تبیین منظومۀ فکری رهبری
🔴 بزرگترین تناقض سیاست خارجی جمهوری اسلامی 📝به نظر بنده بزرگترین تناقض در سیاست خارجی جمهوری اسلامی
#جوابیه
قسمت اول
بسماللهالرحمنالرحیم
📝در عرصه بینالملل اصلی که در روابط بین کشورهای دنیا حاکم است در تعریف عام پذیرفته شده حقوق بین الملل اساسا مبتنی بر منفعت مشترک است.
روابط بین دوکشور ماهیتاً دارای پیچیدگیها و ابعاد پیدا و پنهان بسیاری است.
در سرفصلهای کلی؛ حوزه های منافع مشترک، امنیتی، اقتصادی، سیاسی و... را میتوان برشمرد.
جمهوری اسلامی به تأسی از آرمان بزرگ اسلام در گفتمان عدالت و مبارزه با روحیه استکباری، با مستکبرینی که بامنفعت طلبی برای سرزمین، نژاد یا قوم خاصی به استعمار و استثمار ملتهای مظلوم می پردازند، ذاتاً درحال مبارزه و درگیری همه جانبه است. این مبارزه را در کلام الهی(قرآن)و تبلور آن را در بیانات رهبران انقلابی جمهوری اسلامی می توان به وضوح مشاهده نمود.
قطعا این گفتمان در تمام ارکان و اجزاء نظام اسلامی ایران ساری و جاری میباشد.
دکترین سیاسی جمهوری اسلامی در سیاست خارجی؛ روابط دیپلماتیک خود را علاوه بر گزاره منفعت بر ۳ محور عزت، حکمت و مصلحت نیز تعریف نموده است. به گونه ای که حتی ایران روابط مبتنی برمنفعت خود را منوط به، حفظ و تامین همه جانبه آن با تاسی و محوریت این سه واژه استراتژیک بنیان نموده است. زیرا اگرچه در نظام اسلامی؛ روابط با تمامی کشورها بر قاعده منفعت هم چون سایر ملتها استوار میباشد، اما به دلیل اصالت فرهنگ و آرمان بزرگ اسلامی انقلابی ملت مسلمان ایران، فقط نگاه تک بعدی و حتی چند بعدی حاکم در عرف دیگر کشورها را به مقوله منفعت استیفا نمی نماید. لذا روابط با همه کشورهای دنیا چه کره شمالی و چه عموم کشورهایی که بر این کره خاکی وجود دارند مبتنی بر یک فلسفه و بینش عمیق الهی استوار است.
اتهامزنی به همپیمانی و روابط ایران با کره شمالی و یا هر کشوری که دارای مسائل متعدد داخلی می باشد و در هر سطحی مرتبط با جمهوری اسلامی است، خدشهای به اصول ثابت حرکتی نظام اسلامی در عرصه بزرگ و پیچیده بینالملل نخواهد بود. پر بیراه نیست که ادعا نموده با وجود اینکه خواهان ارتباط مؤثر با تمام کشورهای دنیا بر اصول و قاعده ثابت خود هستیم، قصد دخالت مستقیم در امور هیچ کشوری را برای خود بر اساس بینش قرآنی و توحیدی قائل نبوده و نیستیم.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیام توحیدی اسلام به رهبری امامین انقلاب در میان کشورهای دنیا، مرزها راشکست و قلب ملتها را با پیام عدالتخواهی و مبارزه با ظلم تسخیر نمود. این جریان سیال روز به روز در حال پررنگ تر شدن در عرصه جهانیست، زیرا پیام روشن انقلاب اسلامی حفظ کرامت انسانها و مبارزه با ظلم است در دورانی که مستکبرین مغرور و وحشی سرمست تقسیم انسانها برای استعمار نوین اند، هر انسان دردمند از ظلم و بی عدالتی که پیام ۸ گانه فطری انقلاب اسلامی را بفهمد با دل و جان پذیرای آن خواهد شد.
اما همان گونه که در قرآن تحولخواهی ملتها را از خود آنان می داند و تغییر سرنوشت ایشان را با جوشش و همت متعالی خود برشمردهاست، نظام اسلامی نیز با بینشی مبتنی بر همین اصل الهی، تغییر در کشورها برای رهائی از قید ظلم ظالمین را متوجهی مسئولیتپذیری خود مردم و ملتهای دنیا میداند که بایستی برای جلوگیری از ظلم، خودشان همت نموده و برخیزند و اقدام مؤثری برای حفظ کرامت انسانی و سرنوشت خود انجام دهند.
بر این اساس در عرصه سخت و پیچیده روابط بینالملل ما بر حفظ اصول مسلم خود پایبندیم و به تمامی ملتها و فرهنگها احترام گذاشته و متقابلاً خواهان احترام هستیم.
✍آقای قیومی
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#جوابیه قسمت اول بسماللهالرحمنالرحیم 📝در عرصه بینالملل اصلی که در روابط بین کشورهای دنیا حاکم
#قسمت_دوم
عقلای روابط بینالملل میدانند که هر لحظه ممکن است رابطه بین ۲ کشور پررنگ، کمرنگ و یا به سردی و... گراید که این امر ناشی از برآورده نشدن اصول مبتنی بر روابط بین کشورهاست. این مسئله روالی طبیعی در عرصه بین المللی و بین کشوره می باشد.
ازمسئولیت های مهم دستگاه دیپلماسی نیز رصد نمودن روابط کشور با دیگر کشورها و نگهداشتن سطح ارتباطات در وضعیت خوب و مبتنی بر اصول لایتغیر سیاستهای کلی نظام است.
تبیین موارد و مباحث مطروحه فوق، در خصوص ارتباط کشور ما با دیگر کشورها بود و اسرائیل قاعدتا در این پروسه علمی و موضوع مهم، خواسته یا ناخواسته نمی تواند ورود پیدا کند زیرا این قوم سلطه طلب و بی اصالت با قدمتی حدود ۷ دهه با زیر پا گذاردن قوانین پذیرفته شده بین ملتهای دنیا خود را استوار نموده است.
قوم جهودان صهیونیست با استفاده از عوامل نامشروع و پشتیبانی و فشار قدرتهای سلطه گر با نسل کشی مسلمانان بی دفاع فلسطین، سرزمین خود را در عرصه بین الملل با زور و ترور بر نقشه جغرافیایی جهان تحمیل نموده است.
📌اندیشمندان آزاده دنیا بر این باورند؛ ایران کشوری اصیل، با فرهنگ، مسلمان، عدالت طلب و آزادیخواه با آرمانهای بزرگ اسلامی اش تاکنون، حرکتها و تصمیماتش در عرصه بینالملل بهدور از احساسات، هیجانات کاذب و با قاعده عقلانی و حرکت به سمتی مشخص بر اصول خود استوار بوده است و با همین رفتار بااصالت و محکم است که ایران را کشوری مورد اعتماد می دانند.
در این سیر ثابت و لایتغیر جمهوری اسلامی؛ هر کشوری قرار بگیرد، اصل بر ارتباط دوستانه با آن است، چه کره شمالی وچه هر کشوری که به ملت بزرگ ایران احترام گذاشته و حقوق او را بپذیرد و با نگاه ارباب و رعیتی به روابط خود نگاه نکند، در قاعده روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران قرار خواهد گرفت.
📌اجحاف قلم نویسنده آنجاست که مردم دنیا را با استدلال ضعیفی که در متن خود بیان نمودهاست، آنان را غیر عاقل و در واقع ناسوت! و بدون درک صحیح از رفتارها و هویت ها دانسته و بدینسان خون جاری در رگهای قلم را بر مسیر بی عدالتی پایمال نموده و به هدراست.
هم ظالمانه از طرف مردم دنیا قضاوت نموده و هم جمهوری اسلامی را از تراوش ظالمانه قلم خود بی نصیب نکرده است.
آنجا که اسلام به مردم جهان و فرهنگ آنان نگاهی توأم با احترام، عزت و عقلانیت دارد و آنان را شایسته بهترینها در دنیا و آخرت می داند و بر همین قسم جمهوری اسلامی که سکاندار جریان توحیدی عالم است با چنین نگاه بزرگ و معرفتی مردم جهان را به فطرت پاک خود در پرتو توحید دعوت می نماید، اما مدعیان چه پندار دارند و ما چه پندار؟!
✍آقای قیومی
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#چگونگی_گفتمان
💠 شما وقتی که یک #آرمانی را دنبال میکنید، میگویید، #تکرار میکنید و بجد پای آن میایستید، این یک #گفتمان در جامعه ایجاد میکند، این موجب تصمیمسازی میشود؛ زیدِ تصمیمگیر در فلان مرکز تصمیمگیریِ مدیریّت کشوری، وقتی که یک چیزی بهعنوان یک گفتمان درآمد، مجبور میشود دنبال بکند... شما میتوانید بیدارکننده باشید، میتوانید #گفتمانساز باشید، بههیچوجه تصوّر نکنید که این کارهای شما، کارهای بیاثری است.
وقتتان را بیهوده به هدر ندهید؛ خیلی از بچّههای جوان ما - دانشجو و غیر دانشجو - وقتهایشان را هدر میدهند، در این شبکههای اجتماعی و مانند اینها میگردند یا در بعضی از جلسات بیهودهی بحثوجدلهای اینجوری مینشینند. وقتتان را هدر ندهید، وقتتان را درست مصرف کنید، هم به #درس برسید، هم به #کار_تشکیلاتی برسید؛ به #هردوی اینها باید برسید.
@t_manzome_f_r
📌مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#الگوی_بینظیر
قسمت ۱
امروز، روز ولادت نبىّاکرم اسلام، منجی بزرگ بشریت، معلم انسان و برافرازندهی پرچم فلاح و رستگاری بشر، حضرت محمّدبنعبدالله (صلّیاللهعلیهواله) و نیز روز ولادت فرزند آن بزرگوار، امام شیعیان و حجت خدا بر مسلمین و بر همهی اهل زمین، حضرت امام صادق (علیهالسلام) است. این روز پُربرکت و این دو میلاد را به همهی شما برادران و خواهران و به همهی ملت بزرگ ایران و همهی مسلمین تبریک عرض میکنم.
خطبهی اول را به بیان جملاتی از زندگی نبىّاکرم اختصاص میدهم. خدای متعال به ما مسلمانان دستور داده است که از پیامبر تبعیت کنیم. این تبعیت، در همه چیز زندگی است. آن بزرگوار، نه فقط در گفتار خود، بلکه در رفتار خود، در هیأت زندگی خود، در چگونگی معاشرت خود با مردم و با خانواده، در برخوردش با دوستان، در معاملهاش با دشمنان و بیگانگان، در رفتارش با ضعفا و با اقویا، در همه چیز اسوه و الگوست. جامعهی اسلامی ما آن وقتی به معنای واقعی کلمه جامعهی اسلامىِ کامل است، که خود را بر رفتار پیامبر منطبق کند. اگر به طور صددرصد مثل رفتار آن حضرت عملی نیست - که نیست - لااقل شباهت به آن بزرگوار باشد؛ عکس جریان زندگی نبىّاکرم بر زندگی ما حاکم نباشد؛ در آن خط حرکت بکنیم.
در سه صحنه از صحنههای مهم زندگی، جملات مختصری از آن بزرگوار عرض میکنم. البته در این باب کتابهای مفصل نوشته شده است و سخن، طولانیتر و مبسوطتر از آن است که در گفتارهایی از این قبیل بشود حق آن را ادا کرد. از هر خرمن گلی، خوشهای باید چید؛ برای اینکه در ذهن ما یاد آن بزرگوار همیشه زنده باشد.
صحنهی اول از زندگی پیامبر، صحنهی #دعوت و #جهاد بود. کار مهم پیامبر خدا، دعوت به حق و حقیقت، و جهاد در راه این دعوت بود. در مقابل دنیای ظلمانی زمان خود، پیامبر اکرم دچار تشویش نشد. چه آن روزی که در مکه تنها بود، یا جمع کوچکی از مسلمین او را احاطه کرده بودند و در مقابلش سران متکبر عرب، صنادید قریش و گردنکشان، با اخلاقهای خشن و با دستهای قدرتمند قرار گرفته بودند، و یا عامهی مردمی که از معرفت نصیبی نبرده بودند، وحشت نکرد؛ سخن حق خود را گفت، #تکرار کرد، #تبیین کرد، روشن کرد، اهانتها را تحمل کرد، سختیها و رنجها را به جان خرید، تا توانست جمع کثیری را مسلمان کند؛ و چه آن وقتی که حکومت اسلامی تشکیل داد و خود در موضع رئیس این حکومت، قدرت را به دست گرفت. آن روز هم دشمنان و معارضان گوناگونی در مقابل پیامبر بودند؛ چه گروههای مسلح عرب - وحشیهایی که در بیابانهای حجاز و یمامه، همهجا پراکنده بودند و دعوت اسلام باید آنها را اصلاح میکرد و آنها مقاومت میکردند - و چه پادشاهان بزرگ دنیای آن روز - دو ابرقدرت آن روز عالم؛ یعنی ایران و امپراتوری روم - که پیامبر نامهها نوشت، مجادلهها کرد، سخنها گفت، لشکرکشیها کرد، سختیها کشید، در محاصرهی اقتصادی افتاد و کار به جایی رسید که مردم مدینه گاهی دو روز و سه روز، نان برای خوردن پیدا نمیکردند. تهدیدهای فراوان از همه طرف پیامبر را احاطه کرد. بعضی از مردم نگران میشدند، بعضی متزلزل میشدند، بعضی نق میزدند، بعضی پیامبر را به ملایمت و سازش تشویق میکردند؛ اما پیامبر در این صحنهی دعوت و جهاد، یک لحظه دچار سستی نشد و با قدرت، جامعهی اسلامی را پیش برد، تا به اوج عزت و قدرت رساند؛ و همان نظام و جامعه بود که به برکت ایستادگی پیامبر در میدانهای نبرد و دعوت، در سالهای بعد توانست به قدرت اول دنیا تبدیل شود.
#دعوت
#جهاد
#تبیین
@t_manzome_f_r
📌مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا رسولالله
@t_manzome_f_r
هدایت شده از ویدیوهای رهبر انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نماهنگ
دوران کودکی پیامبر(صلیاللهعلیهوآله) به روایت رهبر انقلاب
#ولادت_پیامبراعظم_صلیاللهعلیهوآله
••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
@video_khamenei
@t_manzome_f_r
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#الگوی_بینظیر قسمت ۱ امروز، روز ولادت نبىّاکرم اسلام، منجی بزرگ بشریت، معلم انسان و برافرازندهی
#الگوی_بینظیر
قسمت۲
صحنهی دوم از زندگی پیامبر، رفتار آن حضرت با مردم بود. هرگز خلق و خوی مردمی و محبت و رفق به مردم و سعی در #استقرار_عدالت در میان مردم را فراموش نکرد؛ مانند خود مردم و متن مردم زندگی کرد؛ با آنها نشستوبرخاست کرد؛ با غلامان و طبقات پایین جامعه، دوستی و رفاقت کرد؛ با آنها غذا میخورد؛ با آنها مینشست؛ با آنها محبت و مدارا میکرد؛ قدرت، او را عوض نکرد؛ ثروت ملی، او را تغییر نداد؛ رفتار او در دوران سختی و در دورانی که سختی برطرف شده بود، فرقی نکرد؛ در همه حال با مردم و از مردم بود؛ رفقِ به مردم میکرد و برای مردم #عدالت میخواست.
در جنگ خندق، وقتی که مسلمین در مدینه از همه طرف تقریباً محاصره بودند و غذا به مدینه نمیآمد و آذوقهی مردم تمام شده بود، به طوری که گاهی دو روز، سه روز کسی غذا گیرش نمیآمد که بخورد، در همان حال پیامبر اکرم خودش در خندق کندن در برابر دشمن، با مردم مشارکت میکرد و مانند مردم گرسنگی میکشید.
در روایت دارد، فاطمهی زهرا(سلاماللهعلیها) که برای حسن و حسین - که کودکان خردسالی بودند - مقداری آرد دست و پا کرده بود و نان مختصری پخته بود، دلش نیامد که پدر خود را گرسنه بگذارد. تکهیی از آن نانی که برای بچهها پخته بود، برای پدرش برد. پیامبر فرمود: دخترم! از کجا آوردهای؟ گفت: مال بچههاست. پیامبر لقمهای در دهانشان گذاشتند و خوردند. طبق روایت - که گمان میکنم سند روایت هم سند معتبری است - پیامبر فرمود: من سه روز است که هیچ چیز نخوردهام! بنابراین، او مثل خود مردم و در کنار مردم بود و با آنها رفق و مدارا میکرد؛ چه در این حالت، و چه در دورانی که سختیها برطرف شده بود، مکه فتح شده بود، دشمنان منکوب شده بودند و همه سر جای خود نشسته بودند.
بعد از فتح طائف، غنایم زیادی به دست پیامبر رسید و او آنها را بین مسلمین تقسیم میکرد. عدهای از مسلمانان ایمانهای راسخ داشتند، که آنها کنار بودند؛ عدهای هم از این تازهمسلمانان و قبایل اطراف مکه و طائف بودند، که بر سر پیامبر ریختند و غنیمت خواستند؛ پیامبر را اذیت کردند، محاصره کردند؛ پیامبر میداد، میگرفتند؛ اما باز میخواستند! کار به جایی رسید که عبای روی دوش پیامبر هم به دست این عربهای تازه مسلمانِ ناهموار و خشن افتاد! اینجا هم که در اوج عزت و قدرت بود، پیامبر باز با مردم با همان رفق، با همان مدارا و با همان خوشرویی رفتار کرد؛ با خوشاخلاقی و خوشخلقی صدایش را بلند کرد و گفت: «ایهاالنّاس ردّوا علىّ بردی»؛ ای مردم! عبایم را به من برگردانید! این، وضع معاشرت پیامبر با مردم بود.
پیامبر با غلامان نشستوبرخاست میکرد و با آنها غذا میخورد. او بر روی زمین نشسته بود و با عدهای از مردمان فقیر غذا میخورد. زن بیاباننشینی عبور کرد و با تعجب پرسید: یا رسولالله! تو مثل بندگان غذا میخوری؟! پیامبر تبسمی کردند و فرمودند: «ویحک اَیّ عبد اَعبد مِنّی»؛ از من بندهتر کیست؟
او لباس ساده میپوشید. هر غذایی که در مقابل او بود و فراهم میشد، میخورد؛ غذای خاصی نمیخواست؛ غذایی را به عنوان نامطلوب رد نمیکرد. در همهی تاریخ بشریت، این خلقیات بینظیر است. در عین معاشرت، او در کمال نظافت و طهارت ظاهری و معنوی بود، که عبداللهبنعمر گفت: «ما رأیت احدا اجود و لا انجد و لا اشجع و لا اوضأ من رسولالله»؛ از او بخشندهتر و یاریکنندهتر و شجاعتر و درخشانتر کسی را ندیدم. این، رفتار پیامبر با مردم بود؛ معاشرت انسانی، معاشرت حَسَن، معاشرت مانند خود مردم، بدون تکبر، بدون جبروت. با اینکه پیامبر هیبت الهی و طبیعی داشت و در حضور او مردم دست و پای خودشان را گم میکردند، اما او با مردم ملاطفت و خوشاخلاقی میکرد. وقتی در جمعی نشسته بود، شناخته نمیشد که او پیامبر و فرمانده و بزرگ این جمعیت است. مدیریت اجتماعی و نظامی او در حد اعلی بود و به همه کار سر میکشید. البته جامعه، جامعهی کوچکی بود؛ مدینه بود و اطراف مدینه، و بعد هم مکه و یکی، دو شهر دیگر؛ اما به کار مردم اهتمام داشت و منظم و مرتب بود. در آن جامعهی بدوی، مدیریت و دفتر و حساب و محاسبه و تشویق و تنبیه را در میان مردم باب کرد. این هم زندگی معاشرتی پیامبر بود، که باید برای همهی ما - هم برای مسؤولان کشور، هم برای آحاد مردم - اسوه و الگو باشد.
@t_manzome_f_r
📌مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
🔻رهبر انقلاب اسلامی:
عظمت حادثهی ولادت پیغمبر(صلیاللهعلیهوآله) به قدر علوّ مرتبهی پیغمبر است. همان رتبهی عظیمی که در عالم وجود از اول خلقت تا آخر با این عظمت خدای متعال موجودی نیافریده است و عظمت امانتی که خداوند بر دوش او گذاشته است.
خداوند متعال کتاب مکنون را بر قلب مقدس پیغمبر نازل کرد. بر زبان مطهر و پاک آن بزرگوار جاری کرد.
🔸برنامهی سعادت بشر را به طور کامل به او سپرد، بر دوش او گذاشت
🔹و او را مأمور کرد که این برنامه را
هم #عمل کند،
هم #ابلاغ کند،
هم از پیروان خود #مطالبه کند.
🔸ولادت پیامبر در واقع شروع یک دورهی جدید در زندگی بشر است. بشارتی است برای اینکه یک دورهی تازهای از ارادهی الهی و تفضّلات الهی بر بشریت آغاز شد.
۱۴۰۰/۰۸/۰۲
@t_manzome_f_r
📌مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
🔻رهبر انقلاب اسلامی: عظمت حادثهی ولادت پیغمبر(صلیاللهعلیهوآله) به قدر علوّ مرتبهی پیغمبر است.
#تبیین و #تحلیل
پ.ن۱: خداوند برنامهی سعادت بشر را به طور کامل به پیامبر سپرد.
قطعا این برنامه ناظر به همهی بشریت و زندگی جمعی مردم عالم و ناظر به همهی شئونات دنیوی - اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست، حکومت، قضاوت و... - و اخروی بشر است.
برنامهی سعادت انسانها که از طرف خداوند به پیامبر سپرده شده، قطعا یک برنامه جامع و میدانی است. در این برنامه هم سعادت دنیای مردم دیده شده و هم سعادت اخروی مردم. کسانی که مدعی هستند اسلام کاری به فرهنگ و سیاست و اقتصاد و حکومت و... ندارد، باید به این سؤال پاسخ دهند که مدیریت زندگی دنیای مردم اگر بر عهدهی پیامبران الهی نیست، پس بر عهدهی کیست؟ آیا خداوند مدیریت دنیا و معیشت مردم را به غیر خود سپرده است؟
آیا سکولاریسم نفی توحید اجتماعی و جدا کردن دنیا از آخرت نیست؟
@t_manzome_f_r
📌واحد تبیین و تحلیل مجموعهی تبیین
تبیین منظومۀ فکری رهبری
🔻رهبر انقلاب اسلامی: عظمت حادثهی ولادت پیغمبر(صلیاللهعلیهوآله) به قدر علوّ مرتبهی پیغمبر است.
#تبیین و #تحلیل
پ.ن۲: پیامبر هم مأمور به #عمل و هم #ابلاغ و هم #مطالبهی برنامهای است که خداوند برای سعادت بشر به او سپرده است.
پیروان پیامبر نیز سه وظیفه دارند:
#عمل
#ابلاغ (تبیین)
#مطالبه
ابلاغ که باید به شکل بلاغ مبین باشد بدون #تبیین_درست امکان پذیر نیست.
عمل و ابلاغ بدون #مطالبه منجرّ به پیادهسازی برنامهی سعادت بشر نخواهد شد. پس مطالبهگریِ درست، جزو وظایفِ دینی پیروان پیغمبر است.
@t_manzome_f_r
📌واحد تبیین و تحلیل مجموعهی تبیین
#تبیین و #تحلیل
🔻رهبر انقلاب اسلامی:
#وحدت و اتحاد مسلمانها یک امر تاکتیکی نیست که بعضی خیال کنند حالا به خاطر شرائط خاصی ما بایستی باهمدیگر متحد باشیم، نه یک امر اصولی است. همافزایی مسلمانها لازم است؛ اگر مسلمانها متحد باشند همافزایی میکنند، همهشان قوی میشوند. اتحاد مسلمانان یک فریضهی قطعی قرآنی است.
۱۴۰۰/۰۸/۰۲
🔹پ.ن: وحدت راهبرد امتسازی و بعد تمدنسازی است، بنابراین چنین راهبردی صرفا یک تاکتیک موقت و ناشی از یک شرایط خاص زمانی نیست، بلکه جزو استراتژی اسلامی است.
دلیلش واضح است:
هدف اسلام تمدنسازی به منظور تربیت انسانهای طراز و ایجاد حیات طیبه است، خب وقتی #وحدت جزو مهمترین راهبردهای نیل به این هدف است، نمیتواند صرفا یک تاکتیک موقت باشد.
@t_manzome_f_r
📌واحد تبیین و تحلیل مجموعهی تبیین
#تبیین و #تحلیل
🔻رهبر انقلاب اسلامی:
علت اینکه ما در جمهوری اسلامی بر وحدت مسلمین زیاد تأکید میکنیم، این است که امروز مرتّباً تلاش میشود که بین فِرق مسلمین، بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد بشود، شما ملاحظه کنید در ادبیات سیاسی آمریکا مسئلهی سنی بودن و شیعه بودن چند سال است که وارد شده؛ با اینکه آنها با اصل اسلام مخالفند، دشمنند. اما مسئلهی شیعه و سنی را رها نمیکنند.
ملاحظه هم میکنید دستآموزهای آمریکا در هر جای دنیای اسلام بتوانند فتنه ایجاد میکنند. نزدیکترین نمونهاش همین حوادث تأسفبار و گریهآور افغانستان در این دو جمعهی گذشته است که مسجد مردم و مسلمان را، در حال نماز را، منفجر کردند. چه کسی منفجر میکند؟ داعش. داعش کیست؟ داعش همان مجموعهای است که آمریکاییها - همین گروه دموکرات آمریکا - صریحاً گفتند که این را ما به وجود آوردیم، البته حالا نمیگویند و انکار میکنند.
۱۴۰۰/۰۸/۰۲
🔸پ.ن: وقتی تأثیرِ #وحدت در پیشرفت مسلمین و کوتاه کردن دست اجانب و مستکبرین از سرمایههای مسلمان، فوقالعاده زیاد است، طبیعتاً دشمن بیکار نمینشیند و برای برهم زدن این وحدت برنامه میریزد و پول خرج میکند و اقدام میکند. طبیعتاً وحدت، دشمن خواهد داشت. همچنان که هر راهبرد اسلامی دیگر که مانع از جولان استکبار شود دشمن خواهد داشت.
در رأس دشمنان هم آمریکای جنایتکار است.
عدهای که از بردن اسم دشمن و هوشیاری نسبت به دشمن خسته شدهاند، در اسلامشناسیشان تجدید نظر کنند.
@t_manzome_f_r
📌واحد تبیین و تحلیل مجموعهی تبیین
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#تبیین و #تحلیل پ.ن۱: خداوند برنامهی سعادت بشر را به طور کامل به پیامبر سپرد. قطعا این برنامه ناظ
🔻رهبر انقلاب اسلامی:
اسلام دین جامعی است. باید حق این جامعیت را ادا کرد. قدرتهای سیاسی مادی اصرار دارند بر اینکه اسلام را منحصر کنند در عمل فردی و عقیدهی قلبی؛ این تلاش از قدیم بوده است. در دورهی تشکیل جمهوری اسلامی این تلاش مضاعف شده است.
این قدرتها با گرایش باطناً سیاسی و ظاهراً فکری، سعی میکنند فردی بودن اسلام را تئوریزه کنند. به متفکرین و نویسندگان و فعالان فکری مأموریت داده میشود دربارهی این مساله بنویسند و اثبات کنند که اسلام به مسائل اجتماعی، مسائل زندگی، مسائل اساسی بشریت کاری ندارد و اسلام یک عقیدهی قلبی است.
ادای حق جامعیت اسلام در درجهی اول این است که تلاش کنیم نظر اسلام را دربارهی خودش که به کدام عرصه از عرصههای زندگی اهتمام میورزد، در آنها نظر دارد و اقدام دارد، تبیین و ترویج و بیان کنیم؛ اول قدم این است، بعد هم سعی کنیم آن را تحقق ببخشیم.
آنچه که اسلام مطرح میکند این است که عرصهی فعالیت این دین تمام گسترهی زندگی بشر است؛ از اعماق قلب او تا مسائل اجتماعی، تا مسائل سیاسی، تا مسائل بینالمللی، تا مسائلی که به مجموعهی بشریت ارتباط دارد.
۱۴۰۰/۰۸/۰۲
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#تبیین و #تحلیل
مسئلهی فلسطین شاخص است
🔻رهبر انقلاب اسلامی:
شاخص عمده برای اتحاد مسلمین مسئلهی فلسطین است. مسئلهی فلسطین شاخص است. اگر چنانچه اتحاد مسلمین تحقق پیدا بکند، قضیهی فلسطین قطعاً به بهترین وجه حل خواهد شد. هرچه ما در قضیهی فلسطین جدیت بیشتری به خرج بدهیم برای احیاء حقوق ملت فلسطین، به اتحاد مسلمین نزدیکتر میشویم. در مسئلهی عادیسازیهای اخیر متأسفانه بعضی از دولتها خطا کردند، خطای بزرگی کردند و گناه کردند و عادیسازی کردند با رژیم غاصب و ظالم صهیونیستی. این حرکت ضد وحدت و اتحاد اسلامی است، باید از این راه برگردند. این خطای بزرگ را بایستی جبران بکنند.
پ.ن: مساله فلسطین برای چه اموری شاخص است؟
برای این امور:
۱. برای وحدت
۲. برای استکبارستیزی
۳. برای دشمنشناسی
۴. برای اسلام ناب
و...
عدهای در داخل - اعم از عمامه به سر و غیره - مخالف دشمنی با اسرائیل هستند، یادمان باشد مسألهی فلسطین #شاخص است.
@t_manzome_f_r
📌واحد تبیین و تحلیل مجموعهی تبیین
دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى و جمعی از مسئولان نظام با رهبر انقلاب.mp3
6.82M
🎙 #بشنوید
صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و جمعی از مسئولان نظام ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
دیگر کیفیتها: khl.ink/f/48890
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#تبیین و #تحلیل
🔻رهبر انقلاب اسلامی:
پیروی از پیغمبر(صلیاللهعلیهوآله)، یعنی در پی او روان شدن و حرکت کردن. قرآن هم این را از ما خواسته «لَقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ»، اسوه یعنی الگو، ما بایستی دنبال این الگو حرکت کنیم، خصوصیاتی که او در عمل داشت، آن خصوصیات را در عملمان ایجاد کنیم، خصوصیاتی که در اخلاق داشت از او تبعیت کنیم. البته ماها خیلی کوچکتر از آن هستیم که بخواهیم با این وسعت حرکت بکنیم، لکن باید تلاش بکنیم در این زمینه.
ما مردم ایران و جمهوری اسلامی میتوانیم سه ستاره از این کهکشان نور را انتخاب کنیم و به آن تکیه کنیم و اهمیت بدهیم و دنبال بکنیم. این سه نقطه عبارت است از «صبر، عدل و اخلاق» پیامبر.
🔻پ.ن: وظیفه پیروان پیامبر، پیروی از ایشان در قول و فعل است. در رأسِ آموزههای پیامبر، باید اهل صبر و عدالت و اخلاق باشیم.
🔸اهل صبر، یعنی اهل استقامت باشیم، هم خودمان در میدان استقامت کنیم و هم #تواصی به صبر کنیم.
🔹اهل عدالت باشیم.، هم در زندگی فردی و هم در زندگی جمعی.
هم عادل باشیم
هم عدالتخواه
هم عدالتگستر
🔸اهل اخلاق حسنه باشیم، هم در امورات فردی و هم اجتماعی
@t_manzome_f_r
📌واحد تبیین و تحلیل مجموعهی تبیین
تبیین منظومۀ فکری رهبری
🎙 #بشنوید صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و جمعی از مسئولان نظام
🔰در مورد بیانات امروز رهبر انقلاب به مناسبت میلاد سراسر نور پیامبر عظیمالشأن اسلام و امام صادق "علیهالسلام" یادداشت بنویسید و به آیدی زیر در پیامرسان ایتا بفرستید🔻
@im_enqelabi
▫️یادداشتهای شما با نام خودتون منتشر خواهد شد.
@t_manzome_f_r
📌واحد پژوهش مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰بهمناسبت سالگرد شهادت شهید مصطفی صدرزاده و #هفته_وحدت؛ فیلم داستانی #دیپورت را دستهجمعی آنلاین ببینید
🎥 اکران مردمی آنلاین داستانی دیپورت؛ برداشت کوتاهی از زندگی #شهید_صدرزاده
🗓 زمان اکران: امشب ۲ آبان ساعت ۲۱
💢 لینک رزرو اکران: yun.ir/deport
#ظرفیت_محدود
@t_manzome_f_r
📌مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#اطلاعیه
💢نشست اعضای محترم مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
با سخنرانی: حجهالاسلام و المسلمین فخریان
سهشنبه ۴ آبان، ساعت ۱۶
#کاشان، بلوار شهیدان خاندانی، فرهنگسرای مهر، سالن مهرگان
#جهاد_تبیین
#کاشان
@t_manzome_f_r
📌مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از نوشتههای انقلابی
بسماللهالرحمنالرحیم
این کانال از امروز اختصاص به بازنشر نوشتهها، یادداشتها و نقدهای انقلابی مییابد.
@enqelabi_nevesht
📌کانال نوشتههای انقلابی
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#الگوی_بینظیر قسمت۲ صحنهی دوم از زندگی پیامبر، رفتار آن حضرت با مردم بود. هرگز خلق و خوی مردمی و
#الگوی_بینظیر
قسمت۳
و بالاخره صحنهی سوم از زندگی پیامبر، ذکر و عبادت الهی آن حضرت بود. پیامبر با آن مقام و با آن شأن و عظمت، از عبادت خود غافل نمیشد؛ نیمهی شب میگریست و دعا و استغفار میکرد. امسلمه یک شب دید پیامبر نیست؛ رفت دید مشغول دعا کردن است و اشک میریزد و استغفار میکند و عرض میکند: «اللّهم و لا تکلنی الی نفسی طرفة عین». امسلمه گریهاش گرفت. پیامبر از گریهی او برگشت و گفت: اینجا چه میکنی؟ عرض کرد: یا رسولالله! تو که خدای متعال اینقدر عزیزت میدارد و گناهانت را آمرزیده است - «لیغفرلک الله ما تقدّم من ذنبک و ما تأخّر» - چرا گریه میکنی و میگویی خدایا ما را به خودمان وانگذار؟ فرمود: «و ما یؤمننی»؛ اگر از خدا غافل بشوم، چه چیزی من را نگه خواهد داشت؟ این برای ما درس است. در روز عزت، در روز ذلت، در روز سختی، در روز راحتی، در روزی که دشمن انسان را محاصره کرده است، در روزی که دشمن با همهی عظمت، خودش را بر چشم و وجود انسان تحمیل میکند، و در همهی حالات خدا را به یاد داشتن، خدا را فراموش نکردن، به خدا تکیه کردن، از خدا خواستن؛ این، آن درس بزرگ پیامبر به ماست.
@t_manzome_f_r
📌مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
هدایت شده از ویدیوهای رهبر انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهمترین خصوصیت امام، اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی بود.
اسلام آمریکایی دو شاخه دارد:
#اسلام_سکولار و #اسلام_متحجّر
۹۴/۳/۱۴
#رهبر_معظم_انقلاب
#اسلام_ناب_محمدی
@video_khamenei
@t_manzome_f_r