🔴از رياكارى به خدا پناه بريم
#نهج_البلاغه
🌟اللّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِکَ مِنْ أَنْ تُحَسِّنَ فِي لاَمِعَةِ الْعُيُونِ عَلاَنِيَتي، وَتُقَبِّحَ فِيَما أُبْطِنُ لَکَ سَرِيرَتِي
💠بارپروردگارا! به تو پناه مى برم از اينكه ظاهرم را در چشمها نيكو جلوه دهى و باطنم را در پيشگاهت زشت سازى»
📚 #حکمت_276
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙🌱
❣قبل از خواب همه را ببخش ،ببخش و بگذر ،نه اینکه دیگران لایق بخشیده شدن هستن ،روح تو لایق آرامش است.
شبتون پر از آرامش 🍃🍃🍃🍃
#امام_خمینی رحمت الله علیه :
"با زندگاني اشرافي و مصرفي نميتوان ارزشهاي انساني اسلامي را حفظ کرد."
🔷 صحيفه امام، ج 18، ص: 471
🎐 #مکتب_حاج_قاسم
🔰حاج قاسم سلیمانی: معتقدم امام زمان (عج) كه ظهور بكنند، حكومتی که ايجاد ميكنند، قلّهی آن حکومت، آن دورهای خواهد بود که در دفاع مقدس ما در بخشها و حالاتش اتفاق افتاد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
💢این که ازت درباره کسی میپرسن میگی : بماند ، این غیبت است ، این شما را می کند سگ جهنم
🔅الْغِيبَةُ جُهْدُ الْعَاجِزِ
💠غيبت كردن، آخرين تلاش شخص ناتوان است.
📘#حکمت۴۶۱
🎤استاد #فاطمی_نیا
╔🌸🍃════╗
@rastegari_313
╚══🍃🌸══╝
💠 حسین علیهالسلام تاجی بر سر امر به معروف و نهی از منکر
❇️ عنصر امر به معروف و نهی از منکر ارزش داد به نهضت حسینی، اما حسین علیهالسلام هم به امر به معروف و نهی از منکر ارزش داد.
✅ امر به معروف و نهی از منکر نهضت حسینی را بالا برد ولی حسین علیهالسلام این اصل را به نحوی اجرا کرد که شأن این اصل بالا رفت. یک تاج افتخار بر سر اصل امر به معروف و نهی از منکر نهاد.
🔰 خیلیها میگویند که امر به معروف و نهی از منکر میکنیم؛ حسین علیهالسلام هم اول مثل دیگران فقط یک کلمه حرف زد، گفت: ارید اَن آمر بالمعروف و انهی عن المنکر، و اسیر بسیرة جدی و ابی.
✍ آیتالله شهید مطهری_ره
📖 حماسه حسینی، ج ٢، ص ٢٨٨
#پاراکتاب
#مکتب_عاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐🍃🌻💐🍃🌻
🎞|ببینید:
💛داستانی حکمت آمیز درباره تهذیب نفس
❗️نهی از منکر، از راه منکر
💫حضرت آیت الله وفسی
﷽
♦️سؤال:
کسی که امر بعروف را قبول ندارد و گفته میشود اینکار فضولی تو زندگی خصوصی مردم است چه باید گفت؟
❇️پاسخ:
امر به معروف و نهی از منکر یک اصل و مطلب عقلی است که عقل سلیم بدان حکم می کند.
با توجه به پيوندهاى اجتماعى و اينكه هيچ كار بدى در اجتماع انسانى در نقطه خاصى محدود نمىشود، بلكه هر چه باشد همانند آتشى ممكن است به نقاط ديگر سرايت كند، عقلى بودن اين دو وظيفه مشخص مىشود.
به عبارت ديگر: در اجتماع چيزى به عنوان" ضرر فردى" وجود ندارد، و هر زيان فردى امكان اين را دارد كه به صورت يك" زيان اجتماعى" درآيد، و به- همين دليل منطق و عقل به افراد اجتماع اجازه مىدهد كه در پاك نگه داشتن محيط زيست خود از هر گونه تلاش و كوششى خود دارى نكنند.
اتفاقا در بعضى از احاديث به اين موضوع اشاره شده است. از پيغمبر اكرم ص چنين نقل شده كه فرمود:" يك فرد گنهكار، در ميان مردم همانند كسى است كه با جمعى سوار كشتى شود، و به هنگامى كه در وسط دريا قرار گيرد تبرى
برداشته و به سوراخ كردن موضعى كه در آن نشسته است بپردازد، و هر گاه به او اعتراض كنند، در جواب بگويد من در سهم خود تصرف مىكنم!، اگر ديگران او را از اين عمل خطرناك باز ندارند، طولى نمىكشد كه آب دريا به داخل كشتى نفوذ كرده و يكباره همگى در دريا غرق مىشوند".
پيامبر ص با اين مثال جالب منطقى بودن وظيفه امر به معروف و نهى از منكر را مجسم ساخته، و حق نظارت فرد بر اجتماع را يك حق طبيعى كه ناشى از پيوند سرنوشتهاست، مىداند. (1)
نتیجه اینکه: نجات جامعه از غرق شدن و افتادن در چاه را کسی «فضولی» نمی داند بلکه عین عقلانیت است.
به قول شاعر:
اگر بینی که نابینا و چاه است
اگر خاموش بنشینی گناه است.
نکته ی دوم: اسلام عزیز، افراد را از تجسس در زندگی خصوصی مردم نهی فرموده و اجازه ی وروود به زندگی شخصی مردم و دیگران را نمی دهد.
يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثيراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَ لا تَجَسَّسُوا وَ لا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضاً أَ يُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخيهِ مَيْتاً فَكَرِهْتُمُوهُ وَ اتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ تَوَّابٌ رَحيمٌ
اى كسانى كه ايمان آوردهايد! از بسيارى از گمانها بپرهيزيد، چرا كه بعضى از گمانها گناه است؛ و هرگز (در كار ديگران) تجسّس نكنيد؛ و هيچ يك از شما ديگرى را غيبت نكند، آيا كسى از شما دوست دارد كه گوشت برادر مرده خود را بخورد؟! (به يقين) همه شما از اين امر كراهت داريد؛ تقواى الهى پيشه كنيد كه خداوند توبهپذير و مهربان است.
پی نوشت:
1. تفسير نمونه، ج3، ص: 38
2. حجرات/12