چارهی کار با قرآن انس گرفتن است
برشی از کتاب #دغدغههای_فرهنگی
به نظر من برای اینکه بتوانید کاری کنید که محقق، هنرمند، نویسنده، در فضای اسلامی بیندیشد، قرآن را در مجموعهی خودتان رایج کنید. قرآن کتاب عجیبی است. افسوس که انسان با کلمات نمیتواند آن احساس را بیان کند. به نظر من، قرآن را با زبان خودش باید فهمید. ترجمهی قرآن، نمیتواند قرآن باشد؛ اگر چه چیزی را نشان میدهد، اما به نظر من، چارهی کار با قرآن اُنس گرفتن است.
#نهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدن_ساز
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#تبیین
@t_manzome_f_r
#خاطرات_رهبر_انقلاب ۹۱
حضـور در جبهه
در اواسـط جنـگ، حضـور مقـام معظم رهـبري در جبههها کمرنگ شـده بود. عـدهاي از فرماندهان خدمت ایشان رسـیدند و گلایه کردند. فرماندهان اصـرار کردند ایشان علت عدم حضور خود را بیان بفرمایند. مقام معظم رهبري فرمودند: چارهاي جز این کار ندارم! حضـرت امام قدس سره رفتن بنده با استانهاي خوزسـتان، ایلام، کرمانشاه، کردسـتان و آذربایجانغربی را ممنوع وحرام کردهانـد. حالا که شـماها اصـرار داریـد که من به جبهه بیایم، به زودي خـدمت امام میروم و التماس میکنم به من اجازه حضور در جبهه را بدهنـد. مـدتی نگـذشت که باز حضور آیةالله خامنهاي در جبههها چشمگیر شد.
حجةالاسلام و المسلمین ذوالنور.
پرتوي از خورشید، ص۱۵۷
#خاطرات
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#سید_علی_خامنه_ای
#تبیین
@t_manzome_f_r
#پیام_صبحگاهی
#تشکیلات
بنده معتقد به جذب حدّاکثریام، البتّه با روشهای خودش، نه اینکه حالا هر کاری بکنیم بهعنوان جذب حدّاکثری. معیار و میزان، اصول و ارزشهاست. انسانها از لحاظ ایمان در یک حد نیستند. ما در بین خودمان آدمهائی داریم ضعیفالایمان، آدمهائی داریم که ایمانشان قویتر است. نمیشود فقط به کسانی چشم دوخت که قویالایمانند؛ نه، ضعفا را هم باید در نظر داشت. کسانی که خودشان را قوی میدانند، آن کسانی را که ضعیف میدانند، دفع نکنند. آن کسانی که بر اثر اشتباه و غفلت کنار افتادند، اینها را به خود بیاورند؛ راه را به آنها نشان بدهند، آنها را برگردانند.
۱۳۸۹/۵/۲
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#تبیین
@t_manzome_f_r
سلام دوستان
مطالعهی کتاب دغدغههای فرهنگی #نهمین کتاب سیر مطالعاتی #تمدن_ساز پنجشنبه ۹۷/۱۱/۱۸ تموم میشه، جا نمونید. دوستانتون رو با اندیشههای تمدنی #حضرت_آقا آشنا کنید
👇
@t_manzome_f_r
تذکر مهم فرمانده 👇
از این خجالت نکشیم که آنچه را که اسلامی نیست، غیر اسلامی اعلان کنیم و نپسندیم. ایرانی همهچیزش با اسلام جوشیده و اوج ترقّی خودش را از اسلام به دست آورده است. آنهایی که در فضای اسلامی تربیت شدند، همانها بودند که توانستند شعر را، تحقیقات را، رشتههای گوناگون فرهنگ و معرفت را که در جامعهی ما وجود داشت، در اختیار دنیا و کشور بگذارند. لذاست کار ادبی و به طور اعم، کار فرهنگی، باید در سایه و پرتو تعالیم اسلام و فکر و احساسات و ارزشهای اسلامی انجام گیرد.
برشی از کتاب #دغدغههای_فرهنگی
#نهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدن_ساز
#تبیین_اساس_کار_ماست
@t_manzome_f_r
#گزارش_تصویری
برگزاری #مباحثه شانزدهمین جلسه از کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن توسط آقای علیمحمد پناهی نمایندهی طرح در #گچساران و سایر اعضا
موضوع: رستاخیز اجتماعی نبوت
شروع کنندگان جلسه:
حاج آقا محمد هادی سجادینیا
و آقای عقیل فرامرزنیا
یکشنبه شب ۹۷/۱۱/۱۴
#گچساران
طرح سراسری #تبیین
@t_manzome_f_r
برشی از کتاب #دغدغههای_فرهنگی
آنجایی که جای حفظ ارزشها و تداوم بخشیدن به آنهاست، یا صحبت از استحالهی ارزشهاست، یک خطکشی وجود دارد؛ شما نمیتوانید بگویید من نه این طرف هستم، نه آن طرف. این میشود بیهویتی. مگر میشود آدم به یک ارزش، هم معتقد باشد، هم نباشد؛ یک ارزشی را، هم پاس بدارد، هم ندارد؟ اینجا آدم باید موضع انتخاب کند و پای آن بایستد. البته من هیچ نفی نمیکنم؛ ممکن است کسی اشتباه کند. در این صورت انسان خطا را جبران میکند. نمیشود نسبت به ارزشها بی تفاوت بود.
#نهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدن_ساز
#فرمانده
#تبیین_اساس_کار_ماست
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#ششمین جلسه دوره آموزشی #بینش_ولایی
با محوریت #کتاب_طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
سهشنبه ۹۷/۱۱/۱۵ ساعت۱۵
قم، بلوار جمهوری، ساختمان سازمان تبلیغات
✔️لطفا قبل از شروع ساعت کلاس، در محل درس حضور داشته باشید.
#قم
#تبیین
@t_manzome_f_r
#اطلاعیه
کتاب علم در اندیشهی آیتالله العظمی خامنهای، #دهمین کتاب سیر مطالعاتی #تمدن_ساز، در حال آماده سازی است.
این کتاب، برشی از کتاب منظومه فکری مقام معظم رهبری، تالیف حجهالاسلام خسروپناه و جمعی از محققین است.
این بخش، توسط جناب آقای دکتر امیر سیاهپوش جمعآوری شده است.
فهرست کتاب علم در اندیشهی آیتاللهالعظمی خامنهای، #دهمین کتاب سیر مطالعاتی #تمدن_ساز را تقدیم میکنیم.
گفتار اول:
۱. ارزش و فضیلت علم
۲. رابطهی علم و دین
۳. ارزش معرفتشناختی علم
گفتار دوم:
جایگاه نظام علمی
گفتار سوم:
اهداف نظام علمی
گفتار چهارم:
۱. مبانی و منابع نظام علمی
۲. جایگاه عقل
۳. کتاب و سنت
گفتار پنجم:
۱. ضرورت نوسازی در نظام علمی
۲. نوسازی دانشگاه
۳. نوسازی حوزهی علمیه
گفتار ششم:
۱. ساحت آموزش
۲. روشهای نظام آموزشی
۳. نهادهای آموزشی
۳.۱_ آموزش و پرورش
۳.۲_ دانشگاه
۳.۳_ حوزهی علمیه
گفتار هفتم:
۱. ساحت پژوهش
۲. روشهای نظام پژوهش
۳. نهادهای پژوهش
گفتار هشتم:
۱. ساحت تولید علم
۲. اهمیت تولید علم
۳. زمینههای تولید علم
۳.۱_ زمینههای سیاسی و اداری
۳.۲_ زمینههای فرهنگی و اجتماعی
گفتار نهم:
۱. موانع پیشرفت علمی
۱.۱_ استعمار و استبداد
۱.۲_ تحجر سیاسی
۱.۳_ ارتجاع روشنفکری
۱.۴_ فرار مغزها
#تبیین
@t_manzome_f_r