هدایت شده از چهارده معصوم "علیهمالسّلام"
#مهدویت
زمینه ظهور درصورت پیروزی ملت ایران آماده میشود.
امروز مسیر تاریخ، مسیر ظلم است؛ مسیر سلطهگری و سلطهپذیری است؛ یک عده در دنیا سلطهگرند، یک عده در دنیا سلطهپذیرند. اگر حرف شما ملت ایران پیش رفت، اگر شما توانستید پیروز شوید، به آن نقطۀ موعود برسید، آن وقت مسیر تاریخ عوض خواهد شد؛ زمینهی ظهور ولىامر و ولىعصر (ارواحنالهالفداء) آماده خواهد شد؛ دنیا وارد یک مرحلۀ جدیدی خواهد شد. این بسته به «عزم امروز من و شماست»، این بسته به «معرفت امروز من و شماست».
❇️ بیانات در دیدار مردم قم
۱۳۹۱/۱۰/۱۹
#سبک_زندگی
#سخن_ناب
#مهدویت
@tabyin_Chahardah_Masoom
┄┅══════┅┄
@t_manzome_f_r
#دحوالارض
روز بیست و پنجم ماه ذیقعده روز دحوالارض است که روزبابرکتی است. ماه ذیقعده - که اول ماههای حرام است - پر از بركات است، باید از اینها استفاده کرد.
▫️بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم
۱۳۹۴/۰۶/۱۸
پ.ن: برای آگاهی از اعمال شب و روز ۲۵ ذیقعده(دحوالارض) به کتب ادعیه از جمله مفاتیحالجنان مراجعه فرمایید.
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تفسیر «الرحمن الرحیم»
رحمان و رحیم هردو از ریشه «رحمت» گرفته شده منتهی با دو عنایت و نگاه متفاوت، به تعبیری از دو بعد متفاوت. رحمن صیغۀ مبالغه است - که از صیغههای مبالغه در عربی صیغه فعلان است - رحمن نشان دهنده کثرت رحمت و افزونی رحمت است نشان دهنده سعۀ دایره رحمت الهی است. رحیم از همان ماده رحمت است، منتهی صفت مشبهه است، نشان دهنده ثبات و دوام است. وقتی که ما مادهای را به صیغه فعیل در عربی میبریم در حقیقت نشان میدهیم که این صفت ثبات و دوام دارد. پس اگر «الرحمن الرحیم» را منهای آن خصوصیتی که بعداً عرض خواهم کرد همینطوری در نظر بگیریم از این دو کلمه و دو چیزی میفهمیم: از «الرحمن» میفهمیم که خداوند دارای رحمت بسیار زیادی است و دامنۀ رحمت خدا بسیار وسیع است، از «الرحیم» میفهمیم که رحمت خدا مستمر و مستدام است و ثابت برای اوست هیچ وقت این رحمت زایل نمیشود. این دو معنی را در نظر داشته باشید. البته در عرف قرآن، رحمن و رحیم به دو معنی [دیگر] هم به کار رفته است، رحمن به عنوان رحمت خدا در دنیا نسبت به همه موجودات به کار رفته. وقتی خدا را با رحمانیت ستایش میکنیم در حقیقت میگوییم که خداوند رحمتش شامل همه موجودات عالم است، پس رحمن به معنای دارنده رحمت همگانی است. این رحمت همگانی چیست؟ رحمتِ خلق آنها و آفریدن آنها، رحمتِ هدایت عمومی آنها «اعطى کل شیء خلقه ثم هدی» خدای متعال همه چیز را در یک مجرایی هدایت میکند، درخت را هم خدا هدایت میکند به سمت رشد و کمال، دانه را به سمت ثمر دادن و روئیدن و حیوان را همینطور جمادات را همینطور آفرینش و هدایت طبیعی همه موجودات رحمت خدا است بر همه موجودات، بر هر موجودی رحمت متناسب با او از سوی خداست، در دنیا به انسان رحمت میدهد، به همه انسانها رحمت حیات، تنفس زاد و ولد، رحمت لذتهای همه عالم، به حیوانات هم فراخور همین نیازها رحمتی داده شده، به جمادات به فراخور نیازهایشان رحمتی داده شده پس این آن رحمت عام الهی است نسبت به همه موجودات. خدا را به اعتبار این رحمت رحمان میگویند پس «الرحمن» یعنی بخشنده رحمت همگانی و وسیع که میبینید رحمت بسیار زیادی هم هست اما این رحمت موقت است و محدود به همین دنیا است، بعد از این عالم نوبت این رحمت نیست مگر به شکل بسیار محدود و محصوری، مثلاً در قیامت خداوند انسانها را مجدداً زنده میکند این هم رحمت است اما این رحمت رحمانی رحمت همگانی و عمومی گرچه گسترده و همگانی است اما محدود و موقت است، مخصوص این دنیا است، ولی رحمتی که از کلمه رحیم فهمیده میشود نوعش نوع دیگری است، رحمت خاص است، رحمتی است مخصوص جمعی از موجودات [است] و آن جمع عبارتند از: مؤمنین، بندگان صالح خدا. وقتی بگوئیم «الرحیم» و خدا را با صفت رحیم ستایش کنیم، در حقیقت اشاره میکنیم به نوع خاص از رحمت پروردگار و آن رحمت مخصوص مؤمنین است آنها چیست؟ آن عبارتست از هدایت خاص از مغفرت، از پاداش نیکوی کارها، از رضا و رضوان که مخصوص مؤمنین است، اما این رحمت اگرچه دامنهاش محدود است، اما همیشگی است. پس «الرحیم» یعنی دارنده رحمت ویژه اما همیشگی، «الرحمن» یعنی دارای رحمت گسترده اما محدود به زمان خاصی که عبارتست از دنیا. قبلاً من اینجور معنا کردم به نام خدای دارای رحمت همگانی و رحمت همیشگی، حالا که به لغت مراجعه میکنم، دقت میکنم در لغت، به نظرم این جور میآید که «رحمن» را میشود به صفت «بخشا» یا «بخشنده»، ترجمه کرد. بخشندگی خدا هیچ قیدی ندارد، به همه میبخشد «بخشا» هم به همین معنا است. البته بعضیها ترجمه میکنند خدای بخشاینده، غلط نیست چون بخشائیدن هم به معنی بخشیدن میآید، اما بخشیدن یعنی چیزی را به کسی دادن که بخشائیدن هم گاهی به همین معنا استعمال میشود، لکن بیشترین معنای بخشائیدن گذشت کردن است بر من «ببخشای»، یعنی از من بگذر. بنابراین بخشایش به رحیم بیشتر تناسب دارد پس ما «رحمن» را میتوانیم با کلمه بخشنده یا بخشا ترجمه کنیم و «رحیم» را به معنای بخشایشگر یا بخشاینده، لذا میتوانیم بگوئیم به نام خداوند بخشنده بخشایشگر یا بخشای بخشایشگر.
۱۳۶۹/۱۲/۲۲
بیانات در جلسۀ دوم تفسیر سوره حمد
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
تبیینگر
شمارۀ۵
مهمترین عناوین مطرح شده دیدار رهبر انقلاب با دستاندرکاران کنگره شهدای جامعه عشایری کشور
۱۴۰۱/۰۳/۳۱
#بیاناتنامه
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
Negar_۲۰۲۲۰۶۲۲_۱۵۲۳۰۹.jpg
3.88M
تبیینگر
شمارۀ۵
مهمترین عناوین مطرح شده دیدار رهبر انقلاب با دستاندرکاران کنگره شهدای جامعه عشایری کشور
۱۴۰۱/۰۳/۳۱
#فایل_چاپی
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
اسلامِ انقلابی ایشان با این تعریف از اسلام، بهدنبال پردهبرداری از «اسلام ناب» است. اسلامی که «انق
مباحثی که افیون است!
ایشان به یکی از مهمترین آسیبهای دینشناسی اشاره میکنند و میفرمایند: «مباحثات و تحقیقات اسلامی پیش از این به طور غالب، فاقد دو ویژگی مهمِ انسجام و یکآهنگی از یک طرف و ناظر به زندگی جمعی و اجتماعی بودن از طرفی دیگر بوده است»؛ و همین پراکندگی و فردمحور بودنِ مباحث، موجب شد تا تردید در ثمربخش بودن دین و مباحث آن بوجود آید. بعضی چون با چنین قیافه و اندامی از دین مواجه شدهاند، آن را افیون میدانستند و میدانند.
وقتی مباحث دینی از شکل و قوارۀ درست و منسجم و منطقی و معقول برخوردار نباشد، حتما مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.
▫️گزیدهای از سلسله جلسات حجتالاسلام والمسلمین فخریان
کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
نماز توبه
📝 عمل یکشنبههای ماه ذیالقعده
❇️ کیفیت و شرایط نماز:
▫️غسل و وضو
▫️دو نماز دو رکعتی؛ در هر رکعت، یک مرتبه سورۀ حمد، سه مرتبه سورۀ توحید، یک مرتبه سورۀ فلق و یک مرتبه سورۀ ناس
▫️بعد از نماز، ۷۰ مرتبه استغفار
▫️یک مرتبه: لا حولَ و لا قوةَ الّا بالله العلیّ العظیم
▫️یک مرتبه: یا عزیزُ یا غفارُ إغْفِر لِی ذُنوبی و ذُنوبَ جمیعِ المؤمنینَ و المؤمنات؛ فإنّه لا یَغفِرُ الذنوبَ الا انتَ.
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه
#جلسات_تدریس
#ششمین_دورۀ_آموزشی_منظومۀ_فکری_رهبری
دومین جلسه تدریس کتاب «ولایت و انسانسازی»
🔸توسط استاد محترم: حجةالاسلاموالمسلمین فخریان
🔹زمان: یکشنبه ۵ تیرماه، ساعت ۱۷
پ.ن۱: حضور فراگیران محترم ششمین دوره آموزشی در این جلسه الزامی است.
پ.ن۲: این جلسه به صورت مجازی و در سامانه آموزش الکترونیکی به آدرس ذیل برگزار میگردد.
پ.ن۳: فراگیران محترم با نام کاربری و رمز ورود وارد جلسه شوند.
پ.ن۴: اتاق جلسه، قبل از ساعت ۱۷ باز میشود.
@t_manzome_f_r
[واحد آموزش مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
تبیین منظومۀ فکری رهبری
🔊#صوت_کامل جلسۀ دوم از سلسه جلساتِ "تبیین مباحث جمعیتی" ✴️ موضوع: هستیشناسیِ جنین و چالشهای س
#اطلاعیه
▫️رهبر انقلاب اسلامی: تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروریترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است.
🔻جلسه سوم از سلسله جلسات «تبیین مباحث جمعیتی»
🔸با موضوع: هستیشناسیِ جنین و چالشهای سقط و قتل آن (جلسه دوم)
🔹توسط استاد: حجةالاسلاموالمسلمین مزروعی
زمان: دوشنبه ۶ تیرماه، ساعت ۱۷
📌این جلسات بهصورت زنده و در اسکایروم برگزار میگردد و شرکت برای عموم آزاد است.
▫️لینک ورود🔻
https://www.skyroom.online/ch/tmfr/tahlil
با گزینۀ #میهمان وارد شوید🔺
#نشر_حداکثری
@t_manzome_f_r
[مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
شخصیت رسمی امیرالمؤمنین
شما امروز میفهمید که ما به نهجالبلاغه چقدر احتیاج داریم. نهجالبلاغه در حقیقت شخصیتِ خطی و رسمی امیرالمؤمنین است؛ یعنی خود علی نهجالبلاغۀ مجسّم است و این یکی دیگر از خصوصیات امیرمؤمنان است که آنچه میگوید عمل میکند. آنچه میخواهد، در زندگی خود هم آن را پیاده میکند. امیرالمؤمنین شخصیت خودش و زندگی خودش، کلمه کلمه و سطر به سطر، تفسیر نهجالبلاغه و تفسیر قرآن است. و لذا شما وقتی نهجالبلاغه را بخوانید، هم تاریخ زندگی علی را دانستید، هم اسلام را شناختید.
رهبر انقلاب اسلامی در کتاب پرتویی از نهجالبلاغه با عنوان «علی و نهجالبلاغه»
@t_manzome_f_r
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
به اطلاع میرسانیم:
🔸دورۀ تخصصی سطح۲ منظومه فکری رهبر انقلاب با موضوع: «بررسی تاریخ معاصر با تکیه بر جریان شناسی در چارچوب اندیشه و بیانات رهبرانقلاب»
که توسط استاد محترم، آقای «مهران کریمی» تدریس خواهد شد، در حال ثبتنام است.
🔹زمان شروع دوره: از ۱۲ تیرماه بمدت ۱۲ جلسه، یکشنبهها ساعت ۱۸:۳۰
▫️ این دوره مختص فراگیرانی است که دورۀ سطح۱ را با موفقیت به اتمام رسانده باشند.
@t_manzome_f_r
[واحد آموزش مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری]
ماجرایِ ترور(۱)
گروهک فرقان به سرکردگی جوانی به نام «اکبر گودرزی» در سالهای ۵۶ و ۵۷ تشکیل میشود. او با راهاندازی جلسات تفاسیر قرآن، برداشتهای مادی از منابع دینی را مطرح میکرد. فراگیری تبِ تفاسیرِ مادی و مارکسیستی درسالهای منتهی به انقلاب که توسط افراد و جریانهای التقاطی ارائه میشد، حساسیت برخی چهرههای فکری انقلاب مثل «شهید مطهری» را برانگیخت. کار آنقدر بالا گرفته بود که گودرزیِ جوان بیست و چند ساله، بیست جزوهی تفسیر قرآن، شرح صحیفهی سجادیه و نهجالبلاغه نوشته بود.
شهید مطهری در مباحث خود در سالهای ۵۶ و ۵۷ اقدام به پاسخگویی به این تفاسیر مادی کرده بود و در چاپ هشتم کتاب «علل گرایش به مادیگری» مقدمهای را با همین عنوان اضافه میکند. شهید مطهری با انتقاد از بابشدن تفاسیر مادی و التقاطی به نام اسلام، به آنها لقب «ماتریالیسمِ منافق» داد: « مطالعه نوشتههای به اصطلاح تفسیری که در یکی دو سال اخیر منتشر شده و میشود تردیدی باقی نمیگذارد که توطئه عظیمی در کار است. در اینکه چنین توطئهای از طرف ضد مذهبها برای کوبیدن مذهب در کار است من تردید ندارم. آنچه فعلاً برای من مورد تردید است این است که آیا نویسندگان این جزوهها خود اغفال شدهاند و نمیفهمند که چه میکنند؟ و یا خود اینها عالماً عامداً با توجه به اینکه با کتاب مقدس هفتصد میلیون مسلمان چه میکنند، دست به چنین تفسیرهای ماتریالیستی زده و میزنند. ما نظر به اینکه در این نوشتهها آثار و علائم خامی و بیسوادی را فراوان میبینیم و به چند نمونه اشاره خواهیم کرد ترجیح میدهیم که فعلاً ماتریالیستی را که به صورت تفسیر آیات قرآن در این یکی دو سال اخیر تبلیغ میشود، ماتریالیسمی اغفال شده بنامیم و اگر پس از این تذکرات، باز هم راه انحرافی خود را تعقیب کردند ناچاریم آن ماتریالیسم را «ماتریالیسم منافق» اعلام نماییم.»
منبع: پایگاه KHAMENEI.IR
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه ▫️رهبر انقلاب اسلامی: تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواد
• سومین جلسه از سلسله جلسات تبیین مباحث جمعیتی، هم اکنون در حال برگزاری است.
#اعلام_برنامه
برنامهها و جلسات مدیر محترم مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری در مرکز خراسان جنوبی(بیرجند)
از چهارشنبه ۸ تیر تا شنبه ۱۱ تیر
@t_manzome_f_r
▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
سلسله جلسات تبیینی «مکتب امام خمینی رحمةاللهعلیه»
▫️رهبر انقلاب: امام بزرگوار (رحمةاللهعلیه) روح جمهوری اسلامی است. اگر این روح از جمهوری اسلامی گرفته بشود نقشی بر دیوار خواهد ماند.
سرفصلهای جلسات:
▫️جوهرۀ اصلی مکتب امام (رحمةاللهعلیه)
▫️لوازم هویّتزایی و راهکارهای مقابله با هویّتزدایی
▫️حقوق متقابل امام و امت
🔻سخنران:
حجتالاسلاموالمسلمین اسماعیل فخریان
(مدیر مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری)
🔸زمان: ۹لغایت ۱۱ تیرماه، ساعت ۱۷ الی ۱۹
🔹مکان: بیرجند، پاسداران، مجتمع فرهنگی غدیر، سالن امام علی(علیهالسلام)
🔻جهت شرکت در جلسات و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس:
۰۹۱۵۶۶۳۵۸۲۱
و یا شناسۀ:
@tabyen_khj
در پیامرسان ایتا ارتباط برقرار کنید.
#مکتب_امام
#جهاد_تبیین
#بیرجند
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
ایشان با بهکار گرفتنِ یک بلندگویِ پرقدرت به نام «منبر»، با صدایی رسا اعلام میکند که ای مسلمان! تو
هنوز ضروریترین مسائل زندگیمان را نمیدانیم
در گفتار اولِ کتاب همرزمان حسین (علیهالسلام) میفرماید:
«این یک ضابطۀ کلّی است که عرض میکنم: بعضی چیزها هست که اعتقاد به یک طرفش أثری در زندگی ندارد، اعتقاد به آن طرف دیگر هم أثر مخالف ندارد. شما هر مسئلهای که برای ذهنتان مطرح شد اول نگاه کنید ببینید آیا این مسئله، مسئلهای است که برای زندگی شما، برنامۀ شما، خطمشی شما، آیندۀ شما تأثیری دارد یا ندارد؟ جهتبخش است یا نیست؟ اگر نیست، رهایش کنید.
امروز آن روزی نیست که ما هر مسئلهای را بخواهیم بفهمیم و هر مشکلی را بخواهیم حل کنیم؛ برای خاطر اینکه ما اوّلیترین مشـکلاتمان را هم هنوز ندانسـتهایم. ما هنوز ضروریترین مسائل زندگیمان را نمیدانیم؛ تعارف هم نداریم. هنوز در دست اوّل اعتقادات عالی اسلامی، عامل تحریف وجود دارد و بسیاری از حقایق از نظر ما پوشیده است».
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
🔹سیوسومین جلسۀ دورۀ آموزشی سطح۲
▫️با موضوع: فرهنگ در اندیشۀ آیتالله خامنهای
🔸توسط استاد: دکتر مهدی جمشیدی
▫️زمان: سهشنبه ۷ تیر، ساعت ١۶
🔹این جلسات ویژۀ فراگیران سطح۲ میباشد.
📌جلسۀ تدریس، در سامانۀ آموزشِ الکترونیکی مجموعۀ تبیین (lms) انجام میشود.
@t_manzome_f_r
[واحد آموزش مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری]
-212394237_-1277480236.mp3
15.21M
#بشنوید
🎙صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه
۱۴۰۱/۰۴/۰۷
🏷 #دیدار_قوه_قضائیه
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
ماجرایِ ترور(۱) گروهک فرقان به سرکردگی جوانی به نام «اکبر گودرزی» در سالهای ۵۶ و ۵۷ تشکیل میشود.
ماجرایِ ترور(۲)
گروه فرقان از اردیبهشت ۵۸ موج ترورهای خود را با به شهادت رساندن شهید قرنی - رئیس ستاد مشترک ارتش - آغاز میکند. شهید مطهری در ۱۱ اردیبهشت، حجتالاسلام هاشمی رفسنجانی ۳ خرداد، شهید تقی حاجیطرخانی ۱۶ تیرماه، ۲۴ تیر آیتالله سیدرضی شیرازی، ۴ شهریور شهید عراقی و فرزندش حسام، ۱۰ آبان شهید قاضی طباطبایی امامجمعۀ تبریز و ۲۷ آذر شهید مفتح در دانشکدۀ الهیات دانشگاه تهران توسط فرقان ترور میشوند. فرقان در صحنۀ هر ترور تعدادی جزوه که در آن به چرایی علت ترور پرداخته پخش میکرد و اینگونه مسئولیت ترور را برعهده میگرفت. این ترورها دارای جنبههای مختلفی بودند؛ ترورهای سیاسی که شخصیتها را هدف گرفته بود و ترورهایی که برخاسته از ایدئولوژی فرقان بودند و گاهی هم ریشه در دشمنی شخصی گودرزی داشت؛ مثل ترورهای شهید مفتح و حاجیطرخانی که از افراد اصلی مسجد قبا بودند که گودرزی را طرد کرده بودند.
دستگیریها توسط تیم بررسی - که به دستور امام شروع به کار کردهاند - از همان اردیبهشتماه شروع میشود و چندماه کار اطلاعاتی منجر به شناسایی بیش از ۱۰ خانۀ تیمی فرقان میشود. نهایتاً طی عملیاتی در ۱۸ دیماه ۱۳۵۸ عناصر اصلی فرقان از جمله اکبر گودرزی رهبر این گروهک دستگیر میشوند. با توجه به اینکه اغلب اعضای فرقان جوانان فریبخورده بودند، بنابراین دستاندرکاران پرونده با برگزاری جلسات صحبت و پرسش و پاسخ کوشیدند ذهن آنها را روشن کرده و از گمراهی نجات دهند. رسیدگی قضایی به جرائم افراد و بحثهای عقیدتی که ساعتها به طول میانجامید به طور موازی دنبال میشدند. بحثها و پرسش و پاسخها در نهایت منجر به بازگشت تعداد قابل توجهی از فرقانیها و توبۀ آنها شد.
اکبر گودرزی نهایتاً ۳ خرداد ۵۹ به همراه جمعی دیگر از اعضای فرقان اعدام شد. تعدادی از اعضای فرقان نیز که دستشان به جنایت و قتل آلوده نبود به حبس محکوم شدند. برخی توّابین هم به جبهه رفتند و بعدها شهید شدند. پس از اعدام گودرزی، فرقان شمارۀ ۲۵ نشریه را به گودرزی اختصاص داد و با چاپ تصویری از وی در ذیل عکس، عبارت: «مجاهد تشیّع مظلوم، شهید ششم ایدئولوژیک شیعه اکبر گودرزی!» را درج نمود. فرقان پیش از این پس از شهید اول، شهید ثانی و شهید ثالث؛ «مجید شریف واقفی» را شهید چهارم و «شریعتی» را شهید پنجم نامیده بود.
ادامه دارد...
________________
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
بحر موّاج معارف اسلامی
این دعاهای صحیفۀ سجّادیّه بحر موّاج معارف اسلامی است. شما این دعای اوّل صحیفۀ سجّادیّه را که دربارۀ توحید است نگاه کنید، دعای دوّم را که دربارۀ پیغمبر است نگاه کنید، دعای سوّم را که دربارۀ مؤمنین است نگاه کنید، ببینید اصلاً چه هست؛ دعای پنجم صحیفۀ سجّادیّه: «اللَّهُمَّ أَغْنِنی عَنْ هِبَةِ الْوَهَّابِینَ بِهِبَتِک، وَ اکفِنی وَحْشَةَ الْقَاطِعِینَ بِصِلَتِک» اینها حرفهای خیلی مهمّی است؛ قطع قاطعین شما را وحشتزده نکند وقتی به خدا متّصلید. اینکه میگوید «وَ اکفِنی» این در واقع دارد درس میدهد به ما؛ فقط خواستن از خدا نیست، خواستن از خدا هم هست امّا فقط آن نیست. دارد به ما میگوید شما اکتفا کن به صلۀ با پروردگار. بگذار همهی دنیا ارتباطشان را قطع کنند، به قول خودشان تو را منزوی کنند. به دَرَک! انزوای آنها چه ضرری به ما میزند؟ حالا از انزوا خارج شدیم، چه خیری بردیم؟ حالا مثلاً از انزوا خارج شدیم، کجاست آن منفعت؟ چه فایدهای را از خروج از انزوا بردیم؟ اینها ببینید معارف اسلامی است. «أَغْنِنی عَنْ هِبَةِ الْوَهَّابِینَ بِهِبَتِک» هبۀ تو مهم است، بخشش تو مهم است، هبۀ وهّابین چه اهمّیّت دارد که به ما هبه کنند و بخشش کنند و کمک کنند؟ غرض اینکه اینها یک دنیایی است. این دعای مکارم الاخلاق که دعای بیستم صحیفۀ سجّادیّه است همینجور. آن دعای ظاهراً سی و دوّم که دعای بعد از نماز شب است که یک دریایی است، دعای عجیبی است که بعد از نماز شب و تهجّد خوانده میشود. و از این قبیل دعاهایی که در صحیفۀ سجّادیّه است. اینها معارف است. این معارف را بخوانید، اینها را یاد بگیرید تا بتوانید انشاءالله وظیفه را انجام بدهید.
▫️گزیدهای از بیانات رهبر انقلاب در دیدار شاعران مذهبیسرا
۱۳۹۵/۱۲/۰۵
#صحیفۀ_سجّادیه
@t_manzome_f_r
▪️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
تبیینگر (۶)
مهمترین عناوین مطرح شده در دیدار رهبر انقلاب با رئیس و مسئولان قوه قضائیه
۱۴۰۱/۰۴/۰۷
#بیاناتنامه
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
Negar_۲۰۲۲۰۶۲۹_۱۶۴۵۳۰.jpg
3.82M
تبیینگر (۶)
مهمترین عناوین مطرح شده در دیدار رهبر انقلاب با رئیس و مسئولان قوه قضائیه
۱۴۰۱/۰۴/۰۷
#فایل_چاپی
@t_manzome_f_r
مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری