eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.4هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
409 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
اولین کار پیامبر بود... ۲۵۰_ساله یک عده ای اسلام را فقط مساله دانستند و را از اسلام گرفتند، در حالی که نبی مکرم اسلام در آغاز هجرت، در اوّلی که توانست خود را از دشواری های مکّه نجات دهد، اولین کاری که کرد، بود، بنای جامعه ی اسلامی، تشکیل حکومت اسلامی، تشکیل نظام اسلامی. کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص۳۱ @t_manzome_f_r
انبیاء برای تشکیل آمدند... ۲۵۰_ساله لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ قسط چیست؟ قسط یعنی استقرار در جامعه. چه کسی می تواند این کار را انجام دهد؟ تشکیلِ یک جامعه ی همراه با عدالت و قسط، یک کار است؛ کار مدیران یک کشور است. این، انبیاست. نه فقط پیغمبر ما، بلکه عیسی و موسی و ابراهیم و همه پیغمبران الهی برای سیاست و برای تشکیل آمدند. کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص۳۱ @t_manzome_f_r
دوره حکومت ... ۲۵۰_ساله سیره نبی اکرم در دوران ده ساله ی حاکمیت اسلام در مدینه، یکی از دوره های حکومت در طول تاریخ بشری است. باید این دوره ی کوتاه و پُر کار و فوق العاده تاثیر گذار در تاریخ بشر را شناخت. دوره ی مدینه، فصل دوم دوران بیست و سه ساله رسالت پیغمبر( ص ) است. کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص ۳۵ @t_manzome_f_r
، رساندن پیام آزادی و بیداری و خوشبختی ... ۲۵۰_ساله هدف پیغمبر از هجرت به مدینه این بود که با محیط ظالمانه و طاغوتی و فاسدِ سیاسی و اقتصادی و اجتماعی ای که آن روز در سرتاسر دنیا حاکم بود، مبارزه کند و هدف، فقط مبارزه با کفار مکه نبود؛ مسئله، مسئله جهانی بود . پیامبر اکرم این را دنبال می کرد که هرجا زمینه مساعد بود، و را بپاشد؛ با این امید که در زمان مساعد، این بذر سبز خواهد شد . هدف این بودکه پیام و و انسان به همه ی دلها برسد. این جز با ایجاد یک و امکان پذیر نبود؛ لذا پیامبر به مدینه آمد تا این نظام نمونه را به وجود آورد. کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص ۳۵ @t_manzome_f_r
شاخص های پیغمبر(ص)... ۲۵۰_ساله نظامی که ساخت، شاخص های گوناگونی دارد که در بین آنها هفت شاخص از همه مهمتر و برجسته تر است: شاخص اول، و معنویت است. شاخص دوم، قسط و است. شاخص سوم، و معرفت است. شاخص چهارم، صفا و است. شاخص پنجم، اخلاقی و رفتاری است. شاخص ششم، و عزت است. شاخص هفتم، کار و و پیشرفت دائمی است. کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص۳۶ @t_manzome_f_r
روح ایمان و معنویت... ۲۵۰_ساله و موتور پیش برنده ی حقیقی در نظام نبوی، است که از سرچشمه دل و فکر مردم می جوشد و دست و بازو و پا و وجود آنها را در جهت صحیح به حرکت در می آورد. دمیدن و تقویت روح و و دادن و ی درست را پیغمبر از مکه شروع کرد و در مدینه پرچمش را با قدرت بالا برد. کتاب انسان ۲۵۰‌ساله، ص۳۶ @t_manzome_f_r
و شناخت در نظام نبوی.... ۲۵۰_ساله در نظام نبوی، پایه ی همه چیز، و و و است. کسی را کورکورانه به سمتی حرکت نمی دهند؛ مردم را با آگاهی و معرفت و قدرت تشخیص، به بدل می کنند. کتاب انسان ۲۵۰‌ساله، ص۳۳ @t_manzome_f_r
۲۵۰_ساله در نظام وجود ندارد. به طور مرتب، حرکت، کار و پیشرفت است، اتفاق نمی افتد که یک زمان بگویند: دیگر تمام شد، حال بشینیم کنیم، این وجود ندارد. کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص۳۳ @t_manzome_f_r
اول باید را ساخت... ۲۵۰_ساله اول باید و اندیشه های صحیحی وجود داشته باشد تا یک بر پایه ی آن افکار بنا شود. پیغمبر این اندیشه ها و افکار را در قالب کلمه و عزت انسان و بقیه معارف اسلامی در دوران سیزده سالِ مکه تبیین کرده بود؛ بعد هم در مدینه و در تمام آنات و لحظات، تا دمِ مرگ، دائما این افکار و معارف بلند را _ که پایه های این نظام اند_ به این و آن تفهیم کرد و تعلیم داد. کتاب انسان۲۵۰ ساله، ص۳۴ @t_manzome_f_r
حتی یک را نداد... ۲۵۰_ساله پیغمبر به مجرد اینکه وارد مدینه شد، کار را شروع کرد. از جمله شگفتی های زندگی آن حضرت این است که در طول این ده سال، یک لحظه را هدر نداد. دیده نشد که پیغمبر از فشاندن نور معنویت و هدایت و تعلیم و تربیت لحظه ای باز بماند. بیداری او، خواب او، مسجد او، خانه ی او، میدان جنگ او، در کوچه و بازار رفتن او، معاشرت خانوادگی او و وجود او _هر جا که بود_ درس بود. کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص۳۵ @t_manzome_f_r
پایان از ۹صفحه دوم کتاب انسان ۲۵۰ ساله👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در تمام لحظات در حال تعلیم دادن بودند ... ۲۵۰_ساله پیغمبر اندیشه ها و افکار صحیح را در قالب کلمه ی و و بقیه ی معارف اسلامی در دوران سیزده سالِ مکّه تبیین کرده بود؛ بعد هم در مدینه و در تمام آنات و لحظات تا دم ِ مرگ، دائماً این افکار و این معارف بلند را، به این و آن تفهیم کرد و تعلیم داد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله ، ص۳۷ @t_manzome_f_r
قائم به نیست... ۲۵۰_ساله ایجاد ، به پایه های اعتقادی و انسانی احتیاج دارد. باید عقاید و اندیشه های صحیحی وجود داشته باشد تا این نظام بر پایه ی آن افکار بنا شود. ، پایه ها و ستون های انسانی لازم است تا این بنا بر دوش آنها قرار گیرد، چون نظام اسلامی قائم به فرد نیست. کتاب انسان ۲۵۰ ساله ، ص۳۷ @t_manzome_f_r
وارد مدینه شد تا را سر پا کند... ۲۵۰_ساله وارد مدینه شد تا این را سر پا و کامل کند و آن را برای ابد در تاریخ، به عنوان نمونه بگذارد تا هرکسی در هر جای تاریخ _ از بعد از زمان خودش تا قیامت _ توانست مثل آن را به وجود آورد و در دل ها شوق ایجاد کند تا انسان ها به سوی چنان بروند. کتاب انسان ۲۵۰ ساله ، ص۳۷ @t_manzome_f_r
شروع انسان سازی از لحظه ورود ... ۲۵۰_ساله پیغمبر آمد، از لحظه ورود، را شروع کرد و روز به روز مدیران لایق، انسانهای بزرگ، شجاع، با گذشت، با ایمان، قوی و با معرفت، به عنوان این بنای شامخ و رفیع، وارد مدینه شد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۳۸ @t_manzome_f_r
نسیم خوش بهاری ... ۲۵۰_ساله به مدینه، مثل نسیم خوش بهاری بود که در فضای این شهر پیچید و همه احساس کردند کانّه بوجود آمده است؛ لذا دل ها و شد، وقتی که مردم شنیدند پیغمبر وارد قُبا شده است. شوق دیدن ایشان روز به روز در دل مردم مدینه بیشتر می شد. کتاب انسان ۲۵۰ساله، ص۳۸ @t_manzome_f_r
اوّل در دل ها طوفان ایجاد کرد... ۲۵۰_ساله وقتی وارد مدینه شدند، مردم ناگهان احساس کردند که عقاید عواطف و وابستگی های قبایلی و تعصبات آنها، در چهره و رفتار و سخن این مرد محو شده است و با دروازه جدیدی به سوی و آشنا شده اند. همین توفان بود که اوّل در دل ها ایجاد کرد؛ بعد به اطراف مدینه گسترش پیدا کرد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۳۸ @t_manzome_f_r
دل ها را تکان داد... ۲۵۰_ساله که وارد مدینه شد، دل ها را تکان داد و در درون انسانها به وجود آورد. مسلمانان در صدر اسلام، ایران و روم را با نیروی فتح کردند. ملّت های مورد هجوم هم به مجرّدی که اینها را می دیدند، در دل هایشان نیز این ایمان به وجود می آمد. شمشیر برای این بود که مانع ها و سرکرده های زر و زورمدار را از سر راه بردارد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص ۳۹ @t_manzome_f_r
عجب برکتی ... ۲۵۰_ساله به مجرّد اینکه وارد مدینه شد، کار را شروع کرد. از جمله زندگی آن حضرت این است که در طول این ده سال، یک لحظه را هدر نداد. دیده نشد که پیغمبر از فشاندن نور و و و لحظه ای باز بماند. بیداری او، خواب او، مسجد او، خانه ی او، میدان جنگ او، در کوچه و بازار رفتن او، معاشرت خانوادگی او و وجود او _ هر جا که بود _ درس بود. عجب برکتی در چنین عمری وجود دارد. کتاب انسان ۲۵۰ سال، ص۳۹ @t_manzome_f_r
پیغمبر، را مسخّرِ فکر خود کرد... ۲۵۰_ساله کسی که همه را مسخّرِ فكر خود كرد و روي آن تاثير گذاشت _ كه من بارها گفته ام، بسياري از مفاهيمي كه قرن هاي بعد براي تقدّس پيدا كرد؛ مثل مفهوم مساوات، برادري، عدالت و مردم سالاري، همه تحت تاثير تعليم او بود؛ در تعاليم ساير اديان چنين چيزهايي وجود نداشت و يا لاقل به مَنَصهٔ ظهور نرسيده بود _ فقط ده سال كار و و كرده بود. چه عمر با بركتي! از اولِ ورود، موضع گيري خود را مشخص كرد. كتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۳۹ @t_manzome_f_r
محلِّ استقرار ... ۲۵۰_ساله وقتی شتر وارد شهر یثرب شد، جلوی هر کدام از قلعه های قبایل که رسید، بزرگان بیرون آمدند و جلوی شتر را گرفتند: یا رسول الله! بیا اینجا؛ خانه، زندگی، ثروت و راحتی ما در اختیار تو. پیغمبر فرمود: جلوی این شتر را باز کنید؛ « اِنّها مأمورة »؛ دنبال دستور حرکت می کند؛ بگذارید برود. ، ، پیرمردان، شخصیت ها و و آمدند جلوی ناقه ی پیغمبر را گرفتند: یا رسول اللّه! اینجا فرود بیا... شتر به فقیر نشین ترینِ محلات مدینه آمد و در جایی نشست. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، صفحه۴۰ @t_manzome_f_r
دوره توانمند سازی خط شکنان جهاد کبیر مدرس: حجت الاسلام والمسلمین فخریان موضوع تدریس: چرا هر مسلمانی باید کتاب طرح کلی را بخواند. مکان: قم، مجتمع یاوران مهدی علیه السلام زمان: ۹۷/۱/۲۳ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
موضع اجتماعی ... ۲۵۰_ساله پیغمبر به عنوان میهمان، وارد خانه ی ابی ایّوب انصاری که یکی از فقیرترین آدم های مدینه بود شد و به اعیان و اشراف و متنفّذان و صاحبان ِ قبیله و امثال اینها دستِ رد زد؛ یعنی خودش را مشخص کرد. معلوم شد که این شخص، به و ای و فلان قبیله و# وابسته به قوم و خویش و فامیل و آدم های پُررو و پشت هم انداز و امثال اینها نیست و نخواهد شد. کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص۴۰ @t_manzome_f_r