دلشورهای افتاده در جانم برادر
غمگینم و سر در گریبانم برادر
حس بدی دارم، عجب دشت عجیبیست
مبهوت سِحر این بیابانم برادر
یک دشت مرد اجنبی دوروبر ماست
اینجا مزن خیمه، هراسانم برادر...
#ورود_کاروان_به_کربلا
#روز_دوم_محرم
@syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا ایران برای اسرائیل تهدید است یا اسرائیل تهدید برای ایران؟!
اینو بفرستید به مزدورانی که میگن چرا با اسرائیل در فاصله دو هزار کیلومتری دشمنی دارید!
@syed213
Banifateme-Shab3Moharram1394[02].mp3
7.09M
نبودی بابا هر دفعه زمین خوردم
فقط اسمت و زیر دست و پا بردم...
🎤 #سیدمجیدبنیفاطمه
#شب_سوم_محرم
@syed213
اے ڪه می بخشی تو با انگشترے انگشت خویش
دست خالی رَد مکن ما را زِ ڪویت یا حسین
#صلیاللهعلیکیااباعبداللهالحسین
@syed213
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
زيارت عاشورا❤️
آقا سلام نیت گریه نموده ام
شیرین ترین عبادت ما هم شروع شد ...❤️
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇
💠 هر کس حق کسى را ادا کند که او حقش را ادا نمیکند وى را برده خود ساخته است.
📒 #نهج_البلاغه #حکمت164
@syed213
🎇🌹🕊
🎇🌿🌹
🎇🎇🎇🎇
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 💠 هر کس حق کسى را ادا کند که او حقش را ادا نمیکند وى را برده خود ساخته است. 📒 #نهج_
✅ شرح و تفسیر حکمت ۱۶۴ نهجالبلاغه👇🏻👇🏻👇🏻
🔹 این سخن در واقع برگرفته از آیات قرآن مجید است که دستور مىدهد "در برابر بدىها نیکى کنید تا دشمنان شما در برابر شما نرم شوند و دوست گردند." «بدى را با نیکى دفع کن، ناگاه (خواهىدید) همانکس که میان تو و او دشمنى است گویى دوستى گرم و صمیمى است».
🔺 شبیه این معنا همان چیزى است که در حکمت ۱۵۸ نیز گذشت که مى.فرماید: «شر افراد را از طریق بخشش به آنان برطرف کن»
🔺 و نیز شبیه حدیث دیگرى که از آن حضرت در غررالحکم نقل شده که فرمود: «کسى که مال خود را به دیگران ببخشد آنها را در حلقه بندگى خود درآورده است»
🔺 و حدیث دیگرى که در غررالحکم آمده و به صورت ضربالمثلى در میان همه مردم مشهور است: «انسان بنده احسان است».
روایات فراوانى با تعبیرات مختلف از امیرمؤمنان على(علیه السلام) در غررالحکم به همین مضمون دیده مىشود؛ از جمله:
1⃣ «احسان، انسان ها را بنده مىسازد».
2⃣ و «به وسیله احسان دل ها در تسخیر انسان در مىآیند».
3⃣ و «افراد با شخصیت را چیزى همانند اکرام و احترام، به بندگى و خضوع، نکشانده است»
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
آنچه در بالا آمد در صورتى است که جمله «عبّده» با تشدید خوانده شود.👇🏻👇🏻👇🏻
"مَنْ قَضَى حَقَّ مَنْ لاَ یَقْضِی حَقَّهُ فَقَدْ عَبَّدَهُ."
همانگونه که در نسخه ابنابىالحدید و غرر الحکم آمده است و مرحوم کمرهاى نیز در شرح نهجالبلاغه خود آن را کاملاً تأیید کرده است؛ ولى در بسیارى از نسخ «عَبَدَهُ» بدون تشدید آمده و مرحوم محقق شوشترى در شرح نهجالبلاغه خود مىگوید: «چون خط سید رضى در اختیار مرحوم ابنمیثم بوده و آن بدون تشدید است این نسخه را باید ترجیح داد»
✅ و معناى جمله مطابق آن این مىشود که «هر کس حق افرادى را ادا کند که از اداى حق خوددارى مى کنند گویى او را پرستش کرده و برده اوست».
🔺 مطابق این معنا گویا امام(علیه السلام)مىفرماید: در برابر #حقناشناسان، حق شناس مباش و گرنه #بنده و #برده خواهى شد، در حالى که آنچه با روایات فراوان بالا هماهنگ و با قرآن سازگار باشد همان معناى #اول است و نبودن تشدید در نسخه سید رضى دلیل بر چیزى نمیتواند باشد، زیرا معمول نویسندگان در گذشته این نبوده است که تمام کلمات را اعراب بگذارند و به فرض سید رضى معتقد به نداشتن تشدید بوده، استنباطى از ناحیه خود اوست وگرنه مستقیماً از امیرمؤمنان چیزى نشنیده است و ما این استنباط را مناسب آیات و روایات دیگر نمىدانیم و اصرار مرحوم شوشترى در شرح نهج البلاغه خود بر معناى دوم صحیح نیست. به خصوص این که او مى گوید: افراد رذل ممکن است از نیکى کردن سوء استفاده کنند که این سخن نیز قابل جواب است، زیرا معیار #توده_مردم هستند نه افراد رذل، هرچند در بعضى از روایات به این افراد رذل نیز اشاره شده است؛ توده مردم چنینند که اگر در مقابل بدى، خوبى ببینند، در برابر بیوفایى، وفا ببینند و در برابر بى مهرى به آنها مهر شود منقلب خواهند شد.
✨ سماحت و عفو و گذشت اسلامى و سیره اولیاء الله نیز همین بوده است که حق ناشناسان را با حق شناسى #ادب مىکردند و در حلقه عبودیت خود در مىآوردند.
@syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
Mahmood Karimi - Kojaei Baba (128).mp3
6.13M
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
کجایی بابا؟
شده نمازِ من؛ شکسته…
کجایی بابا؟
شده قیامِ من، نشسته...
🎤 #حاجمحمودکریمی
#روز_سوم_محرم
@syed213
🇮🇷قرارگاه سید ابراهیم🇮🇷
❣ به گروه كافه گفتمان دین وسیاست خوش آمدید✨🌺
💥دوستانتون رو دعوت کنید💥
اهداف گروه🔻
🔅گفتگو و تبادل نظر در مورد مسائل سیاسی،عقیدتی،فرهنگی وموارد روز جامعه...
🔅برگزاری مباحثات دینی و کنفرانس...
http://eitaa.com/joinchat/2787770391C371b0c4034
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
🇮🇷قرارگاه سید ابراهیم🇮🇷 ❣ به گروه كافه گفتمان دین وسیاست خوش آمدید✨🌺 💥دوستانتون رو دع
سلام رفقا✋
وارد گروه سید ابراهیم بشین😊
منتظرتونیم🌹
⭕️محمدجواد ظریف:
سال ۵۵ عزیمت به آمریکا
سال ۵٧ تا ۵٩ مشاور کنسولگری ایران در سانفرانسیسکو
سال ۵٩ تا ۶١ مشاور ایران در سازمان ملل
دوره سربازی: امریه وزارت خارجه در امریکا😏
ح.عباسی، س.جلیلی، ح.یکتا، س.قاسمی، ع.زاکانی، ح. آ پناهیان و سایر منتقدین کولرنشین در آن زمان در تظاهرات و جبهه
" شازده کوچولو"
@syed213
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 💠 اطاعت مخلوق در معصيت خالق روا نيست. 📒 #نهج_البلاغه #حکمت165 @syed213 🎇🌹🕊 🎇🌿🌹 🎇🎇🎇
✅ شرح و تفسیر حکمت ۱۶۵ نهجالبلاغه...👇🏻👇🏻👇🏻
✨ اشاره به اين كه ما هرچه داريم از ذات پاك #پروردگار است و در هر كار و قبل از هر چيز بايد #مطيع فرمان او باشيم، بهشت و دوزخ در دست اوست ثواب و جزا به حكم او، عزت و ذلت در اين دنيا نيز از ناحيه اوست و در واقع «لا مُؤَثِّرَ فِى الْوُجُودِ إلاَّ اللهُ» با اين حال چگونه ممكن است ما به اطاعت مخلوقى درآييم كه او فرمان معصيت خالق را صادر كرده است...!!!
❌ اين نهايت بىخبرى و ضعف ايمان و نادانى و ناسپاسى است.
❇️ به همين دليل فقهاى ما مىگويند اطاعت والدين و اطاعت زن از شوهر و مانند آن تنها در صورتى مجاز يا لازم است كه برخلاف فرمان خدا نباشد و ازاين رو براى انجام حج واجب، نهى آنها هيچ اثرى ندارد و همچنين در انجام دادن واجبات ديگر و ترك محرمات، و آن كس كه اطاعت مخلوق را بر اطاعت خالق مقدم سازد در واقع #مشرك است، يعنى گرفتار #شرك_عملى شده است.
🔺 از اين رو قرآن مجيد در مورد #والدين مىفرمايد «و اگر آن دو (مشرك باشند و) تلاش كنند كه براى من همتايى قائل شوى كه از آن آگاهى ندارى، از آنها پيروى مكن».
🔺 همچنين اگر حكومتى به هر نام تشكيل شود و قانونى#برخلاف قانون خداوند وضع كند هيچ مسلمانى حق پيروى از آن را ندارد، چون اطاعت مخلوق و معصيت خالق است جز اين كه او را مجبور كنند.
🔸 بعضى از شارحان نهجالبلاغه براى اين جمله معناى ديگرى ذكر كرده و گفتهاند منظور اين است كه هيچكس حق ندارد از طريق معصيت راه اطاعت خدا را بپيمايد، مثلاً در خانه غصبى نماز گزارد يا با آب غصبى وضو يا غسل كند يا با مال حرام فى سبيل الله انفاق نمايد. ولى معناى اول صحيح تر به نظر مىرسد، از اين رو كسانى كه به اين جمله استناد جستهاند نيز در موارد مصداق معناى اول بوده است از جمله قصه «معاويه» و «شداد بن اوس» است كه ابن ابى الحديد نقل مى كند: او (كه از صحابه پيامبر(صلى الله عليه وآله) بود) در مجلس معاويه حضور داشت. معاويه به او گفت: برخيز و يادى از على كن و عيبهايى براى او بشمار. او برخاست و خطبهاى خواند و نه تنها عيبى بر آن حضرت نگرفت بلكه تلويحاً مدح امام را كرد و در لابه لاى خطبه اش اين جمله را نيز بيان كرد: «إنَّهُ لا طاعَةَ لِمَخْلُوق فى مَعْصِيَةِ الْخالِقِ» و در پايان رو به معاويه كرد و گفت: اى معاويه كسى كه با ذكر حق تو را به خشم بياورد خيرخواه توست و كسى كه با سخن باطل تو را راضى كند خيانت به تو كرده است. معاويه سخن او را قطع كرد و دستور داد او را از محل خطابه پايين آورند. سپس به او محبت كرد و مالى به او بخشيد و به او گفت: تو مدح سخاوتمندان كردى آيا من از سخاوتمندان هستم يا نه؟ «شداد» گفت: اگر مال حلالى غير از اموال بيتالمال مسلمانان داشته باشى و انفاق كنى تو از سخاوتمندانى و اما اگر مال مسلمانان باشد و آن را در اختيار گرفته باشى و از طريق اسراف آن را خرج كنى مشمول آيه: (إِنَّ الْمُبَذِّرِينَ كَانُوا إِخْوَانَ الشَّيَاطِينِ) خواهى بود.
🔹 مرحوم مغنيه نيز در شرح نهجالبلاغه خود ضمن تفسير كلام امام(عليه السلام) به همين معنا، مىگويد: كسى كه معصيت پروردگار كند حجت الهى بر ضد او تمام است، هرچند از همه خلايق اطاعت كند و هر كس اطاعت خداوند نمايد حجت الهى به نفع او تمام است حتى اگر جميع خلايق را معصيت كند، بلكه در چنين موردى كه مردم مخالف اطاعت خدا هستند ولى او خدا را اطاعت مى كند، اطاعتى برتر و داراى ثوابى بيشتر است. قرآن مجيد مى فرمايد: «(أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ كُنتُمْ مُؤْمِنِينَ)، آيا از آنها مىترسيد؟ با اين كه اگر ايمان داريد خداوند سزاوارتر است كه از او بترسيد...
@syed213
4_5857369221670896141.mp3
7.27M
🔊 برای امام زمان جانماز آب نکشیم!
🎙 حاج حسین یکتا
@syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 #امام_حسین_شناسی، شناخت تاسوعا، عاشورا و محدود کردن آن به محرم نیست، بلکه شناخت ۵۰ سال خودسازی و باورسازی ایشان است.
استاد #حسن_عباسی
جلسه دوم #کلبه_کرامت
@syed213