#درسهای_رمضان 🔻
▫️ارتباط با خدا و حفظ پیوند قلبی با حضرت محبوب
🔳در ماه مبارک رمضان لذت این درس را چشیدید، دیدید که چگونه میشود آسان با خدای متعال تماس برقرار کرد. دل خودتان را برای خدای متعال به ارمغان بردید و محبت خودتان را با خدا محکم کردید. این لذت بزرگ را برای خودتان نگه دارید. این رابطه را نگذارید قطع شود.
۱۳۸۶/۷/۲۱
#درس_اول
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#درسهای_رمضان 🔻
▫️حفظ اتحاد ملی با محوریت توحید
🔳 گردآمدن همهی سلائق گوناگون یک ملت بر گرد محور دین و توحید است. اینکه میگوئیم ملت ایران یکپارچه است، این اتحاد و یکپارچگی بیریشه نیست، عقبهی این اتحاد همین ایمان دینی است. در نماز جماعت و جمعه، در مراسم احیاء بغل دستیِ شما هر که میخواهد باشد؛ از هر سلیقهای، برادر شماست. این ارتباط قلبی را حفظ کنید.
۱۳۸۶/۷/۲۱
#درس_دوم
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#درسهای_رمضان
▫️سخت گرفتن بر خود و انفاق به دیگران
🔳 مسئلهی سخت گرفتن بر خود و انفاق به دیگران است. بسیاری از مردم ما به خودشان با روزه گیری سخت گرفتند و به دیگران انواع و اقسام انفاق را کردند. این انفاقهائی که در افطارها به وسیلهی کارهای ابتکاری، مردم ما دادند، این یک درس است، بر خود سخت بگیریم، به دیگران انفاق کنیم.
۱۳۸۶/۷/۲۱
#درس_سوم
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#درسهای_رمضان 🔻
▫️غلبه اراده انسان خداجو بر هوسها و لذات مادی
🔳 ارادهی انسانِ خداجو میتواند بر همهی خواهشها و هوسها و لذات مادی که نفس انسان را به آن فرا میخواند، غلبه کند. گاهی انسان به خود تلقین میکند که من نمیتوانم بر هوای نفس فائق بیایم. روزهی ماه رمضان به انسان ثابت میکند که انسان میتواند بر هوسها فائق بیاید و پیروز شود. این ارادهی قوی میتواند ما را از عادات شخصی و عادات اجتماعی و خصال بومی ناپسند جدا کند.
۱۳۸۶/۷/۲۱
#درس_چهارم
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#درسهای_رمضان 🔻
▫️غلبه دادن منافع دیگران بر منافع خود.
🔳 در ماه رمضان روحیهی کمک به انسانها، روحیهی تعاون در میان مردم رواج پیدا میکند. خودخواهیهای انسان به نفع دیگر خواهیها مغلوب میشود. در این سالهای اخیر، چقدر افراد، بدون نام و نشان مردم را بر سر سفرهی افطار خودشان دعوت کردند. کمک به نیازمندان شد؛ افراد زیادی خون خودشان را اهداء کردند. این حالت تعاون و خیرخواهی برای مردم، بسیار ارزشمند است که به طهارت نفسانی انسان منتهی میشود.
۱۳۸۶/۷/۲۱
#درس_پنجم
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
کتاب تفسیر سوره برائت،ج27.mp3
8.2M
🎙سلسله جلسات تدریس کتاب «تفسیر سوره برائت»
📅 جلسه ۲۷ | ۹۹/۳/۳
🕌 جلسات مجازی / ماه مبارک رمضان
#تفسیر
#رمضان
@t_manzome_f_r
@fakhrian_media
#پیام_صبحگاهی
#سرمایه_تمام_نشدنی 🔻
🔳 حضرت آیتالله خامنهای: «این #لذت_معنوی را شما، بخصوص شما جوانها چشیدید؛ این لذت معنوی را با آن دلهای پاک و نورانی و بیآلایش یا کمآلایش خودتان چشیدید. این لذت را از دست ندهید، آن را #رها_نکنید. از ظرفیت نمازهای پنجگانه، تلاوت قرآن، مساجد، دعاهای وارد، صحیفهی سجادیه و غیر آن استفاده کنید، برای اینکه این طهارت و نورانیت ادامه پیدا کند.»
۱۳۸۷/۰۷/۱۰
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
اگر در قضيه غدير، عموم مسلمين ـ چه شيعيان كه اين قضيه را قضيه امامت و ولايت مىدانند و چه غيرشيعيان
همه میدانند و صاحبنظران جهانى هم میدانند كه اين مسئله [ولایت فقیه] از ابتكارات بسيار برجسته و نمايان و ممتاز اسلام است. فكر حكومت ولى فقيه ـ به معناى درست اين كلمه ـ فكرى است كه امروز پاسخگوى نيازهاى حقيقى بشر است. بشر امروز از بیتقواييها رنج میبرد؛ از بیتوجهى به معنويات رنج میبرد. زندگى انسانها دستخوش غرقه شدن در مادّيات است. اگر حكومتى تشكيل بشود كه در رأس آن حكومت ـ كه طبيعى است بيشترين تأثير را حكومت در وضع زندگى، در سرنوشت مردم دارد ـ در رأس حكومت كسى قرار داشته باشد ـ كه فرض اين است كه عالم به دين است، عالم به معنويات است، خويشتندار در مقابل گناه است، مطيع خداست ـ اگر اين حقيقت تحقق پيدا بكند، هيچ چيز براى بشريت از اين مفيدتر، نجاتبخشتر و انجام آن براى بشريت فوریتر و ضروريتر نيست.
#کتاب_سوم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_ولایت_فقیه
#فصل_سوم
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#اطلاعیه
کانال عکسنوشتهها و صوتهای تدریس کتاب همرزمان حسین "علیهالسلام" راهاندازی شد
✔️ از این پس جهت استفاده از عکسنوشتههای کتاب همرزمان حسین "علیهالسلام"، #دومین_کتاب از کتب سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب از این لینک استفاده بفرمائید.
👇👇
@hamrazmane_hussain
┄┅═══✼✼═══┅┄
@t_manzome_f_r
اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب
(دورهی آموزشی معارف انقلاب اسلامی_سطح یک)
توضیحات:
۱. مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبر انقلاب در تابستان ۱۳۹۶ سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب را تدوین، ارائه و اجرا کرد.
۲. این دورهی آموزشیِ مطالعهمحور، بر اساس طرح مصوب معاونت پژوهش و آموزش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله العظمی خامنهای میباشد.
۳. ثبتنام در دورهی آموزشی معارف انقلاب اسلامی صرفاً از طریق سایت مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری انجام میشود.
لینک ثبتنام🔻
http://www.tabyinmanzome.ir/courses/maaref-enghelab
این بنر را میتوانید #نشر دهید.
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#پیام_صبحگاهی
#پرچمداری_مطالبهگری
🔸اگر جوانان مؤمن و پاک، این پرچم را [پرچم مطالبهگری] زمین بگذارند، ممکن است کسانی آن را سر دست بگیرند که هدفشان ضربه زدن به نظام است نه حل مشکلات مردم.
۱۳۹۹/۲/۲۸
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
یکی از مهمترین مولفههای شکل دهنده به هویت فکری و شخصیتی آیت الله خامنهای که در پرتو دینداری و در
مؤلفههای فکری و شخصیّتی که در پی آشنایی با برخی متفکّران مبارز و بهویژه امام خمینی در وجود آیتالله خامنهای شکل گرفت، به بینش اجتهادی ایشان نسبت به متون دینی، عمق و جهت خاصّی بخشید. ایشان که در طول سالهای مبارزه و پس از آن همواره به تدبّر در قرآن و تعمّق در سیره ائمّه پرداخته بود، چیرهدستی در ارائهی یک طرح فکری منسجم از اسلام را در پژوهشها و سخنرانیهای خود نیزنشان داد.
از نظر تتبّع در سیرهی ائمه، ایدهای در مورد (( مبارزه حادّ سیاسی)) آنان با حکومتهای جُور زمانهی خود، در حدود سال ۱۳۵۰ در ذهن آیتالله خامنهای شکل گرفت...
#کتاب_چهارم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_از_نیمه_خرداد
#بخش_دوم
@t_manzome_f_r
مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
من تصورم این است كه امام یك حکیم بود، یعنی همان فعل و انفعالات معنوی پشت پرده را مثل جریانهای زیرز
بنده
واقعا تعبیر
«حکیم» را برای امام كشف كردم و براستی كه ایشان حکیم بودند. قدما حکمت را معنا
كردهاند و میگویند: «الحکمۀ صیرورۀ الانسان عالما عقلیا للعالم حسی» در قرآن هم آنجاها كه تعبیر «حکمت» به كار رفته است، جاهایی است كه خدای متعال حقایقی را بیان میکند. ابتدا به نظر انسان، ساده میآید، اما وقتی دقیق میشود، میبیند
بنای زندگی انسان بر همین حقایق ساده نهاده شده است. هركس توانست اینطور
روشن ببیند و روشن بیان كند، حکیم است. و امام، حکیم بودند.
۱۳۷۳/۰۳/۰۴
#کتاب_پنجم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_امام_خمینی
#صفحه ۴۲
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#ضرورت آشنایی و فهم منظومه فکری #امامین_انقلاب
دستیابی به تمدن اسلامی بعنوان مهمترین هدف اسلام و به منظور ایجاد بستری جهت تربیت انسانها، مبتنی بر تحقق سه منظومهی معرفتی، ارزشی و کنشی است که حکومت اسلامی همچون کانالی جهت تبدیل ارزشها به کنشهاست. برای تبیین منظومهی معرفتی و ارزشی اسلام و سپس ترسیم فرآیند عینیت یافتن ارزشها در متن جامعه، نیازمند یک دستگاه معرفتی و منظومه فکری هستیم که بتواند در یک نقشهی کامل، نقطهی آغاز تمدنسازی و نقشهی راه را برای همگان ترسیم سازد.
اسلام به عنوان یک مکتب وحیانی، دارای یک فکر و برنامهی منسجم و شبکهای و ناظر به تمدن سازی است که توانست در مدت ۲۳ سال به دست توانای پیامبر عظیمالشان اسلام، جامعهی اسلامی را پدید آورد و شالوده تمدن اسلامی در قرن چهارم را پیریزی کند.
تجربهی تحقق وتداوم انقلاب اسلامی و شیوه مدیریت امامین انقلاب و دستیابی به آرمانهای انقلاب اسلامی -که عیناً همان آرمانهای اسلام ناب است- نشانگر اندیشهی تمدنی، شبکهای و نظام وار امامین انقلاب است که ماحصل سیر در اندیشهی آن دو امام، فهم منظومه فکری اسلام جهت دستیابی به نقشه تمدن سازی میباشد. اندیشهی انقلاب اسلامی که مبتنی بر اندیشهی امامین انقلاب است، اگر منطبق بر منظومهی فکری اسلام نبود، هرگز قادر به این فتوحات که چشم جهان را خیره کرده، نبود.
همچنان که رهبر انقلاب فرمودند:
«اهمیت این انقلاب و علت اینکه این انقلاب زلزله در دنیا ایجاد کرد، این نبود که یک حکومتی را سرنگون کرد، نه، علت این بود که یک منظومه فکریِ نو را به دنیا عرضه کرد و امروز هم همچنان در اکناف این عالم، این منظومه فکری در حال پیشرفت است».
۱۳۹۴/۶/۱۲
امروز برای دستیابی به جهانِ انسانی و تمدن اسلامی نیازمند فهم و عمل به منظومهی فکری اسلام و انقلاب که ظهور در اندیشهی امامین انقلاب دارد، هستیم.
مجموعهی تبیین منظومهی فکری رهبر انقلاب از سال ۹۶ تمرکز خود را بر ارائهی نظام اندیشهی انقلاب اسلامی بر اساس منظومهی فکری رهبر انقلاب قرار داده و به همین منظور تاکنون دورههای آموزشی و حلقات مطالعاتی پرشماری را بر اساس سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب برگزار و مدیریت کرده است.
دورههای آموزشی معارف انقلاب اسلامی دارای سه سطح بوده که در سطح یک، تمرکز بر آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب و در سطح دو، تربیت پژوهشگر و در سطح سه، تربیت مدرس میباشد.
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#اطلاعیه
#خبر_خوب
ثبتنام در دورهی آموزشی معارف انقلاب اسلامی از سراسر کشور
مزایا:
۱. اعطای گواهینامه بعد از اتمام هر سطح
۲. اولویتِ شرکت در دورههای تخصصی منظومه فکری رهبر انقلاب
۳. استفاده جهت تبلیغِ اندیشهی انقلاب اسلامی
و...
توضیحات:
۱. این دورهی آموزشی، مطالعهمحور میباشد.
۲. این دورهی آموزشی بر اساس طرح مصوب معاونت آموزش و پژوهش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله العظمی خامنهای میباشد.
#برادران و #خواهران
لینک ثبتنام🔻
http://www.tabyinmanzome.ir/courses/maaref-enghelab
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
#پیام_صبحگاهی
#امید_ابتکار_صراحت 🔻
🔸طبیعت جوان با عناصری همچون امید، ابتکار، صراحت، خطرپذیری و #خستگیناپذیری همراه است که همهی این عناصر برای ادارهی جامعه، ضروری و ذیقیمت هستند و برخی از مشکلات کنونی هم ناشی از فقدان برخی از این عناصر است.
۱۳۹۹/۲/۲۸
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
ما امروزه شاهد نحلهها و گرایشهایی هستیم که بعضاً خود را انقلابی تلقی میکنند؛ ولی به سرنوشتساز ب
در نظام جمهوری اسلامی، رابطه دوسویهای میان مردم و حکومت وجود دارد. اولا ً مردم هویت و دارایی اصلی حکومت اسلامی هستند. این مسئله در بیان رهبر معظم انقلاب دیده میشود: جمهوری اسلامی هویتی غیر از هویت مردم و ایمان مردم و عزم مردم که ندارد. امروز هم همین جور است. ما کسی نیستیم، ما چیزی نیستیم؛ خدای متعال به وسیلهی این مردم و این دلهاست که این نظام را حمایت میکند؛ "هُوَ الَّذی أَیَّدَکَ ب نَصر ه وَب المُؤم نینَ".
خداوند متعال به پیغمبرش میفرماید که پروردگار، تو را به وسیلهی مؤمنین یاری کرد.
#کتاب_ششم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_انقلاب
#بخش_سوم
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز به کار مجلس یازدهم
بسم الله الرّحمن الرّحیم
والحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی سیّدنا محمّد و آله الطّاهرین.
امروز به هدایت و توفیق الهی یازدهمین دورهی مجلس شورای اسلامی آغاز میشود و پیشانیِ باشکوه و درخشان مردمسالاری اسلامی بار دیگر در برابر چشم جهانیان رخ مینماید. خداوند حکیم و قدیر را بر کمک به ملّت ایران در حرکت بیوقفهی تشکیل مجلس قانونگذاری سپاس میگویم و از همّت و انگیزهی ملّت عزیز تشکّر میکنم و به منتخبان ملّت که توانستهاند امید و اعتماد رأیدهندگان را جلب کنند تبریک میگویم.
امام راحل عظیمالشّأن، مجلس را در رأس امور دانستند؛ این را میتوان جامعترین تعبیری دانست که شأن مجلس و نیز وظیفهی آن را در یک جملهی کوتاه اعلام میکند. اگر قانون را راه و مسیر کشور به سمت قلّهها و مقصدهایی بدانیم که در قانون اساسی معیّن شده است، مجلس، متعهّد این ریلگذاری و رهگشاییِ حیاتی است. همهی دستگاههای حکومتی و مردمی و همهی آحاد، وظیفه دارند از این مسیر حرکت کنند. ضمانت اجرای این وظیفه نیز -علاوه بر قوّهی قضائیّه که مسئولیّتش تضمین اجرای قانون است- در خود مجلس پیشبینی شده است که حقّ تحقیق و تفحّص، حقّ ردّ و قبول مدیران ارشد قوّهی مجریّه، حقّ تذکّر و سؤال و استیضاح، از آن جمله است. پس اگر قانون، درست و بسنده و قابل اجرا باشد و از ضمانتهای اجرای آن بدرستی استفاده شود، کشور به هدفهای والای خود دست مییابد. این است شأن والای مجلس و این است تکلیف حیاتی و مهمّ آن.
آن که میتواند مجلس را در این جایگاه شایسته بنشاند، شما نمایندگان محترمید. آنگاه که نمایندگان مجلس با شناخت درست از شرایط و اولویّتهای کشور، و با کارشناسی، و با حضور فعّال و منظّم، و با پاکدستی و امانتداری، وظیفهی قانونگذاری و دیگر وظایف خود را انجام دهند، مجلس، نقطهی امید مردم و نقطهی اتّکاء مجریان، و به معنی حقیقی، در رأس امور کشور خواهد بود و چنین مجلسی در رساندن کشور به هدفهای والا، سهم بسزا خواهد داشت. آفت عمده، سرگرم شدن نماینده به حواشی زیانبار، یا وارد کردن انگیزههای ناسالم شخصی و جناحی، یا سهلانگاری در کار، یا دستهبندیهای احیاناً ناسالم قومی و منطقهای و قبیلهای و امثال آن است.
در حال حاضر، اقتصاد و فرهنگ در صدر فهرست اولویّتهای کشور است. در باب اقتصاد، علاوه بر مشکلات عمدهی مشهود، باید اذعان کنیم که در دههی پیشرفت و عدالت، نمرهی مطلوبی درباب عدالت به دست نیاوردهایم. این واقعیّتِ ناخواسته باید همه را به تلاش فکری و عملی در باب معیشت طبقات ضعیف، به مثابهی اولویت، وادار سازد. توصیهی صاحبنظران به ما میگوید که راه درست برای این مقصود اصلاح خطوط اصلی اقتصاد ملّی یعنی: اشتغال، تولید، ارزش پول ملی، تورم، اسراف و امثال آن است.
سیاستهای کلّی اقتصاد مقاومتی در این زمینه، راهنمای معتبری است. توجّه به تنظیم برنامهی هفتم که در شمار وظایف نزدیک مجلس یازدهم است و نیز توجّه به کاهش نقش تعیینکنندهی نفت خام در منابع مالی دولت که خود فرصت مغتنمی برای ترسیم خطّ اقتصادی کشور است، توصیهی دیگر اینجانب به شما عزیزان است.
در اقدام به وظیفهی نظارتی، تأکید اینجانب بر رعایت تقوا و انصاف و اجتناب از حبّ و بغضهای شخصی و جناحی است. نه حقّی از مدیر و مجری خدوم و زحمتکش ضایع شود و نه اغماض و اهمالِ بیمورد صورت گیرد.
همکاری نمایندگان با یکدیگر، درهمتنیدگی تجربهی مجرّبان با شور و حرارت جوانان و تازهواردان، مسابقه در عمل پاکیزه و نیکو و عدم مسابقه در احراز این یا آن جایگاه، موضعگیریهای انقلابی در حوادث مهمّ جهانی و داخلی، اهتمام به مرکز پژوهشها و دیوان محاسبات، صدور آرامش و اطمینان به افکار عمومی کشور در نطقها، تعامل برادرانه با قوای مجریّه و قضائیّه، نسخ قوانین زائد و مزاحم، و اجتناب از تکثّر و تراکم قوانین، توصیههای دیگر اینجانب به شما نمایندگان ملّت است. مطمئنّم که رعایت این سرفصلها به ملّت ایران ثابت خواهد کرد که انتخاب آنان درست بوده است، و میل به حضور در انتخابات را در آنان افزایش خواهد داد. تقوا و توکّل و اعتماد به خدا را سرمایهی بیپایان خود بدانید و با قدرت و جدّیّت حرکت کنید. خدا یارتان باد.
لازم میدانم از نمایندگان محترم دورهی پیش بویژه از رئیس پُرانگیزه و پُرتلاش آن، جناب آقای دکتر لاریجانی قدردانی کنم و اجر و ثواب الهی را برای هر عمل صالح آنان مسألت نمایم. سلام و صلوات خدا بر حضرت بقیّةالله اعظم (روحی فداه) و رحمت و مغفرت الهی نثار ارواح طیّبهی شهیدان و امام و پیشوای آنان حضرت امام خمینی.
والسّلام علیکم و رحمةالله
سیّدعلی خامنهای
۷ خرداد ۱۳۹۹
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
بهترین و متعهدترین روشنفکران آن کسی است که سخنش را با عملش همراه کند، اگر به میان مردم آمد، روشنگری
روشنفکر خطرپذیر، روشنفکر دلسوز، روشنفکری است که ناز روشنفکری خود را بر دوش مردمی که از او بهره بردهاند نگذارد، بر آنها منتی نداشته باشد که به آنها آموخته، زیرا که مردم هم به او چیزها میآموزند. منتها در جامعه ما قشر روشنفکر بیمار، وابسته و بیایمان متولد شدند.
#کتاب_هفتم_سیر_مطالعاتی
#کتاب_دغدغههای_فرهنگی
#فصل_چهارم
@daghdaghehayefarhangi
@t_manzome_f_r
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری