هدایت شده از اسماعیل فخریان
اهمّ نکات سخنرانی رهبر انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان شرقی
۱. انتخابات یک #جهاد _عمومی است.
۲. انتخابات مایه تقویت کشور است.
۳. انتخابات مایهی آبروی نظام اسلامی است.
۴. هدف تبلیغات آمریکاییها این است که #جوان_ایرانی را از نظام اسلامی جدا کنند، اما به نتیجه نمیرسند.
۵. انتخابات خنثیکنندهی بسیاری از نیتهای شوم آمریکاییها و صهیونیستهاست.
۶. ایران باید قوی بشود و اگر قوی بشود، دشمن مایوس و توطئههایشان در نطفه خفه میشود.
۷. یکی از مصادیق قوی شدن ایران، داشتن یک مجلس قوی است.
۸. آمریکاییها میخواستند شهید عزیز[شهید سلیمانی] ما که تأثیرات بسیار عمیقی در منطقه داشت، از بین برود تا بتوانند مسلط بشوند؛ قضیه بعکس شد.
۹. آمریکاییها منفعلاند؛ این یاوهگوییهایی که اخیراً میکنند یک مقداری ناشی از این انفعال است که میخواهند آن را یکجوری جبران کنند.
۱۳۹۸/۱۱/۲۹
@ostad_fakhrian
#گزارش۱
نشست اعضای سیر مطالعاتی منظومه فکری رهبر انقلاب به همراه معرفی سیر مطالعاتی #جدید آشنایی با منظومه فکری رهبری
در این نشست جناب آقای دکتر اسحاقی (معاون آموزش و پژوهش دفتر حفظ ونشر آثار رهبر انقلاب)
حجهالاسلام و المسلمین فخریان (مدیر مجموعهی تبیین)
جناب آقای بالو (مدیر فرهنگسرای انقلاب) سخنرانی کردند.
تهران_۲۷بهمن ۹۸
لینک گزارش خبرگزاری دانشجو از این نشست
snn.ir/003TQH
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
هدف تمام پيامبران، كشاندن مردم به صراط مستقيم است و صراط مستقيم هم يعنى عبوديت؛ «وَ أَنِ اعْبُدُوني هذا صِراطٌ مُسْتَقيمٌ». بايد مردم را به عبوديت الهى كه همان صراط مستقيم است، سوق دهيد. البته اين عبوديت، در زمينه اخلاق، در زمينه عمل فردى و در زمينه عمل اجتماعى كاربرد دارد، كه وقتى بحث عمل اجتماعى پيش آمد، آنوقت بحثهاى سياسى، تحليلهاى سياسى ـ تبيين سياسى ـ هم در حوزه كار شما قرار مىگيرد.
اشتباه كسانى كه در گذشته مسائل سياسى را از تبليغ كنار مىگذاشتند، در اين بود كه عبوديت را به منطقه فردى منحصر مىكردند. آنها اينجا را غلط مىفهميدند و غلط عمل مىكردند. بله! هدف، كشاندن مردم به عبوديت است؛ منتها عبوديت منطقه وسيعى در زندگى انسان دارد و آن منطقه، به عمل شخصى منحصر نيست. وقتى كه عمل جامعه، عمل يك مجموعه عظيم انسانى و مردم يك كشور، عمل اقتصادى، عمل سياسى و موضعگيريهاى سياسى مشمول بحث عبوديت شد، آن وقت دعوت شما هم مىتواند شامل اين مسائل باشد و بايد هم باشد...
#کتاب_سوم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_ولایت_فقیه
#فصل_اول
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
...فعالیتهای درهم آمیختهی علمی- مبارزاتی آقای خامنهای محدود به تفسیر قرآن و تدریس نهجالبلاغه نبود. از سخنرانی در مجالس و محافل مذهبی تا ساماندهی کمکهای مردمی به آسیبدیدگان از سیل و زلزله در اسفراین، فردوس، قوچان... عرصههای مختلفی برای بروز اندیشه و سبک رفتاری وی بود. دیدگاههای او معمولاً از یک سو متمرکز بر منطق توحیدی دین و از سوی دیگر مبتنی بر یک تحلیل سیاسی غنی از سیرهی ائمهی معصوم علیهمالسلام بود.
این فعالیتها ممکن بود در نگاه اول، عادی به نظر برسد اما مجموعهی آنها که به طور مستمر و با فرصتشناسی انجام میشد، برای رژیم پهلوی آزاردهنده بود...
همین خط فکری و منش مبارزاتی آیتالله خامنهای موجب شد که شش بار به زندان بیفتد و در نهایت به ایرانشهر و جیرفت تبعید شود.
#کتاب_چهارم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_از_نیمه_خرداد
#بخش_یک
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
اهتمام به تعبد و عمد فردی و ایستادگی در برابر سلطهی شیطان نفس و وسوسههای نفسانی. این دو مطلب بزرگ و این دو میدان مبارزه را، امام از هم جدا نمیكردند و در صحنهی اجتماع و سیاست، در مقابل شیطان بزرگ و شیطانهای قدرت میایستادند. در صحنهی روان آدمی و درون وجود انسان، امام با نفس مبارزه میکردند و اصرار بر تعبد و عمل اسلامی و فردی و شخصی داشتند.
۱۳۷۱/۰۳/۱۴
#کتاب_پنجم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_امام_خمینی
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#گزارش۲
نشست اعضای سیر مطالعاتی منظومه فکری رهبر انقلاب به همراه معرفی سیر مطالعاتی #جدید آشنایی با منظومه فکری رهبری
▪️حجه الاسلام والمسلمین فخریان:
«انقلاب اسلامی همان چیزی است که همه انبیاء به دنبال آن بودند و تنها همین برای ما بس است که برای حفظ انقلاب اسلامی تلاش کنیم.»
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
یکی از وجوهی که عظمت انقلاب اسلامی را به ما نشان میدهد و بیانگر ارزش والای این نعمت الهی است، بیان اوضاع کشور قبل از انقلاب است. تا زمانی که ملت ما کارکرد
انقلاب اسلامی را در پایان دادن به اوضاع وخیم خود درک نکنند، نمیتوانند ارزش واقعی انقلاب را به درستی دریابند.
۹۵/۰۳/۱۴
#کتاب_ششم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_انقلاب
#صفحه ۲۴
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
هر جریانی، هر فکری و هر واقعیتی در جامعه و در تاریخ در صورتی میماند و بارور میشود که در اصل و ریشه، طیّب و پاکیزه باشد؛ مانند درختی که در اصل طیّب و پاکیزه است و دچار نقص و بیماری نیست. این چنین درختی رشد میکند و باقی میماند و در زمان خود شکوفا میشود و در زمان خود میوه شیرین ومطلوب میدهد و انسان از آن بهره میبرد.
#کتاب_هفتم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_دغدغههای_فرهنگی
#فصل_دوم
@daghdaghehayefarhangi
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
جهت گیری تعلیم و تربیت کشور باید به سمت برخورداری از عدالت باشد؛ یعنی آموزش و پرورش ما، تعلیم و تربیت ما، عدالت پرور تربیت کند، عدالت خواه تربیت کند، عدالت ساز تربیت کند؛ چون عدالت آن ارزش والایی است که از اول تاریخ بشر تا امروز، همواره مورد نظر آحاد بشر بوده است. ارزشها به مرور زمان و به تحولّ نسلها تغییر پیدا میکنند، اما بعضی از ارزشها از اول تا آخر ثابتند؛ از جمله، ارزش عدالت است.
۹۷/۰۲/۱۹
#کتاب_هشتم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_اخلاق_وتربیت
#صفحه ۱۸
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#گزارش_تصویری
🔸برگزاری دورهی آموزشی #تربیت_مبلغ مبانی فکری اسلام و انقلاب در قم
۱۳۹۸/۱۱/۲۸
#جلسه_دوم
#تبیین
#قم
@t_manzome_f_r
تبیین منظومه فکری رهبری
#پیام_صبحگاهی
#انقلابی_بمانید.
🔹انقلاب یعنی سازندگی؛ یعنی رویش و بالندگی. رویش و بالندگی بدون انضباط، بدون قانون و بدون نظم مگر ممکن است!؟ بهترینِ کارها را کسانی کردهاند که با روحیهی انقلابی کردهاند؛ هم در جنگ، هم در سازندگی و هم در علم و مسائل فرهنگی. بنابراین، انقلابی بمانید. روحیهی انقلابی یعنی اسیر حدود تحمیلی نشدن؛ قانع به گیرندگی قطرهچکانی نشدن؛ با امید دنبال هدف حرکت کردن، و با انگیزه، با نشاط، با اصرار و پیگیری آن را بهدست آوردن. این، انقلاب و حرکت انقلابی است.
۱۳۸۳/۴/۱
@t_manzome_f_r
تبیین منظومه فکری رهبری