#دشمن_شناسی
کاری که دشمن میخواهد بکند، این است که هر کس به گونهای مأیوس باشد؛ دانشجو یکطور، دانشآموز یکطور، کارگر و روحانی و کاسب یکطور، اداری و مسئول دولتی و مسئول بلند پایه یکطور. واقعاً آدم مأیوس چهکار میتواند بکند؟ در مردم امید را تزریق کنید.
#سیزدهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدنساز
#سیدعلی_خامنهای
#تبیین
@t_manzome_f_r
@doshman_shenasi
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
#کلام_نابِ_ولیّ
آقای آسیّد حسن، حالت چطور است!
دشمن دارد برای #نفوذ طرّاحی میکند.
نفوذ دو جور است: یک #نفوذ_موردی است، نفوذ فردی است؛ یک #نفوذ_جریانی است. نفوذ موردی خیلی نمونه دارد، معنایش این است که فرض کنید شما یک دمودستگاهی دارید، یک مسئولی هستید؛ یک نفر را با چهرهی آرایششده، بزکشده، با ماسک در مجموعهی شما بفرستند؛ شما خیال کنید دوست است درحالیکه او دوست نیست، تا او بتواند کار خودش را انجام بدهد؛ گاهی جاسوسی است که این کمترینش است؛ یعنی کماهمّیّتترینش جاسوسی است، خبرکشی و خبردهی است؛ گاهی کارش بالاتر از جاسوسی است، تصمیم شما را عوض میکند. شما یک مدیری هستید، یک مسئولی هستید، تصمیمگیر هستید، میتوانید یک حرکت بزرگ یا مؤثّری انجام بدهید، اگرچنانچه این حرکت را اینجور انجام بدهید این به نفع دشمن است، او میآید کاری میکند که شما حرکت را اینجور انجام بدهید؛ یعنی تصمیمسازی. در همهی دستگاهها سابقه هم دارد؛ فقط هم دستگاههای سیاسی نیست، دستگاههای روحانی و دینی و مانند اینها هم همیشه وجود داشته. مرحوم آقای آسیّد حسن تهامی که از علمای بزرگ کشور ما و ساکن بیرجند بود، رفته بود در بیرجند مانده بود؛ ملّای خیلی بزرگی بود، اگر در قم یا نجف میماند، حتماً مرجع تقلید میشد؛ مرد بسیار دانایی بود. ایشان خودش برای من نقل کرد؛ گفت آنوقتی که عراقیها با انگلیسها میجنگیدند _در [سال] ۱۹۱۸؛ قریب صد سال پیش_ یکی از مراجع وقت، یک نوکری داشت که خیلی مرد خوبی بود، با طلبهها گرم میگرفت، صحبت میکرد، با همه آشنا بود، با همه رفیق بود؛ اسمش را هم ایشان میگفت؛ من یادم نیست. گفت بعد که انگلیسها غلبه پیدا کردند و عراق را تصرّف کردند و آخرین جا نجف بود که وارد نجف شدند، خبر رسید به طلبهها که این نوکر فلان آقا، یک افسر انگلیسی است! گفت من باور نکردم؛ گفتم مگر میشود چنین چیزی؟ بعد میگفت در بازار حُوِیش _بازار معروفی است در نجف_ داشتم میرفتم، دیدم هفت هشت ده نفر افسر انگلیسی و نظامی انگلیسی سوار اسب دارند میآیند آ_نوقت با اسب رفتوآمد میکردند_ یک افسری هم جلویشان است؛ خب، من کنار وایستادم که اینها بیایند رد شوند؛ وقتی رسیدند به من، دیدم آن افسری که جلو بود، از آن بالا گفت: آقای آسیّد حسن، حالت چطور است! نگاه کردم دیدم بله، همان آقایی است که نوکر فلان مرجع بود؛ سالها ما این را میدیدیم.
۱۳۹۴/۹/۴
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#دل_گویه
خدایا مرا عاشقش نگهدار
هر روز که میگذرد بیشتر عاشقش میشوم، متفکر نوین عصر حاضر را میگویم.
آنقدر شیرین است که نمیتوان از چشیدنش دست کشید و آنقدر بزرگ است که نمیتوان چشم را از دیدنش شست، اندیشهاش را میگویم.
خدای من، صدها و هزارها بار شکرت را میکنم، که چون اویی را به چون منی دادی.
مرا عاشقش نگهدار...
#خامنهای جان من است.
#پیشنهادم این است:
کتاب "آینده در قلمرو اسلام" را چند مرتبه بخوانید.
اسماعیل فخریان
@t_manzome_f_r
آینده در قلمرو اسلام.pdf
1.25M
🔹کتاب #آینده_در_قلمرو_اسلام
تالیف: سید قطب
🔹با ترجمهی #حضرت_آیتالله_خامنهای، رهبر انقلاب اسلامی
تهیه شده در مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
#دشمن_شناسی
دشمنان میخواهند یأس را به جامعه القاء کنند. وقتی یأس وارد جامعه شد، جامعه از پویایی خواهد افتاد؛ افراد مبتکر، افراد نخبه، افراد جوان و پُر نشاط منزوی میشوند، کنارهگیری میکنند، دست و دلشان به کار نمیرود، مشارکتها کم میشود، پویایی جامعه از دست میرود. این یکی از خطوط کاری دشمن است؛ مرتّباً القای بنبست کردن.
#سیزدهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدنساز
#سیدعلی_خامنهای
#تبیین
@t_manzome_f_r
@doshman_shenasi
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
•❈❈❈❈┅┅┄
هر روز یک درس از #رهبر_قرآنی
#درس_سی_و_هشتم🔻
وَإِذ قُلنا لِلمَلائِكَةِ اسجُدوا لِآدَمَ فَسَجَدوا إِلّا إِبليسَ أَبىٰ وَاستَكبَرَ وَكانَ مِنَ الكافِرينَ
و (یاد کن) هنگامی را که به فرشتگان گفتیم: «برای آدم سجده و خضوع کنید!» همگی سجده کردند؛ جز ابلیس که سر باز زد، و تکبر ورزید، (و به خاطر نافرمانی و تکبرش) از کافران شد.
[سوره بقره، آیه ۳۴]
▪️ مفهوم استکبار در قرآن همین است که عنصری یا شخصی یا جمعی یا جناحی، خود را بالاتر از حق بهحساب آورد و زیر بار حق نرود و خود و قدرتش را ملاک حق قرار بدهد! اولین مستکبر در تاریخی که قرآن برای ما ترسیم میکند، ابلیس است: «ابی و استکبر» او، اولین مستکبر است . ممکن نیست فرض کنیم که یک مسلمان یا مؤمن یا موحّد، حتّی یک روز یا یک لحظه، از دشمنی با ابلیس و شیطان منصرف بشود.
▫️خط اسلام، یعنی خط ضد ابلیس و شیطان.
۱۳۶۸/۰۸/۱۰
#تبیین
@t_manzome_f_r
#سوال از محضر حضرت آقا:
۴۳. چه ضرورتی دارد انسانِ مسلمان از بصیرت برخوردار باشد؟
#پاسخ: در پاسخ باید گفت عالم، عرصهی درگیری و مبارزهی «جبههی حق» علیه «جبههی باطل» است. در این صحنهی درگیریِ حساس و سرنوشتساز، انسان بیبصیرت در واقع «کور» است: «نداشتن بصیرت مثل نداشتن چشم است؛ راه را انسان نمیبیند. بله، عزم هم دارید، اراده هم دارید، امّا نمیدانید کجا باید بروید.» ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
در این رویارویی اگر «بصیر» نباشیم در «تشخیص جبههها» به خطا میرویم: «بنده بارها این جبهههای سیاسی و صحنههای سیاسی را مثال میزنم به جبههی جنگ. اگر شما تو جبههی جنگ نظامی، هندسهی زمین در اختیارتان نباشد، احتمال خطاهای بزرگ هست... عرصهی سیاسی عیناً همینجور است. اگر بصیرت نداشته باشید، دوست را نشناسید، دشمن را نشناسید، یکوقت میبینید آتش توپخانهی تبلیغات شما و گفت و شنود شما و عمل شما به طرف قسمتی است که آنجا دوستان مجتمعند، نه دشمنان.» ۱۳۸۸/۵/۵
بدون بصیرت بزرگترین اشتباهات «در تشخیص جبههی حق از باطل» رُخ میدهد: «در ماجرای دفاع از دین، از همهچیز بیشتر، برای انسان، بصیرت لازم است. بیبصیرتها فریب میخورند. بیبصیرتها در جبههی باطل قرار میگیرند؛ بدون اینکه خود بدانند.» ۱۳۷۱/۴/۲۲
#شب_نشینی_با_آقا
#پرسش و #پاسخ
@t_manzome_f_r
مجموعهی #تبیین منظومه فکری رهبری
بسماللهالرحمن الرحیم
در این سالهای اخیر حداقل سه نوع مواجهه با مکتب و اندیشههای امامین انقلاب را شاهد بودهایم.
مواجههی اول #تحریف بود.
برای اینکه بتوانند اندیشهی راهبردی امامین انقلاب را تضعیف کنند، رو به #تحریف آوردند.
مواجههی دوم تفسیر به رای بود. یعنی غلبهی برداشتهای شخصی از اندیشه و بیانات امامین انقلاب، بدون پایبندی به منطق فهم.
مواجههی سوم که از همه شایعتر بوده است، پدیدهی #تقطیع و جزءنگری بوده است.
متاسفانه مواجههی سوم گسترش یافته است.
مواجههی اول کاملا عامدانه و با اهداف خاصی صورت میگیرد، اما دو مواجههی اخیر گاه از سر بیتوجهی و عدم اطلاع از سایر بیانات رخ میدهد.
همگان باید بدانیم که امامین انقلاب دارای منظومهی فکری مبتنی بر اسلام ناب هستند که این منظومه، متشکل از نظامات مختلف و متعدد است.
بزرگترین خطا در مواجهه با اندیشمندانی مثل امامین انقلاب، عدم توجه به منظومهی فکری آنهاست.
اولین ثمرهی بیتوجهی به منظومهی فکری این دو بزرگوار، استنباطهای نادرست از بیانات آنها و به تبع، کنشهای متفاوت از سلوک امامین انقلاب را در پی خواهد داشت.
به عنوان نمونه بارها شاهد استنباطهای نادرست از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در زمینهی #فرهنگ، تربیت، فضای مجازی و... بودهام.
بعد از دقت در برداشتهای نادرست این افراد، مهمترین عامل را، #تقطیع و جزءنگری در اندیشه و بیانات رهبر انقلاب از سوی این افراد، یافتهام.
به کرات دیدهام که با اکتفا به یک جملهی رهبر انقلاب، انواع و اقسام استنباطها و تصمیمها و کنشها را دنبال میکنند.
امشب شاهد بودم که وزیر محترم اطلاعات، در گفتگوی خبری شبانگاهی به گفتن یک جمله از رهبر انقلاب پیرامون فضای مجازی اکتفا کرده و در پی آن، مثالی را ایراد کردند که به صراحت در مبحث فضای مجازی خطا بود.
چه خوب است که اگر بناست در حرفهایمان به کلام امامین انقلاب #استناد کنیم، به یک جملهی کوتاه اکتفا نکرده و با توجه به تمام بیانات آن مبحث، نتیجهگیری را انجام دهیم.
اسماعیل فخریان
ساعت ۳۵ دقیقه بامداد
۱۳۹۸/۶/۳یکشنبه
@t_manzome_f_r