هدایت شده از تولیداتِ طرح
31_Jalase-28.mp3
5.81M
📗بریدهای از جلسۀ بیستوهشتم کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن
در پیرامون ولایت (۳) (هجرت)
🔸 #مسلمان_زيستن چیست آقا؟ مسلمان زيستن، يعني تمام امكانات و انرژیها و نيروها و قدرتها و استعدادهای یک انسان، دربست #در_اختيار_خدا_بودن. همهچیزشان، مالشان در اختيار خدا، جانشان در اختيار خدا، فعالیت و حرکت روزانهشان در اختیار خدا، خواب شبشان در اختیار خدا، انديشه و فكرشان در اختيار خدا.
🔸 ..شيعه به ظاهر در نظام طاغوتی زندگی میکرد، اما در باطن درست در جهت ضد نظام طاغوتی حركت میكرد. مثل آن گروه بسيار اندكی كه با حسينبنعلي صلواتاللهوسلامهعلیه بودند در کربلا. اينها درست این سيل را شكافته بودند و آمده بودند در خلاف مسيری كه سيل آنها را هدايت ميكرد. بنابراین در تاریخ یک نمونههایی داریم. هم در جامعه، هم در گروهها. اما افراد معمولي، بهطوركلی فرد، نمیتواند مسلمان باشد؛ بهطورکلی وجودش، امكاناتش، انرژیهايش، همۀ قوّهها و نيروهایش و استعدادهايش، تحت فرمان خدا باشد؛ درحالیكه در آنچنان جامعهای که قبلاً ترسیم کردم ـ جامعۀ طاغوتی ـ زندگی بکند، چنین چیزی ممکن نیست. اگر در #محیط_طاغوتی و نظام طاغوتی، يك نفر زندگی بكند، یک #کسری_از_مسلمانیاش_بالاخره_در_راه_طاغوت است، یک بخشی از زندگیاش بالاخره بندۀ طاغوت است، صددرصد بندۀ خدا نميتواند باشد.
#خلاصه
#کتاب_اول
#جلسه_بیست_هشتم
#کتاب_طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
@t_manzome_f_r
ناسازگاری احکام اسلامی با فساد...
#انسان_۲۵۰_ساله
مبارزهی با تحریف، یعنی چه؟
مقصود از مبارزهی با تحریف این است که دین مقدس اسلام اساساً با معارف و احکامی که دارد و با آیات قرآن برای #جامعه_اسلامی یک خصوصیاتی را و شرایطی را مقرر کرده، بلکه برای دنیای انسانی و زندگی بشر که اگر مردمی آن معارف را بدانند و به آن پایبند باشند، ممکن نیست در جامعهای که به نام اسلامی وجود دارد، بعضی چیزها را تحمل کنند.
مثلاً حکومت ستمگران را، یا حکومت فساق و فجار را، یا حکومت از دین بیخبرها را تحمل نمیکنند.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۷۵
#جلسه_بیست_ششم
#امام_باقر
@t_manzome_f_r
سلاطینی که شایستگی حکومت بر #جامعه_اسلامی را نداشتند...
#انسان_۲۵۰_ساله
اگر قرار بود #احکام_اسلامی و #آیات_قرآنی همانطوری که هست، برای مردم تبیین بشود، امکان ادامهی حکومت و زمامداری و قبضه کردن قدرت برای سلاطین و زمامدارانی که بعد از پیغمبر بر سر کار آمدند( بنی امیه و مروانی ها ) نبود؛ این بود که دست به تحریف میزدند.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۷۵
#جلسه_بیست_ششم
#امام_باقر
@t_manzome_f_r
تغییر ذهنیت مردم...
#انسان_۲۵۰_ساله
یک راه #تحریف_دین این بود که خود خلفا وقتی که بر اریکهی قدرت تکیه میزدند و احساس میکردند که هر چه بگویند مردم مجبورند از آنها قبول کنند؛ یک حرفی را، یک فکری را، یک مبنایی را همینطوری مطرح میکردند به نام #اسلام و به صورت فرهنگ رایج در میآوردند و این در همهجای دنیای اسلام هی گفته میشد، هی تکرار میشد، دهان به دهان می گشت، تا میشد ذهنیت مردم.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۷۶
#جلسه_بیست_ششم
#امام_باقر
@t_manzome_f_r
#مبارزه_فرهنگی...
#انسان_۲۵۰_ساله
مبارزهی فرهنگی فقط نشستن و از احکام اسلام چیزهایی را بیان کردن بدون یک جهتگیری، بدون یک سَمتگیریِ انقلابی و مبارزی نیست، این مبارزه نیست.
بلکه مبارزهی فرهنگی این است که سعی کنند ذهنیت مردم را و فرهنگ حاکم بر ذهن مردم را عوض کنند، تا راه را برای حکومت الهی هموار کنند و راه را بر حکومت طاغوتی و شیطانی ببندد و امام باقر این کار را شروع کرد.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۷۷
#جلسه_بیست_ششم
#امام_باقر
@t_manzome_f_r
گرایش مردم به مکتب #امامت
#انسان_۲۵۰_ساله
#تشیع یعنی پیروی از مکتب #اهل_بیت برای ایجاد حاکمیت حقیقی اسلام، برای اعلای حقیقی کلمهی قرآن و برای روشن کردن و پیاده کردن معارف قرآنی در میان مردم.
هر کسی که امام باقر با او ارتباط پیدا میکرد و مطالب را به او میگفت ذهنیت او تغییر پیدا میکرد و عوض میشد. این کار اول امام باقر بود.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۲۷۸
#جلسه_بیست_ششم
#امام_باقر
@t_manzome_f_r