روزمان را با #قرآن شروع کنیم:
بسم الله الرحمن الرحیم
فَتَرَى الَّذينَ في قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ يُسارِعُونَ فيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشى أَنْ تُصيبَنا دائِرَةٌ
میبينى كسانى كه در دلهايشان بيمارى است، در مودت با کفار میشتابند و میگويند: «#میترسيم #حادثه_ناگوارى_به_ما برسد.»
مائده،۵۲
توضیح:
باید دقت داشت این افراد #مسلمان نیستند و شما حق ندارید در جامعه اسلامی به آنها #مسئولیت بدهید.
اینها کسانی هستند که به خاطر تحریمهای #احتمالی دشمن، در آینده، دست از اصول اسلامی برمیدارند.
اینها آنقدر ضعیف هستند که حتی از #بهانه_دادن به دست دشمن هم میترسند.
#FATF
@t_manzome_f_r
#انسان در اندیشه آیتاللهالعظمی خامنهای
انسان نیازمند این است که در سایهی معنویات، انسانی متخلق شود؛ متخلق به خلقیات اسلامی میشود که در روایات، از آن به جنود عقل تعبیر شده است، چه اینکه تهیدستی از این خلقیات، انسانیت را به پریشانی میکشاند. چنین تخلقی در سایهی معنویت، انجام فرائض، یاد خدا، اجتناب از محرمات، انس با قرآن، مطالعهی سرگذشت بزرگان و تمرین و ممارست محقق میشود.
#معنویت_و_اخلاق
صفحه ۱۲
#تبیین
@t_manzome_f_r
#انسان در اندیشه آیتاللهالعظمی خامنهای
عدالت، نیاز فطری انسان و خواستهی اساسی و دیرین بشریت است؛ عدالت، توزیع عادلانه و عاقلانه امکانات موجود است، عدالت در همه جا لزوماً به معنای «برابری» نیست؛ اینکه هر چیزی در جای خود قرار گیرد و حق هر چیزی و هرکسی داده شود و میان انسانها تبعیض و ظلمی وجود نداشته باشد.
#عدالت
صفحه ۱۲
#تبیین
@t_manzome_f_r
انقلابیهای پشیمان.mp3
10.8M
#چند_بار تا آخر گوش بدید.
#انقلابی_های_پشیمان
#مطالبه_گری
#سید_علی_خامنه_ای
#حسن_عباسی
#رسانه_باشید
۹۷/۷/۲۳
اصفهان
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
با سلام خدمت همراهان گرامی
مهمترین هدف طرح تبیین منظومه فکری رهبری، نشر اندیشههای حضرتآیتالله العظمی خامنهای، رهبر انقلاب اسلامی با شیوههای مختلف رسانهای و هنری است.
از ابتدای شروع طرح تاکنون تولید محتواهای مختلفی از جمله تالیف کتاب، عکسنوشتههای کتب سیر مطالعاتی، فلشکارت کتاب طرح کلی، اینفوگرافیک زندگی سیاسی_اجتماعی بعضی از امامان معصوم، اینفوگرافیک زندگینامه رهبر انقلاب، عکسنوشتهی بیانات رهبر انقلاب در دیدار های مختلف و... تولید و منتشر شده است.
در همین راستا جهت تکمیل کادر تولید محتوا نیازمند نیروهای متخصص در زمینههای #تایپ، #فتوشاپ، #تقطیع صوت و فیلم، #تولید کلیپ و پادکست، #صفحه_آرایی کتاب، #ایده_پرداز طراحی، #موشن_گرافیک، #فیلمبردار، #عکاس، #تولید کتاب صوتی و #اینفوگرافیک و... هستیم.
کسانی که آماده همکاری هستند به این آی دی پیام بدهند.
@Tarhetabyin
تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه با توجه به اینکه زمان مطالعهی کتاب #انسان در روز پنجشنبه ۱۹مهرماه به اتمام میرسد، لطفا ا
#اطلاعیه
بسماللهالرحمنالرحیم
مطالعهی کتاب #معیشت_پرهیزکارانه، هفتمین کتاب سیر مطالعاتی #تمدن_ساز در تاریخ شنبه۱۲ آبان شروع و ان شاءالله در تاریخ پنجشنبه ۱آذر۹۷ به اتمام خواهد رسید.
تعداد صفحات قابل مطالعه در این کتاب حدود ۱۳۰صفحه است.
و مناللهالتوفیق
@t_manzome_f_r
#انسان در اندیشه آیتاللهالعظمی خامنهای
عدالت انسانی در دو قلمرو خود را نشان میدهد؛ اول، عدالت در قلمرو فردی او است. دوم، عدالت در زمینهی حکومت و فرمانروایی اوست که به آن عدالت اجتماعی میگوییم. این قسم از عدالت، هدف بزرگی در میان اجتماعات بشری بوده و مقدمه تخلق به اخلاق الله و نورانی شدن
انسانها میباشد. این مهم که بزرگترین آرمان بشر از اول تاریخ انسان تا امروز به شمار میآید، همان چیزی است که در اصطلاح دینی ما بدان قسط و عدل نامیده میشود و تنها در سایه اصلاح انسان و در سایه توجه به خدا و ذکر حاصل خواهد شد.
#عدالت
صفحه ۱۳
#تبیین
@t_manzome_f_r
بسماللهالرحمنالرحیم
✅ کتابهای #سیر_مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری که تاکنون خوانده شده، بصورت مختصر معرفی میشود.
☑️معرفی مختصر از کتاب #دوم سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری
🔰🔰🔰
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
بخشی از محتوای کتاب👇
وظایف حاکم اسلامی چهار نوع است.
یک نوع وظیفهی او نسبت به خودش است و رسیدگی او نسبت به اخلاق و رفتار و سلوک فردی خودش.
یک نوع وظایف که مربوط به معنویات مردم است، مثل رشد دادن اخلاق مردم، شکوفا کردن استعدادهای مردم، رسیدن به تعلیم و تربیت مردم و از این قبیل.
قسم سوم، آن وظایفی است که مربوط به ادارهی جامعه است، مثل استقرار عدالت اجتماعی، استقرار امنیت عمومی، تنظیم ارگانهای لازم برای خدمات عمومی، بالا بردن درآمد عمومی و کیفیّت و کمیّت بخشیدن به تولید عمومی و ملّی در جامعه.
و یک قسم هم که قسم چهارم است، تنظیم روابط امّت اسلام و جامعهی اسلامی با جهان. یعنی تنظیم سیاست خارجی و مسالهی جنگ و صلح و ایجاد روابط سالم و حفظ قدرت و شان و حیثیت و آبروی نظام اسلامی و ملّت اسلامی در جهان، چه در رابطهی با ملتها و چه در رابطهی با دولتها. این چهار قسم وظایف بر عهدهی حکومت اسلامی است.
آنچه که مهم است، این است که حکومت، آن وقتی قابل قبول است که این وظایف را ملتزم و متعهد باشد.
آن حاکمی و آن دستگاه زمامدار و حکمرانی که این وظایف را برای خود قائل نباشد، به آنها اهمیّت ندهد، برای آنها تلاش نکند، از نظر اسلام این دستگاهِ حکومت پذیرفته و قابل قبول نیست.
@t_manzome_f_r
جهت دسترسی #آسان به عکس نوشته های
کتاب #ولایت_فقیه در اندیشه رهبر انقلاب، میتوانید عضو این کانال شوید.
👇
@velayat_faghih
#رسانه_باشیم
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
کتاب ولایت فقیه.pdf
5.25M
دانلود کتاب #ولایت_فقیه در اندیشه رهبر انقلاب
#پنجمین کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری
گردآورنده: حجه الاسلام والمسلمین فخریان
@t_manzome_f_r
#اطلاعیه
#فوری
تا دقایقی دیگر بستهی #اندیشهای پیرامون #کرامت_زن_مسلمان بهجهت حضور تاسفبرانگیز جمعی از بانوان برای تماشا و تشویق بازی فوتبال در ورزشگاه آزادی که امشب(سه شنبه ۲۴مهر) رخداد، تقدیم میگردد.
@t_manzome_f_r
#کرامت_زن_مسلمان
حجاب، #تکریم آن کسی است که در حجاب است. حجابِ زن، تکریم زن است. در بیشتر کشورها _حالا من «بیشتر» که میگویم، چون همه را اطلاع ندارم_ در گذشته، در قدیم، در همین اروپا تا دویست سیصد سال پیش زنهای اعیان و اشراف حجابی روی صورتشان میانداختند؛ در بعضی از فیلمهای قدیمی شاید دیده باشید، یک حجاب میانداختند که چشمها به روی آنها نیفتد. این، تکریم است. در ایران باستانی زنهای اعیان و اشراف و رؤسا همه باحجاب بودند؛ زنهای افراد پائین و طبقات پست، نه، بیحجاب هم میآمدند؛ مانعی هم نبود. اسلام آمد این تبعیض را گذاشت کنار، گفت نخیر، زن باید باحجاب باشد؛ یعنی این #تکریم مال همهی زنان است. این است نظر اسلام. آن وقت آنها حالا شدهاند طلبکار، ما شدهایم بدهکار! آنها بدهکارند؛ آنها باید بگویند چرا زن را مثل یک کالا وسیلهی شهوترانی قرار دادند. یک آماری را همین دیروز برای من نقل کردند _آمار مال یک هفته قبل است_ که یک سوم زنهای دنیا از دست مردها کتک میخورند! به نظر من اشک انسان در میآید؛ این گریهآور است. و این بیشتر در کشورهای صنعتی است؛ در کشورهای فرنگی است و ناشی از همان خشونتهای جنسی و مطالبات خشن جنسی است که مرد از زن دارد. این هوچیگریهای آنها در مورد زن است؛ آن وقت راجع به زن بحث میکنند، شما حجاب را اجباری کردید. خود آنها بیحجابی را اجباری میکنند، دختر دانشجو را تو دانشگاه راه نمیدهند، به خاطر اینکه روسری دارد، آن وقت به ما میگویند چرا شما حجاب را اجباری کردید! این در جهت کرامت زن است، آن در جهت پردهدری و بیاحترامی به زن است. و از این قبیل مواردی هست که اینها هوچیگریهای غرب است.
۱۳۸۶/۱۰/۱۳
بیانات در دیدار دانشجویان دانشگاههای استان یزد
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه
جلسات طرح تبیین منظومه فکری رهبری در هفتهی جاری
✔️سلسله جلسات #اندیشه_ولایت با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
اصفهان، درچه، حوزه علمیه خواهران
دوشنبه۲۳مهر ساعت ۱۵:۳۰عصر
سهشنبه۲۴مهر ساعت۹:۳۰صبح
✔️سخنرانی با موضوع
«ضرورت کار تشکیلاتی و نقش آن در تحقق اهدف انقلاب اسلامی»
چهارشنبه ۲۵مهر ساعت ۷:۳۰صبح
نجف آباد، ویلاشهر، حوزه علمیه فاطمه الزهرا
✔️سخنرانی با موضوع
"نقش حوزههای علمیه در تحقق تمدن اسلامی"
چهارشنبه۲۵مهر ساعت۱۰:۳۰صبح
نجفآباد، حوزه علمیهی زهرائیه
✔️سلسله جلسات #بینش_ولایی با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
چهارشنبه ۲۵مهر ساعت۱۵:۳۰عصر
اصفهان، خانهی انقلاب و ولایت
✔️سخنرانی با موضوع "ضرورت آشنایی با منظومه فکری آیتاللهالعظمیخامنهای"
پنجشنبه۲۶مهر ساعت۷:۳۰
خرمبید، حوزهی علمیه امام صادق علیه السلام
ساعت۱۰ ناحیهی مقاومت بسیج
#تبیین
@t_manzome_f_r
4_5886366324002652722.mp3
3.06M
🎙بشنوید| تحلیل رهبرانقلاب از صلح امام حسن مجتبی علیهالسلام
@t_manzome_f_r