eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
34.8هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
2هزار ویدیو
414 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸قسمت اعظمِ مجاهدت در راه خدا، برای شخصِ خودِ شماست. «علیکم انفسکم لایضرّکم من ضلّ اذ اهدیتم» اصل قضیه این است که ما باید به عنوان یک بنده خدا، از عهده بندگی خدا برآییم. یا می‌توانیم که در این صورت، سر بلند و سعادتمند خواهیم شد؛ یا نمی‌توانیم که در این صورت، شقاوت است. تلاش و جهادی که می‌کنیم، سازندگی، و ، که به دنبالشان می‌رویم، خدمتی که به خلق می‌کنیم، اقامه عدلی که می‌کنیم، حکومتی که به‌راه می‌اندازیم، همه در درجه اوّل، برای این است که پیشِ خدای متعال به عنوان یک بنده بتوانیم عرض کنیم: «پروردگارا! ما حقّ بندگی تو را تا حدّی که توانستیم به‌جا آوردیم.» ۱۳۷۳/۶/۲۹ @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
از نظر رهبر انقلاب، هدف اصلی تهاجم[فرهنگی] جوانان بودند و ممکن بود نشانه‌های آن در سبک رفتار فرهنگی
اگرچه به ابتذال کشاندن اخلاق جوانان از طریق محصولات به اصطلاح فرهنگی‌ای که محتوای هنجارشکن دارند، یکی از مصادیق بارز تهاجم فرهنگی است و دولت اسلامی نیز در این رابطه وظیفه دارد از حریم ایمانی جامعه پاسداری کند اما فروکاستن مسئله تهاجم فرهنگی به این سطح، ساده‌انگاری است. معنای اصیل تهاجم فرهنگی در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای، خشکاندن ریشه‌های خودباوری علمی، فکری و فرهنگی _به‌خصوص در میان جوانان_ و تحمیل ارزش‌ها و هنجارهای غربی است که میراث شوم دوران طاغوت برای جمهوری اسلامی است. پادزهر آن نیز باور به ما "می‌توانیم"به معنای اعتماد به نفس ملی است. همین اعتماد به نفس و ابتکار عمل است که زمینه تبادل فرهنگی به عنوان یک "ارزش" را به جای پذیرش تهاجم فرهنگی به مثابه یک "آسیب" فراهم می‌کند. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم به یاری خدا از امروز، اول دی‌ماه، دوره‌ی آموزشی معارف انقلاب اسلامی (سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب) با مطالعه، نکته‌برداری، مباحثه و شرکت در جلسات جمع‌بندیِ کتاب شروع به کار کرده است. برای همه‌ی فراگیران آرزوی موفقیت داریم. @t_manzome_f_r [روابط عمومی مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری]
تبیین منظومۀ فکری رهبری
دو کار بزرگ و بی‌سابقه‌ای در تاریخ کشور ما به‌وسیله امام تحقق پیدا کرد؛ یکی برانداختن بنای سلطنت مو
امام بزرگوار به کمک این ملت بزرگ، یک نظام سیاسی فاسد و وابسته و منحرفی را برانداخت و به‌جای آن، نظام سالم و مستقل و کارآمدی را در کشور ایران بر سر کار آورد. توجه به تفاوت‌ها و تقابل‌های اساسی این دو نظام، نکته مهمی است... آن نظام سیاسی‌ای که امام بزرگوار ما با نهضت خود و به کمک این ملت از بین برد ــ یعنی نظام فاسد و وابسته پادشاهی ــ نظامی بود که سردمداران و مسئولان و رؤسای آن، به سرنوشت ملت ایران و جوانان این کشور اهمیتی نمی‌دادند و کشور و ملت را به سمت وابستگی هر چه بیشتر سوق می‌دادند. سعادت مردم به عنوان یک هدف، برای آنها مطلقا مطرح نبود. اداره کشور، با الگوهای غلط و نامتناسبی انجام میشد، که از کشورهای بیگانه به طور ناقص گرفته شده بود و تازه همان هم اجرا نمی‌شد؛ یعنی یک نظام استبدادی و دیکتاتوری محض، تحت نام‌های گوناگون و با روش‌هایی که هیچکدام از آن روش‌ها، برخاسته از اراده و خواست ملت و متوجه به مصالح آن‌ها نبود. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#دغدغه‌های_فرهنگی در نظام انقلابی اسلامی، یکی از فرهنگ‌های اولیه‌ی مورد قبول، مبارزه با طاغوت بود.
تهاجم فرهنگی، با «تبادل فرهنگی» متفاوت است. تبادل فرهنگی لازم است. هیچ ملتی بی‌نیاز نیست از اینکه در همه‌ی زمینه‌ها، از جمله در زمینه‌ی مسائل فرهنگی از ملت‌های دیگر بیاموزد. @daghdaghehayefarhangi @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برادران [و خواهران]! دارای هر سلیقه و هر جناح و هر فکر و - به قول معروف - هر خطی که هستید، بدانید که یکجا نقطه‌ی انشعاب است؛ مواظب آن‌جا باشید. آن‌جا عبارت از آن نقطه و لحظه‌ای است که احساس می‌کنید به جای ، «خود» وارد میدان می‌شود. نقطه‌ی انحراف، این‌جاست. «اَعدی عدوِّکَ نَفسُکَ الّتی بَینَ جَنبَیکَ». این نفس و این من، از همه‌ی دشمنان، دشمن‌تر است؛ چیزی است که برای ارضای آن، گاهی ممکن است خدای ناکرده ما حاضر بشویم که شریف‌ترین و عزیزترین ارزش‌ها را هم از یاد ببریم. این‌جا نقطه‌ی انحراف است و هر لحظه هم در انتظار ماست؛ باید مواظب این بود. این، از آن اشتباهاتی نیست که ما در تاریخ زندگی خود دنبالش بگردیم؛ نقطه‌ی آن را حدس بزنیم و در آن‌جا مواظبش باشیم. نه، ممکن است در هرلحظه برای ما پیش بیاید. رهبر انقلاب اسلامی ۱۳۶۹/۰۹/۱۴ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
عزیزان من! درس اخلاق، همه‌ی وظیفه‌ی ما در باب تخلّق به اخلاق حسنه را ایفا نمی‌کند. هر کسی خودش باید
در اخلاق طبیعی انسان (انسانی که تربیت نشده) ناسازگاری‌ها و ناهمواری‌هایی وجود دارد و وظیفه انسان این است که این ناملایمات را از بین برده و اخلاق خود را به سمت متعادل متوجه سازد، مثلا صفت دلیری خود را به سوی شجاعت سوق دهد و نگذارد که به صورت ذمیمه تهوّر درآید. این کار باید با شناسایی صفات و برنامه‌ریزی و ممارست و مجاهدت، انجام گیرد و تصمیم‌های مقطعی و زودگذر نتیجه‌ای ندارد. البته یک عامل وجود دارد که اگر در انسان پیدا شود انقلاب عجیبی در خلقیات انسان پیدا می‌شود و آن عامل کیمیای محبت الهی است که اگر دل انسان به سمت حق تعالی گرایش پیدا کند راه صد ساله را یک شبه می‌پیماید. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
مهندسی کلان فرهنگ کشور، یعنی ترسیم راه‌های صیرورت و تکامل فرهنگ ملی، درک اشکالات و نواقص فرهنگ جامع
این‌طور نیست که همه‌ی کسانی‌که به دشمن کمک می‌کنند، کسانی باشند که دشمن را شناخته‌اند و عالماً و عامداً به او کمک می‌کنند؛ نه، عدّه‌ای هم هستند که واقعاً هم با دشمن مخالف و بدند. اگر شما مهندسىِ کلی و کلان نظام را در نظر داشته باشید، از این پرهیز خواهد شد. هرکس متوجه و مراقب خود و رفتارش باشد، از اینکه نادانسته و ناخواسته کمک دشمن باشد، پرهیز خواهد کرد. ۱۳۹۶/۲/۱ @ketabetashkilat @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری