درسهای پیامبر اعظم.pdf
1.86M
زندگی پیغمبر را میلیمتری باید مطالعه کرد. هر لحظهی این زندگی یک حادثه است، یک درس است، یک جلوهی عظیم انسانی است؛ تمام این ۲۳ سال همینجور است. جوانهای ما بروند تاریخ زندگی پیغمبر را از منابع محکم و مستند بخوانند و ببینند چه اتفاقی افتاده است.» (۱۳۸۷/۰۵/۰۹)
گزیدهای از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون شخصیت و بعثت پیامبر اعظم "صلیاللهعلیهوآله"
@t_manzome_f_r
💠💠
💠
▪️دسترسی سریع به #صوتهای کتاب انسان ۲۵۰ساله، #سومین کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری.
🔸فصل اول: پیامبر اعظم "صلیاللهعلیهوآله"
https://eitaa.com/ensane250saale/373
🔸فصل پنجم: امام حسن مجتبی
https://eitaa.com/ensane250saale/411
💠💠
💠
▪️دسترسی سریع به #نکات کتاب انسان ۲۵۰ساله، #سومین کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری.
🔸 فصل اول: پیامبر اعظم "صلیاللهعلیهوآله"
https://eitaa.com/ensane250saale/79
🔸 فصل پنجم: امام حسن "علیهالسلام"
https://eitaa.com/ensane250saale/204
▪️تبیین اساس کار ماست.
@t_manzome_f_r
@ensane250saale
چند نکته از زندگانی #پیامبر_اعظم از زبان مبارک رهبر انقلاب:
▪️کار مهمِ پیامبر خدا، #دعوت به حق و حقیقت و #جهاد [استقامت] در راه این دعوت بود.
پیامبر اکرم دچار #تشویش نشد، سخن حقِّ خود را گفت، تکرار کرد، #تبیین کرد، روشن کرد، اهانتها را تحمل کرد، سختیها و رنجها را به جان خرید تا توانست جمع کثیری را #مسلمان کرد.
▪️پیامبر خدا از ابتدای بعثت یک جِهادِ مرکّبِ همه جانبهی دشوار را آغاز کرد:
۱. جِهاد او در درون خود
۲. جهاد با مردمی که از حقیقت هیچ ادراکی نداشتند
۳. جهاد با دشمنان
▪️فضایی که پیغمبر در آن دعوت خود را شروع کرد، فضایی بود که همهی ارزشها، ارزشهای #جاهلی است، تعصبها، غیرتورزیهای غلط، کینهورزیهای عمیق، قساوتها، شقاوتها، ظلمها و شهوتها، در آمیخته با هم است.
▪️یک عدهای اسلام را فقط مساله ی فردی دانستند، در حالی که نبیّ مکرم در آغاز هجرت، در اوّلی که توانست خود را از دشواریهای مکه نجات دهد، اولین کاری که کرد، #سیاست بود. بنای جامعهی اسلامی، تشکیل حکومت اسلامی تشکیل نظامی اسلامی... حال چطور میشود اسلام را از #سیاست جدا کرد؟!
▪️تشکیلِ یک جامعهی همراه با #عدالت و #قسط، یک کار سیاسی است و این هدف همهی انبیاست. نه فقط پیغمبر ما، بلکه عیسی و موسی و ابراهیم و همهی پیغمبران الهی، برای سیاست و برای تشکیل #نظام_اسلامی آمدند.
✔️ منبع: کتاب انسان ۲۵۰ساله
@t_manzome_f_r
#امام_حسن "علیهالسلام" شیعه را حفظ کرد، یعنی بنا را حفظ کرد تا بعد از بیست و پنج سال، حکومت به اهلبیت برگردد. این به روشنی نشان میدهد که حضرت در انتظار آیندهای است، و آن آینده چیزی جز این نمیتواند باشد که حکومت غیر قابل قبول از نظر #امام_حسن"علیهالسلام" که بر حق نیست باید کنار برود و #حکومتِ مورد نظر سرِ کار بیاید.
کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۱۴۲
@ensane250saale
@t_manzome_f_r
▪️نظام اسلامی از آنچه که مردم را منحرف و گمراه میکند، رنج میبرد. "عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ "
این روش پیامبر گرامی است و نظام اسلامی همان روش را باید داشته باشد. نظام اسلامی نمیتواند نسبت به رنجهای معنوی، جسمانی و گمراهیهای فکر و دل مردم خود بیاعتنا باش.
۱۳۸۱/۱۲/۶
#درسهایی_از_زندگی_پیامبر
#امام_خامنهای
@t_manzome_f_r
تبیین منظومه فکری رهبری
#شاخصهای_حکومت_نبوی:
✔️ نظامی که پیامبر ساخت، شاخصهای گوناگونی دارد که بین آنها هفت شاخص از همه مهمتر است.
🖋 ۱. معنویت: انگیزه و موتور پیشبرنده حقیقی در نظام نبوی، ایمانی است که از سرچشمه دل و فکر مردم می¬جوشد و دست و بازو و پا با و وجود آنها را در جهت صحیح به حرکت در میآورد.
.
🖋 ۲. قسط و عدل: اساس کار بر عدالت و قسط و رساندن هر حقی به حقدار بدون هیچ ملاحظهای است.
.
🖋 ۳. علم و معرفت: در نظام نبوی پایه همه چیز، دانستن و شناختن و آگاهی و بیداری است. کسی را کورکورانه به سمتی حرکت نمیدهند.
.
🖋۴. صفا و اخوت: در نظام نبوی درگیریهای برخاسته از انگیزههای خرافی، شخصی، سودطلبی و منفعتطلبی مبغوض است و با آن مبارزه میشود. فضا، فضای صمیمت و اخوت و برادری است.
.
🖋 ۵. صلاح اخلاقی و رفتاری: انسانها را تزکیه و از مفاسد و رذائل اخلاقی پیراسته و پاک میکند.
.
🖋۶. اقتدار و عزت: جامعه و نظام نبوی، توسریخور، وابسته، دنباله رو و دست حاجت به سوی این و آن دراز کن نیست؛ عزیز و مقتدر و تصمیمگیر است. .
🖋 ۷. کار و حرکت و پیشرفت دائمی: توقف در نظام نبوی وجود ندارد؛ به طور مرتب حرکت و کار و پیشرفت است. اتفاق نمیافتد که یک زمان بگویند دیگر تمام شد، حال بنشینیم استراحت کنیم!
📖 #انسان_۲۵۰_ساله
@t_manzome_f_r