eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.3هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
410 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم به لطف خداوند مطالعه و مباحثه‌ی کتاب (پانزدهمین کتاب سیر مطالعاتی تمدن‌ساز) به اتمام رسید و ان شاءالله از دوشنبه ۲۵آذر مطالعه و مباحثه‌ی کتاب بصیرت و استقامت شروع خواهد شد. @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از محضر حضرت‌ آقا ۶۸. به نظر شما رهبری چه مسؤولیت‌هایی دارد؟  : [...] وظایف و مسؤولیت‌های رهبری، همان چیزی است که در قانون اساسی آمده است. رهبری، سیاستگذار کلّىِ نظام محسوب میشود؛ یعنی همه قوای سه‌گانه باید در چارچوب سیاستهای رهبری برنامه‌ریزی کنند و سیاستهای اجرایىِ خودشان را تنظیم نمایند. حرکت وقواره‌ی کلّی نظام باید در چارچوب سیاستهایی باشد که رهبری معیّن میکند. این مهمترین مسؤولیت رهبری است. البته در قانون اساسی مسؤولیتهای دیگری هم وجود دارد که اگر مراجعه کنید - و من توصیه میکنم مراجعه کنید - آنها را مشاهده خواهید کرد. ۷۹/۱۲/۲۲ و @t_manzome_f_r تبیین منظومه‌ فکری‌ رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#پیام_صبحگاهی #دو_راهِ_پیش‌رو🔻 🔘 اکنون و در دهه‌‌ی چهارم انقلاب اسلامی دو راه متفاوت پیش‌روی ملت و دولت است: راه اول، #اتکاء_به_تجربیات تاریخی و راه دیگر #بی‌اعتنایی_به_تجربیات و تکرار اشتباهات. تجربه‌ی پیشرفت‌های حقیقی‌ای که پس از انقلاب اسلامی به دست آمده و ناکامی‌های الگوی توسعه‌ی وابسته هردو پیش‌روی ماست. ادامه‌ی مسیرِ «پیشرفت حقیقی» و تأمین «منافع ملّی» در گرو تداوم فکر و روحیه‌ی #انقلابی‌گری، #تربیت_نسل_جوانِ_مؤمن و انقلابی و درک مسائل با «عقلانیت انقلابی» است و البته هزینه‌ی تغییر این مسیر نیز «سیلی خوردن» و «بازگشت به دوران سُلطه و عقب‌ماندگی» است.  ۱۳۹۶/۳/۳۱ @t_manzome_f_r تبیین منظومه‌ فکری‌ رهبری
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم به لطف خداوند مطالعه و مباحثه‌ی کتاب (پانزدهمین کتاب سیر مطالعاتی تمدن‌ساز) به اتمام رسید و ان شاءالله از دوشنبه ۲۵آذر مطالعه و مباحثه‌ی کتاب بصیرت و استقامت شروع خواهد شد. @t_manzome_f_r
هدایت شده از کتاب بصیرت و استقامت
#بصیرت_و_استقامت دوران دشوار هر انقلابی، آن دورانی است که حق و باطل در آن ممزوج بشود. ببینید امیرالمومنین از این می‌نالد: "و لکن یوخذ من هذا ضغث و من هذا ضغث فیمزَجَان فهنالک یستولی الشیطان علی اولیائه". شما باید آگاه باشید شما باید چشم بصیرت داشته باشید. شما باید بدانید بازویتان در اختیار خداست یا نه. این بصیرت می‌خواهد؛ این را دست کم نگیرید. حدیث اهل بصر و صبر #امام_خامنه‌ای #تبیین @t_manzome_f_r @basirat_va_esteghamat
#اطلاعیه 🔸نشست اعضای مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری در استان قم با حضور #مدیریت طرح حجه‌الاسلام فخریان ▪️ #زمان: شنبه ۹۸/۹/۳۰ ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۷ عصر ▪️ #مکان: بلوارصدوقی (زنبیل اباد) نبش بلوار فردوسی حسینیه ساختمان خاتم #تبیین #قم @t_manzome_f_r تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اقتدار کشور در گرو تحقیق،دانش و پژوهش.mp3
1.44M
🔹بدون دانش، تحقیق و پژوهش اقتدار كشور امكان‌پذیر نیست. #پژوهش @khamenei_voice @t_manzome_f_r
هدایت شده از کتاب بصیرت و استقامت
#بصیرت_و_استقامت بصیرت؛ یعنی روشنی دل، یعنی چشم دل باز شدن. بصیرت؛ یعنی بی‌اعتنایی به بازیچه‌های مادی و دنیوی و ملاحظات سیاسی؛ مثل یک کاغذ مچاله‌ی بی‌ارزشی پرت کردن توی سطل زباله. بصیرت؛ یعنی دل را با خدا مرتبط و متصل کردن. «لا تُدرِکُهُ الابصارُ و هُوَ یُدرِکُ الابصار» حدیث اهل بصر و صبر #امام_خامنه‌ای #تبیین @t_manzome_f_r @basirat_va_esteghamat
: •◈• در فرهنگ اروپایی، وقتی زن با همه موجودی و املاک خود ازدواج می‌کرد و به خانه شوهر می‌رفت، نه فقط جسم او در اختیار شوهر قرار می‌گرفت، بلکه تمام اموال و املاک و دارایی‌های او هم که از پدر و خانواده‌اش به او رسیده بود، متعلّق به شوهر می‌شد! این حقیقتی است که غربی‌ها نمی‌توانند آن را انکار کنند. این در فرهنگ غربی بود. در فرهنگ غربی، زن وقتی به خانه شوهر میرفت، شوهر در واقع اختیار جان او را هم داشت! لذا شما در داستان‌های غربی و در اشعار اروپایی بسیار می‌بینید که شوهر به خاطر یک اختلاف اخلاقی، همسر خود را می‌کشد و کسی هم او را ملامت نمی‌کند! دختر در خانه پدر هم حقّ هیچ گونه گزینشی را نداشت. •◈•  ۱۳۷۶/۷/۳۰ @t_manzome_f_r تبیین منظومه‌ فکری‌ رهبری
#گزارش_تصویری 🔸برگزاری #پنجمین جلسه‌ی دوره آموزشی انسان شناسی کاربردی ۱۳۹۸/۹/۲۵ #تبیین #تهران @t_manzome_f_r تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#پیام_صبحگاهی این خیلی مسئله‌ی مهمّی است که #سبک_زندگی ما، ما را به کدام طرف دارد می‌کشانَد؛ این نگاه، نگاه سیاسی است که می‌بینید از فرهنگ سرچشمه می‌گیرد؛ بنابراین در دل فرهنگ، سیاست هم هست. ۱۳۹۵/۵/۳۱ @t_manzome_f_r
هدایت شده از کتاب بصیرت و استقامت
«قَدْ جَاءَكُمْ بَصَائِرُ مِنْ رَبِّكُمْ ۖ فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ ۖ وَمَنْ عَمِيَ فَعَلَيْهَا» از سوی خدا، بصیرت به انسان داده می‌شود. بصیرت‌ها، یعنی هشدارها، آگاهی‌ها، جهت دادن‌ها. می‌توانی بصیرت را ببینی و از آن پیروی کنی؛ که به سود توست. می‌توانی هم چشمت را روی هم بگذاری و نبینی، یا ببینی و لج کنی؛ که به زیان تو تمام خواهد شد. حدیث اهل بصر و صبر @t_manzome_f_r @basirat_va_esteghamat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: •◈• اسلام بین زن و مرد در جامعه، مرزی قرار داده است. از نظر اسلام، هیچ کس حق ندارد که این مرز را زیر پا بگذارد و بشکند؛ چون از نظر اسلام، خانواده خیلی مهم است. رابطه زن و مرد در محیط خانواده به‌گونه‌ای است، و در محیط جامعه، به‌گونه‌ای دیگر است. اگر آن ضوابطی که اسلام در محیط جامعه به عنوان حایل بین زن و مرد قرار داده است، بشکند، خانواده خراب میشود. در خانواده، غالباً به زن و گاهی هم به مرد، ممکن است ظلم شود. فرهنگ اسلامی، فرهنگ عدم اختلاط زن و مرد است. چنین زندگی‌ای با خوشبختی ادامه می‌یابد و می‌تواند به درستی و با رعایت موازین عقلی بچرخد و حرکت کند و به پیش برود. در این‌جا اسلام سختگیری کرده است. اگر آن حدّ و مرزی که در جامعه قرار داده شده است، چه از طرف زن و چه از طرف مرد بشکند، اسلام در مقابل آن سختگیری میکند؛ درست نقطه مقابل آنچه که شهوترانان عالم میخواسته‌اند و عمل میکرده‌اند. قدرتمندان و زرمندان و زورمندان، مردشان، زنشان و زیردستهایشان و کسانی که با آنها و برای آنها زندگی میکرده‌اند، همیشه عکس این عمل میکرده‌اند. آنها مایل بوده‌اند که این حجاب بین زن و مرد، از بین برود، که این، البته برای زندگىِ جامعه مضرّ و برای اخلاق جامعه بد است. برای حفظ عفّت جامعه زیانبار و بخصوص برای خانواده از همه چیز بدتر است. این، بنیان خانواده را متزلزل میکند. •◈• ۱۳۷۳/۷/۲۰ @t_manzome_f_r تبیین منظومه‌ فکری‌ رهبری
هدایت شده از کتاب بصیرت و استقامت
#بصیرت_و_استقامت بصیرت؛ معنایش آگاهی، هوشیاری‌های کتابی، روزنامه‌ایی، رادیویی و علمی نیست. اشتباه نکنید. بعضی می‌گویند فلانی دید سیاسی ندارد، درک نمی کند، قدرت تحلیل ندارد. این بصیرت، آن دید نیست. این‌جا میدانی نیست که علم و فضل، قدرت تحلیل سیاسی و سابقه‌ی کار سیاسی و این چیزها را بطلبد. این‌جا قدرت معنوی می‌طلبد. حدیث اهل بصر و صبر #امام_خامنه‌ای #تبیین @t_manzome_f_r @basirat_va_esteghamat
💠بسم الله الرحمن الرحیم ✔️ کانال به منظور ارائه فایل‌های اینفوگرافی مربوط به بیانات و سخنرانی‌های رهبر انقلاب اسلامی ایجاد شد. 🆔 @infographic_tabyin و همچنین کانال که به منظور ارائه ناب‌ترین عکس‌های مربوط به جلسات و دیدار‌های حضرت آقا ایجاد شده است، بزودی خدمت شما عزیزان معرفی خواهد شد. 🆔 ... @t_manzome_f_r تبیین منظومه‌ فکری‌ رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
به نام خدا سلام دوستان عزیز خوبه بدونید که مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری از ۲۵ مهر ۹۶ فعالیت خودش رو در زمینه‌ی نشر معارف انقلاب اسلامی _بر اساس منظومه فکری رهبری انقلاب_ و تربیت نیروی مومن و طرازِ انقلاب اسلامی، به دو شیوه‌ی سیر مطالعاتی و برگزاری دوره‌های آموزشی، به صورت سراسری آغاز کرد. در این بازه‌ی زمانی (در بخش سیر مطالعاتی) ۱۵جلد از کتاب‌های سیر مطالعاتی، توسط اعضای مجموعه‌ی تبیین و نمایندگان استان‌ها، مطالعه، خلاصه‌نویسی، نکته برداری و مباحثه شد. اسامی کتبی که تاکنون مطالعه شده است: ۱. طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن ۲. ولایت فقیه در اندیشه آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای ۳. انسان ۲۵۰ ساله ۴. میراث فاطمی ۵. تشکیلات در اندیشه‌ی آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای ۶. انسان‌ در اندیشه‌ی آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای ۷. معیشت پرهیزکارانه ۸. معیشت مومنانه ۹. دغدغه‌های فرهنگی ۱۰. علم ۱۱. عهد مشترک ۱۲. دوران جدید عالم ۱۳. دشمن‌شناسی ۱۴. مدیریت‌جهادی ۱۵. عدالت در اندیشه‌ی آیت‌الله العظمی خامنه‌ای ۱۶. و کتاب بصیرت‌ و استقامت ☑️جهت شرکت در سیر مطالعاتی تمدن‌ساز (آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب) با آیدی زیر ارتباط بگیرید: @Barzanonie . @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
•❈❈❈❈┅┅┄ هر روز یک درس از 🔻 وَكَذٰلِكَ جَعَلناكُم أُمَّةً وَسَطًا لِتَكونوا شُهَداءَ عَلَى النّاسِ وَيَكونَ الرَّسولُ عَلَيكُم شَهيدًا ۗ وَما جَعَلنَا القِبلَةَ الَّتي كُنتَ عَلَيها إِلّا لِنَعلَمَ مَن يَتَّبِعُ الرَّسولَ مِمَّن يَنقَلِبُ عَلىٰ عَقِبَيهِ ۚ وَإِن كانَت لَكَبيرَةً إِلّا عَلَى الَّذينَ هَدَى اللَّهُ ۗ وَما كانَ اللَّهُ لِيُضيعَ إيمانَكُم ۚ إِنَّ اللَّهَ بِالنّاسِ لَرَءوفٌ رَحيمٌ﴿۱۴۳﴾ همان‌گونه (که قبله شما، یک قبله میانه است) شما را نیز، امت میانه‌ای قرار دادیم (در حد اعتدال، میان افراط و تفریط؛) تا بر مردم گواه باشید؛ و پیامبر هم بر شما گواه است. و ما، آن قبله‌ای را که قبلا بر آن بودی، تنها برای این قرار دادیم که افرادی که از پیامبر پیروی می‌کنند، از آنها که به جاهلیت بازمی‌گردند، مشخص شوند. و مسلماً این حکم، جز بر کسانی که خداوند آنها را هدایت کرده، دشوار بود. (این را نیز بدانید که نمازهای شما در برابر قبله سابق، صحیح بوده است؛) و خدا هرگز ایمان [= نماز] شما را ضایع نمی‌گرداند؛ زیرا خداوند، نسبت به مردم، رحیم و مهربان است. [سوره بقره، آیه ۱۴۳] ▪️به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛ از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانه‌رو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است. آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم. میانه‌رو حرف قشنگی است امّا اسلام این‌جوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را. ▫️اسلام، طرف‌دار میانه و طرف‌دار «وسط» است: وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا. امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه، «وسط» در مقابل منحرف است: اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطی‌ٰ هِیَ الجادَّة؛ این نهج‌البلاغه است. راه میانه یعنی راه مستقیم، راه جادّه. اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیرمیانه است. پس در مقابل میانه‌رو تندرو نیست؛ در مقابل میانه‌رو منحرف است. آن کسی میانه‌رو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛ امّا در جادّه، بعضی‌ها تندتر میروند و بعضی‌ها کندتر میروند. تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛ سابِقوا اِلی‌ مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم؛ جلوتر بروید. آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور میگویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است. دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آنهایی که میگویند تندرو، منظورشان کسانی است که در راه انقلاب مصمّم‌تر و پایدارترند؛ حزب‌اللّهی‌ها را میگویند تندرو. میانه‌رو [هم‌] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد. در ادبیّات سیاسی آمریکا و انگلیس و امثال اینها، معنای تندرو و میانه‌رو این است: تندرو کسی است که پایبند انقلاب است، میانه‌رو کسی است که در مقابل خواسته‌های آنها تسلیم است. حالا چه کسی در مقابل آنها تسلیم است؟ خوشبختانه خودشان هم اعتراف دارند و میگویند در ایران میانه‌رو نداریم، همه تندروند. این حرف حرف درستی است؛ در ملّت ایران هیچ‌کس طرف‌دار وابستگی به اینها نیست. گاهی غفلت میشود، لغزش به‌وجود می‌آید و بعضی اشتباه میکنند، امّا قاطبه‌ی ملّت ایران طرف‌دار انقلابند، دنباله‌روِ انقلابند و پافشاری بر انقلاب میکنند؛ آنها به این میگویند تندرو. چرا ما تکرار کنیم حرف آنها را؟ به داعش هم میگویند تندرو؛ داعش تندرو است؟ داعش منحرف است؛ منحرف از اسلام است، منحرف از قرآن است، منحرف از صراط مستقیم است. ما به این معنا تندرو نداریم. توجّه کنند ادبیّاتی که دشمن به کار میبرد و معنای خاصّی را که در نظر دارد ما تکرار نکنیم. ۱۳۹۴/۱۲/۰۵ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از محضر حضرت‌ آقا ۶۹. چرا برخی از دستگاه های مسئول با دانشجویان به جرم مطالبه ی عدالت برخورد می‌کنند در حالی که بعضا از برخورد با مفسدین و دشمنان عدالت شانه خالی می کنند؟ : شما میگوئید که ما شعار عدالت میدهیم؛ دانشجو را میگیرند، اما آن کسی را که به عدالت صدمه زده، نمیگیرند. قوه‌ی قضائیه چنین، یا دستگاه مسئول چنان. خوب، اینجا شما باید زرنگی کنید؛ یک لحظه از درخواست و مطالبه‌ی عدالت کوتاهی نکنید؛ این شأن شماست. جوان و دانشجو ومؤمن شأنش همین است که عدالت را بخواهد. پشتوانه‌ی این فکر هم با همه‌ی وجود، خودم هستم و امروز بحمدالله نظام هست. البته تخلفاتی هم ممکن است انجام بگیرد؛ شما زرنگیتان این باشد: گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداق‌سازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه میکنید، اولاً احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من میبینم دیگر. من مواردی را مشاهده میکنم که روی یک مصداق خاصی تکیه میکنند؛ یا به‌عنوان فساد، یا به عنوان کجروی سیاسی، یا به‌عنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلاً اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و میبینم اینجوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه میکنید، هم احتمال اشتباه هست، هم وسیله‌ای به دست میدهید برای اینکه آن زرنگ قانوندانِ قانون شکن – که من گفته‌ام قانوندانهای قانون شکن خطرناکند – بتواند علیه شما استفاده کند. شما از دادستان چه گله‌ای میتوانید بکنید؟ اگر یک نفری به‌عنوان مفتری یک شخصی را معرفی کند و بگوید آقا او این افتراء را به من زده. خوب، شأن آن قاضی این نیست که برود دنبال ماهیت قضیه. اگر این افتراء گفته شده باشد، زده شده باشد، ماده‌ی قانونی آن قاضی را ملزم به انجام یک کاری میکند؛ لذا نمیتوانیم از او گله کنیم. شما زرنگی کنید، شما اسم نیاورید، شما روی مصداق تکیه نکنید؛ شما پرچم را بلند کنید. وقتی پرچم را بلند کردید، آن کسی که مجری است، آن کسی که در محیط اجراء میخواهد کار انجام دهد، همه حساب کار خودشان را میکنند. آن کسی هم که فریاد مربوط به محتوای این پرچم را بلند کرده، احساس دلگرمی میکند و کار پیش خواهد رفت. بنابراین به نظر من مشکلی در کار شما نیست؛ شما جوانهای مؤمنی هستید که انتظار هم از شما همین است. هر شعار خوبی که داده میشود، بعد از اتکال به خدای بزرگ که همه‌ی دلها و زبانها و اراده‌ها دست اوست، تکیه به شما جوانهاست، امید به شما جوانهاست؛ این را بدانید. ۱۳۸۷/۲/۱۴ و @t_manzome_f_r تبیین منظومه‌ فکری رهبری