عمامه، نماد وجود آن طائفهای است که در دین تفقه میکند، دین را تبلیغ میکنند و در مقابل مخالفان دین میایستند. از همین روی، دست نشاندگان استعمار و مبلغان لائیسیسم، با عمامه جنگیدهاند. رضاشاه دستور داد عمامهها را بردارند و کلاه پهلوی بر سر بگذارند... دستگاه حاکمه نقشه کشید تا یک روحیهی عمومی ایجاد کند و عمامه را مورد تحقیر و استهزا قرار دهد. در کودکی وقتی کلاس دوم ابتدایی بودم، عمامه گذاشتم. علت این عمامهگذاری زودهنگام آن بود که در آن دوران، مردم عادت به پوشاندن سر داشتند. طبیعتاً پدر حاضر نبود ما کلاه پهلوی بر سر بگذاریم؛ بنابراین چارهای جز عمامه نبود.
عمامه ما را مادر میبست... ما از زمان کودکی با پدیدهی مسخره کردن عمامه مواجه بودیم. آن قدر کلمات تمسخرآمیز شنیدیم که این پدیده در نظر ما عادی شده بود و لذا به علت آن نمیاندیشیدیم. فقط وقتی بزرگ شدم، به حافظهام مراجعه میکردم و شگفتزده میشدم. هیچ معممی چه کوچک و چهبزرگ از این پدیده در امان نمانده بود.
#کتاب_خون_دلی_کهلعل_شد
#کتاب_پیش_نیاز
#فصل_اول
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
رحمت خداوند آن وقتی شامل حال یک ملت میشود که آنها به مسئولیت شان عمل کنند، ابر رحمت خدا پس از عمل به وظایف، باریدن میگیرد.
#کتاب_طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن
#کتاب_اول_سیر_مطالعاتی
#جلسه_اول
@ketabetarhekoli
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
دومین فایدهای که بر شناخت رهبران و پیشوایان مترتب است، فایدهی روحی و فایدهی احساسی است، نه فایده آموزندگی. یک جامعه مثل یک خانواده است. شما بچههای یک خانه را تصور کنید: اگر اینها احساس کنند که پدر باشخصیتی نداشتهاند.. [یا] تصور کنند که پدر باشخصیت عظیمالشانِ آبرومندی داشتهاند... حال این دو جور بچه یکسان نیست. وقتی که این احساس در یک ملت به وجود آمد که شخصیت برجستهای در پیشینهی زندگی تاریخی او وجود نداشته است احساس حقارت میکند و وقتی احساس حقارت کرد، کار برای آن متصرف مستبد بسی آسان است.
...شما میبینید که پیشینههای پرافتخار را در کشورها و در جامعهها و در میان ملتهای محکوم چگونه خلع کردند؛ با چه عناوین و بهانههایی زدودند؛ چگونه صورتهای زیبا و منور را زشت جلوه دادند.
... دشمن وقتی که میخواهد ملتی را تصرف کند، در او نفوذ کند... یکی از کارهای جالبش و حیلههای موثرش این است که شخصیت های برجسته را از او بگیرد و ما میبینیم که این کار به دو صورت ممکن است انجام بگیرد....
#کتاب_همرزمان_حسین "علیهالسلام"
#کتاب_دوم_سیر_مطالعاتی
#گفتار_دوم
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
حاكميّت خدا، يعنى نجات و سعادت انسانها. حاكميت دين خدا، يعنى پاسخگويى به نيازهاى اساسى انسانها. هر نيازى كه انسانها دارند ـ نيازهاى معنوى، نيازهاى مادى، فردى، اجتماعى، دنيوى، اخروى و همه و همه ـ در ظلّ حاكميت دين خدا تأمين مىشود. سرّ، معنا و باطن زندگى و حيات انسان، اين است: متوجه يك مبدأ و تكليف بودن. منتظر يك الهام بودن. گوش به فرمان يك مبدأ حاكم و قادر و صاحب اختيار از غيب بودن؛ اين، اصل قضيه است.
اگر کسی این سئوال را بکند که «به چه دلیل میگويید ولایت امر در اختیار خدا و مال خداست؟» جواب این است که این ناشی از یک فلسفه طبیعی است که در جهانبینی اسلام مشخص و معین شدهاست؛ در جهان بینی اسلام، همه چیز عالم از قدرت پروردگار ناشی میشود: «وَ لَهُ ما سَكَنَ فِي اللَّيْلِ وَ النَّهارِ»؛ هر آنچه در روز و شب آرمیده است، از آنِ خداست. وقتی که همه پدیدههای خلقت مال اوست و حکومت تکوینی بر همه چیز در اختیار اوست حکومت قانونی و تشریعی هم باید در اختیار او باشد...
#کتاب_سوم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_ولایت_فقیه
#فصل_دوم
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
در ماههای منتهی به بهمن ۱۳۵۷، آیتالله خامنهای نقشی محوری در ساماندهی مبارزات مردم مشهد به عنوان یکی از مهمترین پایگاههای انقلاب داشت. این نقش در رخدادهایی همچون ماجرای تحصن در بیمارستان امام رضا پررنگتر شد و از مساجد و محافل مذهبی- سیاسی فراتر رفته و به سطح عمومی جامعه رسید. تا جایی که آبانماه همان سال وی در جریان یک سخنرانی، نام ورزشگاه سعدآباد مشهد را به غلامرضا تختی تغییر داد که با استقبال جمعیت مواجه شد. همچنین در آذر ۵۷ خطبه شب عاشورا در حرم امام رضا علیهالسلام را به نام امام خمینی خواند و با این اقدام خود تابوی حکومت پهلوی که تا پیش از آن، مراسم مذکور را به صورت تشریفاتی و با دعا برای شاه اجرا میکرد، در هم شکست. او همچنین در روز عاشورا تظاهرات تاریخی مردم مشهد را ساماندهی کرد و در اجتماع بزرگ آنان به سخنرانی پرداخت.
#کتاب_چهارم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_از_نیمه_خرداد
#بخش_یکم
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
متانت و بردباری و حلم امام
به گونهای بود كه اگر صد نفر در مجلسی سخنانی میگفتند كه او آنها را قبول نداشت، تا
الزام نمیدانست، حرفی نمیزد سکوت میکرد، در صورتی كه اگر در حضور آدمهای
معمولی كلمهای گفته شود كه برخلاف عقیدهی آنها باشد، توفانی در روحشان به وجود
میآید كه
سریعا پاسخ بدهند.
۱۳۶۸/۰۳/۱۸
#کتاب_پنجم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_امام_خمینی
#صفحه ۲۴
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تأمین آزادی جزو وظایف معنوی دولت و حکومت اسلامی است. حکومت وظیفه دارد زمینههای رهایی انسان از عیوب مخرب، مفسد و متوقف کننده و همهی موانع حرکت و رشد و جهش انسانها؛ مبارزهی با اینها - که همان مبارزه برای آزادی افراد جامعه است – را فراهم آورد. بر این اساس، فرض استقرار حکومت اسلامی بدون برنامه و تلاش برای تأمین آزادی، فرضی نادرست است.
۶۵/۰۹/۱۴
#کتاب_ششم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_انقلاب
#بخش_دوم
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
✔️گزارش نشست اعضای مجموعه طرح تبیین منظومه فکری رهبری در تهران توسط روزنامه #وطن_امروز
۱۳۹۸/۱۱/۳۰
▪️لینک دسترسی به خبر امروز روزنامه وطن امروز
🔻
http://www.vatanemrooz.ir/?nid=2870&pid=2&type=0
@t_manzome_f_r
تبیین منظومه فکری رهبری
انقلاب ما بسیار عظیم و بسیار بالاتر و برتر از تقویمها و تقدیرهای ناظران بینالملل است. از لحاظ بنیه، بسیارقوی است. به همین دلیل با وجود اینکه علیه این انقلاب، تهاجمها و ضربهها و محاصرهها، بیش از همه انقلابهایی که میشناسم بوده؛ آسیب پذیری این انقلاب، از همه انقلابهای بزرگ دنیا به مراتب کمتر بوده است.
#کتاب_هفتم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_دغدغههای_فرهنگی
#فصل_دوم
@daghdaghehayefarhangi
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#گزارش_تصویری
🔸برگزاری دورهی آموزشی #تربیت_مبلغ مبانی فکری اسلام و انقلاب در قم
۱۳۹۸/۱۱/۲۹
#جلسه_سوم
#تبیین
#قم
@t_manzome_f_r
تبیین منظومه فکری رهبری