eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.1هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
2هزار ویدیو
410 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
دو کتاب "آینده در قلمرو اسلام" و "روح توحید نفی عبودیت غیرخدا" را حتما در کنار کتاب مطالعه فرمائید. @t_manzome_f_r
استیکرهای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی‌ به مناسبت ✔️بهترین مرجع استیکرهای 🆔 @stiker_tabyin @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶۳ علاقه‌ي امـام خمینی به دعـاي کمیـل و مناجـات شـعبانیه یـک بـار از ایشان (امام خمینی) سؤال کردم که در میان دعاهاي معروف، به کـدام یک از آن‌ها بیشتر اُنس یا اعتقاد دارید؟ ایشان بعد از تأملی فرمودند: «دعاي کمیل و مناجات شـعبانیه». وقتی که شـما به این دو دعا مراجعه می‌کنیـد، با این که دعاهاي دیگر هم- مثل ابوحمزه‌ي ثمالی و یا دعاي امام حسـین در روز عرفه و دعاهاي فراوان دیگر - برقراري رابطه با خداست؛ اما در این دو دعا و مناجات، حالت اسـتغفار و انابه و استغاثه و تضرع به پروردگار را به شکل عاشقانه‌ي آن مشاهـده می‌کنیـد. دعاي کمیل هم مناجاتی با خـداي متعال است و رابطه‌ي محبت و عشق میان بنده و معبود را ترسـیم می‌کند و این همـان چیزي بود که امـام بزرگوار مـا، روح و دل خود را از آن روشن و منوّر می‌داشت. سـخنرانی در دیـدار بـا جمع کـثیري از پاسداران ۶۸/۱۲/۱۰ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این جمله‌ی معروفی که می‌گویند: "آقا شما اهل بهشتید و به بهشت خواهید رفت، اگر ان شاءالله راهتان بدهند". این بسیار حرف به جایی است. ما همه آرزومند بهشتیم، همه در دعاها بهشت را طلب می‌کنیم؛ گاهی طلب بهشتِ تنها هم ما را قانع نمی‌کند، دانه دانه خصوصیات آن را هم در دعا می‌آوریم؛ از حور العینش و از غذای خوبش و از لَحمِ طَیرَش و الی غیر ذلک، در دعاهایمان ردیف می‌کنیم. اما خود خدا می‌گوید ما این بهشت را برای مردم باتقوا آماده کردیم، این سفره را برای یک عده مردم خاصی انداختیم، آن‌ها باید بیایند سر این سفره بنشینند و وارد این منطقه بشوند. آن‌ها کی هستند؟ باتقوایان. چه کسانی هستند باتقوایان؟ آن کسانی که انفاق می‌کنند در خوشی و ناخوشی. این یک شرط باتقوا بودن است، انفاق کردن. انفاق با خرج کردن فرق دارد. خرج کردن یعنی این‌که انسان یک پولی را خرج کند. انفاق خرج کردن است، اما نه هر خرج کردنی. انفاق آن خرج کردنی را می‌گویند که با آن، یک خلائی پر بشود، یک نیاز راستینی برآورده بشود. کجایند آن کسانی که میلیون‌ها خرج می‌کنند، به ظاهر هم برای کارهای نیک خرج می‌کنند، تا از زبان قرآن به آن‌ها بگوییم که بدبخت‌ترین مردمند، زیرا کارشان انفاق نیست. ماه رمضان_۵۳ @t_manzome_f_r
از لحاظ ، پختگی و بلوغ کافی را نداریم برشی از کتاب ملت ایران واقعا سرشار از برجستگی‌ها و درخشندگی‌ها است. اگر به تاریخ مراجعه کنیم در سطر سطر تاریخ دنیا توانایی، نبوغ و حق و محنت ملت ایران بر همه دنیا مسطور و مضبوط است. اما این ملت امروز از لحاظ فرهنگی، آن پختگی و بلوغ کافی را ندارد. در معیار تاریخ کسانیکه تازه‌کارند از ما جلو افتاده‌اند. لیکن ما آن زمینه را داریم. یقینا منبع عظیم فرهنگ و فکر و رشد و نبوغ، در سینه این ملت موج میزند. باید از آن استفاده کرد و بهره برد. @t_manzome_f_r
با سلام ان شاءالله مطالعه‌ی کتاب (نهمین کتاب سیر مطالعاتی ) از سه‌شنبه ۴دی‌ماه شروع و در تاریخ پنج‌شنبه ۴بهمن ماه به اتمام خواهد رسید. تعداد صفحات مورد مطالعه از این کتاب، حدود ۱۶۰ صفحه می‌باشد. @t_manzome_f_r
این دو عامل، میکروب اساسی انحطاط فرهنگ است برشی از کتاب من آن عامل اصلی و آن میکروب اساسی انحطاط و ضیاع فرهنگی خودمان را در آن می‌بینم که اولا گذشته ما را که عمده‌اش جوشیده از تعالیم اسلام است، به فراموشی دادند و دوم اینکه ترتیبات و شیوه غرب را که با فرهنگ بومی و فرهنگ بدوی و دوران کاملا وحشیگری‌شان بود به اینجا آوردند. امکان ندارد که انسان از فرهنگ دیگران استفاده نکند. استفاده کردن از فرهنگ دیگران، انسان را تکمیل می‌کند. اما فرق است بین اینکه یک انسان یک دارو یا غذا را با معرفت و هشیاری از میان صد نوع دارو مناسب بداند و انتخاب کند، یا اینکه چیزی را به او بخورانند. این نوع اخذ فرهنگ بیگانه، تکمیل فرهنگ نیست و ارزشی ندارد. @t_manzome_f_r
نماد دفاع از تشیع است... ایشان[علامه امینی] خب تجسّم و مثال دفاع از تشیّع بود؛ [امّا] شما نگاه کنید در کتاب الغدیر -در این یازده جلد کتابی که ایشان نوشته که البتّه تمام هم نشده- ببینید یک جایش از این توهینهایی که این روسیاه‌های انگلیسی‌مآب میکنند وجود دارد؟ همه‌ی این کتاب نگاه کنید؟ او است. در الغدیر _مرحوم امینی "رضوان‌ الله علیه" را که شما ندیده بودید، ما ایشان را مفصّل دیده بودیم؛ در جلسات متعدّد، منبرهایش را من دیده بودم_ یک کلمه از این حرفهایی که بعضی‌ها بلدند و خیال میکنند که معنای بودن این است و بر زبان جاری میکنند، در این کتاب مفصّل یازده جلدی وجود ندارد و [با این حال] نماد دفاع از امیرالمؤمنین و نماد دفاع از تشیّع است؛ استقامت -یعنی در صراط مستقیم حرکت کردن- معنایش این است. البتّه از قبیل ایشان، دیگران هم بودند؛ مرحوم سیّدشرف‌الدّین عاملی در لبنان و بعضی دیگر از بزرگان هم همین‌جورند. ۹۵/۱۲/۰۵ ۲۸ربع‌الثانی سالروز وفات علامه امینی @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الغدیرِ علامه‌ی امینی، وسیله‌ی وحدت مسلمین است. ۱۳۸۵/۱۰/۱۸‌ #رهبر_انقلاب_اسلامی ۲۸ربیع‌الثانی سالروز وفات علامه امینی #تبیین @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶۴ قلک بچه‌ها، امام را متاثر کرد [حضرت امام] براي خودش عنوان و بهره‌یی قایل نبود. آن دستی که توانسـته بود تمام سیاسـت‌هاي دنیا را با قـدرت خـویش تغییر دهـد وجا به جـا کنـد، آن زبـان گویـایی که کلامش مثـل بمب در دنیـا منفجر می‌شـد و اثر می‌گـذاشت، آن اراده‌ي نیرومنـدي که کوه‌هـاي بزرگ در مقابلش کوچک بودنـد، هر وقت از مردم صـحبت می‌شـد، خودش را کوچکتر می‌انگاشت و در مقابـل احساسـات و ایمان وشـجاعت و عظمت و فـداکاري مردم سـر تعظیم فرود می‌آورد وخاضـعانه می‌گفت: مردم از ما بهترنـد. انسان‌هـاي بزرگ همین گونه‌انـد. آن‌هـا چیزهـایی را می‌بیننـد که دیگران نمی‌تواننـد و یـا نمی‌خواهنـد رؤیت کننـد. گـاهی در مقابل کارهـایی که به نظر مردم معمـولی می‌آیـد، آن روح بزرگ و آن کـوه سـتبر تکـان می‌خورد و می‌لرزیـد. هنگـام جنـگ، بچه‌هـاي مدرسه در نماز جمعه‌ي تهران قلک‌هاي خود را شکسته بودند و پول‌هایش را براي جنگ هدیه کرده بودند. فرداي آن روز که خدمت امـام رحمه الله رسـیده بودم، ایشـان را در حـالی که چشـم‌هاي خـدابینش از اشک پُر شـده بود، دیـدم؛ به من فرمودنـد: کار این بچه‌ها را دیـدي؟ به قـدري این کار به نظرش عظیم آمده بودکه او را متأثر ساخته بود. ۶۸/۴/۸ @t_manzome_f_r
#پیام_صبحگاهی تلاش و حرکت آدمی _که فلسفه‌ی بودن اوست_ نقطه‌ی آغاز و سکوی پرشی دارد و آن ایمان است. ایمان یعنی باور، پذیرش و پایبندی به آن‌چه که برای آن و در راه آن به تلاش و جد و جهد نیاز است و به راهی که وی را به آن سرمنزل می‌رساند و بالاخره، به خود این تلاش و حرکت. بدون ایمان، هر حرکت و پویشی ناپایدار و بی‌فرجام است و هر پوینده‌ای دل‌مرده و بی‌نشاط و سرانجام، خموش و راکد و بی‌حرکت. ماه‌رمضان_۵۳ #رهبر_انقلاب_اسلامی #تبیین @t_manzome_f_r
فرهنگ یعنی و برشی از کتاب در یک کشور مساله ادبیات و فرهنگ، مساله اصلی است؛ درهمه دوران‌ها چه در دورانی که کشور و ملتی در حال یک تحول اساسی است و چه در دوره بازسازی و بازپروری ذخایر ملی و پس از آن، گره گشایی اصلی، به وسیله فرهنگ است؛ که پایه های اساسی فرهنگ هم، همین و است. اینهاست که در ذهنیت و عمل مردم تاثیراتی دارد. حتی فرهنگ عامیانه مردم محصول و شکل گرفته به‌وسیله همین ادبیات و هنر است. @t_manzome_f_r
تمام این سرزمین پاک و مظلوم و خونبار[هویزه] در زیر چکمه‌ی متجاوزان بود و نیروهای مسلّح و سازمانهای نظامی ما، همه‌ی تلاش خودشان را برای دفع و سرکوب دشمن می‌کردند. اما این جوانان با دست خالی به مقابله با دشمن می‌رفتند. آن روز شاید عدّه‌ی این جوانان، بیست، سی نفر بیشتر نبود. بیست الی سی جوانان با دست خالی؛ اما با دل استوار از ایمان و توکّل به پروردگار. در این‌جا، در این بیابانها، چند هزار تانک و نفربر زرهی از دشمن مستقر بود. آن جمع کوچک، برای مقابله با این جمع علی‌الظّاهر بزرگ می‌آمد؛ با ایمان به خدا و با توکل؛ آن‌گونه که حسین‌بن‌علی "علیه‌السّلام"، با جمع معدود، در مقابل دریای دشمن ایستاد، قلبش نلرزید، اراده‌اش سست نشد و تردید در او راه پیدا نکرد. این جوانان، واقعاً همان‌طور بودند. من در همین‌جا، از شهید علم‌الهدی پرسیدم: شما از سلاح و تجهیزات چه دارید که این‌گونه مصمّم به جنگ دشمن می‌روید؟ دیدم اینها دلهایشان آن‌چنان به نور ایمان و توکّل به خدا محکم است که از خالی بودن دست خود هیچ باکی ندارند. حرکت کردند و رفتند. آنها خواستار جهاد در راه خدا و پذیرای شهادت در این راه بودند؛ چون می‌دانستند حقّند. شهدای ما در هر نقطه‌ی این جبهه‌ی عظیم، با همین روحیه و با همین ایمان، جنگیدند. ۱۳۷۵/۱۲/۲۰ یک نمونه‌ی دیگر [از حضور دانشجوها در جبهه] دانشجوهائی هستند که در ماجرای‌هویزه حضور پیدا کردند که آن دانشجوها را هم بنده، تصادفا در همان روزی که این‌ها داشتند می‌رفتند- روز ۱۴ دی- به طرف منطقه‌ی نبرد و درگیری، دیدم؛ شهید علم الهدی و شهید قدوسی و دیگران. این مربوط به سالهای ۶۰ و ۶۱ است که البته ادامه پیدا کرد تا آخر جنگ. یعنی واقعا یکی از بخشهای تامین‌کننده‌ی نیروهای فعال ما در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، دانشگاه‌ها بودند. ۱۳۸۷/۰۹/۲۴ ۱۶دی‌ماه سالروز بزرگداشت شهدای هویزه @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
غرب باید تا الان مثل به هوا می‌رفت برشی از کتاب غرب با این همه فسادهایی که دارد، باید اصلاً مضمحل می‌شد و مثل دود به هوا می‌رفت. اما علت اینکه دود نشد و به هوا نرفت چند عنصر حسابی بوده. نظم، خستگی‌ناپذیری وپرکاری از عناصر مثبت و مطلوب فرهنگ غرب است.این‌ها را البته باید یاد گرفت و استفاده‌ کرد. @t_manzome_f_r
هدایت شده از رسانه انقلاب اسلامی
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام خدمت همه‌ی بزرگواران طرح تبیین منظومه فکری رهبری دارای دو بخش و است. بخش موظف است بر اساس سیر مطالعاتی و دوره‌های آموزشی، مخاطبین را با منظومه فکریِ مقام معظم رهبری آشنا کند، برای عضویت در این بخش، به نمایندگان طرح در استان خود مراجعه نموده و وارد گروه سیر مطالعاتی شوید، جهت کسب اطلاع از روند عضویت می‌توانید به آیدی‌های زیر مراجعه بفرمائید. بانوان @F_Entezari_1372 برادران @tabean اما بخش ، انجام کارهای میدانی در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است که یکی از آنها مطالبه‌گری از مسئولین و نهادهای مختلف است که مورد تاکید حضرت آقا می‌باشد. در جهت رسیدن به اهداف والای در این بخش و ساخت یک منسجم و قرارگاهی آموزش دیده ان شاءالله از چهارشنبه‌شب۹۷/۱۰/۱۹ آموزش موضوعِ مورد مطالبه، یعنی با محوریت اینترنت ملی، شبکه ملی اطلاعات، پیام‌رسانهای داخلی، پشت پرده فروش اطلاعات، خروج ارز توسط نرم‌افزارهای خارجی و سواد رسانه‌ای شروع خواهد شد. آموزش توسط اساتید در کانال رسانه تشکیلات تبیین https://eitaa.com/rasaneh_t_t انجام خواهد شد. بزرگوارانی که در گروه‌های آموزش بعد از ثبت نام عضو شده‌اند، میتوانند بعد از ارائه‌ی آموزش، سوالات خود را در گروه مطرح کرده و پاسخ‌ها را توسط اساتید دریافت کنند. این آیدی جهت عضویت در گروه است: @Jahadmm1059 @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶۵ پیشـنهاد سـمینار ائمه جمعه اوایلی که به امامت جمعه‌ي تهران منصوب شـده بودم، تشـکیل این سـمینار را خدمت حضـرت امام "رحمه الله" پیشـنهاد کردم. به ایشان گفتم: ما در سرتاسر کشور، تعدادي علماي محترم داریم که امام جمعه هستند- البته در آن وقت تعدادشان به انـدازه‌ي الان نبود -و در حقیقت یک شـبکه‌ي سراسـري براي اداره‌ي معنوي جامعه وحفظ ایمان وحصار ایمانی کشور تشـکیل می‌دهنـد. اگر شـما مـوافقت کنیـد، مـا ایـن شـبکه را بـه هـم وصـل کنیـم و بعـداً بیـن این مجمـوعه و ائمه‌ي جمعه‌ي جهـان اسـلام، کنگره‌هایی تشـکیل دهیم. ایشان از این پیشـنهاد خیلی خرسند شدند و استقبال کردند. پس از جلب موافقت امام به قم آمدیم و آن سـمینار اول را که در کتابخانه‌ي مدرسه‌ي فیضـیه برگزار شد، تشکیل دادیم و نتیجتاً این کار پایه گذاري شد و بحمدالله تا امروز هم ادامه دارد. سخنرانی در مراسم بیعت ائمه‌ي جمعه‌ي سراسر کشور به اتفاق رئیس مجلس خبرگان ۶۸/۴/۱۲ @t_manzome_f_r
چرا "اهدناالصراط‌المستقیم" اینقدر تکرار شده؟! انسانها برای خلق شده‌اند، باید باهم مرتبط باشند، به هم بورزند، انسانها باید مثل یک تَنِ واحد در دنیا باشند. اصلاً بشر این‌جوری تدبیر شده؛ امّا امروز شما نگاه کنید ببینید همه‌جا جنگ، همه‌جا ناامنی، همه‌جا ترس، همه‌جا گمراهی، همه‌جا دوری از یکدیگر؛ خانواده‌ها متلاشی؛ اختلاف طبقاتی فاحش؛ عدّه‌ای برخوردار و بهره‌مند، عدّه‌ای محروم؛ اینها همه به‌خاطر این است که ✔️سؤالات زندگی درست جواب داده نشده، غلط فهمیده شده. آن‌وقت این نظام‌های اقتصادی و سیاسی کج‌ومعوج در دنیا به وجود آمده و بشریّت، مبتلا است؛ میلیاردها انسان، مبتلای این وضعیّت‌اند. جامعه‌ای که "صراط مستقیم" را نشناسد، با مرتبط نباشد، اینطور است. این جوامع بشری متأسّفانه امروز دچار یک ‌چنین ضلالت و گمراهی‌ای هستند. اینکه شما این همه تکرار می‌کنید و گفته‌اند تکرار کنید در هر هفده رکعت نماز «اِهدِنَا الصِّراطَ المُستَقیم‌»به‌خاطر همین است. "صراط مستقیم" یعنی آن راهی که این آفتها، این مشکلات در آن وجود ندارد. @t_manzome_f_r
عامل نجات دهنده است برشی از کتاب فرهنگ درهمه مراحل، عنصر اصلی است. وقتی هم که نوبت به دوره بازسازی و بازپروری ذخایر ملی برسد، آن چیزی‌که برای یک ملت به کار می‌آید، فرهنگ است. علم و توانایی علمی و وجود ذخائر ‌‌مادی در درجه بعد است. آن عاملی که یک ملت را در این برهه از زمان نجات می‌دهد فرهنگ است. @t_manzome_f_r
هدایت شده از رسانه انقلاب اسلامی
1⃣ اولین جلسه آموزشی 🔻موضوع :معنا و مفهوم پیوست و مهندسی فرهنگی در فضای مجازی. 🎙ارائه کننده: 🔺️دکتر ابوذر منتظرالقائم 🗓مورخ: چهار شنبه 19دی ⏰ ساعت: 20 در کانال https://eitaa.com/rasaneh_t_t پاسخ به سوالات در گروه رسانه تشکیلات تبیین بعد از ثبت‌نام. آیدی جهت ثبت‌نام: @Jahadmm1059 @t_manzome_f_r
جلسه دوره آموزشی با محوریت سه‌شنبه۹۷/۱۰/۱۸ ساعت۱۵ بلوار جمهوری، ساختمان سازمان تبلیغات @t_manzome_f_r
برشی از کتاب اگر ملتی فرهنگ پیشرفته‌ی خوبِ سالمی داشت، [توانمندی و] اقتدار او، در جهت حیات و رشد بشریت و در جهت خدمت به بشریت به کار خواهد افتاد. اگر فرهنگ علیل و ناقص و قاصری داشت، این قدرت و توانایی که به‌دست آمده است، در جهت انحطاط اخلاقی، انحطاط بشریت، ظلم و حتی در جهت تلاشیِ درونی[متلاشی شدن] آن ملت به کار خواهد رفت؛ که این سرنوشت قدرت‌های کنونی درجه یک دنیاست. @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زن غربی با ورود در منجلاب ، دستاوردش نابودی بود آنچه که نظام طاغوت بر سر این کشور و این ملت آورد، در طول سالهای متمادی حاکمیت سیاه و ننگین خود، حقیقتاً یکی از فصول تلخ تاریخ ماست. یکی از همین فعالیتهای فاجعه‌آمیز، قضایای هفدهم دی بود که در زمان رضاشاه اتفاق افتاد. طبق نقشه‌ی دشمنان اسلام و ایران، به کمک روشنفکران آن روزِ متصل به دربار پهلوی، تصمیم گرفتند که زن ایرانی را از دائره‌ی عفاف و حجاب خود بیرون کنند و این نیروی عظیم ایمانی را که به برکت عفاف، زن همواره در جوامع مسلمان وجود داشته است، نابود کنند و بر باد بدهند. یکی از جنایات بزرگ رژیم طاغوت، همین مسئله‌ی هفده دی هست. کشف حجاب، از بین بردن آن حائل و فاصله‌ای که در اسلام میان دو جنس قرار داده شده است _که این برای سلامت زن و سلامت مرد است؛ برای سلامت جامعه است_ تا همان بلائی که بر سر زن در جوامع غربی آمد، بر سر زن مسلمان ایرانی بیاورند. این اقدام را با چماق، رضاخان در داخل کشور انجام داد. زن غربی با ورود در منجلاب فساد، دستاوردش نابودی خانواده بود. اینجور نبود که زن با برداشتن حجاب در میدان علم یا در میدان سیاست یا در میدان فعالیت‌های اجتماعی پیشرفت کند؛ همه‌ی اینها با حفظ حجاب و عفت ممکن بود و ما در نظام اسلامی این را تجربه کردیم. برداشتن حجاب، مقدمه‌ای برای برداشتن عفت بود؛ برای برداشتن حیا در جامعه‌ی اسلامی بود؛ برای سرگرم کردن مردم به عامل بسیار قوی و نیرومند جنسی بود؛ برای اینکه از همه‌ی کارهای دیگر بمانند؛ و یک مدتی هم موفق شدند، اما ایمان عمیق ملت ایران نگذاشت. زنهای مسلمان ما با وجود سختگیری‌ها در طول زمان، در مقابل این فشار سرکوب‌گر مقاومت کردند. ۸۶/۱۰/۱۹ کشف حجاب در ایران زمانی اتفاق افتاد که رضا شاه قانونی را در ۱۷ دی ۱۳۱۴ به تاریخ ایران تصویب کرد که به موجب آن، زنان و دختران ایرانی از استفاده از چادر، روبنده و روسری منع شدند. @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا