eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.2هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
2هزار ویدیو
410 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
دوره‌ی آموزشی (هفتمین جلسه) با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ، دُرچه پنج‌شنبه ۱۵آذر، ساعت۹صبح پل ارتباطی: @ZOHOOREMOLA ۰۹۱۳۵۶۰۵۸۴۸ @t_manzome_f_r
#مطالبه‌گری #رهبر_انقلاب #فرمانده آنچه من بر آن تأکید می‌کنم، این است که ما امروز در جامعه‌مان نیاز مبرم داریم به اینکه #آرمان_ها را مدام تکرار کنیم، مدام بگوییم، مدام روی آن کار کنیم، مدام مطالبه کنیم. این #مطالبه‌_گری خیلی چیز خوبی است. #مطالبه‌_گریِ آرمان‌ها از آن چیزهایی است که از آن نباید دست برداشت. اگر چنانچه این حجم عظیم و وسیع تهاجم به افکار عمومی از سوی ضدّ انقلاب با این #مطالبه‌گری‌ها مواجه نشود، قطعاً #ویرانگری خواهد کرد. یادآوری آرمانها، مطرح کردن آرمانها، خواستن آرمانها‌، #طلبکاری نسبت به تحقّق این آرمانها یک سدّی است در مقابل تخریب افکار عمومی و فضاهای نخبگانی _که متأسّفانه روی فضاهای نخبگانی هم دارند کار میکنند_ و فضاهای مدیریّتی؛ که در مواردی هم متأسّفانه بی‌تأثیر نبوده. اینجا یک #لشکری از جوانهای مؤمن و انقلابی لازم است که وارد میدان بشوند، مطالبه کنند آرمانها را و خودشان کمک کنند به تحقّق این #آرمان_ها. بنابراین، احتیاج است به یادآوری این #آرمان‌_ها با همان زبانِ ویژه‌ی جوانِ مؤمنِ انقلابی که از خصوصیّاتش صراحت است، از خصوصیّاتش شجاعت در گفتار است؛ اینکه #شجاعانه حرف خودش را بزند. امروز نسبتاً همین‌جور هم بود؛ ما احساس کردیم یک انگیزه‌ی شجاعانه‌ای وجود دارد برای اینکه بگویند یک چیزهایی را. بایستی این ارزشها به‌صورتِ صریح، هوشیارانه، دائماً #مطالبه‌ بشود؛ از سوی جوانِ پای کار. ۹۷/۳/۷ آغاز به کار #مطالبه_گری طرح تبیین منظومه فکری رهبری. جهت ثبت‌نام در لشکر #مطالبه_گری و #آموزش به این آیدی مراجعه کنید @Jahadmm1059 #تبیین @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳۳ خاطرات زندان قزل قلعه شماها واقعا یادتان نیست، چون در آن زمان نبودید؛ امّا افرادی که بودند، می‌دانند چه بود؛ اصلا قابل تصویر نیست. سال ۴۲ بنده را به زندان قزل قلعه بردند. در همان زمان، چند جوان تهرانی را هم آوردند. من از پشت درِ سلول شنیدم که دارند حرف می‌زنند؛ فهمیدم این‌ها را تازه دستگیر کرده‌اند. قدری خوشحال شدم؛ گفتم چند روزی که بگذرد و بازجویی‌ها تمام شود، داخل زندانِ انفرادی هم گشایشی پیش می‌آید؛ با این‌ها تماس می‌گیریم و حرفی می‌زنیم و بالاخره یک هم‌صحبتی پیدا می‌کنیم. شب شد؛ دیدیم یکی یکی آن‌ها را صدا کردند و بردند. یک ساعت بعد، من در همان سلول مشغول نماز مغرب و عشا شدم. بعد از نماز دیدم یک نفر دریچه‌ی روی درِ سلول را کنار زد و گفت: "حاج آقا ما برگشتیم". دیدم یکی از همان تهرانی‌هاست. گفتم در را باز کن، بیا تو. در را باز کرد و آمد داخل سلول. گفتم چرا زود برگشتی؟ معلوم شد آن‌ها را پای منبر مرحوم شهید باهنر گرفته بودند. شهید باهنر ماه رمضان سال ۴۲ در شبستان مسجد جامع تهران منبر رفته بود؛ ساواکی‌ها هجوم می‌آورند و عدّه‌ای را همین طوری می‌گیرند؛ این پنج شش نفر هم جزو آن‌ها بودند. خود شهید باهنر را هم همان وقت گرفتند و به زندان قزل قلعه بردند. از این افراد بازجویی می‌کنند، می‌بینند نه، این‌ها کاره‌ای نیستند و فعّالیت مهمی ندارند؛ لذا آن‌ها را رها می‌کنند. وقتی وسایل جیب آن‌ها را می‌گردند، تقویمی از این شخصی که او را باز گردانده بودند، پیدا می‌کنند که در یکی از صفحات آن با خط بدی یک بیت شعر غلطِ عوامانه نوشته شده بود: جمله بگویید از برنا و پیر لعنت‌الله رضا شاه کبیر او نه شعار داده بود، نه این شعر را چاپ کرده بود، نه جایی آن را نقل کرده بود؛ فقط در تقویم جیبی‌اش این شعر عوامانه را نوشته بود. به همین جرم، او را شش ماه به زندان محکوم کردند! سخنرانی در دیدار دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های استان کرمان ۱۳۸۴/۲/۱۹ @t_manzome_f_r
امام صادق عليه‌السلام : سِتَّةٌ لاتَكونُ فِى المُؤمِنِ: اَلعُسرُ وَالنَّكَهُ وَالحَسَدُ وَاللَّجاجَةُ وَالكَذِبُ وَالبَغىُ؛ شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت‌گيرى، بى‌خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز. وسایل الشیعه ،ج۱۵ ،ص۳۴۹ سلام، صبح بخیر @t_manzome_f_r
برشی از کتاب به مسئولان کشور یادآور می‌شوم که سپاسگزاری شایسته را در خدمت صادقانه به مردم و کشور و نظام اسلامی محقّق سازند؛ ساده‌زیستی، پاکدستی، حضور پیوسته در جایگاه مسئولیّت، ترجیح منافع ملّی بر خواسته‌های شخصی و جناحی ... منش جهادی در اندیشه و عمل، و در یک جمله کار برای خدا و در راه خدمت به خلق خدا را، برنامه دائمی خویش در دوران این مسئولیّت بدانند. @t_manzome_f_r
برشی از کتاب امام بزرگوار ما کارهای بزرگِ متناسب با بزرگی خود انجام داد که یکی از آنها ابطال باورهای غلط در باب اخلاق فردی حکّام بود. در دنیا پذیرفته شده است که کسانی که در رأس اجتماعات قرار می‌گیرند، اخلاق فردیِ خاصی داشته باشند! امام نشان داد که رهبر محبوب یک ملّت می‌تواند زندگی زاهدانه‌ای داشته باشد. @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برشی از کتاب امام با رفتار و منش خود، بزرگترین تحوّل را در تاریخ سیاسی این کشور پدید آورد، یعنی را که حکومت مستبدانه‌ی ستمگران و دنیاخواران بود به که نهاد حکومت خدایی و مردمیِ بندگان خدا است تبدیل کرد. اقتدار و صلابت خود را با عدل و دادگری مزیّن کرد، و تفوّقِ همه‌کس‌پذیرِ خود را با عبودیت و خاکساری منوّر ساخت و تمکّن و برخورداری را با و پارسایی درمان کرد. @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳۴ این سه صلوات، مبارزه است. در دوران پیش از انقلاب، بنده در ایرانشهر تبعید بودم. در یکی از شهر‌های هم‌جوار، چند نفر آشنا داشتیم که یکی از آن‌ها راننده بود، یکی شغل آزاد داشت و بالاخره، اهل فرهنگ و معرفت به معنای خاص کلمه نبودند. به حسب ظاهر، به آن‌ها عامی اطلاق می‌شد. با این حال جزو خواص بودند. آن‌ها مرتّب برای دیدن ما به ایرانشهر می‌آمدند و از قضایای مذاکرات خود با روحانی شهرستان می‌گفتند. روحانی شهرشان هم آدم خوبی بود؛ منتها جزو عوام بود. ملاحظه می‌کنید! راننده‌ی کمپرسی جزو خواص، ولی روحانی و پیش نماز محترم جزو عوام! مثلاً آن روحانی می‌گفت: چرا وقتی اسم پیغمبر می‌آید یک صلوات می‌فرستید، ولی اسم "آقا" که می‌آید، سه صلوات می‌فرستید؟! نمی‌فهمید. راننده به او جواب می‌داد: روزی که دیگر مبارزه‌ای نداشته باشیم؛ اسلام بر همه‌جا فائق شود؛ انقلاب پیروز شود؛ ما نه تنها سه صلوات، که یک صلوات هم نمی‌فرستیم! امروز این سه صلوات، مبارزه است! راننده می‌فهمید، روحانی نمی‌فهمید! این را مثال زدم تا بدانید خواص که می‌گوییم، معنایش صاحب لباسِ خاصی نیست. ممکن است مرد باشد، ممکن است زن باشد. ممکن است تحصیل کرده باشد، ممکن است تحصیل نکرده باشد. ممکن است ثروتمند باشد، ممکن است فقیر باشد. ممکن است انسانی باشد که در دستگاه‌های دولتی خدمت می‌کند، ممکن است جزو مخالفین دستگاه‌های دولتیِ طاغوت باشد. بیانات در جمع فرماندهان لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله صلی الله علیه‌و‌آله‌ ۱۳۷۵/۳/۲۰ @t_manzome_f_r
#پیام_صبحگاهی هر قدمی که برای تحصیل علم برمی‌دارید، قدمی هم برای کوبیدن خواسته‌های نفسانی، تقویت قوای روحانی، کسب مکارم اخلاق، تحصیل معنویات و تقوا بردارید. "حضرت امام روح‌الله خمینی" روزتان سرشار از مخالفت با #هوای_نفس @t_manzome_f_r
برشی از کتاب رفاه مادی، به معنای ترویج روحیّه‌ی مصرف‌گرایی نیست، بدین معنی است که کشور از نظر آبادی و عمران، استخراج معادن و استفاده از منابع طبیعی، تأمین سلامت و بهداشت جامعه، رونق اقتصادی و رواج تولید و تجارت، با تکیه بر استعدادهای ذاتی نیروهای انسانی خودی، به حدّ قابل قبول برسد و علم و فرهنگ و تحقیق و تجربه همگانی شود و نشانه‌های فقر و عقب‌افتادگی رخت‌بربندد. @t_manzome_f_r
دوره توانمندسازی با موضوع و همراه با اعطای مدرس: حجت الاسلام والمسلمین فخریان : ۲۲ و ۲۳ آذر ماه ۹۷، ساعت ۸ صبح ، نیروی دریایی، ناحیه بسیج دانشجویی جهت ثبت‌نام: ۰۹۱۱۲۴۲۰۵۷۳ @attarid @t_manzome_f_r
برشی از کتاب ایجاد رونق اقتصادی و رفاه اجتماعی در جامعه، یک اصل اساسی همه‌ی ادیان است. یعنی ادیان، از جمله‌ی چیزهایی که می‌خواهند به وجود آورند، این است که جامعه، جامعه‌ی مرفّهی باشد. جامعه‌ی فقیر که نمی‌خواهند‌. @t_manzome_f_r
جالب است توجه کنید که۱۶ آذر در سال۳۲ که در آن سه نفر دانشجو به خاک و خون غلتیدند، تقریباً چهار ماه بعد از ۲۸ مرداد اتفاق افتاده؛ یعنی بعد از کودتای ۲۸مرداد و آن اختناق عجیب - سرکوب عجیب همه‌ی نیروها و سکوت همه - ناگهان به وسیله‌ی دانشجویان در دانشگاه تهران یک انفجار در فضا و در محیط به وجود می‌آید. چرا؟ چون نیکسون که آن وقت معاون رئیس جمهور آمریکا بود، آمد ایران. به عنوان اعتراض به آمریکا، به عنوان اعتراض به نیکسون که عامل کودتای ۲۸مرداد بودند، این دانشجوها در محیط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات میکنند، که البته با سرکوب مواجه میشوند و سه نفرشان هم کشته میشوند. حالا۱۶ آذر در همه‌ی سالها، با این مختصات باید شناخته شود. ۱۶آذر مال دانشجوی ضد نیکسون است، دانشجوی ضد آمریکاست، دانشجوی ضد سلطه است. ۸۷/۹/۲۴ #امام_خامنه_ای بمناسبت ۱۶آذر، روز دانشجو #تبیین @t_manzome_f_r
صوت‌های حضرت آیت‌الله‌العظمی استاد به مناسبت روز در کانال @khamenei_voice در حال بارگزاری است @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۳۵ زنـدانیِ سـلول بیست من در سـلول هجـده بودم. آقـاي خـامنه‌اي در سلول بیست بودند. در زندان، اخبار را با هم مبادله می‌کردیم. مأموران ساواك ریش آقاي خامنه‌اي را تراشیده بودند؛ تا براي تحقیر به صورت ایشان سـیلی بزننـد. این حرکت ذره‌اي در مقاومت معظم‌له خدشه‌اي وارد نکرد. ایشان مقاوم و محکم، لباس زندان را به صورت عمامه، به سـرشان می‌بسـتند و در زنـدان رفت و آمـد می‌کردنـد. یک روز ایشان را در حیاط زنـدان دیدم که بسـیار شاد و خوشحال بودند. این شادمانی، نشان از روحیه بالاي ایشان است. شهید محمدعلی رجایی. پرتوي از خورشید، ص۱۴۷. @t_manzome_f_r
دنیای سرشار از عدالت و پاکی و راستی و معرفت و محبّت، دنیای دوران  است که زندگی بشر هم از آن‌جا به بعد است. زندگی حقیقی انسان در این عالم، مربوط به دوران بعد از ظهور  است. ۱۳۷۹/۱/۲۶ سلام، صبح بخیر عزیزان @t_manzome_f_r
#کتاب «پرسش و پاسخ» متن کامل پاسخ‌های حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی، به پرسش‌های دانشجویان در ۹دیدار (طی سال‌های۱۳۸۲-۱۳۷۷) ‌می‌باشد. کتاب حاضر گزارش کامل پرسش‌های دانشجویان و پاسخ‌های مقام معظم رهبری در ۹ جلسه است که به ترتیب زمانی به شرح زیر در این کتاب منتشر شده است. ۱. در دیدار جمعی از جوانان به مناسبت هفته‌ی جوان۷۷/۲/۷ ۲. در دیدار دانشجویان دانشگاه تهران۷۷/۲/۲۲ ۳. جلسه‌ى پرسش و پاسخ در دانشگاه تربیت مدرّس۷۷/۶/۱۲ ۴. دیدار با جمعی از جوانان۷۷/۱۱/۱۳ ۵. جلسه‌ى پرسش و پاسخ سردبیران و نویسندگان نشریات دانشجویی کشور۷۷/۱۲/۴ ۶. دیدار دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف۷۸/۹/۱ ۷. در دیدار دانشجویان دانشگاه امیرکبیر۱ ۷۹/۱۲/۹ ۸. در دیدار دانشجویان دانشگاه امیرکبیر۲ ۷۹/۱۲/۲۲ ۹. در دیدار دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی ۸۲/۲/۲۲ نسخه‌ی الکترونیک این کتاب را #دانلود کنید.👇👇 بمناسبت روز #دانشجو @t_manzome_f_r
porsesh.pdf
2.05M
«پرسش و پاسخ» متن کامل پاسخ‌های حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی، به پرسش‌های دانشجویان در ۹دیدار (طی سال‌های۱۳۸۲-۱۳۷۷) ‌ @t_manzome_f_r
نمونه‌ای از حضور #دانشجویان در جبهه‌ها یک نمونه‌ی دیگر [از حضور دانشجویان در در جبهه‌ها]، دانشجوهائی هستند که در ماجرای هویزه حضور پیدا کردند که آن دانشجوها را هم بنده، تصادفاً در همان روزی که اینها داشتند میرفتند _روز ۱۴ دی_ به طرف منطقه‌ی نبرد و درگیری، دیدم؛ شهید #علم‌_الهدی و شهید قدوسی و دیگران. این مربوط به سالهای ۶۰ و ۶۱ است که البته ادامه پیدا کرد تا آخر جنگ. یعنی واقعاً یکی از بخشهای تأمین کننده‌ی نیروهای فعال ما در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، #دانشگاه‌_ها بودند. بیانات در دیدار دانشجوبان و اساتید دانشگاه علم و صنعت ۱۳۸۷/۹/۲۴ روز #دانشجو #تبیین @t_manzome_f_r