#توصیه_های_رهبر_انقلاب
میدان، میدان جنگ است دیگر. در میدان جنگ آدم میزند؛ انتظار خوردن هم باید داشته باشد. دشمن بیکار نیست، او هم ضربه میزند. انسان باید خود را در میدان جنگ مشاهده کند. حتّی آنجائی هم که دشمنان حرف نرم میزنند، پشت حرف نرم، یک خنجر آختهای وجود دارد که منتظر غفلتی هستند تا دسته در جگر طرف مقابلِ خودشان فرو کنند. لذا باید بیدار بود، باید هشیار بود. این هشیاری هست، این بیداری هست. من #توصیه و تأکیدم این است که این هشیاری را حفظ کنیم، نگه داریم.
۱۳۹۰/۳/۸
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#تبیین
@t_manzome_f_r
#پیام_صبحگاهی
آن کسی که مومن است و میخواهد مومن بماند و از ثمرات مومن بودن بهره ببرد، در مقابل همهی احکام خدا باید احساس تعهد کند و در همه جا باید احساس تعهد کند. آن کسی که معتقد است ایمان به خدا و ایمان به رسالت تعهدی میآورد، آن تعهد این است که همگان، باید بنده خدا بشوند و من تا آنجا که میتوانم همه را باید بنده خدا بسازم. ایمان به پیغمبر و شهادت به اینکه من مُقرِّ به رسالت پیامبرم، این تعهد را میآورد که دنبال پیامبر و در راه او حرکت بکنم.
#رهبر_معظم_انقلاب
#ماه_رمضان_۵۳
#تبیین
@t_manzome_f_r
برشی از کتاب #عهد_مشترک
سیاستمدارانی که دائماً دم از جدایی دین و سیاست میزنند، آیا در آیهی «یاایُّهَا الَّذینَ ءَامَنوا لا تَتَّخِذُوا عَدُوّی و عَدُوَّکُم اَولیاءَ» و آیهی «وَ لا تُطیعُوا اَمرَ المُسرِفینَ. الَّذینَ یُفسِدونَ فی الاَرضِ و لا یُصلِحونَ» یا آیات معرفی حزبالله و حزب الشیطان، یا آیات ولایتالله، یا آیات حکم به غیر ما انزلالله اندیشیده و در آن تأمل کردهاند؟
کتاب عهد مشترک
#یازدهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدن_ساز
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#تبیین
@t_manzome_f_r
هدایت شده از اسماعیل فخریان
🔘خطری که انقلاب اسلامی را تهدید میکند، شکاف قلبی، فکری و عملی امت با امام جامعه است! یعنی بزرگترین تهدید انقلاب اسلامی همین است. این است که امام جامعه حرف میزند، کسی کار ندارد! خب حرف بزند! اینهمه حرف میزنند، یکی هم رهبر معظم انقلاب!خیمه اسلام خیمه انقلاب اسلامی یک ستون به نام رهبری دارد. مردم باید مثل پروانه دور شمع وجود رهبری بچرخند تا انقلاب اسلامی برسد به مرحله سوم، یعنی دولت اسلامی...
ادامه در فایل 🔻🔻
هدایت شده از اسماعیل فخریان
تبیین طرح منظومه فکری رهبری_1.mp3
28.43M
🎙صوت #سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فخریان
"تبیین طرح منظومه فکری رهبری"
▫️ #مشهد
▪️ #سال_۹۶
@Ostad_fakhrian
هدایت شده از اسماعیل فخریان
تبیین منظومه فکری رهبری.pdf
694.9K
📜 فایل pdf #سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فخریان
"تبیین طرح منظومه فکری رهبری"
▫️ #مشهد
@Ostad_fakhrian
#عهد_مشترک
تشکیل یک جامعهی همراهِ با عدالت و قسط، یک کار سیاسی است؛ کارِ مدیران یک کشور است. این هدف انبیاست. نه فقط پیغمبر ما، بلکه عیسی و موسی و ابراهیم و همهی پیغمبران الهی برای سیاست و برای تشکیل نظام اسلامی آمدند. آنوقت یک عدهای از روی مقدسمآبی، عبایشان را جمع کنند و بگویند: ما به سیاست کاری نداریم!
فصل اول: مبانی، خصوصیات و مواجهات انقلاب اسلامی ایران
#استاد_سید_علی_خامنهای
#تبیین
@ahdemoshtarak
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
بسماللهالرحمنالرحیم
☑️معرفی مختصر از طرح سراسری تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری
🔰🔰🔰
@t_manzome_f_r
✅ کتابهای #سیر_مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری که تاکنون خوانده شده، بصورت مختصر معرفی میشود.
☑️معرفی مختصر از کتاب #دهم سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری
🔰🔰🔰
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
علم در اندیشه آیتاللهالعظمیخامنهای.pdf.pdf.pdf
3.86M
فایل pdf کتاب #علم در اندیشه آیتاللهالعظمی خامنهای، #دهمین کتاب سیر مطالعاتی طرح تبیین منظومه فکری رهبری
#سیر_مطالعاتی_تمدنساز 🔻
#تبیین_اساس_کار_ماست. 🔺
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه
کتاب علم در اندیشهی آیتالله العظمی خامنهای، #دهمین کتاب سیر مطالعاتی #تمدن_ساز، در حال آماده سازی است.
این کتاب، برشی از کتاب منظومه فکری مقام معظم رهبری، تالیف حجهالاسلام خسروپناه و جمعی از محققین است.
این بخش، توسط جناب آقای دکتر امیر سیاهپوش جمعآوری شده است.
فهرست کتاب علم در اندیشهی آیتاللهالعظمی خامنهای، #دهمین کتاب سیر مطالعاتی #تمدن_ساز را تقدیم میکنیم.
گفتار اول:
۱. ارزش و فضیلت علم
۲. رابطهی علم و دین
۳. ارزش معرفتشناختی علم
گفتار دوم:
جایگاه نظام علمی
گفتار سوم:
اهداف نظام علمی
گفتار چهارم:
۱. مبانی و منابع نظام علمی
۲. جایگاه عقل
۳. کتاب و سنت
گفتار پنجم:
۱. ضرورت نوسازی در نظام علمی
۲. نوسازی دانشگاه
۳. نوسازی حوزهی علمیه
گفتار ششم:
۱. ساحت آموزش
۲. روشهای نظام آموزشی
۳. نهادهای آموزشی
۳.۱_ آموزش و پرورش
۳.۲_ دانشگاه
۳.۳_ حوزهی علمیه
گفتار هفتم:
۱. ساحت پژوهش
۲. روشهای نظام پژوهش
۳. نهادهای پژوهش
گفتار هشتم:
۱. ساحت تولید علم
۲. اهمیت تولید علم
۳. زمینههای تولید علم
۳.۱_ زمینههای سیاسی و اداری
۳.۲_ زمینههای فرهنگی و اجتماعی
گفتار نهم:
۱. موانع پیشرفت علمی
۱.۱_ استعمار و استبداد
۱.۲_ تحجر سیاسی
۱.۳_ ارتجاع روشنفکری
۱.۴_ فرار مغزها
#تبیین
@t_manzome_f_r
برشی از کتاب #عهد_مشترک
اسلام را در جملات برّاق و مشعشع سیاسی خلاصه کردن، از خشوع دلها و معنویت غافل شدن، صبر و حلم و سخا جود و گذشت و برادری و رحم را نادیده گرفتن و صرفاً به سیاست چسبیدن، به اسم اسلام هم همان انحراف [ جدایی دین از سیاست] را دارد؛ تفاوتی نمیکند.
کتاب عهد مشترک، ص ۵۹
#یازدهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدن_ساز
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#تبیین
@t_manzome_f_r
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
#اطلاعیه
#دومین جلسه دوره آموزشی #بینش_ولایی۲
با محوریت کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
دوشنبه۹۷/۱۲/۱۳ ساعت ۱۵
#مکان: تهران، تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره، روبروی ایستگاه مترو فرهنگسرا، سالن فرهنگسرای اشراق
✔️اتاق #کودک جهت نگهداری فرزند شما مهیاست.
✔️لطفا قبل از شروع کلاس، در محل تدریس حضور داشته باشید.
✔️لطفا بدون هماهنگی قبلی، شخصی را همراه خود نیاورید.
آیدی جهت ارتباط
@Manzome_fekri110
#تبیین
#تهران
@t_manzome_f_r
#توصیه_های_رهبر_انقلاب
من یک #توصیه در زمینهی سیاسی بکنم.
عزیزان من! برادران! خواهران! در سرتاسر کشور، امروز ما احتیاج داریم به #اتحاد و #یکپارچگی. بهانههای اختلاف زیاد است. گاهی در یک قضیهای سلیقهی یک نفر، دو نفر با هم یکسان نیست؛ این نباید بهانهی اختلاف بشود. گاهی در کسی یک گرایشی هست، در دیگری نیست؛ این نباید مایهی اختلاف بشود. آراء، نظرات، همه محترمند. اختلاف در درون، منازعهی در درون، موجب فشل میشود.
قرآن به ما تعلیم میدهد: «و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم». اگر منازعه کنیم، سر مسائل گوناگون - مسائل سیاسی، مسائل اقتصادی، مسائل شخصیتی - دستبهیقه شویم، دشمن ما جری میشود. یک مقدار از جرأتی که دشمن در سالهای گذشته پیدا کرد، به خاطر اختلافات بود. امیرالمؤمنین "علیه الصّلاة و السّلام" به ما درس میدهد؛ میفرماید: «لیس من طلب الحقّ فاخطأه کمن طلب الباطل فأصابه». مخالفین دو جورند. یک مخالفی است که دنبال حق است، او هم دنبال جمهوری اسلامی است، او هم دنبال انقلاب است، او هم دنبال دین و خداست، منتها راه را اشتباه کرده؛ با این نباید دشمنی کرد؛ این فرق دارد با کسی که در جهت غیر نظام اسلامی، با هدف معاندانهی علیه نظام اسلامی حرکت می.کند. دلها را به هم نرم کنید، برخوردها را نسبت به یکدیگر مهربانانهتر کنید.
۱۳۹۱/۱/۱
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#تبیین
@t_manzome_f_r
#پیام_صبحگاهی
موسمی نیست تعهد، گاهگاهی نیست تعهد. نسبت به زمانی، نه زمان دیگر نیست؛ نسبت به شخصی و به شخص دیگر نیست؛ تعهد همگانی و همه جایی و همیشگی است. قرآن در مقام توببخ بنیاسرائیل میفرماید: "اَفَتومِنُونَ بِبَعضِ الکتابِ وَ تَکفُرُونَ بِبَعضِِ" به بعضی از دین ایمان دارید، به آنجاهای بیدردسرِ راحتش مومنید و متعهد، به بعض دیگر از دین بیایمانید؟ بیعقیدهاید؟ مگر میشود این جور چیزی؟ مگر میتوان تفکیک قائل شد میان دو سخن و دو فرمان که هر دو از یک مبدا و یک نقطه سرچشمه گرفته است.
#رهبر_معظم_انقلاب
#ماه_رمضان_۵۳
#تبیین
@t_manzome_f_r
برشی از کتاب #عهد_مشترک
نغمه شوم جدایی دین از سیاست، ساخته دشمنان پلیدی است که از اسلام زنده و در صحنه، سیلی خورده و با این ترفند خواستهاند صحنه زندگی را حضور دین فارغ کرده و خود زمام امور دنیای مردم را بهدست گیرند و بی دغدغه بر سرنوشت انسانها تسلط یابند.
کتاب عهد مشترک، ص ۵۹
#یازدهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدن_ساز
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#تبیین
@t_manzome_f_r
#گزارش_تصویری
✔️برگزاری دومین(آخرین) جلسهی دورهی تشکیلات
این دوره در طی ۶ساعت در دو روز، جامع ترین دورهی تشکیلات بود که با تدریس مدیریت طرح تبیین منظومه فکری رهبری برگزار شد.
محوریت این دوره با #تربیت_تشکیلاتی، #اخلاق_تشکیلاتی و #کار_تشکیلاتی بود.
جای همه شما بزرگواران خالی بود.
الحمدلله ۹۰% شرکت کنندگان در دورهی #بینش_ولایی۱ در این دوره هم حضور داشتند.
۹۷/۱۲/۱۲
#تبیین
#تهران
@t_manzome_f_r
برشی از کتاب #عهد_مشترک
امروزه غالب کشورهای اسلامی، پس از دهها سال که جیب کمپانیها و دولتهای غربی از منابع آنها پُر شده، هنوز در وادی عقبماندگی سرگردانند و هنوز محتاج صنعت و علم و کالای غربی و هنوز در عالم سیاست، طفیلی و پیرو ناگزیر آنان. این همان خسران عظیمی است که بر اثر عدم توجه به اصل بنیادین اسلام یعنی توحید اسلامی پیش آمده است.
کتاب عهد مشترک، ص ۶۰
#یازدهمین_کتاب_سیر_مطالعاتی_تمدن_ساز
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#تبیین
@t_manzome_f_r
#توصیه
#رهبر_انقلاب_اسلامی
#توصیه_ام به جوانها این است که اوّلاً جوانهای دانشجو و دانشآموز تحصیلات را خوب دنبال بکنند. علم وسیلهی قدرت است؛ یکی از مهمترین مؤلّفههای قدرت ملّی، عبارت است از دانش؛ علم را دنبال بکنند.
[ثانیا]اهداف عمومی را بر خواستههای شخصی مقدّم بدارند.
[ثالثا]بصیرت خودشان را نسبت به اوضاع کنونی، نسبت به گذشتهی تاریخیِ نزدیک، روزبهروز افزایش بدهند و بتوانند صحنهی امروز دنیا را مشاهده بکنند.
بیانات در دیدار دانشآموزان و دانشجویان
۱۳۹۴/۸/۱۲
#تبیین
@t_manzome_f_r