی یک که در آورده‌اید. 🖇 لشکری از کارهایی که کرده‌اید و تصاویری که دیده‌اید و ... را شما کرده‌اید و با شما تا می‌ماند. حجت الاسلام قاسمیان ✳️ به دیگر عبارت، مطابق نظام فکری استاد مطهری، انجام کار درست در بزنگاه ها و آزادی ای را می طلبد که از قبل باید به تدریج توسط عبادت خدا این از درون و بیرون حاصل شده باشد. پیوست: @SyasatMotahar
⭕خواننده و هنرپیشه هالیوود: به من ظلم و تجاوز شده. نمیخواهم شهوت دیگران باشم. میخواهم مرا برای خودم بخواهند نه لختم! 💠 سبب میشود جنسی نباشم [=آزادی‌واقعی] 💠 مسیری که امثال این زن در آخر آنند همان است که بعضی زنان و دختران در آغاز تن دادن به آن هستند! 💢 استادمطهری: بدون ناممکن است @SyasatMotahar
کلاس های #اختیاری فشرده رفع اشکال #جریان‌شناسی‌فکری‌وسیاسی (مرحله‌اول: جریان‌شناسی‌فکری) روزهای پنجشنبه به مدت ۴ هفته ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۵:۳۰ از تاریخ ۲۴ آبان تا ۱۵ آذر در مرکز مطالعات راهبردی، طبقه دوم برگزار می گردد. هزینه این جلسات اختیاری با ۵۰ درصد تخفیف: ۲۰۰۰۰ تومان علاقمندان کلاس حضوری به آیدی زیر پیام دهند: @SyasatMotahar97
❇️ تربیت‌مدرس علوم‌سیاسی‌بینش‌مطهر 🔺مهلت ثبت‌نام: ۳۰ آبانماه ۹۷ 🔺ضمنا: جهت کسانی‌که تابه‌حال اصلا در این دوره ها شرکت نکرده‌اند، ثبت‌نام نیز از همین طریق درحال انجام است. 🔺به زیر پیام دهید: ❇️ @syasatmotahar97
❇️ جهت ثبت نام در دوره های فوق، تا پایان آبانماه [ تا دهم آذرماه] را به همراه: 1⃣نام‌ونام‌خانوادگی 2⃣ اعلام 3⃣شماره 4⃣ تصویر واریز هزینه های: ♻️هزینه ثبت نام ( هر جلسه ۸۰۰۰ و مجموعا ۹۶۰۰۰ تومان) هزینه منابع مرحله دوم بهمراه ارسال پستی: 75 هزار تومان به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۰۵۹۹۲۶۰۸۰ (نبی زاده) به آیدی زیر در پیامرسان‌های ، و ارسال فرمایید. 💢 @syasatmotahar97 💢 ❇️ یادآوری: 💢شرکت عموم علاقمندانی که مرحله اول بینش مطهر را به اتمام رسانده اند، در مرحله دوم می باشد. 💢ضمنا: کسانی‌که مرحله اول را نگذرانده‌اند، ثبت‌نام نیز از همین طریق درحال انجام است. 💢شرکت همزمان در دو مرحله ممکن نمی باشد. یعنی هر ترم صرفا در باید شرکت کنند. ❇️ شماره تماس با کارشناسان گروه علوم سیاسی: ۰۲۱۷۶۷۰۲۴۴۵- داخلی ۴۲۴ و ۴۲۵ با همکاری مؤسسات: مؤسسه کانون مرکز تربیت‌اسلامی دانشگاه‌جامع (ع) دوره: ❇️ @SyasatMotahar
جهت ثبت نام به آیدی زیر پیام ارسال نمایید: @SyasatMotahar97
🌼🌺🎄🌺🌼 میلاد سراسر خیر و شادمانی و میلاد -صلوات خدا بر ایشان- که همه رهبران مذاهب اهل سنت روزی‌خور خوان علمش بودند بر همه جهانیان و خصوصا مسلمین از شیعه و سنی (حنفی، مالکی، شافعی، حنبلی) مبارک و مسعود باد. 🌼🌺🎄🌺🌼 ۱۴ قرن قبل، مانند دیشبی در نیمه های شب ۱۴ کنگره از فروریخت یعنی ۱۴ قرن بعد چه امر مهمی رخ خواهد داد؟ 🌼این قرن، است.🌼 (رهبرمعظم‌انقلاب) 🌼ایران است.🌼 🌺 سرخوش آن دل که از آن آگاه است ...
❇️ جهت ثبت نام مرحله دوم دوره تربیت مدرس علوم سیاسی بینش مطهر، حداکثر تا درخواست‌ثبت‌نام را به همراه: 1⃣نام‌ونام‌خانوادگی 2⃣ اعلام 3⃣شماره 4⃣ تصویر واریز هزینه ها به ایدی زیر ارسال گردد ♻️هزینه ثبت نام ( هر جلسه ۸۰۰۰ و مجموعا ۹۶۰۰۰ تومان) هزینه منابع مرحله دوم بهمراه ارسال پستی: 75 هزار تومان به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۰۵۹۹۲۶۰۸۰ (نبی زاده) به آیدی زیر ارسال فرمایید. 💢 @syasatmotahar97 💢 ❇️ یادآوری: شرکت عموم علاقمندانی که مرحله اول بینش مطهر را به اتمام رسانده اند، در مرحله دوم می باشد. ❇️ شماره تماس با کارشناسان گروه علوم سیاسی: ۰۲۱۷۶۷۰۲۴۴۵- داخلی ۴۲۴ و ۴۲۵
♦️ قابل توجه علاقه مندان کلاس های 🔷🔹 دو جلسه اول جریان شناسی فردا و دو جلسه بعد برگزار می گردد. ♦️زمان: ساعت 14 الی 30/15 ساعت 45/15 الی 15/17 ♦️مکان: تهران، تهرانپارس، تقاطع بزرگراه شهید باقری و رسالت، رسالت شرق، خیابان رشید، خیابان نوکار غربی، خیابان شهیدان صادقی ۱۱۳، پلاک ۱۱۲، مجتمع شهید اسداللهی. 🔰✅هزینه این جلسات با ۵۰ درصد تخفیف: ۲۰۰۰۰ تومان می باشد. وجه خود را به کارت زیر واریز نمایید: 5041721059926080 بانک رسالت- نبی زاده
✴️ اصلاحیه: 🔺 تا ۳ دی ۹۷ تمدید شد. 🔺کسانی‌که سریعتر اقدام نمایند مکتوب، ‌دیداری‌وشنیداری را به موقع دریافت می‌کنند ومتأخرین با تأخیر. 🔺 دوره‌ها: ۶ دی ۹۷ ✴️ ثبت‌نام دوره نیز همزمان انجام می شود. آغاز مراحل همزمان است و شرط مرحله دوم، مرحله اول بینش‌مطهر است. ✴️ علاقمندان و آموزشی و واریزهزینه را به آیدی زیر ارسال نمایند: 👉 @syasatmotahar97 👈 کانال آموزشی دوره: 🌐 @syasatmotahar